9th Age
Re: 9th Age
Hmm, a ma znaczenie trafianie konkretnego modelu? IMO miałoby, gdyby można było wyjąć bohatera w oddziale - teraz jest auto Look out Sir! - więc i tak jak długo jest 5 r&f w oddziale, dostaje r&f. Wyjmowanie dużych lataczy, maszyn czy upakowana piechota to wciąż dobre cele - po prostu koniec ze snipowaniem armatami.
Zawsze jest ta szansa na jedynkę, natomiast porównanie templatki od canona i orunowanej catapulty to średnio 2 - 3 rzuty za siłą 5 (skoro nawet przy infantry trzeba rzucić wound co szereg)wobec 10 -12 z siłą 4. Generalnie działa dostały nerf na wszystkich frontach
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie ma już szansy na jedynkę.
Look outy zdaje się automatycznie.
Look outy zdaje się automatycznie.
No ale masz napisane:Aldean pisze:odnosnie 3 to bym polemizowal, IMO po ruchu nie odejmujesz nigdyKarli pisze:
Zagmatwane to ale spróbuję wytłumaczyć:
- pocisk znosi zawsze w kierunku strzałki na scatterce (w przypadku HITa będzie to ta mała strzałka nad znaczkiem),
- jeśli się nie ruszałeś to odejmujesz zawsze BS załogi, HIT wtedy nie ma żadnego znaczenia,
- jeśli się poruszyłeś to odejmujesz BS załogi tylko gdy wypadnie HIT.
If a 'Hit' was rolled on the Scatter Dice, and/or the cannon did not move in this player turn; reduce the distance you move the landing point by the cannon's Ballistic Skill (to a minimum of 0”).
Jak to rozbijesz na 4 sytuacje to wychodzi to co napisał Karli.
brak ruchu+hit - odejmujesz BS bo są oba warunki
brak ruchu+brak hita - odejmujesz BS bo jest jeden z nich
ruch+hit - odejmujesz BS bo jest jeden z nich
ruch+brak hita - nie odejmujesz BS bo nie ma żadnego
dokladne tlumaczenie wyglada tak,Dębek pisze:No ale masz napisane:Aldean pisze:odnosnie 3 to bym polemizowal, IMO po ruchu nie odejmujesz nigdyKarli pisze:
Zagmatwane to ale spróbuję wytłumaczyć:
- pocisk znosi zawsze w kierunku strzałki na scatterce (w przypadku HITa będzie to ta mała strzałka nad znaczkiem),
- jeśli się nie ruszałeś to odejmujesz zawsze BS załogi, HIT wtedy nie ma żadnego znaczenia,
- jeśli się poruszyłeś to odejmujesz BS załogi tylko gdy wypadnie HIT.
If a 'Hit' was rolled on the Scatter Dice, and/or the cannon did not move in this player turn; reduce the distance you move the landing point by the cannon's Ballistic Skill (to a minimum of 0”).
Jak to rozbijesz na 4 sytuacje to wychodzi to co napisał Karli.
brak ruchu+hit - odejmujesz BS bo są oba warunki
brak ruchu+brak hita - odejmujesz BS bo jest jeden z nich
ruch+hit - odejmujesz BS bo jest jeden z nich
ruch+brak hita - nie odejmujesz BS bo nie ma żadnego
jesli wyrzucony został hit na scatterce i/albo cannon sie nie ruszyl zmniejsz dystans....itp
czyli dla mnie to wyglada tak,
jesli wyrzucony został hit na scatterce i cannon sie nie ruszyl zmniejsz dystans....
jesli wyrzucony zostal hit na scatterce albo cannon sie nie ruszyl zmniejsz dystans....
ale jak mowie, moze sie myle ;]
trzeba by bylo ich zapytac;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Szansa na trafienie cannonem konkretnego modelu jest jednak nieco większa bo:Anadim pisze:Jeśli dobrze rozumiem to szansa na trafienie konkretnego modelu z katapulty i Cannon jest dokładnie taka sama, albo i większa, dodatkowo katapulta generuje sporą ilość kostek na wound, orunowana z niewiele mniejsza siłą niż działo. Działa do szafy...
- cannon może zescaterrować przed model a następnie przez model zbouncować,
- scatter cannona to jest na ogół D6+1-3BS czyli 0-4", katapulty 0-10". To robi to różnicę.
Mi póki co to te zasady się podobają. Może nieco zagmatwane, ale w końcu cannon robi to co powinien, czyli dobre do kruszenia murów i ubijania wielkich potworów, natomiast do ustrzelenia samotnego maga na końcu stołu...niekoniecznie.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
-
- Falubaz
- Posty: 1152
Problem ze strzelanie do pojedynczych modeli słabo wychodzi - do pegazistów, rydwanów czy w ogóle pojedynczych modeli
Na pegazistę czy cokolwiek o podstawce 50mmx50mm lub większej masz 50% szans na trafienie ( przy BS3) - kładziesz punkt na środek modelu, jak scatterujesz o 1-3 to tak naprawdę scatterujesz o 1 cal, czyli zawsze się zmieścisz w podstawce. Dochodzą jeszcze jakieś szanse jak rzucisz 4-5 i zescatteruje w dobrym kierunku - ale to jest grubo szacując nie więcej niż 8% no i dodatkowo masz mniejszą siłę. Co przekłada się na jakieś 55% przypadków trafienia. Więc de facto masz z 45% szans na zabicie modelu latającego z 3 woundami, te szanse odpowiednio maleją jak masz model nielatający z mniejszą liczbą woundów. Oczywiście nie liczy to też warda.Bretonnian pisze:Problem ze strzelanie do pojedynczych modeli słabo wychodzi - do pegazistów, rydwanów czy w ogóle pojedynczych modeli
Wcześniej cannon jak miał wykupione przerzuty missfire (których teraz nie ma) trafiał w mniej-więcej 80% przypadków.
