9th Age
Re: 9th Age
Trzymajmy się tematu.
To nie temat do wspominania jak za komuny było lepiej.
To nie temat do wspominania jak za komuny było lepiej.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Pojawią się jak tylko Debelial będzie miał czas - trochę pracy jednak jest☺Anamesh pisze:Wiadomo coś na temat plików do army buildera ? czy i kiedy ewentualnie się mogą pojawić ?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
tak jest, na hicie nad i jest mini strzalka i tam ruszasz, odejmujac bs jesli sie nie ruszyles, chyba ze rzuciles 6, to wtedy missfireGlegut pisze:Dobra Pany "skończta" tego głupiego offtopa - nic na siłę ( nie podoba się to ... )
Powiedzcie lepiej czy dobrze rozumiem że nie ma czegoś takiego jak trafianie działem gdy wypadnie HIT? Wtedy po prostu tak jak w wypadku gdy wypadnie "strzałka" po prostu odejmuje BS załogi pod warunkiem że działo nie ruszało się - zgadza się?
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Czyżby wreszcie szło uzyskać w tym temacie odpowiedź na temat 9th??
Kontynuując temat strzału z działa:
Jak rozumiem, wyznaczam punkt w którym deklaruję, że pocisk ma upaść, następnie rzucam scater d6 by ustalić jak bardzo załoga jest narąbana i ustalam punkt faktycznego uderzenia pocisku. Następnie pocisk toczy się do napotkania pierwszej przeszkody i urywa jej główkę. Moja wątpliwość tyczy się kierunku w jakim toczy się pocisk. W przypadku scaterowania tylko do przodu prostacko zakładaliśmy, że toczy się po linii prostej będącej przedłużeniem tej wyznaczonej od lufy do miejsca upadku. Teraz jednak dochodzi opcja zejścia pocisku w bok. Więc, czy pocisk dalej będzie toczył się w kierunku z góry wyznaczonym (przesunięty o kilka cali w prawo czy w lewo), czy też może będzie toczył się po skosie wciąż będąc przedłużeniem linii lufa - miejsce upadku (co dawało by całkiem łady rozrzut, na poziomie kilkunastu cali)?
Kontynuując temat strzału z działa:
Jak rozumiem, wyznaczam punkt w którym deklaruję, że pocisk ma upaść, następnie rzucam scater d6 by ustalić jak bardzo załoga jest narąbana i ustalam punkt faktycznego uderzenia pocisku. Następnie pocisk toczy się do napotkania pierwszej przeszkody i urywa jej główkę. Moja wątpliwość tyczy się kierunku w jakim toczy się pocisk. W przypadku scaterowania tylko do przodu prostacko zakładaliśmy, że toczy się po linii prostej będącej przedłużeniem tej wyznaczonej od lufy do miejsca upadku. Teraz jednak dochodzi opcja zejścia pocisku w bok. Więc, czy pocisk dalej będzie toczył się w kierunku z góry wyznaczonym (przesunięty o kilka cali w prawo czy w lewo), czy też może będzie toczył się po skosie wciąż będąc przedłużeniem linii lufa - miejsce upadku (co dawało by całkiem łady rozrzut, na poziomie kilkunastu cali)?
wyznaczasz odcinek, gdzie poczatek odcinka to lufa a koniec odcinka to punkt w którym upadlo. przedluzasz ten odcinek o k6 cali, i tyle sie dotacza robiąc dmg.Nargh pisze:Czyżby wreszcie szło uzyskać w tym temacie odpowiedź na temat 9th??
