A potem dopada cię syndrom pokemona i zaczynasz zbierać szóstą frakcjęArbiter Elegancji pisze:armia składa się z kilkunastu modeli
Infinity
Re: Infinity
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Każdy kto nie jest nowy ogólnie w bitewniakach powinien być tego świadomy. Szczególnie przy tak bajecznych modelach Zresztą w porównaniu do GW i PP ten system jest dużo tańszy więc można sobie na więcej pozwolić (albo chociaż tak się usprawiedliwiać )
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
No aspekt modelarski dlatego do mnie przemawia. Ariadna ma tych snajperow cudownych, ktorzy mi sie tak podobaja, aczkolwiek nie lubie grac na mase i miec slabe jednostki. (skinki nie sa slabeArbiter Elegancji pisze:Ziemas, nie ma się co zastanawiać, system do łatwych nie należy ale jest fantastyczny i ma najładniejsze na rynku metalowe figurki Ja też jestem świeżak ale wciągnąłem się na maxa, ostatnio zagrałem pierwszy turniej i jestem jeszcze mocniej nakręcony.
Tak jak Pierzasty napisał; ogólny ju jing jest bardziej uniwersalny, Ariadna jest też najpopularniejszą armią więc wybierając azjatów będziesz w bardziej elitarnym gronie . Na twoim miejscu jednak wybrałbym armię w oparciu o aspekt modelarski, malować potrafisz a te figsy mają baaardzo duży potencjał, armia składa się z kilkunastu modeli więc też można poświecić więcej czasu na malowanie.
Co z Ju jingu na start polecicie (mega mi sie podobaja ninjasy).
Arbiter ten aspekt modelarski tak mnie mocno pociaga wlasnie jak bede mial armie kilku-kilkunastu modeli to bede ja mogl miec pomalwoana
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
Co do rady o start to Pierzasty doradzi dużo lepiej niż Ja, choć plusem Infinity jest duży balans wewnętrzny (pomiędzy armiami tez jest spory choć łatwo wskazać faworytów) więc śmiało można grać na tych oddziałach które ci się podobają. jeśli chodzi o ninjasów to na pewno ich szefowa (Szefowa wszystkich szefów) Oniwaban SHINOBU KITSUNE to chora bestia, dobrze użyta powoduje konieczność zmiany bielizny u przeciwnika . No i ma prześliczny model.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Lecę po kolei z army buildera. Jak coś jest mega dobre w sektorówce a w ogólnej nie to będę się starał zaznaczać. Na koniec dorzucę opcje legalne tylko w sektorówkach/ogólnej, czyli najemników itp.
Jak coś nie jest zaznaczone to może być sytuacyjne/średnie. Od razu zaznaczam że nie ma tu kompletnych gniotów, wszystkim da się grać, po prostu niektóre jednostki mogą być trochę suboptymalne lub kosztować parę pktów za dużo.
Aragoto/Asuka - świetni do blitzkriegu, w JSA dobry haker jako szybki specjalista. Dobre jako dowódca w JSA.
Bao - MSV2 do linkowania albo jako pojedynczy snajper do kontroli terenu. Fajni ale mocno sytuacyjni, ja zastępuję ich dronami.
Celestial Guard - świetna piechota liniowa, niestety w ogólnej ma AVA 2 (więc zwykle bierze się opcje KSCD + haker). Dobry haker do supportu robotów. KSCD pozwala ci wystawić Kuang Shi.
Keisotsu - tanie trepy do rozkazów, plewy ale fajne. W JSA możesz ich zlinkować co uczyni z nich coś przypominającego siłę obronną w JSA jedyny zwykły haker.
Zhanshi - coś pośredniego między Keisotsu a Celestialami.
Kempeitai - brać tylko w JSA, w której jest niezastąpiony (tani chain of command bo większość dowódców jest ostro ofensywna, poza tym zapasowy specjalista).
Kuang Shi - mega tanie rozkazy z chainem. Bierze się w dużej liczbie i dopycha listę. Służą również do chamskiego traktowania templatką linków czy kamuflaży (intuitive fire lub "przypadkowe" trafianie przy okazji strzelania do widocznego wroga). Można podejść również na styk bo mogą eksplodować po oberwaniu rany. Wymagają Celestiala z KSCD w tej samej grupie.
Zhanshi Yisheng/Goncheng, Tokusetsu Butai/Eisei - zwykli piesi specjaliści, wedle uznania czy chcesz Courage czy +1 BS. Możesz schować doktora na zapleczu i działać przez dronę-servanta.
Warcor - baaardzo przydatny jako tania para oczu dla Discovera i flash pulse do kontroli terenu. Zwykle przeszkodzi przeciwnikowi zużyciem rozkazów bardziej niż te 3 pkt kosztu.
Yuriko Oda - dobra wkładka do linku Keisotsu, w ogólnej nie używałem. Jest po prostu zwykłym inżynierem tylko bardziej.
Zhanying - zagadka. nie ma figurek i mało kto umie jeszcze tym grać.
Sun Tze - świetny dowódca, ma ten problem że jest oczywisty i aż prosi się o mono-kosę pod żebro. Jeśli grasz przeciwko frakcji bez chamskich zabijaczy ciężkiego sprzętu, to możesz pokusić się o wzięcie wariantu 1.0 jako ciężkiej jednostki z bonusem do dowodzenia.
Tiger Soldier - jedni z najlepszych skoczków w grze. Dobre staty, mimetyzm, flamer w podstawowym wariancie i tania opcja specjalisty. Brutal.
Daofei - standardowy kamo-infiltrator-specjalista... w ciężkim pancerzu! kolejny brutalny numer Yu Jingu i wart wypróbowania.
Domaru - pierwszy typ pancernego samuraja. Mocno do walki wręcz, spisuje się dobrze w ciasnych pomieszczeniach boarding action lub jak masz zasłonę dymną. W CC bez problemu morduje co chce, włącznie z innymi mordercami.
