9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Re: 9th Age

Post autor: Aldean »

Luc pisze:W ogóle to są jakieś jaja....głosować na coś co jeszcze nie ujrzało światła dziennego =D>
mam podobne uczucia, jzu wole 8 edycje z compem:Q
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Całe szczęście to beta - ale proponuję napisać to tu to tam, żeby wrócili do pierwotnych idei tworzenia kodexów. Może ekspertem nie jestem, ale na moje oko podręcznik główny wydaje się bardzo porządny.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Narożny pisze:Całe szczęście to beta - ale proponuję napisać to tu to tam, żeby wrócili do pierwotnych idei tworzenia kodexów. Może ekspertem nie jestem, ale na moje oko podręcznik główny wydaje się bardzo porządny.
podrecznik jest ok, tak jak piszesz, ale abooki to zgroza.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Przestancie narzekać i zacznijcie grać od 2 listopada. Nasze środwisko i tak to zweryfikuje a panowie z ETC i tak zrobią ograniczenia także wszystko będzie git
Moim zdaniem jesteście przerażeni ilością nowości oraz comb które można zrobić a nie przepakowaniem booków armijnych:)

Jak to mawiał klasyk : Play more, cry less 8)

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Glegut pisze:Przestancie narzekać i zacznijcie grać od 2 listopada. Nasze środwisko i tak to zweryfikuje a panowie z ETC i tak zrobią ograniczenia także wszystko będzie git
Moim zdaniem jesteście przerażeni ilością nowości oraz comb które można zrobić a nie przepakowaniem booków armijnych:)

Jak to mawiał klasyk : Play more, cry less 8)
Właśnie o to chodzi by nie dało się robić zbyt wielu kombosów. Zrobisz sobie kombo unit, który będzie mógł byc powstrzymany tylko przez inny kombo unit itd. Całkowicie psuje to grę, gdyż zwykłe oddziały stają się mało ważne a gra idzie w kierunku papier/nożyce/kamień. Wyciągając konkurencję - w KoW (poza durnym odskakiwaniem) brakuje fajnych smaczków jak bohaterów, rozbudowanej magii, które powinny mieć wpływ na rozgrywkę, ale w ograniczony i wyważony sposób. Za to w KoW faza ruchu i rozstawienia ma większy wpływ na grę niż tworzenie rozpisek i kombosów. WFB miało trochę tego i trochę tego i było przez to super.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

A ja jednak mysle, że warto posłuchac Gleguta :)
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Narożny pisze: Wyciągając konkurencję - w KoW (poza durnym odskakiwaniem) brakuje fajnych smaczków jak bohaterów, rozbudowanej magii, które powinny mieć wpływ na rozgrywkę, ale w ograniczony i wyważony sposób. Za to w KoW faza ruchu i rozstawienia ma większy wpływ na grę niż tworzenie rozpisek i kombosów. WFB miało trochę tego i trochę tego i było przez to super.
W KoW jest od groma bohaterów, ale oczywiście nie da się ich przepakować combami z wielu przedmiotów (max jeden) i drugą porcją kolejnych honorów czy innych linii krwi. Patrząc teraz z perspektywy czasu, grając w oba systemy to nie wiem czy jest potrzebne zrobienie kilkunastu wersji tego samego czaru - mi w KoWie wystarcza: popychaczka, odrzucenie regimentu, dwa czary ofensywne, leczenie, boostowanie i coś tam jeszcze. Owszem można zrobić X wariacji tych czarów, ale to tylko rozwala balans i zaburza właśnie ową manewrowość i skupieniu się na fazie ruchu. Magia w WFB to pomyłka bo jest strasznie losowa - rzut na czary, rzut na wiatry magii, rzut na wejście czaru, rzut na dispell, a do tego jeszcze ifki/miscasty. Pod tym względem o niebo lepiej radzi sobie Warmachina, w której każdy caster ma indywidualny zestaw lora magicznego, jest w nim minimum losowości, a głównie chodzi o dobre wykorzystanie zasobów magicznych jakimi jest focus/furie (trzeba cały czas planować na co te punkty idą, a nie ograniczają się tylko do rzucania czarów). Bardzo ciekawy system magii z użyciem kart magii został skonstruowany w BattleLore 2 - już prędzej coś takiego bym widział w WFB ;P.