Kontynuując temat strzału z działa:
Jak rozumiem, wyznaczam punkt w którym deklaruję, że pocisk ma upaść, następnie rzucam scater d6 by ustalić jak bardzo załoga jest narąbana i ustalam punkt faktycznego uderzenia pocisku. Następnie pocisk toczy się do napotkania pierwszej przeszkody i urywa jej główkę. Moja wątpliwość tyczy się kierunku w jakim toczy się pocisk. W przypadku scaterowania tylko do przodu prostacko zakładaliśmy, że toczy się po linii prostej będącej przedłużeniem tej wyznaczonej od lufy do miejsca upadku. Teraz jednak dochodzi opcja zejścia pocisku w bok. Więc, czy pocisk dalej będzie toczył się w kierunku z góry wyznaczonym (przesunięty o kilka cali w prawo czy w lewo), czy też może będzie toczył się po skosie wciąż będąc przedłużeniem linii lufa - miejsce upadku (co dawało by całkiem łady rozrzut, na poziomie kilkunastu cali)?
miejsce hitu to siła 10 k3+2 rany, dalej połowa sily
a i jeszcze jedna wazna rzecz, musisz widziec cel ;]
edit 2
na 3+ nie trafiasz pojedynczego bohatera dzialem imperialnym z bs 3. chyba ze sie ladnie wróci scaterem rzecz jasna ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Aldean pisze:wyznaczasz odcinek, gdzie poczatek odcinka to lufa a koniec odcinka to punkt w którym upadlo. przedluzasz ten odcinek o k6 cali, i tyle sie dotacza robiąc dmg.Nargh pisze:Czyżby wreszcie szło uzyskać w tym temacie odpowiedź na temat 9th??
Kontynuując temat strzału z działa:
Jak rozumiem, wyznaczam punkt w którym deklaruję, że pocisk ma upaść, następnie rzucam scater d6 by ustalić jak bardzo załoga jest narąbana i ustalam punkt faktycznego uderzenia pocisku. Następnie pocisk toczy się do napotkania pierwszej przeszkody i urywa jej główkę. Moja wątpliwość tyczy się kierunku w jakim toczy się pocisk. W przypadku scaterowania tylko do przodu prostacko zakładaliśmy, że toczy się po linii prostej będącej przedłużeniem tej wyznaczonej od lufy do miejsca upadku. Teraz jednak dochodzi opcja zejścia pocisku w bok. Więc, czy pocisk dalej będzie toczył się w kierunku z góry wyznaczonym (przesunięty o kilka cali w prawo czy w lewo), czy też może będzie toczył się po skosie wciąż będąc przedłużeniem linii lufa - miejsce upadku (co dawało by całkiem łady rozrzut, na poziomie kilkunastu cali)?
miejsce hitu to siła 10 k3+2 rany, dalej połowa sily
a i jeszcze jedna wazna rzecz, musisz widziec cel ;]
OK, to rozumiem. Moja wątpliwość tyczy się tego w którym kierunku potoczy się pocisk. Czy zgodnie z prawami fizyki leci dalej w tym kierunku, w którym go zniosło, czy też w kierunku który pierwotnie sobie obraliśmy?
no napisalem ze PRZEDLUZASZ ten odcinek o k6, czyli leci prostą linią od armaty do nowego punkty który sie wyznaczyl scateremNargh pisze:Aldean pisze:wyznaczasz odcinek, gdzie poczatek odcinka to lufa a koniec odcinka to punkt w którym upadlo. przedluzasz ten odcinek o k6 cali, i tyle sie dotacza robiąc dmg.Nargh pisze:Czyżby wreszcie szło uzyskać w tym temacie odpowiedź na temat 9th??
Kontynuując temat strzału z działa:
Jak rozumiem, wyznaczam punkt w którym deklaruję, że pocisk ma upaść, następnie rzucam scater d6 by ustalić jak bardzo załoga jest narąbana i ustalam punkt faktycznego uderzenia pocisku. Następnie pocisk toczy się do napotkania pierwszej przeszkody i urywa jej główkę. Moja wątpliwość tyczy się kierunku w jakim toczy się pocisk. W przypadku scaterowania tylko do przodu prostacko zakładaliśmy, że toczy się po linii prostej będącej przedłużeniem tej wyznaczonej od lufy do miejsca upadku. Teraz jednak dochodzi opcja zejścia pocisku w bok. Więc, czy pocisk dalej będzie toczył się w kierunku z góry wyznaczonym (przesunięty o kilka cali w prawo czy w lewo), czy też może będzie toczył się po skosie wciąż będąc przedłużeniem linii lufa - miejsce upadku (co dawało by całkiem łady rozrzut, na poziomie kilkunastu cali)?