Haramaki - drugi typ ww. Ma możliwości ARO i jakąś broń na daleki zasięg, ale jest trochę mniejszym mordercą w CC (nadal świetny). W JSA brany albo pojedynczo z kombi albo w linku ML+kombi+3xcontender/DACCW.
Domaru Neko Oyama - upgrade do zwykłego Domaru.
Hac Tao - mocarz w TO Camo, jak koniecznie chcesz mieć uber-specjalistę lub mega jednostkę ofensywną. Drogi jak cholera ale wiesz za co płacisz.
Hsien - podstawowe MA, MSV2. Sytuacyjny bo drogi. Mocno brutalny jak wiesz że będziesz walczyć np. z Alephem/Ariadną gdzie pełno maskowania.
Imperial Agent Crane - uniwersalista. Sprawdza się jako silny ofensywny haker/specjalista lub lekka platforma uzbrojenia.
Karakuri - uniwersalna HI. Robi wszystko, jest specjalistą, ma Total Immunity więc pierwszą rakietę przyjmuje na klatę. Wada? Nie robi niczego szczególnie zajebiście.
Su-Jian - drona z zasadami HI. Transformers. Forma ruchowa jest bardzo szybka i wszędzie wlezie, forma bojowa jest większa i paskudna. Generalnie takie HI o innych uwarunkowaniach ruchowych. Fajna zabawka.
Wu Ming - nieźli w ISS, nie grywam nimi w ogólnej.
Yan Huo - jednostka wsparcia ogniowego. HI z dobrymi statami i bronią klasy TAG-a. Ma zniszczyć wszystko co widać i czego nie chcemy i nie robi nic więcej, ale swoją rolę pełni znakomicie.
Zuyong - tanie HI z opcją specjalisty. Dobre bo tanie i wytrzymałe.
O-Yoroi - lekki TAG bez multi-HMG (trochę uwiera przy ARO), za to ma koale czyli ruchome miny.
Drony Yaokong - podstawowe 4 drony jak w większości frakcji. Na początek proponuję reakcyjną i sensor (Husong+Weibing).
Drony Yaopu Pangguling - zwykłe bagażówki. Zwykle ludzie na turniejach biorą 1-2 żeby sobie dopchać małe punkty.
Drony Yaoxie - specjalistyczne drony Yu Jingu. Ruishi to łowca kamuflaży, najlepiej dać mu program z marksmanshipem i niech poluje (świetnie sprawdza się za zasłoną dymną), Lu Duan jest bardziej uniwersalny - ma flamer i holoecha (potrafi również udawać np. zwykłą bezbronną dronę bagażową), za to ma gorszego gnata i visor (nie działa z dymem). Regularnie używam obu.
Yaozao - servanty do doktorów/inżynierów. Bardzo przydatne.
Guilang - w zasadzie must-have bo to nasza nisza kamo-specjalisty. Najczęściej używane warianty to FO i minelayer.
Ninja, Oniwaban, Shinobu - mordercy na bliski zasięg. Dwa ostatnie sprawdzają się lepiej w walce z ciężkim sprzętem, zwykłe ninje mają wariant specjalisty do misji, Shinobu ma również dym (jeden z niewielu w JSA!). Jest również ninja snajper ale stosunkowo drogi.
Mnisi Shaolin - tanie źródło zasłony dymnej i wkurzania przeciwnika.
=======================
Tylko w ogólnej:
Armand Le Muet - snajper z pół-maskowaniem i symbiotycznym pancerzem. Bardzo dobry do kontroli terenu, niestety limitowany model.
Miranda Ashcroft - dobra na bliższy dystans, tania, też limitka
Authorized Bounty Hunter - jednostka mocno losowa, dużo zależy od tego co akurat wylosuje na Booty. Za to wariant snajperski jest tani i nie żre SWC bo ma snajperkę zwykłą a nie multi (ale zasięg ten sam).
Tylko JSA:
Saito Togan - Ninja z dymem. Jak używasz MSV2 lub potrzebujesz zasłony to się częstuj.
Miyamoto Mushashi - ciężko powiedzieć. Morderca w CC, jest lichy więc może nie zdążyć dobiec, ale ma flash pulse'a na WIP15 więc jakąś obronę na dystans ma. Nie wiem, nie ograłem.
Yojimbo - niezastąpiony dodatek do bandy motocyklistów.
Tylko ISS:
Dakini - brać w werji paramedyka. Szybka, ma mimetyzm i jest tania.
Garuda - bardzo szybki skoczek. Wersja ze strzelbą i ruchem 6-4 jest cokolwiek straszna.
Sophotect - must-have, świetny i bardziej wytrzymały specjalista.
Ojciec Sforza - zabawa z holoprojektorem i dobry wydłubywacz celów na średnim dystansie.
=========================
"ale tl;dr ja cem tylko wiedzieć co mam kupić":
Guilang kombi
box Aragoto (wedle uznania który)
Celestial KSCD+haker
Tygrys wedle uznania
Yan Huo HRMC
box Yaokong (zrobić Husong i Weibing)
box Yaoxie
Warcor
box Kuang Shi (wszyscy z chainami)
Support Pack
dosypać Keisotsu do smaku
Jak chcesz rozłazić się na JSA:
starter JSA
Keisotsu HMG
Karakuri blister lub box (jakby ci proponowali rozbicie boxa to bierz tą z mk12)
Haramaki box+ML (od razu w tej kombinacji)
Shinobu Kitsune
Yojimbo
Jak chcesz rozłazić się na ISS:
więcej Celestiali (albo starter ISS)
1 Dakini kombi
Su Jian
ALEPH Support Pack
Father Sforza
Agent Crane
Ninja hacker
===========================
ed: Idźcie wy ludzie w *bip*, znowu wyszła mi ściana tekstu
ed2:
Jak coś nie jest zaznaczone to może być sytuacyjne/średnie. Od razu zaznaczam że nie ma tu kompletnych gniotów, wszystkim da się grać, po prostu niektóre jednostki mogą być trochę suboptymalne lub kosztować parę pktów za dużo.
Aragoto/Asuka - świetni do blitzkriegu, w JSA dobry haker jako szybki specjalista. Dobre jako dowódca w JSA.
