Elves of Darkness czyli DE w 9th Age

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Re: Elves of Darkness czyli DE w 9th Age

Post autor: Klaudel »

tak wygląda wykładnia używania oltarzy na ten moment

The intent is that a model has either Blessing of the Dark Gods (blood) or Blessings of the Dark Gods (lust).
The model CHOOSES ONE of the 2-3 effects listed.

Originally, you would choose the effect, and the target, each player turn, not game turn. Changed without notice

czyli wybieramy tylko jeden efekt i to raz na turę gry (czyli swoją i przeciwnika). bez sęsu :I
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Klaudel źle to zrozumiałeś.Efekt wózka będzie lepszy.Game turn oznacza,ze jeśli rzuciłeś na unit hard covera w swojej turze,to miales go do swojej nastepnej.Teraz rzucasz go w swojej ,a w przeciwnika dodajesz jeden atak jak juz jesteś w cc.Tak powinni odrazu zrobic
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 281

Post autor: cluzoe »

Zgodnie z zapisem zasady beasmaster:
"At the beginning of every Close Combat round, one Monster or Cavalry unit within 6" of a model with this SpecialRule
may gain the Hatred Special Rule for the remainder of the round. If a Cavalry unit is chosen, only the mounts are
affected"

Czyli Beast Master siedziący na smoku/mantysi NIE MOŻE dać HATE sam sobie w ramach combined model lub swojemu zwierzakowi?
Tak uściślam moje tłumaczenie.

Do tego pytanie:
Czy po skończonej turze jak walka jest przez kolejne tury to czy można dać kolejne HATE temu samemu oddziałowi?
Jak tak czy będzie ono działało po raz drugi?
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Hate działa tylko w pierwszej turze combatu, czyli możesz dać ale nic Ci to nie da.
Zastanów się czy smok pod lordem jest w promieniu 6" od Niego. IMO tak. Na tej samej zasadzie działają wszystkie czary obszarowe - mag też z nich korzysta.

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

Stan pisze:Zastanów się czy smok pod lordem jest w promieniu 6" od Niego. IMO tak. Na tej samej zasadzie działają wszystkie czary obszarowe - mag też z nich korzysta.
Problematyczne jest raczej to że smok pod lordem na troop type ridden monster a nie monster. IMO tak jak obecnie jest zapisana ta zasada to smokowi nie dasz hate'a.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Zgadzam sie z tym ,ze nie można dac hate smoczkowi jako mount bo to inny troop type . Zadam to pytanie na forum, może nie o to im chodziło ;)
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Co Wy za jakieś pierdolety gadacie... :shock:

Oczywiscie że Hate działa na smoka. Hate z naszego lorda "predatora" działa na dowolnego monstera w promieniu 6 cali. Co tu jest nie jasne? trooptype itd nie ma znaczenia pzoatym riden monster to tez monster....

Po drugie primo odpowiadając na pytanie Cluzoe:

Tak możesz dac hate jeszcze raz smokowi w nastepnej rundzie CC ale nie odniesie on skutku gdyż zgodnie z zasada "hate" czyli re-rolle to hit mozna wykonać tylko w pierwszej rundzie CC.

Można to wykorzystac w ten sposób: wbijasz sie smoczysławem odpalasz Hate na smoka, pozniej dobijasz hydre odpalasz hate na Hydre.

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 281

Post autor: cluzoe »

Glegut pisze:..
Można to wykorzystac w ten sposób: wbijasz sie smoczysławem odpalasz Hate na smoka, pozniej dobijasz hydre odpalasz hate na Hydre.
Takie dokładnie sobie kombo wymyśliłem :twisted:
Smoczysław w towarzystwie dwóch Hydra popyla na wroga.
Teraz smok lata tylko 14" w marszu, więc Hydry spokojnie nadążą.
Do tego rozda im LD 10 z Cold Blood.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Haga na kotle to haga+3 witche+kocioł? Nie jest tak, że haga zastępuje jedną witchkę?