miejsce hitu to siła 10 k3+2 rany, dalej połowa sily
a i jeszcze jedna wazna rzecz, musisz widziec cel ;]
OK, to rozumiem. Moja wątpliwość tyczy się tego w którym kierunku potoczy się pocisk. Czy zgodnie z prawami fizyki leci dalej w tym kierunku, w którym go zniosło, czy też w kierunku który pierwotnie sobie obraliśmy?
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
jak jest hit to zawsze odejmujesz bs, nawet jak się ruszyłeśAldean pisze:tak jest, na hicie nad i jest mini strzalka i tam ruszasz, odejmujac bs jesli sie nie ruszyles, chyba ze rzuciles 6, to wtedy missfireGlegut pisze:Dobra Pany "skończta" tego głupiego offtopa - nic na siłę ( nie podoba się to ... )
Powiedzcie lepiej czy dobrze rozumiem że nie ma czegoś takiego jak trafianie działem gdy wypadnie HIT? Wtedy po prostu tak jak w wypadku gdy wypadnie "strzałka" po prostu odejmuje BS załogi pod warunkiem że działo nie ruszało się - zgadza się?
We can't stop here. This is bat country.
To jest Twoje bardzo subiektywne odczucie. Skoro przez ten cały czas ludzie w to grali, to chyba gra miała sens. Jak się okazuje ciężko jest dogodzić wszystkim. 9 edycja, podobnie jak poprzednie, pod pewnymi względami rozmijały się z moimi oczekiwaniami. Musiałbym sam usiąść, napisać wszystko od nowa. Wtedy powiedziałbym, że gra jest super. Problem w tym, że wiele osób nie podzieli mojej wizji i znów będziemy mieli całe strony offtopu na temat wyższości starego nad nowym lub nowego nad starym.To czyje są te 3 w pełni pomalowane armie na 3+k pkt , które mam w szafie ? oO Już nie moge podpytać, co się zmieniło i czy byc może gra nabrała sensu i warto je znów wyciągnąć ?
Wracając do tematu.
RB do 9th age jest bardzo fajny, ale trzeba mu poświęcić trochę czasu. Jak już się to zrobi, to ciężko znaleźć luki w zasadach. No chyba, że ktoś tylko tym żyje, to na 100% coś znajdzie. Są tacy specjaliści.
Brakuje mi w nim jednak więcej odwagi do upraszczania pewnych rzeczy.
- zasada 1/2 apart. Wystarczyłby zakaz wejścia w styk podczas ruchu i nakaz zakończenia go ponad cal od innych unitów.
- nieszczęsny skirmish. Wystarczy -1 to hit w strzelaniu i free reform.
- wywalić wreszcie te domki. Napisali stronę zasad tylko po to by go totalnie znerfić.
Brakuje mi również odwagi by zakazać zagrań, które sprowadzają tę gre momentami do abstrakcji.
- formacja 5+ (3+ dla monstrous), czyli kreski out
- jak bohaterowi nie starcza ruchu by wejść do unitu, to nie wchodzi
- cały czas za dużo pkt na bohaterów, za mało na oddziały
Magia, na mój gust, jest przekombinowana. Wolałbym prostą, wspomagającą magię, która sama nie wygrywa gier. Jeśli pojedyncze czary są w stanie zabijać całe unity lub bohaterów, to mamy efekt w postaci statycznych deathstarów, które mają spokojnie punktować w fazie magii i odstraszać od walki wręcz.
Wolałbym proste 6 czarów na lore, 1 prosty efekt, jeden zasięg, jeden CV, bez sygnatur, bez atrybutów, same direct damage, pociski, hexy i augmenty, trwające turę lub rozpatrywane od razu.