Bao - MSV2 do linkowania albo jako pojedynczy snajper do kontroli terenu. Fajni ale mocno sytuacyjni, ja zastępuję ich dronami.
Celestial Guard - świetna piechota liniowa, niestety w ogólnej ma AVA 2 (więc zwykle bierze się opcje KSCD + haker). Dobry haker do supportu robotów. KSCD pozwala ci wystawić Kuang Shi.
Keisotsu - tanie trepy do rozkazów, plewy ale fajne. W JSA możesz ich zlinkować co uczyni z nich coś przypominającego siłę obronną w JSA jedyny zwykły haker.
Zhanshi - coś pośredniego między Keisotsu a Celestialami.
Kempeitai - brać tylko w JSA, w której jest niezastąpiony (tani chain of command bo większość dowódców jest ostro ofensywna, poza tym zapasowy specjalista).
Kuang Shi - mega tanie rozkazy z chainem. Bierze się w dużej liczbie i dopycha listę. Służą również do chamskiego traktowania templatką linków czy kamuflaży (intuitive fire lub "przypadkowe" trafianie przy okazji strzelania do widocznego wroga). Można podejść również na styk bo mogą eksplodować po oberwaniu rany. Wymagają Celestiala z KSCD w tej samej grupie.
Zhanshi Yisheng/Goncheng, Tokusetsu Butai/Eisei - zwykli piesi specjaliści, wedle uznania czy chcesz Courage czy +1 BS. Możesz schować doktora na zapleczu i działać przez dronę-servanta.
Warcor - baaardzo przydatny jako tania para oczu dla Discovera i flash pulse do kontroli terenu. Zwykle przeszkodzi przeciwnikowi zużyciem rozkazów bardziej niż te 3 pkt kosztu.
Yuriko Oda - dobra wkładka do linku Keisotsu, w ogólnej nie używałem. Jest po prostu zwykłym inżynierem tylko bardziej.
Zhanying - zagadka. nie ma figurek i mało kto umie jeszcze tym grać.
Sun Tze - świetny dowódca, ma ten problem że jest oczywisty i aż prosi się o mono-kosę pod żebro. Jeśli grasz przeciwko frakcji bez chamskich zabijaczy ciężkiego sprzętu, to możesz pokusić się o wzięcie wariantu 1.0 jako ciężkiej jednostki z bonusem do dowodzenia.
Tiger Soldier - jedni z najlepszych skoczków w grze. Dobre staty, mimetyzm, flamer w podstawowym wariancie i tania opcja specjalisty. Brutal.
Daofei - standardowy kamo-infiltrator-specjalista... w ciężkim pancerzu! kolejny brutalny numer Yu Jingu i wart wypróbowania.
Domaru - pierwszy typ pancernego samuraja. Mocno do walki wręcz, spisuje się dobrze w ciasnych pomieszczeniach boarding action lub jak masz zasłonę dymną. W CC bez problemu morduje co chce, włącznie z innymi mordercami.
Haramaki - drugi typ ww. Ma możliwości ARO i jakąś broń na daleki zasięg, ale jest trochę mniejszym mordercą w CC (nadal świetny). W JSA brany albo pojedynczo z kombi albo w linku ML+kombi+3xcontender/DACCW.
Domaru Neko Oyama - upgrade do zwykłego Domaru.
Hac Tao - mocarz w TO Camo, jak koniecznie chcesz mieć uber-specjalistę lub mega jednostkę ofensywną. Drogi jak cholera ale wiesz za co płacisz.
Hsien - podstawowe MA, MSV2. Sytuacyjny bo drogi. Mocno brutalny jak wiesz że będziesz walczyć np. z Alephem/Ariadną gdzie pełno maskowania.
Imperial Agent Crane - uniwersalista. Sprawdza się jako silny ofensywny haker/specjalista lub lekka platforma uzbrojenia.
Karakuri - uniwersalna HI. Robi wszystko, jest specjalistą, ma Total Immunity więc pierwszą rakietę przyjmuje na klatę. Wada? Nie robi niczego szczególnie zajebiście.
Su-Jian - drona z zasadami HI. Transformers. Forma ruchowa jest bardzo szybka i wszędzie wlezie, forma bojowa jest większa i paskudna. Generalnie takie HI o innych uwarunkowaniach ruchowych. Fajna zabawka.
Wu Ming - nieźli w ISS, nie grywam nimi w ogólnej.
Yan Huo - jednostka wsparcia ogniowego. HI z dobrymi statami i bronią klasy TAG-a. Ma zniszczyć wszystko co widać i czego nie chcemy i nie robi nic więcej, ale swoją rolę pełni znakomicie.
Zuyong - tanie HI z opcją specjalisty. Dobre bo tanie i wytrzymałe.
O-Yoroi - lekki TAG bez multi-HMG (trochę uwiera przy ARO), za to ma koale czyli ruchome miny.
Drony Yaokong - podstawowe 4 drony jak w większości frakcji. Na początek proponuję reakcyjną i sensor (Husong+Weibing).
Drony Yaopu Pangguling - zwykłe bagażówki. Zwykle ludzie na turniejach biorą 1-2 żeby sobie dopchać małe punkty.
Drony Yaoxie - specjalistyczne drony Yu Jingu. Ruishi to łowca kamuflaży, najlepiej dać mu program z marksmanshipem i niech poluje (świetnie sprawdza się za zasłoną dymną), Lu Duan jest bardziej uniwersalny - ma flamer i holoecha (potrafi również udawać np. zwykłą bezbronną dronę bagażową), za to ma gorszego gnata i visor (nie działa z dymem). Regularnie używam obu.
Yaozao - servanty do doktorów/inżynierów. Bardzo przydatne.
Guilang - w zasadzie must-have bo to nasza nisza kamo-specjalisty. Najczęściej używane warianty to FO i minelayer.
Ninja, Oniwaban, Shinobu - mordercy na bliski zasięg. Dwa ostatnie sprawdzają się lepiej w walce z ciężkim sprzętem, zwykłe ninje mają wariant specjalisty do misji, Shinobu ma również dym (jeden z niewielu w JSA!). Jest również ninja snajper ale stosunkowo drogi.