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

ogólna zasada jest, że jeżeli nie jest wyraźnie napisane, że character zastępuje jeden z modeli załogi, to nie zastępuje. także w tym wypadku będziesz miał hagę i 3 witchki.
We can't stop here. This is bat country.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Hej! Propozycje ABC zmian do wprowadzenia do sprawdzenia przez Rules Team.
Design
Currently there are overlap issues with the Cult rules, so we propose the following:


Cult of Nabh
Cult of Nabh models are not required to overrun as a result of Frenzy.
Cult of Nabh models in units containing a Cult of Nabh character gain the Thunderous Charge special rule.

Cult of Yema
Attacks made by Cult of Yema models ignore the Distracting special rule.
Cult of Yema models in units containing a Cult of Yema character gain +1 Armor Piercing.

Changes to the Pit Fighters need to go in tandem with the Cult rules.
Removed AP, increased CC Ward, reduced weapon options, removed Wall of Blades, moved shield to equipment. All this simplifies the unit entry, and focuses its role as an Infantry anvil.

Pit Fighters 130 pts 10 models, may add up to 20 models 13 pts / model
M(5) WS(5) BS(4) S(3) T(3) W(1) I(5) A(1) Ld(9)

Equipment: Gladiator Weapons (reduce to hw&shield/flail/ahw/halberd)
Armour: Light Armour, Shields
Army Special Rules : Killer Habits, Lightning Reflexes
Special Rules : Ward Save (4+) (close combat only), Cult of Yema
Wall of Blades: Enemy units in base contact with a model with this Special Rule do not add their rank bonus to Combat Resolution



Sacrificial Dagger: This effect is not worth its cost. DE community approved suggestion: casting costs for the wizard are reduced by the number of wounds inflicted by the dagger for the remainder of the phase.


Fleet Master: If one or more characters have purchase the Fleet Commander upgrade, one unit of Corsairs may have
the Vanguard special rule for 1 pts/model.
A Fleet Commander may take the Vanguard special rule for 20 pts
Balance
Alpha Predator is over-costed for its effect, recommend 15-20 pts.

Corsairs are a less competitive core choice, having lost SS. Recommend reducing thrown weapon cost to 1 pt /model

Altar of Blood (Nabh): reduce MR(3) to MR(2)

Barding or Natural Armor option for Steed mounts, to streamline with their equivalents

Aura of Despair has very limited effect now that certain interactions are removed. We propose making it affect enemies within 6" instead of base contact.

Kraken is no longer worth his cost. Without SS, added defense, or something else to get him to a target, he will not be played.

Ring of Darkness was changed from a banner to an enchanted item, which isn't so much an issue, but changing the effect to Blurry means it stacks with Cover, which was never intended for the original item. Change to Soft Cover?

Path Options: whatever happens with all elves regarding Path options needs to be consistent. SE having White and Dark is fine, but if DE is going to have restricted access to the 8 Paths, it would be logical/fair for the other elf races to have appropriate Path restrictions.

Assassin: Make the Ward Save close combat only, and specify that there can be only one in any given unit, or remove combining Venoms with thrown.

Medusa: Still not convinced the 2+ unit size is necessary, being in Rare and not the most effective re-director.

Errors
Beast Master
his first rule reads: "Mounted models with this Special Rule roll 3 D6 for Leadership tests and discard the highest dice for frenzy and stupidity tests."
But should read: "Mounted models affected by this Special Rule roll 3 D6 for Leadership tests and discard the highest dice for Frenzy and Stupidity tests.

Banner of Murder wording need to specify close combat only, to avoid confusion. It should also say "failed" rolls are re-rolled, instead of implying that you could be forced to re-roll a successful "2" to wound.