Najgorsze są jednak AB. Nie żeby GW robiło lepsze, ale niestety widać brak odporności na naciski z forum. Okazuje się, że dyskusje na forach na takie tematy nie przynoszą nic dobrego. Wypuszczanie wersji alfa, beta i gama też.
AB są przepakowane zasadami. Przykładowo siadłem dziś do booka Wochu i po pierwszych stronach rozbolał mnie łeb. Nie dało się napisać:
Bohater Wochu musi wyzywać i przyjmować wyzwania. Ale za to, jak zabije wrogiego bohatera to podnosi sobie jedną charakterystykę o 1 (za każdym razem inną). Trzeba było na całą stronę rozpisać paletę wariantów, których i tak nie idzie spamiętać. Dodatkowo pełną losowości.
Panuje syndrom równania wszystkiego w górę, a nie w dół. Zamiast zabrać przepakowanym jednostkom, dopakowano jednostki słabe. W efekcie mamy znów kolejne nieskończone zasady specjalne. Pielgrzymi z relikwiarzem w brecie - naliczyłem chyba 13 zasad specjalnych.
Rozdawanie na lewo i prawo oczywiście odbiło się na takich rzeczach jak:
- właściwa wycena jednostek, nie było już na to czasu, a od tego trzeba było zacząć
- stworzenie niekoniecznie długiej listy przedmiotów i zasad, które uzupełniałyby luki danej armii, świetnym przykładem jest bretka, gdzie słaby statline bohaterów uzupełniono 2 brońmi, z których jedna kosztuje 65 pkt i nic nie wnosi, druga to kolejna, po rulebookowej, płonąca lanca. Ergo było zapotrzebowanie na dobrą broń do walki wręcz, więc bretka jej nie dostała.
Bez przesady, że wszystko w góre idzie - w takich orkach w zasadzie trolle uwalili a obnizajac cene aroków i pompując parry save ugrywalni dwa inne unity. Więc trzeba w zasadzie kupić od GW (bo od kogo ) rzeczy, które był niegrywalne wcześniej - nie podoba mi się ten zabieg
Mieli poprawić 8ed, dokonywac korekt, a ty wychodzi, ze w 9th bez compa się będzie srednio grało. Jak dorwe sie do lore (acces denied - jakby to była jaks tajemnica co robia i az sie logowac trzeba było ) i zobaczę w lighcie to co mi suchy pokazywał - czyli tansze obszarowe wszystko, jakby to bylo wczesniej slabe... to dziekuje postoje CHyba ze ten shadow jest taki OP ze powinienem sie cieszyc ze gobaski go dostały.
Nie rozumiem czemu kazdy mag nie mzoe brac akzdego lora - przynajmniej meta by po pierwszym turnieju blyskawicznie pokazala ktore lore źle napisali bo sa za mocne
Mieli poprawić 8ed, dokonywac korekt, a ty wychodzi, ze w 9th bez compa się będzie srednio grało. Jak dorwe sie do lore (acces denied - jakby to była jaks tajemnica co robia i az sie logowac trzeba było ) i zobaczę w lighcie to co mi suchy pokazywał - czyli tansze obszarowe wszystko, jakby to bylo wczesniej slabe... to dziekuje postoje CHyba ze ten shadow jest taki OP ze powinienem sie cieszyc ze gobaski go dostały.
Nie rozumiem czemu kazdy mag nie mzoe brac akzdego lora - przynajmniej meta by po pierwszym turnieju blyskawicznie pokazala ktore lore źle napisali bo sa za mocne
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Ja po lekturze swoich AB (Imperium i Ogry) nie mam takich wniosków jak Dębek. Jedna i druga armia ma jednostki raczej pocięte w dół niż podbite w górę. W sumie ogry wydają się nawet lekko warzywne z perspektywy 8ed. Zasady nie płyną też strumieniami, jest ich w sumie mniej (chyba tylko rozkazy doszły w Imperium do spamiętania).
Nie mogę się doczekać aż sobie pogram .