Mnisi Shaolin - tanie źródło zasłony dymnej i wkurzania przeciwnika.
=======================
Tylko w ogólnej:
Armand Le Muet - snajper z pół-maskowaniem i symbiotycznym pancerzem. Bardzo dobry do kontroli terenu, niestety limitowany model.
Miranda Ashcroft - dobra na bliższy dystans, tania, też limitka
Authorized Bounty Hunter - jednostka mocno losowa, dużo zależy od tego co akurat wylosuje na Booty. Za to wariant snajperski jest tani i nie żre SWC bo ma snajperkę zwykłą a nie multi (ale zasięg ten sam).
Tylko JSA:
Saito Togan - Ninja z dymem. Jak używasz MSV2 lub potrzebujesz zasłony to się częstuj.
Miyamoto Mushashi - ciężko powiedzieć. Morderca w CC, jest lichy więc może nie zdążyć dobiec, ale ma flash pulse'a na WIP15 więc jakąś obronę na dystans ma. Nie wiem, nie ograłem.
Yojimbo - niezastąpiony dodatek do bandy motocyklistów.
Tylko ISS:
Dakini - brać w werji paramedyka. Szybka, ma mimetyzm i jest tania.
Garuda - bardzo szybki skoczek. Wersja ze strzelbą i ruchem 6-4 jest cokolwiek straszna.
Sophotect - must-have, świetny i bardziej wytrzymały specjalista.
Ojciec Sforza - zabawa z holoprojektorem i dobry wydłubywacz celów na średnim dystansie.
=========================
"ale tl;dr ja cem tylko wiedzieć co mam kupić":
Guilang kombi
box Aragoto (wedle uznania który)
Celestial KSCD+haker
Tygrys wedle uznania
Yan Huo HRMC
box Yaokong (zrobić Husong i Weibing)
box Yaoxie
Warcor
box Kuang Shi (wszyscy z chainami)
Support Pack
dosypać Keisotsu do smaku
Jak chcesz rozłazić się na JSA:
starter JSA
Keisotsu HMG
Karakuri blister lub box (jakby ci proponowali rozbicie boxa to bierz tą z mk12)
Haramaki box+ML (od razu w tej kombinacji)
Shinobu Kitsune
Yojimbo
Jak chcesz rozłazić się na ISS:
więcej Celestiali (albo starter ISS)
1 Dakini kombi
Su Jian
ALEPH Support Pack
Father Sforza
Agent Crane
Ninja hacker
===========================
ed: Idźcie wy ludzie w *bip*, znowu wyszła mi ściana tekstu
ed2:
- Zaklinacz Kostek
- Falubaz
- Posty: 1346
- Lokalizacja: In Stahlgewittern
Cóż to Pierzasty? Ostatnio wypadłem z Infinity, a tu widzę piękna figurka do moich Teutonów.
Lest we forget:
- Zaklinacz Kostek
- Falubaz
- Posty: 1346
- Lokalizacja: In Stahlgewittern
Dzięki.
A to już wypuścili czy kiedy to ma mieć premierę? I jaka cena?
A to już wypuścili czy kiedy to ma mieć premierę? I jaka cena?
Lest we forget:
Pierzasty mega dzieki.
Zagralem jedna gre dzisiaj, podobalo mi sie, choc gralismy na wyrzynke, a nie na misje wiec mialem wrazenie, ale jak to ta figurka robi tyle akcji i strzela, strzela, strzela.
Nie ukrywam, ze chcialbym kupic przede wszystkim to co mi sie podoba doradz mi prosze jakbys uzupelnil ten sklad:
- podstawka japoncow (na razie bede chcail chyba ogolnym roosterem ich grac, pozniej moze sektorowka) - dla keisotsu i ninjasa
- hac tao z hmg
- daofei z hmg
Co do tych figsow doradzilbys zeby dokupic, uzupelnic pod wzgledem taktycznym czy misyjnym? Ten domaru i kempai grywalny?
Zagralem jedna gre dzisiaj, podobalo mi sie, choc gralismy na wyrzynke, a nie na misje wiec mialem wrazenie, ale jak to ta figurka robi tyle akcji i strzela, strzela, strzela.
Nie ukrywam, ze chcialbym kupic przede wszystkim to co mi sie podoba doradz mi prosze jakbys uzupelnil ten sklad:
- podstawka japoncow (na razie bede chcail chyba ogolnym roosterem ich grac, pozniej moze sektorowka) - dla keisotsu i ninjasa
- hac tao z hmg
- daofei z hmg
Co do tych figsow doradzilbys zeby dokupic, uzupelnic pod wzgledem taktycznym czy misyjnym? Ten domaru i kempai grywalny?
Kempei jest zajebisty w sektorówce i prawie nie grany w ogólnej bo w ogólnej nie ma wariantu z Chain of Command. Ale przyda Ci się na później.Ziemko pisze:Pierzasty mega dzieki.
Zagralem jedna gre dzisiaj, podobalo mi sie, choc gralismy na wyrzynke, a nie na misje wiec mialem wrazenie, ale jak to ta figurka robi tyle akcji i strzela, strzela, strzela.
Nie ukrywam, ze chcialbym kupic przede wszystkim to co mi sie podoba doradz mi prosze jakbys uzupelnil ten sklad:
- podstawka japoncow (na razie bede chcail chyba ogolnym roosterem ich grac, pozniej moze sektorowka) - dla keisotsu i ninjasa
- hac tao z hmg
- daofei z hmg
Co do tych figsow doradzilbys zeby dokupic, uzupelnic pod wzgledem taktycznym czy misyjnym? Ten domaru i kempai grywalny?