Tym nie mniej pewnie da się grać. Z rok upłynie zanim fanowska 9 edycja okrzepnie i pozbędzie się największych baboli. Słabo tylko, że swoją anachroniczną formułą nie konkuruje z najciekawszymi rozwiązaniami mechanicznymi innych systemów bitewnych. Jak już wszyscy dobrze wiemy "zasady" były dla GW balastem, obciążeniem, a bitewniak był dedykowany dla malarzy i kolekcjonerów niż graczy. Stąd dziwię się, że nadal korzysta się z tego samego schematu i jakby tu powiedzieć - nie próbuje wprowadzić nieco "innowacji" - nawet w tak niewielkich sprawach jak owy nieszczęsny "skirmish" ;P.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jak już wszyscy dobrze wiemy "zasady" były dla GW balastem, obciążeniem, a bitewniak był dedykowany dla malarzy i kolekcjonerów niż graczy. Stąd dziwię się, że nadal korzysta się z tego samego schematu i jakby tu powiedzieć - nie próbuje wprowadzić nieco "innowacji" - nawet w tak niewielkich sprawach jak owy nieszczęsny "skirmish" ;P.
Popieram w 100%.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Narożny pisze:...Zrobisz sobie kombo unit, który będzie mógł byc powstrzymany tylko przez inny kombo unit itd.
podziel się z nami jakiego kombosa tam znalazłeś :) na papierze często coś się wydaje mocne a w grze takie sobie i na odwrót

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Sami w sobie bez kombowania są tancerze za 12 pkt z siła 4 AP ws 6 2A z bazy, +1 to hit, ward na 5+ (można na herosa wrzucić MR 3 - do wybicia tylko w CC(trudne bo mają warda 3+ i ws 6 i -1 hit) lub wystrzelania), ze swiftstridem i bohaterami do walki. Każdy z herosów ma +2WS,+1Ini, 5S, AP, +1A,za bębny do szarży dostają swiftstride. Oddział i herosi rotują pomiędzy wardem 3+ a dodatkowym atakiem. Oddział można teleportować pomiędzy lasami. W zależności od tego ile herosów chcemy tam wsadzić to możemy dać oddziałowi praktycznie -1 do hit w cc (trafiani przeważnie na 5) a heros ma multiple wound - 2, bsb powodujący przerzuty 1 na ranienie, stubborn i poisona i szarżując w nich zdaje się testy na groźny teren, zrobic lorda z holy attacks+potka siły +rerolle to wound (w pierwszej turze koleś ma 5 ataków ws 9 ,i9, z siła 7 AP +1 hit, przerzuca to wound, zmusza do przerzutów wardów, ma poisona i warda na 3+ lub zmieniając nieco konfigurację itemów ma zamiast rerolli to wound ma multiple wounds i dalej holy attacks), herosa dającego swiftstride. Na upartego można dopchnąć przerzuty 6 na trafienie z dystansu. Kurka, już sam się pogubiłem w tej ilości zasad. Oddział ItP - nie ucieka z paniki.

I najlepsze jest to, że oddział 15 wardancerów kosztuje 180 pkt - wystawiamy dwa - jak pierwszy się uszczupli (ward 2+ na magię i 5+ na strzelanie, -1 hit z dystansu za skirmish, -1 za soft cover w lesie za sztandar i przerzuty 6 na ranienie ze strzelania) to kadra przeskakuje do drugiego. W zależności jak bardzo pakerne kombo chcemy mieć starczy od 2 do 4 herosów. Jak będzie bsb z banerkiem dającym, że oddział jest non stop w lesie to można ich teleportować, ze środka stołu do dowolonego lasu lub w zalezności od interpretacji - gdziekolwiek, w końcu są cały czas w lesie. Ba, ddział 15 wardancerów bez boostów zabija i większość oddziałow 1vs 1 bez specjalnej pomocy z zewnątrz.

Latający na dywanie drzewiec, corowa piechota WE za 12 pkt przerzucająca 1 na zranienie, walaca po inicjatywie z 5S AP, poison, stubborn, dopychasz bohaterami (każdy ma +1 atak i scaly skin 5+), wrzucasz włócznię powodującą, że za zadanie rany oddział jest -1 to hit, oddział możę się teleportować dowolną ilość razy pomiędzy lasami ze sunstone, a szarżując na oddział bierzesz test terenu. Reszte bajerków jak w wardancerach - dopychasz czym tam chcesz z common itemów.

Interesuję się głównie WE, ale tak jak na szybko sprawdzałem HE to też wyskakują fajne kwiatki - Anointed na lodowym fenixie z wardem 4+ z bazy ;)

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

I to jest własnie fajne w 9th Age, że jak takie unity beda w praktyce dobre to łatwo tancerze podrożeją, a nie jak z GW, że nigdy.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Wiadomo - z tym ,że system się dostosuje to nie ma co dyskutować. Zaleta żyjącego produktu.

Smutne jest to, że takie kwiatki przechodzą na początku i nikt ich autorów za 'buźki' nie trzyma, gdyż można by wystartować z jakiegoś bardziej wyważonego punktu a nie od przegięć i równać w dół. Takie nakładanie się zasad nie jest praktyczne nawet z punktu widzenia płynności gry - kto spamięta co kiedy i dlaczego przerzucać, jaki modyfikator itd.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

To się dopiero okaże na poczatku tygodnia. Bo to są propozycje "opiekunów armii" a wszystko przechodzi przez filtr rules teamu. Spodziewam się, że dużo się zmieni. Zobaczymy