Maciek
Nie mogę się doczekać aż sobie pogram .
Maciek
W dużej mierze zgadzm się z Dębkiem. Lubie zasady specjalne, ale bez przesady.
Dziś leże chory w wyrku i mam czas na studiowanie AB.
Demonslayer ma 12 zasad specjalnych i .. może sobie jeszcze dokupić 2 z listy 4 dodatkowych
Btw, założyłem tam temat o największych przegięciach pały
Ciekawe jakie kwiatki ludzie wynajdą.
Dziś leże chory w wyrku i mam czas na studiowanie AB.
Demonslayer ma 12 zasad specjalnych i .. może sobie jeszcze dokupić 2 z listy 4 dodatkowych
Btw, założyłem tam temat o największych przegięciach pały
Ciekawe jakie kwiatki ludzie wynajdą.
Klaudel pisze:jak jest hit to zawsze odejmujesz bs, nawet jak się ruszyłeśAldean pisze:tak jest, na hicie nad i jest mini strzalka i tam ruszasz, odejmujac bs jesli sie nie ruszyles, chyba ze rzuciles 6, to wtedy missfireGlegut pisze:Dobra Pany "skończta" tego głupiego offtopa - nic na siłę ( nie podoba się to ... )
Powiedzcie lepiej czy dobrze rozumiem że nie ma czegoś takiego jak trafianie działem gdy wypadnie HIT? Wtedy po prostu tak jak w wypadku gdy wypadnie "strzałka" po prostu odejmuje BS załogi pod warunkiem że działo nie ruszało się - zgadza się?
sure? weż no zacytuj jak mozesz bo nie mam pewności czy tak jest.
Choose a point within Line of Sight and range of the target Unit's base. Then randomize a direction and move the
point D6+1” to determine the landing point of the cannonball. If a 'Hit' was rolled on the Scatter Dice, and/or the
cannon did not move in this player turn; reduce the distance you move the landing point by the cannon's
Ballistic Skill (to a minimum of 0”). If a natural '6' is rolled for the distance the point is moved, the Cannon has
misfired: The shot is discarded and the Cannon must roll on the Misfire table.
point D6+1” to determine the landing point of the cannonball. If a 'Hit' was rolled on the Scatter Dice, and/or the
cannon did not move in this player turn; reduce the distance you move the landing point by the cannon's
Ballistic Skill (to a minimum of 0”). If a natural '6' is rolled for the distance the point is moved, the Cannon has
misfired: The shot is discarded and the Cannon must roll on the Misfire table.
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
A więc Maćku.
To twój nowy elector count:
Zaręczam Ci, że tak wygląda więcej słabych lub bardzo słabych jednostek z 8ed.
To twój nowy elector count:
A to moi nowi pielgrzymi:Field Marshal 100 pts
M WS BS S T W I A Ld
Field Marshal 4 5 5 4 4 3 5 3 9
Infantry Base size: 20x20mm
Unit size 1
Special Rules:Orders
Equipment: light armour.
Options:
May take Magic Items up to 100 pts
May take:
Heavy Armour 8 pts
Plate Armour 20 pts
Shield 3 pts
Great Weapon 4 pts
Halberd 4 pts
Lance 6 pts
Additional Hand Weapon 3 pts
Pistol 6 pts
May take a mount (one choice only):
Horse 20 pts
Pegasus 55 pts
Great Griffon 140 pts
Dragon (Imperial Prince only) 250 pts
May upgrade to:
- Great Tactician(20 pts):
The Field Marshal may give up to 2 different orders instead of one. In addition, he may give orders to any unit within
his Inspiring Presence radius, instead of only the unit he is in.
- Imperial Prince (130 pts):
The model has +1 Leadership and is equipped with the Fangsword (and may not purchase any other magic
weapons). Furthermore, the model may take a Dragon as a mount.
