Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: White Lion »

zasięg ruchu to 2xM i za jego pomocą musisz dojść do ostatniego szeregu oddziału do którego chcesz się dołączyć.
Następnie jesteś "za darmo" umieszczany w pierwszym szeregu.
Nie ma limitu odległości jaką w ten sposób możesz przebyć jednak jeżeli przekraczasz 2xM to musisz być umieszczony w najbliższym miejscu w pierwszym szeregu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

W czasie ostatniej bitwy wynikła nam taka sytuacja:
Obrazek

W klocek Goblinów walczący wcześniej z Hydrą wpadli z overruna Czarni Gwardziści. W następnej turze w bok hydry wpadł oddział Mournfangów (sojusznik goblinów). W wyniku walki hydra zginęła, co wyłączyło z walki Mournfangi, a klocek goblinów został pokonany i złamany przez Gwardię.

Pytanie brzmi: kto w kogo wpada pierwszy i dlaczego? Czy overrunujące Mournfangi wpadają w gwardię, czy może ścigająca gwardia w mournfangi?
Kto decyduje? Ten kogo tura czy kto kulnie więcej? (my zdecydowaliśmy że kto kulnie więcej).

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

To zalezy która walka rozrgyrwana była pierwsza.

Jesli gracz Mornów i Goblinów wykazał się sprytem to rozegrał walkę morny vs hydra jako pierwszą a pózniej wleciał w BG.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Przecież to jest jeden combat, wykaż się sprytem :p

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Według mnie ten kogo jest tura powinien wpadać pierwszy :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Stan pisze:Przecież to jest jeden combat, wykaż się sprytem :p
wykazalem sie i mowie Ci ze wcale nie musi tak byc:)

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

To jest jedna walka i toczy się naraz - gwardia i mourny mają prawo do overruna/pościgu w tym samym momencie.
Ktoś jeszcze poza Slayerem ma na to jakiś pogląd?

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Popieram Slayera, w końcu to czyja jest aktualnie tura ma duże znaczenie w tej grze i wpływa na jej przebieg. Np. combat w którym jest BSB rozpatrujesz na końcu, jeżeli nie jesteś pewny wyniku a masz inne walki w 12", przeciwnik w swojej turze oczywiście od niego zacznie.
Własna tura to przywilej i to powinno decydować.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Panowie, ale ataki w multicombatach rozpatruje się po inicjatywie. Tu nie ma "który kombat był pierwszy". Atakuje gwardia z ASFem, potem unit z najwyższą inicjatywą itd. Natomiast rzut na pogoń i overrun następuje w ramach tego samego combatu tym samym momencie. Overrun jest specjalnym rodzajem pogoni (vide RB). Obie jednostki są zatem traktowane jak szarżujące.
Kwestią do rozwiązania pozostaje zatem, który unit należy ruszyć jako pierwszy. Normalnie decyduje
"controlling player", ale tu mamy dwóch. IMO wystarczy prosty roll off kto rusza swój unit jako pierwszy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Rozumiem. Czyli wg Ciebie to kto się ruszy określamy rzutem, ale mimo to obie jednostki będą traktowane jako szarżujące (takie rozwiązanie też mi przyszło do głowy).

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

debelial pisze:obie jednostki będą traktowane jako szarżujące
To akurat się narzuca i jest na pewno. Kwestia czy roll-off czy controlling player (vide ramka na stronie 10 w RB). Ja bym się skłaniał do rozwiązania sugerowanego przez ramkę - gracz którego jest tura decyduje o kolejności rozgrywania zasad które mają zastosowanie w tym samym momencie. Nie wiem skąd macie pomysł na rzut kością. Kojarzę, że to jest przy np. określaniu strefy w której jest oddział jeśli jest w równej mierze w dwóch, albo dla decydowania od którego z oddziałów wytyczać drogę ucieczki (przy oddziałach o równej liczbie szeregów) ale nie pamiętam żadnego miejsca gdzie byłoby zasugerowane stosowanie rzutu kością do kwestii kolejności rozgrywania czegoś.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

reformy oddzialow z close combatu sa na roll-off jak dobrze pamietam :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

@ Śliwek. Po przeczytaniu treści w ramce na str. 10 w pełni się z Tobą zgadzam.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Przepraszam jeśli już było ale szukajka jest popsuta.

Czy Skull Cannon wypłaca impacty z S6?
Bazowo ma S5 ale jako Demon of Khorne ma +1S w szarży a Impact Hits biją przecież z siłą modelu.

Czy Skull Cannon wypłaca magiczne impacty?
Znów same z siebie Impact Hits nie są magiczne ale Skull Cannon jest Demonic.

Czy jak na Skull Cannon rzucono Flaming Sword of Rhuin to impacty mają +1 do ranienia i ogniste ataki?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak, ma impakty z S6.

Tak, wszystkie ataki demonów są magiczne.

Tak, czar działa na Impakty, gdyż nie są zadawane magiczną bronią.

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1103
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

Przegięte te demony - znerfić je równo z trawą! ;)

Dzięki.
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

czy na potrzeby brzytwy używa się generalskiej liderki?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Nie

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Nie mam rulebooka przy sobie a nie daje mi spokoju, czy stompy lecą w czelendż czy w oddział?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Str. 102 BRB dot. challenge, dół strony - modele w challenge muszą kierować WSZYSTKIE dostępne ataki przeciwko sobie.

Jeśli masz challenge, stomp musi polecieć w challenge bo stompy są normalnymi atakami z ASL.Jeśli nie ma challenga - dajesz w co chcesz.

ODPOWIEDZ