Domaru... Domaru są dziwni. Masz ciężki pancerz z czajnikiem. Jak potrafisz odwrócić uwagę albo go wystawisz w dobrym coverze to morduje, ale problem jest z dojściem. Można ich linkować więc nie jest to takie tragiczne (szczególnie że niedługo dostaną wariant ze spitem) ale nadal są dziwni. Jak chcę mordować in close to biorę Onibanana, bo odpada problem z doprowadzeniem go na miejsce :v
Daofeja proponuję zamienić na wariant multi. Jako infiltrator zaczyna w połowie stołu, a HMG ma kiepskie zasięgi do 16". Za to biorąc multi masz broń Shock na bliski zasięg, możesz postawić go w ogniu zaporowym (a wydłubanie camo pancerza w partial coverze i ogniu zaporowym nie jest proste bo na dzień dobry mają -9 do trafienia, poza tym pancerz lichy nie jest). No i gość z multi ma wariant hakerski
Brakuje Ci czegoś co będzie dowódcą - Japończycy mają tą wadę że yuchińskie dowództwo im nie ufa i z całej japońskiej sektorówki jedyną jednostką z opcją LT w ogólnej jest Keisotsu. 12 WIP za 2 SWC? Hahaha, nie. Proponuję albo 2-3 Zhanshi i schować dowódcę w grupie, ew. jakiegoś lojtka w pancerzu np. Yan Huo HRMC lub Zuyong.
Do tego zakupy, mniej więcej w tej kolejności: Guilang kombi, box Aragoto i/lub Tygrys, Yan Huo HRMC (chyba że zamierzasz często wystawiać tego Hac Tao), jakiś haker (może być ninja zamiast Onibanana) żeby wystawić drony, Yaokong box, Yaoxie box, support pack (może być japoński).
Te multi na daofeja jak dziala?
Jakis haker tzn?
Ja na razie nie bede chcial grac sektorowka, wiec kto sensowny jest jako dowodca?
Kurcze tak patrze na infinity i wfb to jest prymitywna gra przy tym mam wrazenie.
Jakis haker tzn?
Ja na razie nie bede chcial grac sektorowka, wiec kto sensowny jest jako dowodca?
Kurcze tak patrze na infinity i wfb to jest prymitywna gra przy tym mam wrazenie.
Na Ariadnie się nie znam *chowa modele USARF do szuflady* więc będzie w skrócie:
Ogólna Ariadna: od cholery rozkazów, spam ludzi i kamuflaży, wilkołaki, infiltratorzy. Czego nie ma? Porządnych dron, hakerzy tyle że są, porządnych specjalistów poza FO (za to tych jest na kopy), ciężkiego sprzętu.
Sektorówki:
Szkoci - Mocny przykop z racji Tezeum - broń T2, dużo AP, cięższe pancerze na HI. "hakerzy" z dwuręcznymi mieczami który potrafią przeżywać do czasu wejścia w zwarcie (dzięki osłonie dymnej) i demontować w CC najcięższe TAG-i w grze. Wulvery czyli wilkopodobne mutanty które dzięki 2 W są najbliższą rzeczą do porządnego HI w Ariadnie. Za to drodzy infiltratorzy.
Francuzi - taka trochę policja. Lekcy/tani/dobrzy Szaserzy-infiltratorzy (z flamerami, fajni na camo), świetni skoczkowie z mimetyzmem (a jak chcesz to możesz zrzucić i wilkołaka), Żuławi, wredny link na średni/daleki zasięg czyli Loup-Garou. Wady - są bardzo lekcy. Mają najemniczego TAG-a.
Amerykańcy - Sektorówka "ARM 3 + ogień" Chyba najciężsi z sektorówek, podstawowe jednostki odporne lecz wolne, dużo miotaczy ognia, mnóstwo motocyklistów, dostęp do "zapasowego linku" - Haris. Z pozoru sektorówka mega gięta, w praktyce wszystko co dobre kosztuje SWC i szybko się kończy dolce vita. Poza tym brakuje jeszcze profili kilku jednostek (ale za miesiąc-dwa ma wyjść nowy Human Sphere i się pojawią).
Jednostki:
(będę leciał rodzajami.
UWAGA: Nazwy zwyczajowe, bo mnóstwo jednostek ma długie nazwy z numerem jednostki i nikt tego nie pamięta
UWAGA 2: część jednostek wymieniłem powyżej i nie będę powtarzał)
Volunteer, Metro, Line Kazak - zwykła piechota aka plewy do rozkazów. Można linkować albo brać luzem.
112, kazak doktor, dozer - piesi specjaliści. Bierzemy na wszelki wypadek żeby robić tajne cele misji, albo jak chcemy np. leczyć statyczny link.
Irmandinho - tani inżynierowie. Zwykle brani jako specjaliści bo tanie/losowy dodatkowy sprzęt/granaty dymne/mogą kraść sprzęt nieprzytomnym przeciwnikom. Brać z chainami.
Grunts - lepsza piechota liniowa. Opcja infiltracji z ciężkim miotaczem ognia.
Marauders - w praktyce brani albo jako wyrzutnia rakiet z MSV1, albo jako trzyosobowy zapasowy link w USARF.
Minutemen, Veteran Kazak, Highlander Grey, Mormaer - ciężkie pancerze. często mają Dogged a nie pełną dodatkową ranęwięc używamy ofensywnie (tylko V.Kazak ma NWI). Można też postawić takiego z rifle'em i X-Visorem w Suppressive Fire. Osobiście niezbyt ich lubię.
Wulvers - wspominani już wilkowaci z 2 W, bardziej ciężkopiechotni niż ariadnańskie pancerze.
Cateran - T2 snajper, niby nic specjalnego ale dość często się pojawia. Kontrola terenu.
Para-Commando, Specnaz - świetni skoczkowie. Specnaz jest o tyle specyficzny że ma drugi wariant z Ambush Camo który jest mega dobry i często się pojawia.
Van Zant - dobry drogi skoczek, ma 2 unikalne triki - może albo wejść normalnie z AD2 ale również z tyłów przeciwnika (często niespodziewane), albo skoordynować wejście z innymi spadochroniarzami.
Mirage 5 - para skoczków - wilkołak i panienka w cięższym pancerzu. Margot ma zajebiste staty, Duroc jest po prostu wilkołakiem wystawianym w lepszy sposób. Uwaga - Duroc jest Extr-Impetuous więc wylezie ci na pole czy tego chcesz czy nie.