- Seasoned General (10 pts)
The model has +1 Weapon Skill. A single unit of unit of Heavy Infantry may be upgraded with the Veterans special
rule for +1 pt/model. A single unit of unit of Light Infantry Company may be upgraded with the Veterans special rule
for +2 pt/model
Orders
Models with this special rule can give up to one order per turn, at the beginning of the turn. To do so, pick a unit with the
Support Unit or Parent Unit special rule the character is inside, and choose one of the following effects. It applies immediately
to the unit and its effects lasts until the beginning of the controller’s next player turn. A unit cannot receive the same order
more than once in the same turn:
● Go! Go! Go!: The unit has +2 Movement, but cannot declare charges this turn.
● Steady Men!: When a unit with one or more models with this special rule takes a Leadership Test, roll one additional
D6 and remove the highest rolled D6. Furthermore, if a unit that receive this Order passes a Rally test, it can act
normally for the rest of the turn, except that it cannot delcare charges or make march moves. Furthermore, it counts
as moving for shooting purposes.
● Steady! Aim! Fire!: The unit has +1 to Hit with shooting attacks in the following Shooting phase.
● First row, on your knees!: The unit cannot declare charges this turn and gains the Fight in extra Rank special rule
A to niegrywalny poprzednio assasin.RARE
Grail Fanatics 70 pts 10 models, may add up to 30models 7 pts/model
M WS BS S T W I A Ld
4 3 2 3 3 1 3 1 8 Infantry 20x20mm base
Armour:
Light Armour, Shields
Peasant Special Rules:
Insignificant
Special Rules:
Hatred, Stubborn, Frenzy
Options: pts
May swap shields for additional hand weapons Free
Unit may take Sacred Reliquary 120
May upgrade one model to each of the following:
Champion 10
Musician 10
Standard Bearer 10
Sacred Reliquary (This model is as an upgrade to Grail Fanatics)
M WS BS S T W I A Ld
4 3 2 3 5 4 3 4 8 Infantry 40x60mm base
Armour:
Heavy Armour, Shields
Peasant Special Rules:
Insignificant
Special Rules:
War Platform, Grail Code, Holy Fervor, Inspiring,
Hatred, Stubborn
Holy Fervor:
Grail Fanatics with the Sacred Reliquary lose
Frenzy, gain the Blessing Special Rule and the
Sacred Reliquary loses the First in Rank rule
Consecrated Light:
(Bound Level 3) Augment: Range 12” Duration:
Permanent) Target immediately gains the Blessing
Special rule.
Options: pts
May upgrade to:
Lady’s Icon 40
Saintly Vigil 50
Lady’s Icon:
At the start of your movement phase apply one of the following
effects to all units within 9”: gain Immune to Psychology and
ignores AP(1) effects or they can reroll failed Ward Save rolls of
“1” until the start of your next movement phase.
Saintly Vigil:
At the start of the movement phase apply one of the following
effects to all units within 9”: they gain Fight in Extra Ranks
Special Rule or they can reroll failed rolls of “1” to wound until
the next friendly movement phase
Shadow Assassin 90 pts single model
M WS BS S T W I A Ld
6 7 7 4 3 2 9 3 9 Infantry 20x20mm base
Equipment:
Additional Hand Weapon,
Assassin Throwing Weapon:
Range 12”. Strength as user, Armour Piercing (1).
Quick to Fire. Multiple Shots (3). May be combined
with Venoms.
Army Special Rules:
Killer Habits, Lightning Reflexes
Special Rules:
Scout, Ward Save (4+), Armor Piercing (1),
Poisoned Attacks, Not a Leader, Hidden, Master of
Venoms (see below)
Options: pts
May take Magic Items (weapons only) Up to 50
May join the Cult of Blood 20
May purchase any number of Venoms:
Nightshade venom 20
Heartfire Venom 20
Beastslayer Venom 20
Master of Venoms:
An Assassin may purchase any number of the below listed Venoms. At the start of every player turn declare a single
Venom to be used by the Assassin this player turn. Venoms may only be combined with mundane weapons and are
applied in ranged and close combat.