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

kwiatki raczej nie przechodzą, ale pożyjemy zobaczymy, to o czym piszesz to jest draft, post na forum, propozycja forumowiczów przetrawiona i ładniej ubrana przez "army committiee" której celem jest zapewnienie wewnętrznego balansu armi, aby nie było autoincludów albo autoexcludów przy budowaniu armii, następnie taka propozycja jest przetrawiana przez "rules team" który ma za zadanie dbać o zewnętrzny balans, czyli aby wszystkie armie miały mniej więcej taki sam power, i dopiero wtedy taki content trafia do pfda który jest ich oficjalnym tworem na który się powinno grać a nie na posty z forum xD, to tak mniej więcej ma to wyglądać na ile się rozeznałem na ich forum, a jak będzie to zobaczymy, generalnie ja jestem za, lekki rebalans ma być co 3 miesiące np. gdyby wszystkie armie krasnoludów zaczęły się składać z samej piechoty z tarczami xD

btw 15 wardancerów można zastrzelić z volley fire 70 goblińskimi łucznikami a jeżeli coś zostanie to nie dadzą rady w cc przeciw takiemu staticowi

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@Narożny
ciekawa historia, tylko pełna nieścisłości, źle interpretowanych zasad (i ich multiplikowania).
Imo herosi w tancerzach nie są wcale jacyś niesamowici - spotkają pierwszego potworka z thunderstompem i tyle.
Poisonów w lesie nie ma - ta zasada została zmieniona na przerzuty 1, banner jest tylko jeden a w tancerzach go wziąć nie można...

Co do drzewca - w pre beta jest zdecydowanie za mocny - nie powinien móc brać przedmiotów w ogóle - co najwyżej jakieś lekkie spity.

A na koniec tak jak pisze Crus - jeżeli coś będzie imba to szybko przestanie takie być.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

jest nowy rulebook
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

a czy ktoś w tym nowym rulebooku widzi opisy Mark of Gods?

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

Marki tak jak w przeciekach pewnie beda w bookach
MULTIPART MODELS Models with more than one characteristics profile (such as a rider and its mount) are known as Multipart Models. Each part of such a model has its own characteristic profile and can be referred to as "part of a model".For example a chariot can be described as a single model consisting of five parts: two horses, two crewmen and one chariot chassis. In comparison, a normal foot soldier is a single model consisting of a single part. One important detail to remember is that whenever a rule affects a "model", all parts of the model are considered to be affected unless noted otherwise.
Czyli lord na smoku mozze miec wardy i inne rzeczy :D?
Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, o 16:30 przez rusek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wrogu
Falubaz
Posty: 1041

Post autor: wrogu »

Laik pisze:@Narożny
ciekawa historia, tylko pełna nieścisłości, źle interpretowanych zasad (i ich multiplikowania).
Imo herosi w tancerzach nie są wcale jacyś niesamowici - spotkają pierwszego potworka z thunderstompem i tyle.
Poisonów w lesie nie ma - ta zasada została zmieniona na przerzuty 1, banner jest tylko jeden a w tancerzach go wziąć nie można...

Co do drzewca - w pre beta jest zdecydowanie za mocny - nie powinien móc brać przedmiotów w ogóle - co najwyżej jakieś lekkie spity.

A na koniec tak jak pisze Crus - jeżeli coś będzie imba to szybko przestanie takie być.
Liczyłem BSB w unicie, który wcale miękki nie jest z wardem 4+/3+. Które zasady są multiplikowane?

Z poisonem się zgadza - zmyliło mnie podświetlenie zasady na forum, które nie jest zaktualizowane.

A pzytaczam dziwactwa apropos wishlistów na forum i ABC, które imho robi złą robotę wypuszczając coś takiego prebeta i tyle. Miałem nadzieję, że osoby z ABC będą bardziej stonowane i dobrane przez sito. Liczę, że RC zetnie wszystkie bzdury i wyjdzie fajny produkt. Takim błędem są wardancerzy, nawet goli i weseli. A na pierwszą wersję beta cierpliwie czekam :)

Akurat, to że pestki bolą WE to wiadomo - ale -2 do hita ze sztandarem i dodatkowymi modyfikatorami ich zabijania nie ułatwia. Nie licząc przerzutów 6, z przedmiotów, na ranienie trzeba z BS3 z łuku wystrzelić 270 strzałek na dalekim by zabić 15 tancerzy. Więc z tym rozstrzeliwaniem to bym uważał.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

rusek pisze:Marki tak jak w przeciekach pewnie beda w bookach
MULTIPART MODELS Models with more than one characteristics profile (such as a rider and its mount) are known as Multipart Models. Each part of such a model has its own characteristic profile and can be referred to as "part of a model".For example a chariot can be described as a single model consisting of five parts: two horses, two crewmen and one chariot chassis. In comparison, a normal foot soldier is a single model consisting of a single part. One important detail to remember is that whenever a rule affects a "model", all parts of the model are considered to be affected unless noted otherwise.
Czyli lord na smoku mozze miec wardy i inne rzeczy :D?
może, ale one nic nie dają. zobacz str. 63
We can't stop here. This is bat country.

ODPOWIEDZ