Wardriver, Isobel, Alguacil Hacker w FRRM - hakerzy i tyle. Nic specjalnego. Mogą się przydać jak wiesz że przeciwnik lubi używać skoczków lub rakiet kierowanych.
Traktory - albo bagaż na zapas/dla punktów/uzupełniania amunicji, albo rakiety kierowane (przypominam że mamy milion FO). Uragan udaje dronę reakcyjną ale średnio mu to wychodzi.
Tankhunter - kamuflaż w cięższym pancerzu z bronią przeciwpancerną. Służy dokładnie do tego co sugeruje nazwa i opis.
Maverick/Desperado - motocykliści. Mavericki są regularni i mają MSV1 i opcję specjalisty (oraz granatnik dymny zmyślnie ukryty w profilu motocykla) więc robią za mocno ruchome wsparcie, Desperaci to nieregularne plewy w stylu arabskich Kumów czyli mają pojechać i popsuć coś droższego niż oni sami, a jak przeżyją to będzie niespodziewany bonus.
Foxtrot, Chasseur, SAS, Scout - kamo infiltratorzy. Bierzemy ile chcemy jako specjalistów żeby zacząć blisko konsol do klikania albo minelayerów żeby nasrać żetonów camo ile się da.
Uxia - taki lepszy SAS. Brana zwykle w wersji Covert bo jest niezłym specjalistą.
Hardcase - plewa-kamo-infiltrator do wkurzania ludzi.
Cameronian, Devil Dog, Dog Warrior - Wilkołaki. Cameronian standardowy, Dog Warrior to taki Hulk - facet który po otrzymaniu 1 rany się wywilcza (i w praktyce ma dodatkową ranę), Devil Dog słabszy ale ma dodatkowo psa z sensorem. Generalnie jednostki ofensywno-szturmowe, odporne i z zasłoną dymną.
Antipode - panna z granatnikiem dymnym i sfora bardzo złych psów. Skoordynowane camo, sensory do wykrywania TO Camo, są baaardzo szybkie i jak przeciwnik nie uważa to wlezą mu na głowę (dosłownie). Problem taki że cała sfora to jeden organizm i nie bardzo da się atakować w paru kierunkach naraz.
Galwegian - maniacy z wielkimi mieczami i powód dla którego Ariadna może realnie grać na CC. Brani zwykle z czajnikami, inne bronie to od wielkiego dzwonu.
Zaraz, co ja miałem. A, bohaterowie:
Wallace - brany do ataku linkiem Galwegianów i do Inspiring Leadership. Dość mocny gimmick ale gimmick. Nie grałem, nie znam, nie wiem jak działa Inspiring Leadership w N3.
Bruant - brany do linku. Unikat bo jedyna możliwość posiadania zlinkowanego camo markera.
@#%^&*()(*&^%$%^&*()($#$%^&*()(*&^%%^&*()_)(*&^%
wersja "AAAAAAA NADMIAR INFORMACJI CO MAM KUPIIIIIĆ!!!!111jedenaście":
Ogólna: ze 4 infiltratorów z riflami (najlepiej Foxtrot/Chasseur/Covert Uxia), z 6 zwyklaków (jak będzie w tym 2 Volunteerów z chainami to tym lepiej), Specnaz snajper, Tankhunter autocannon lub HMG, Paracommando, Irmandinhos, Antypody.
Szkoci: starter, box Galwegianów, Uxia covert, uzupełnić link Volunteer (HMG+chain+rifle), Cameronian, Cateran
Francuzi: starter, uzupełnić link Metro (HMG+rifle), 2-4 Szaserów z riflami (uwaga są tylko w ogólnym starterze, więc drodzy i poszukiwani; można skonwertować z panienki z ADHL jeśli mamy karabin luzem), potem zależnie od humoru i poziomu hormonów albo Link Loup Garou, albo Briscardów, albo Anakondę.
Amerykanie: Jeśli nie umiemy/nie lubimy konwertować, to darujemy sobie od razu i czekamy z pół roku. Jeśli lubimy: USARF Army Pack (najlepiej taki z preorderową limitką, chyba na Mgle jeszcze mają), Grunt SWC box, 2 dodatkowych rifle Foxtrotów (można skonwertować ze starszych), konwertujemy 2 Marauderów (jeden z HRL a drugi wedle uznania rifle lub BS), Hardcase lub 2, box nowych Kumów których konwertujemy na amerykańskich gangerów motocyklowych.
Haker jest po to że 1. jest specjalistą w scenariuszach ITS (czyli oficjalnych turniejowych, np. w Warszawie gramy przede wszystkim na nich), 2. spełniasz warunek posiadania hakera żeby mieć drony a ja lubię drony (chociaż wolę mieć osobnego hakera do buffowania dronek), 3. daje ci to dodatkowe opcje typu możesz komuś zawiesić ciężki pancerz/TAG-a i spokojnie go wykończyć z amunicji przeciwpancernej.
Dowódcą to jak powiedziałem, albo ukrywasz wśród kilku zwyklaków czyli Zhanshi (lepsi są Celestiale ale możesz wziąć w ogólnej tylko 2 i szkoda marnować AVA na zwyklaków jak można na lepszego hakera czy KSCD), albo kogoś wytrzymałego, tu polecam Zuyonga albo Yan Huo. Ewentualnie bierzesz byle plewę za dowódcę (nadal nie Keisotsu bo płacenie 2 SWC za nic to kiepski pomysł), bierzesz Hac Tao z Executive Order i w momencie jak ten Hac Tao pojawi się na stole to przejmuje obowiązki dowódcy.
Co do komplikacji. Tu jest mnóstwo opcji "wedle uznania", zależnych od osobistego stylu gry. W WFB istnieją opcje zdecydowanie lepsze i zdecydowanie gorsze zależnie co GW wymyśliło/kiedy był kodeks, tu ten efekt jest mocno ograniczony a CB rewitalizuje stare jednostki drogą regulacji kosztów/nowych loadoutów (np. Wu Mingi dostały profil specjalisty i od razu odżyły), więc ilość realnych opcji jest większa i trzeba się samemu zorientować we własnych potrzebach.