Nightshade Venom: Attacks are resolved at target's toughness +1 strength (up to a maximum of strength 6)
Heartfire Venom: Lethal Strike, re-roll failed to wound rolls
Beastslayer Venom: Multiple Wounds (2, monstrous beasts, monstrous cavalry, chariots, monster), +1 to
wound
Zaręczam Ci, że tak wygląda więcej słabych lub bardzo słabych jednostek z 8ed.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2015, o 12:00 przez Dębek, łącznie zmieniany 4 razy.
Tak z ciekawości zapytałem jaki mamy traffic w Polsce.
Tak z kuluarów 9th age pisząc ciekawostki:
1) Wytyczne to jedno a to co zrobiła część ABC to całkiem co innego. Niektórzy starali się trzymać (ABC do O&G na przykład staraliśmy się trzymać raczej choć jeden koleś to olewał bardzo), inni zignorowali zalecenia.
2) Rules Team czasem ładnie przykracał zapędy ABC a czasem odwalał niezłe maniany. Na przykład był wielki płacz tuż przed publikacją armybooków, że Rules Team do WE dodał opcję brania magicznych przedmiotów na Treemana której być nie miało wedle ABC i balansowali wszystko bez tego. To tylko taki przykład bo ponoć tak się działo. Na ostatnią chwilę zmieniali też ceny wszystkich upgradów do 4lvla też bez konsultacji wcześniejszej z ABC. Generalnie jak już było nerwowo to sporo decyzji podejmowali sami i to często dziwnych i niczym nieuzasadnionych.
3) Pomimo punktu wyżej bardzo często rozsądne rzeczy mówili. Ich system review wyglądał (przynajmniej początkowo a dla części podręczników do końca) tak, że jeśli jeden z nich coś komentował to generalnie można olać. Jeśli dwóch miało wątpliwości to trzeba skomentować i uzasadnić o co chodzi, pogadać. Dopiero jeśli więcej z nich miało uwagi to faktycznie trzeba było zmienić ale niekoniecznie też tak jak oni mówią by zmienić.
4) Trolle - chcieliśmy je poprawić ale nam RT zmienił. Właściwie jedyna rzecz którą jakoś bardzo wymusili obok zmiany kosztów goblinów gdzie moim zdaniem sporo nam popsuli.
5) Nie wiem czy to jakoś pomoże w ocenianiu booków ale ABC O&G zostało mocno pochwalone, że praktycznie nie sugerowali zmian u nas i pisali, że dobrą robotę odwaliliśmy. Na tuż przed releasem zrobili te zmiany co napisałem w 4) a poza tym się cieszyli, że mało roboty mają u nas.
6) W związku z wszystkimi powyższymi punktami oraz tym, że generalnie Rules Team faktycznie poczuł, że się za bardzo spieszyli z review's to będą jakieś zmiany kadrowe, ludzie rezygnują ze stanowisk i będą prowadzone nowe nabory do dalszego balansowania po playtestach.
7) każdy wie i widzi, że zewnętrznie względem siebie armybooki nie są zbalansowane. Nikt z tym jakoś bardzo nie próbował walczyć co widzę chociażby po tym, że u nas pisali, że coś można by przyciąć, zwiększyć kosz a przeszły przegięte perełki w innych armiach. Nie mniej jest szansa, że armybooki są dużo lepiej zbalansowane wewnętrznie niż były w 8ed i więcej rzeczy jest grywalna.
w ogóle ciekawy wątek: niektórzy twórcy booków (tzw. ABC) zaczęli otwarcie krytykować ma forum współpracę z głównym teamem (tzw. RT). ponoć ci ostatni wrzucali bez uprzedzenia zmiany bez żadnego uzasadnienia, niektóre nawet na chwilę przed publikacją booków. wygląda na to, że pod względem komunikacyjnym projekt leży (pewnie też ze względu na napięte terminy).
czy ktoś wie w ogóle co to za wielka piątka stoi za tym projektem?
czy ktoś wie w ogóle co to za wielka piątka stoi za tym projektem?
We can't stop here. This is bat country.