Altar of Lust in the mount section has a points cost

Manticore has Killing Blow, should be
Lethal Strike
Obrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Następny nerf dla assasina #-o
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

troche pózno to zamieszczaja skoro jutro bedzie update ale napewno to krok w dobra strone że przywracaja przynajmniej 2+ sv na hero :)

Awatar użytkownika
Cerverius
Wodzirej
Posty: 682
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cerverius »

Hej podesle ktos na szybko linka do magii 9th age przede wszystkim do naszej darkelfickiej ale moze byc do wszystkich i najlepiej w pdf :P
Obrazek

Armia baranów prowadzona przez lwa jest groźniejsza od armii lwów prowadzonej przez barana.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »


Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Co tu Panowie tak cicho u nas? żadnych nowych gietych kmin, kombosów, niejasnych zapisków, playtestów ? 8)

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Brak przecieków odnośnie propozycji zmian na 3 tydzień.Każdy czeka :)
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Glegut pisze:Co tu Panowie tak cicho u nas? żadnych nowych gietych kmin, kombosów, niejasnych zapisków, playtestów ? 8)
Chciałem ostatnio przetestowac Cold one knights ,ale cos mnie jeszcze odrzuca :roll:
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Kapeć
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kapeć »

Sprawdzałem ostatnio i naprawdę bardzo fajny oddział. 9 z full commandem i BSB w środku potrafi namieszać przeciwnikowi :)
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

DE Week 4 Proposal and Balance

@fjugin, @arthain, @lagge, @el rey, @Sir_Joker

abc comments
new rules

1-BALANCE

Assassin 100 pts
Equipment:
Additional Hand Weapon,
Assassin Throwing Weapon:
Range 12”. Strength as user, Armour Piercing (1). Quick to Fire. Multiple Shots (3). May be combined with Venoms.

Elves Special Rules:
Killer Instincts, Lightning Reflexes

Special Rules:
Scout, Ward Save (4+), Armor Piercing (1), Poisoned Attacks, Not a Leader, Hidden


Options: pts
May take Magic Items (weapons only) up to 50
May join the Cult of Nabh 20
May purchase any number of Poisons 20 each see below


New Balace


In this way we have the same design, but we will pay all the options! He Is about 151 pts! Compared to the current 120 with 1 poison,ward save and adh!
We could reintroduce 50 pts for all type of magic items ! now base cost is 151 pts so with magic items he raises to 201! mithril mail is only one and assassin is in conflict with Cult priestess!
At this way 3 Assassin cost 453 pts, an 'increase compared to the first 93 points

Assassin 90 pts single model

Elves Special Rules:
Killer Instincts, Lightning Reflexes


Special Rules:
Scout, Armor Piercing (1), Poisoned Attacks, Not a Leader, Hidden


Equipment:
Assassin Throwing Weapon


Options: pts

May take one of the following :

Addiotional Hand Weapon 6
Great Weapon 12

May take Magic Items 50

May take Nabh's Gift ( temporary name) 35 see below
May purchase any number of Poisons 20 each poison see below


Master Poisoner:
An Assassin may purchase any number of Poisons. At the start of every Player turn, declare a single Poison to be used by the Assassin this Player turn. Poisons may only be combined with mundane weapons and are applied in Ranged and Close Combat.


Nabh's Gift :
The model gains Ward Save ( 4+)


Assassin Throwing Weapon:
Range 12”. Strength as user, Armour Piercing (1). Quick to Fire. Multiple Shots (3).



New Balance

Hydra 180 pts single model increase to 5 pts

Armour:
Innate Defence (4+)


Special Rules:
Regeneration (4+)


Options: pts
May become Alpha Predator 25
Breath Weapon (Strength 4, Flaming Attacks) 20


Same Stat, but raise point to 200 with Breath Weapon in option !
Total increase 25 pts


Lord of Darkness 130 pts decrease 10 pts !

Streamlined with He and SE Lord



DESIGN

For Fleet List
We could repleace Dragon’s Blood Potion (no one uses, and I don't think someone will do) with an other item:
We need a design for the fleet list and this is the easiest way without affecting other amrybook's rules and choices


2-Dreadfleet Stendard: 45 pts


Magic Stendard: May be taken only by Fleet Commander upgrade:
Each unit of Corsairs,Hunting Chariot,Kraken within 12 " gain the thunderous charge Special Rule
Obrazek

ODPOWIEDZ