Ogólna Ariadna: od cholery rozkazów, spam ludzi i kamuflaży, wilkołaki, infiltratorzy. Czego nie ma? Porządnych dron, hakerzy tyle że są, porządnych specjalistów poza FO (za to tych jest na kopy), ciężkiego sprzętu.
Sektorówki:
Szkoci - Mocny przykop z racji Tezeum - broń T2, dużo AP, cięższe pancerze na HI. "hakerzy" z dwuręcznymi mieczami który potrafią przeżywać do czasu wejścia w zwarcie (dzięki osłonie dymnej) i demontować w CC najcięższe TAG-i w grze. Wulvery czyli wilkopodobne mutanty które dzięki 2 W są najbliższą rzeczą do porządnego HI w Ariadnie. Za to drodzy infiltratorzy.
Francuzi - taka trochę policja. Lekcy/tani/dobrzy Szaserzy-infiltratorzy (z flamerami, fajni na camo), świetni skoczkowie z mimetyzmem (a jak chcesz to możesz zrzucić i wilkołaka), Żuławi, wredny link na średni/daleki zasięg czyli Loup-Garou. Wady - są bardzo lekcy. Mają najemniczego TAG-a.
Amerykańcy - Sektorówka "ARM 3 + ogień" Chyba najciężsi z sektorówek, podstawowe jednostki odporne lecz wolne, dużo miotaczy ognia, mnóstwo motocyklistów, dostęp do "zapasowego linku" - Haris. Z pozoru sektorówka mega gięta, w praktyce wszystko co dobre kosztuje SWC i szybko się kończy dolce vita. Poza tym brakuje jeszcze profili kilku jednostek (ale za miesiąc-dwa ma wyjść nowy Human Sphere i się pojawią).
Jednostki:
(będę leciał rodzajami.
UWAGA: Nazwy zwyczajowe, bo mnóstwo jednostek ma długie nazwy z numerem jednostki i nikt tego nie pamięta
UWAGA 2: część jednostek wymieniłem powyżej i nie będę powtarzał)
Volunteer, Metro, Line Kazak - zwykła piechota aka plewy do rozkazów. Można linkować albo brać luzem.
112, kazak doktor, dozer - piesi specjaliści. Bierzemy na wszelki wypadek żeby robić tajne cele misji, albo jak chcemy np. leczyć statyczny link.
Irmandinho - tani inżynierowie. Zwykle brani jako specjaliści bo tanie/losowy dodatkowy sprzęt/granaty dymne/mogą kraść sprzęt nieprzytomnym przeciwnikom. Brać z chainami.
Grunts - lepsza piechota liniowa. Opcja infiltracji z ciężkim miotaczem ognia.
Marauders - w praktyce brani albo jako wyrzutnia rakiet z MSV1, albo jako trzyosobowy zapasowy link w USARF.
Minutemen, Veteran Kazak, Highlander Grey, Mormaer - ciężkie pancerze. często mają Dogged a nie pełną dodatkową ranęwięc używamy ofensywnie (tylko V.Kazak ma NWI). Można też postawić takiego z rifle'em i X-Visorem w Suppressive Fire. Osobiście niezbyt ich lubię.
Wulvers - wspominani już wilkowaci z 2 W, bardziej ciężkopiechotni niż ariadnańskie pancerze.
Cateran - T2 snajper, niby nic specjalnego ale dość często się pojawia. Kontrola terenu.
Para-Commando, Specnaz - świetni skoczkowie. Specnaz jest o tyle specyficzny że ma drugi wariant z Ambush Camo który jest mega dobry i często się pojawia.
Van Zant - dobry drogi skoczek, ma 2 unikalne triki - może albo wejść normalnie z AD2 ale również z tyłów przeciwnika (często niespodziewane), albo skoordynować wejście z innymi spadochroniarzami.
Mirage 5 - para skoczków - wilkołak i panienka w cięższym pancerzu. Margot ma zajebiste staty, Duroc jest po prostu wilkołakiem wystawianym w lepszy sposób. Uwaga - Duroc jest Extr-Impetuous więc wylezie ci na pole czy tego chcesz czy nie.
Wardriver, Isobel, Alguacil Hacker w FRRM - hakerzy i tyle. Nic specjalnego. Mogą się przydać jak wiesz że przeciwnik lubi używać skoczków lub rakiet kierowanych.
Traktory - albo bagaż na zapas/dla punktów/uzupełniania amunicji, albo rakiety kierowane (przypominam że mamy milion FO). Uragan udaje dronę reakcyjną ale średnio mu to wychodzi.
Tankhunter - kamuflaż w cięższym pancerzu z bronią przeciwpancerną. Służy dokładnie do tego co sugeruje nazwa i opis.
Maverick/Desperado - motocykliści. Mavericki są regularni i mają MSV1 i opcję specjalisty (oraz granatnik dymny zmyślnie ukryty w profilu motocykla) więc robią za mocno ruchome wsparcie, Desperaci to nieregularne plewy w stylu arabskich Kumów czyli mają pojechać i popsuć coś droższego niż oni sami, a jak przeżyją to będzie niespodziewany bonus.
Foxtrot, Chasseur, SAS, Scout - kamo infiltratorzy. Bierzemy ile chcemy jako specjalistów żeby zacząć blisko konsol do klikania albo minelayerów żeby nasrać żetonów camo ile się da.
Uxia - taki lepszy SAS. Brana zwykle w wersji Covert bo jest niezłym specjalistą.
Hardcase - plewa-kamo-infiltrator do wkurzania ludzi.
Cameronian, Devil Dog, Dog Warrior - Wilkołaki. Cameronian standardowy, Dog Warrior to taki Hulk - facet który po otrzymaniu 1 rany się wywilcza (i w praktyce ma dodatkową ranę), Devil Dog słabszy ale ma dodatkowo psa z sensorem. Generalnie jednostki ofensywno-szturmowe, odporne i z zasłoną dymną.
