9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age

Post autor: Dębek »

Andrzej pisze:
Dębek pisze:5) kto kończy jako pierwszy deklaruje czy zaczyna czy nie
6) przeciwnik wystawia pozostałe unity "UUN"
7) rzut na zaczęcie, ten kto skończył wystawiać eis jako pierwszy dodaje do wyniku UUN
Ale jak można deklarować czy się zaczyna czy nie, skoro i tak rozstrzygnie o tym rzut?

Rozumiem, że ma to premiować rozkminy w stylu wystawie się szybciej żeby mieć większa szansę na zaczęcie w zamian za to przeciwnik bedzie mogl sie lepiej wystawic. Ale imo jest to kolejne "przekombinowanie" tej edycji...
Deklarujesz co zrobisz, jeśli wygrasz.
To ma promować takie właśnie rozkminy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Technicznie rzecz biorąc, możesz wystawić wszystko jako pierwszy, a następnie zadeklarować, że przeciwnik będzie zaczynał :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Dębek pisze:
Lipti pisze:Tak jak Crus. Imho magia to nie ataki. Zaraz się okaże, że mag z potką siły rzuca fireballa z siłą 6. Też ją można użyć w dowolnej fazie.
Tak jak RB. Hity z magii to ataki. :wink:
Potka siły podnosi siłę maga, a nie siłę czaru. Tak samo potka siły nie działa np. na strzał z łuku. Jest osobna siła strzelca i jest osobna siła łuku. Siła profilowa nie wpływa na siłę zaklęć i siłę strzału z broni strzeleckich.
Gdyby było tak jak piszesz to nie mógłbyś sobie wrzucić holy ataków lub ognia na strzelanie z horrorów.
Reasumując potkę siły możesz sobie odpalic w fazie magii, le nie na wiele się ona zda. No chyba, ze jakiś czar ma opis "strengh as user" albo masz testować siłę na dwellersach.
Raczej to zmienią myśle? Czyli bierzemy dla magów pociskowych zawsze holy icon lub sztandar dla unitu? Takie dziwne.
Z tym atrybutem może masz rację, ale z niczego to nie wynika, że to taki drugi rzucony czar.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Słabe imo jest to z tym zaczynaniem. Zaczynanie daje zbyt dużego bosta i imo zbyt często będzie to wyglądać tak, że rzut o deploy będzie rzutem o zaczęcie...
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Dziżas, czy tylko ja zajrzałem do tego booka. :wink:
PATH ATTRIBUTES
Path attributes are special spells that cannot be cast independently. Instead, they are always cast automatically
(provided there are any available targets) each time another spell from the same Path has been successfully cast
(and is not dispelled) and this spell's effect has been resolved. Attributes cannot be dispelled. Path attributes do
not have a Casting Value, instead the Casting Value is replaced with 'attribute' to mark that the spell in question
is the Path attribute.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 00:25 przez Dębek, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Andrzej pisze:Słabe imo jest to z tym zaczynaniem. Zaczynanie daje zbyt dużego bosta i imo zbyt często będzie to wyglądać tak, że rzut o deploy będzie rzutem o zaczęcie...
Zaczynam raz na 100 gier. Da sie, da sie. :wink:

Jak chcesz zacząć na 100% to musisz wystawić całą armię na raz. Przeciwnik ma lepszą stronę i wystawia się de facto jako drugi, wiedząc przed deployem, że nie będzie zaczynał. Całkiem to wyrównane
Teraz mogłeś poprostu przegrać wszystkie rzuty. Mieć gorszą stroną i nie zacząć.
Z gier na 9th age, które grałem lub oglądałem nawet spoko to wypadało.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 00:28 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Dębek pisze:
Lipti pisze:Tak jak Crus. Imho magia to nie ataki. Zaraz się okaże, że mag z potką siły rzuca fireballa z siłą 6. Też ją można użyć w dowolnej fazie.
Tak jak RB. Hity z magii to ataki. :wink:
Potka siły podnosi siłę maga, a nie siłę czaru. Tak samo potka siły nie działa np. na strzał z łuku. Jest osobna siła strzelca i jest osobna siła łuku. Siła profilowa nie wpływa na siłę zaklęć i siłę strzału z broni strzeleckich.
Gdyby było tak jak piszesz to nie mógłbyś sobie wrzucić holy ataków lub ognia na strzelanie z horrorów.
Reasumując potkę siły możesz sobie odpalic w fazie magii, le nie na wiele się ona zda. No chyba, ze jakiś czar ma opis "strengh as user" albo masz testować siłę na dwellersach.
Czy ja kwestionuje, że shooting attack to nie jest attack?
Skoro posiłkujemy się rulebukiem to przeczytaj stronę 81, dział: "Attacks unaffected by special rules". Może i z tego wynika, że zaliczają damage z czarów do attacków, ale spell damage nie kombuje się ze special rules'ami, którymi są marki chaosu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Właśnie tam zarżałem. Masz rację Lipek. To co stasiu napisał o holu icon dało mi tochę do myślenia więc zacząłem kopać w RB.
ATTACKS UNAFFECTED BY SPECIAL RULES
Certain models possess unusual abilities referred to as Special Attacks, such as Impacts Hits and Breath
Weapons. Special Attacks are typically not made with a model’s weapon nor their usual combat skills. By default
it can be assumed that Special Attacks do not benefit from Special Rules that modify normal Close Combat
Attacks or Normal Shooting Attacks. All damage caused by Spells can be assumed to fall in the same category.
Tyle, ze akurat z tą potką to był zły przykład, bo to nie zasada specjalna. No i magia to ataki.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 00:50 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Może i z tego wynika, że zaliczają damage z czarów do attacków, ale spell damage nie kombuje się ze special rules'ami.
Znaczy nie kombuje się ze special rulesami modelu, który je rzuca.
Reasumując.
Czar z zasadą helfire ma zasadę helfire.
Czar rzucony przez model z zasadą helfire nie ma zasady helfire.
Obrazek
Obrazek