Bez przerzutów trafiał w 66% przypadków.
Oczywiście woundy były generowane inaczej, więc bez przerzutów cannon miał szansę 44% na zabicie, z przerzutami jakieś 54%. Nadal nie liczę warda, żeby zachować jakieś porównanie.
De facto więc zmiany nie są jakieś gigantyczne poza tym, że w tej chwili strzał może zatrzymać się na każdym modelu no i LOS zdawany zawsze.
-
- Falubaz
- Posty: 1152
A co z pojedynczym modelem piechoty czy kawalerii ? Traf tu takiego
Inżynierowie nie mogą przerzucić misfire, ale chyba mogą przerzucić 6 przy volley gun, jeśli wypadnie jedna...
Krasie mają choć pewność że z runa nie rozsypie im się działo ( z gyros już gorzej). Natomiast krasi chaosu z niegdyś lepszą artyleria trochę zaboli brak przerzutow z inżynieria.
Krasie mają choć pewność że z runa nie rozsypie im się działo ( z gyros już gorzej). Natomiast krasi chaosu z niegdyś lepszą artyleria trochę zaboli brak przerzutow z inżynieria.
Anadim pisze:Inżynierowie nie mogą przerzucić misfire, ale chyba mogą przerzucić 6 przy volley gun, jeśli wypadnie jedna...
Krasie mają choć pewność że z runa nie rozsypie im się działo ( z gyros już gorzej). Natomiast krasi chaosu z niegdyś lepszą artyleria trochę zaboli brak przerzutow z inżynieria.
i tak działo nie może się rozsypać więc bez znaczenia ta runa jest no chyba że działa krasi mają -1 do tabelki missfire:P
masz racje. dzieki za wyjasnienie ;]Dębek pisze:Aldean, rzuć okiem na to co sam napisałeś.Wystarczy 1 z 2 powyższych warunków. Wystarczy mi sam hit? Wystarczy.jesli wyrzucony zostal hit na scatterce albo cannon sie nie ruszyl zmniejsz dystans....
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Na 1-2 masz zablokowane do końca gry, przy czym magma Cannon który wcześniej miał 24' zasięgu teraz ma 12 i -1 jak każdy flame thrower. Czyli masz 50% szans na wyłączenie magma Cannon z gry (bez rerolla) 1Glegut pisze:Anadim pisze:Inżynierowie nie mogą przerzucić misfire, ale chyba mogą przerzucić 6 przy volley gun, jeśli wypadnie jedna...
Krasie mają choć pewność że z runa nie rozsypie im się działo ( z gyros już gorzej). Natomiast krasi chaosu z niegdyś lepszą artyleria trochę zaboli brak przerzutow z inżynieria.
i tak działo nie może się rozsypać więc bez znaczenia ta runa jest no chyba że działa krasi mają -1 do tabelki missfire:P
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
@ Anadim:
Ani krasnoludzka armata, ani żyrek nie mogą się rozwalić z misfire'a.
Rozumiem, ze to żadna sztuka mieć zdanie na temat, z którym się człowiek zapoznał, ale na forum się sprawdza....
Ani krasnoludzka armata, ani żyrek nie mogą się rozwalić z misfire'a.
Rozumiem, ze to żadna sztuka mieć zdanie na temat, z którym się człowiek zapoznał, ale na forum się sprawdza....
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Armata i żyrek nie - Miotacz ognia tak.Rozwalić sięnie rozwalą, ale bez runki przy missfire jest duża szansa na wyłączenie artylerii z walki do końca gry - Żyrek sobie jeszcze polata. U krasi przy runce nie jest to problem, ale krasie chaosu będą miały nieciekawie.
Pytanie czy przy obecnej postaci zwykłego inżyniera, warto go będzie brać do czegokolwiek oprócz organków. Co prawda zmniejsza delikatnie rozrzut (+1BS to 4 cale mniejszy rozrzut, a nie 3) ale mam wrażenie że nie będzie tak dobrym wyborem (cena/możliwości) jak przy wersji 8.0
Pytanie czy przy obecnej postaci zwykłego inżyniera, warto go będzie brać do czegokolwiek oprócz organków. Co prawda zmniejsza delikatnie rozrzut (+1BS to 4 cale mniejszy rozrzut, a nie 3) ale mam wrażenie że nie będzie tak dobrym wyborem (cena/możliwości) jak przy wersji 8.0