Antipode - panna z granatnikiem dymnym i sfora bardzo złych psów. Skoordynowane camo, sensory do wykrywania TO Camo, są baaardzo szybkie i jak przeciwnik nie uważa to wlezą mu na głowę (dosłownie). Problem taki że cała sfora to jeden organizm i nie bardzo da się atakować w paru kierunkach naraz.
Galwegian - maniacy z wielkimi mieczami i powód dla którego Ariadna może realnie grać na CC. Brani zwykle z czajnikami, inne bronie to od wielkiego dzwonu.
Zaraz, co ja miałem. A, bohaterowie:
Wallace - brany do ataku linkiem Galwegianów i do Inspiring Leadership. Dość mocny gimmick ale gimmick. Nie grałem, nie znam, nie wiem jak działa Inspiring Leadership w N3.
Bruant - brany do linku. Unikat bo jedyna możliwość posiadania zlinkowanego camo markera.
@#%^&*()(*&^%$%^&*()($#$%^&*()(*&^%%^&*()_)(*&^%
wersja "AAAAAAA NADMIAR INFORMACJI CO MAM KUPIIIIIĆ!!!!111jedenaście":
Ogólna: ze 4 infiltratorów z riflami (najlepiej Foxtrot/Chasseur/Covert Uxia), z 6 zwyklaków (jak będzie w tym 2 Volunteerów z chainami to tym lepiej), Specnaz snajper, Tankhunter autocannon lub HMG, Paracommando, Irmandinhos, Antypody.
Szkoci: starter, box Galwegianów, Uxia covert, uzupełnić link Volunteer (HMG+chain+rifle), Cameronian, Cateran
Francuzi: starter, uzupełnić link Metro (HMG+rifle), 2-4 Szaserów z riflami (uwaga są tylko w ogólnym starterze, więc drodzy i poszukiwani; można skonwertować z panienki z ADHL jeśli mamy karabin luzem), potem zależnie od humoru i poziomu hormonów albo Link Loup Garou, albo Briscardów, albo Anakondę.
Amerykanie: Jeśli nie umiemy/nie lubimy konwertować, to darujemy sobie od razu i czekamy z pół roku. Jeśli lubimy: USARF Army Pack (najlepiej taki z preorderową limitką, chyba na Mgle jeszcze mają), Grunt SWC box, 2 dodatkowych rifle Foxtrotów (można skonwertować ze starszych), konwertujemy 2 Marauderów (jeden z HRL a drugi wedle uznania rifle lub BS), Hardcase lub 2, box nowych Kumów których konwertujemy na amerykańskich gangerów motocyklowych.
Broń multi to broń korzystająca z kilku rodzajów amunicji, akurat multi rifle to jest combi rifle strzelający wedle uznania shockiem lub AP, ew DA ale z burstem 1 (czyli na ARO albo jak potrzebujemy anti-materiel).Ziemko pisze:Te multi na daofeja jak dziala?
Jakis haker tzn?
Ja na razie nie bede chcial grac sektorowka, wiec kto sensowny jest jako dowodca?
Kurcze tak patrze na infinity i wfb to jest prymitywna gra przy tym mam wrazenie.
Haker jest po to że 1. jest specjalistą w scenariuszach ITS (czyli oficjalnych turniejowych, np. w Warszawie gramy przede wszystkim na nich), 2. spełniasz warunek posiadania hakera żeby mieć drony a ja lubię drony (chociaż wolę mieć osobnego hakera do buffowania dronek), 3. daje ci to dodatkowe opcje typu możesz komuś zawiesić ciężki pancerz/TAG-a i spokojnie go wykończyć z amunicji przeciwpancernej.
Dowódcą to jak powiedziałem, albo ukrywasz wśród kilku zwyklaków czyli Zhanshi (lepsi są Celestiale ale możesz wziąć w ogólnej tylko 2 i szkoda marnować AVA na zwyklaków jak można na lepszego hakera czy KSCD), albo kogoś wytrzymałego, tu polecam Zuyonga albo Yan Huo. Ewentualnie bierzesz byle plewę za dowódcę (nadal nie Keisotsu bo płacenie 2 SWC za nic to kiepski pomysł), bierzesz Hac Tao z Executive Order i w momencie jak ten Hac Tao pojawi się na stole to przejmuje obowiązki dowódcy.
Co do komplikacji. Tu jest mnóstwo opcji "wedle uznania", zależnych od osobistego stylu gry. W WFB istnieją opcje zdecydowanie lepsze i zdecydowanie gorsze zależnie co GW wymyśliło/kiedy był kodeks, tu ten efekt jest mocno ograniczony a CB rewitalizuje stare jednostki drogą regulacji kosztów/nowych loadoutów (np. Wu Mingi dostały profil specjalisty i od razu odżyły), więc ilość realnych opcji jest większa i trzeba się samemu zorientować we własnych potrzebach.
Szkoda, bo fajnie by było zacząć grać czymś mocnym dla odmiany, a nie tylko tą niszową falangąPierzasty pisze:Bo USAriadna jest gięta i nie powinno się tym grać Dbam o kondycję polskiej mety Powinieneś być mi wdzięcznyKreoL pisze:No właśnie wczoraj "uratowałeś" mnie przed drugą armią
Kilka gier za mna, gra jest cudowna. Szybka, dynamiczna, swietne tereny no i liczba figsow. Mega sie ciesze ze mam zastepstwo od wfb.
Hej, oto moj pierwszy model do infinity, no niestety zdjecia sa jakie sa duzo na nich nie widac. Taka kolorystyke raczej pociagne reszte armii, wiem, ze nie do konca infinitowa, ale lubie zywe kolory.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
cała społeczność Infy się cieszy, środowisko rośnie dynamicznieZiemko pisze:Kilka gier za mna, gra jest cudowna. Szybka, dynamiczna, swietne tereny no i liczba figsow. Mega sie ciesze ze mam zastepstwo od wfb.
Może pewnego dnia skrzyżujemy ARO z moimi Szkotami