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

9.1 krasie - Nieszczególnie mnie dziwi zmiana Raging u Slayerów. Natomiast przy obecnym stanie weapon runes - Demonseeker właściwie nie ma szans wykorzystać swojego limitu. trzy najdroższe runki po 40 - multiple wound (Demonslayer ma już wbudowane więc nie ma sensu brać) , AP(6) i siła10 vs przeciwnikom o T5+ - dwie ostatnie niby można brać razem ale jakoś nie widzę sensu.
Osłabienie kowadła - nie może już usuwać permanentów - wydawało się to fajne jako zdolność unikalna dla antymagicznych krasi, ale może za mocna opcja w kwestii balansu, trudno mi ocenić.
Wciąż zostaje Bodyguard Ironbreakerów/Hammerersów - lepszy u IB. Może zbyt fluffowo podchodzę do tematu, ale jakoś mi to nie pasuje.

Czy mi się wydaje, czy Oathstone można teraz używać razem z tronem/Shieldbearers ?

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Dębek pisze:
Może i z tego wynika, że zaliczają damage z czarów do attacków, ale spell damage nie kombuje się ze special rules'ami.
Znaczy nie kombuje się ze special rulesami modelu, który je rzuca.
Reasumując.
Czar z zasadą helfire ma zasadę helfire.
Czar rzucony przez model z zasadą helfire nie ma zasady helfire.
Zgadza się chyba że mówi o tym inaczej zasada armijna(cyt. z DoCH):
Change - These models can each phase choose to use either the Flaming Attacks, Holy Attacks or Hellfire
special rule for any (non-special) attacks. All models in the unit must choose the same rule. Any
character with Mark of Change has +1 to cast.


Pocisk czy DD to nie special atak tylko range atak.
Więc w tym przypadku herald tzeentcha puszcza pocisk który sam z siebie ma zasade helfire i dodtkowo za mark of tzeentch wybiera flamingi :)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Bretonnian pisze:Pff, dzisiejsza aktualizacja nie zmieniła w elfickich bookach prawie nic, za to autorzy Bretki czy VC o pogorszenia się postarali. Jak tak ma wyglądać edycja robiona "przez graczy dla graczy" to ja dziękuję postoję. I m getting out of here :evil:

Pierdoly piszesz bez czytania.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Wczorajsze zmiany to krok w dobrą stronę. Widać że zebrali sporo informacji po dużym turnieju w Szwecji.

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Bosze Glebut przeczytaj w szczególności dwa ostatnie zdania:
ATTACKS UNAFFECTED BY SPECIAL RULES
Certain models possess unusual abilities referred to as Special Attacks, such as Impacts Hits and Breath
Weapons. Special Attacks are typically not made with a model’s weapon nor their usual combat skills. By default
it can be assumed that Special Attacks do not benefit from Special Rules that modify normal Close Combat
Attacks or Normal Shooting Attacks. All damage caused by Spells can be assumed to fall in the same category.
Imho zasada mark of change w żaden sposób nie nadpisuje tej zasady, więc to co wyżej zacytowałem nadal jest w mocy.
Ewentualnie jakby nadpisywało, to musiałoby być to wyszczególnione tak jak jest to przedstawione w opisie zasady magical attack.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 09:11 przez Lipti, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shenq
Chuck Norris
Posty: 660

Post autor: Shenq »

AP na strzalkach mogli zostawić, koszt sentineli przesadzony , WR też niepotrzebnie podrozyli, przy likwidacji sztandaru z lasem i defa koszt był ok.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Rozstawienie zaczerpnięte jest z wh40k gdzie gracz który wygrał rzut wybiera kto rozstawia sie pierwszy i zaczyna (można kraść zaczynanie na 6)
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

2 pytanka:
1) jak War Platform ( czysta bez charactera jadącego na niej - np taki Altar of Lust) siedzi w oddziale, to czy jest traktowane jako rank and file model? na zdrowy rozum to nie, ale w zasadach jest napisane, że wszystkie modele w danym odzialem poza characterami to r&f models
2) czy ja dobrze czytam tabelke strzelania (str. 39) ze max sie strzela na 2+ nawet jak ma sie BS wyzsze niz 5? czy to oznacza, że jak mam np. BS9 i strzelam multiplem to trafiam na 3+?
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Lipti pisze:Bosze Glebut przeczytaj w szczególności dwa ostatnie zdania:
ATTACKS UNAFFECTED BY SPECIAL RULES
Certain models possess unusual abilities referred to as Special Attacks, such as Impacts Hits and Breath
Weapons. Special Attacks are typically not made with a model’s weapon nor their usual combat skills. By default
it can be assumed that Special Attacks do not benefit from Special Rules that modify normal Close Combat
Attacks or Normal Shooting Attacks. All damage caused by Spells can be assumed to fall in the same category.
Imho zasada mark of change w żaden sposób nie nadpisuje tej zasady, więc to co wyżej zacytowałem nadal jest w mocy.
Ewentualnie jakby nadpisywało, to musiałoby być to wyszczególnione tak jak jest to przedstawione w opisie zasady magical attack.
Jest mi przykro... ale masz racje:(

No dobra to bez przegięć sie odbędzie w takim razie :)

Lipti skoro już w tym temacie to według Ciebie w takim razie Mark of change nie będzie działał na: impact hity, stompy, thunderstompy oraz na przeloty screamerów?

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Na impacty i stompy nie działa. Na przeloty screemerów działa.
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Slashing to tez special attack. Też MoC nie działa.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

ODPOWIEDZ