HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY
Moim zdaniem jest tak że nic nie może powstrzymać go od śmierci, ale model ginie w momencie zadeptania zgodnie z zasadami. Z zasadami fireborn gdy zginie to rzucam więc wydaje mi sie własnie tak jak gdy graliśmy Czopku i tak jak Azurix też stwierdził
no i historia sie powtarza, Stan skoro odpowiedziałeś raz wyraziłeś swoją opinie dzięki, skoro dodaje pytanie "Z racji braku jednoznacznej odpowiedzi na pytanie" to znaczy, że chciałbym też posłuchać innych graczy co mają na ten temat do powiedzenia nie musisz sie wszędzie wypowiadać w danym temacie, raz napiszesz swoje zdanie i będe ci za to wdzięczny a czytam oba tematy - spokojnie
tzn to w drugim dziale miało być ale już niech siedzi tu ta odpowiedź
tzn to w drugim dziale miało być ale już niech siedzi tu ta odpowiedź
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Nie widzę związku obu rzeczy ze sobą. Po prostu interpretuję to przez analogię, a Ognistymi Feniksami nie gram akuratStan pisze:Azurix sam gra he to dlaczego miałby na swoją niekorzyść interpretować?
Jeśli Ty rozpoczynasz tą samą dyskusję w dwóch miejscach, to wyraża swe zdanie w tych dwóch miejscach. Proste. Jak Ci nie pasuje odpowiedź w tym dziale, albo uznajesz, że jest ich mało i przeszkadza Ci później, że dyskusja się toczy w dwóch miejscach, to załóż ją w jednym, w tym którym uznasz, że Ci wystarczy.Tocz pisze:no i historia sie powtarza, Stan skoro odpowiedziałeś raz wyraziłeś swoją opinie dzięki, skoro dodaje pytanie "Z racji braku jednoznacznej odpowiedzi na pytanie" to znaczy, że chciałbym też posłuchać innych graczy co mają na ten temat do powiedzenia nie musisz sie wszędzie wypowiadać w danym temacie, raz napiszesz swoje zdanie i będe ci za to wdzięczny a czytam oba tematy - spokojnie
tzn to w drugim dziale miało być ale już niech siedzi tu ta odpowiedź
@fjugin, @el rey, @arthain, @Sir_Joker, @lagge
Draft 2
Design Changes
2 Honours
a) Master of Paths
Master of Paths 95/45 pts (High Prince & Captains only)
Mounts: Foot, Horse, Griffin, Giant Eagle
Equipment: Great Weapon, Heavy Armour
Special Rules: Master of the Wind, Master of the Sword
Characteristics: Leadership 9
Magic: Bearer is a Level 2/1 Wizard. He does not generate spells normally and instead knows each/four signature spells of the eight Battle Paths.
OR
Master of Paths 95/60 pts (High Prince & High Captains only)
Mounts: Foot, Horse, Griffin, Giant Eagle
Equipment: Great Weapon, Heavy Armour
Special Rules: Master of the Wind, Master of the Sword
Characteristics: Leadership 9
Magic: Bearer is a Level 2 Wizard. He does not generate spells normally and instead knows each signature spells of the eight Battle Paths.
Simplify version of what was proposed. We also wanted to keep the option to have mounts because a flexible option and it mimics Eltharion.
b) Master of the Wizard Tower
Master of the Wizard Tower (Mage & Archmage only) 25/20 pts
The character adds +1 to Channel attempts. Additionally miscast made by the character are resolved at -2 Strength.
OR
Master of the Wizard Tower (Archmage & Mage only) 35/30 pts
When generating spells the character can choose to generate one spell from an additional path instead of the path he normally generates spells from. Also miscast made by the model are resolved at -2 Strength.
As suggested by RT/RT Members
c) Lionhearted
Lionhearted 35/30 pts (High Prince & High Captains only)
Mounts Option: Foot, Lion Chariot
Equipment: Great Weapon & Heavy Armour
Special Rules: Valiant, Multiple Wounds (2, Monstrous Beast, Monstrous Cavalry, Chariot, Monster & Ridden Monster).
Additional Rules: The character and his unit is immune to fear and terror, additionally If the character is the Battle Standard Bearer then he and his unit can re-roll failed charges.
Removal of swiftstride as requested. In terms of the equipment all the honours have equipment and streamlined as such. If equipment is removed then we would reduce the cost of all Honours in conjunction with the relevant equipment cost. This would also replace Mage Prince Honour on the assumption the Mage Prince Honour is merged into the Master of Paths Honour.
Balance Changes
1 Coastal Sentinel
Coastal Sentinel 25/15 points (High Prince and High Captain only)
Mounts:
The character must be on foot or mounted on aGiant Eagle or Hawk Chariot
Characteristics:
Attack 3 and Leadership 9
Additional Special Rules:
Model has the Quick to Fire, Weapon Master and Nautical Discipline
Additional Options:
If the character is on foot, he may purchase the Ambush SpecialRule for an additional (25/10 points)
Decrease points for Lords to 20 points
As per Johan's Suggestion
4 Elven Archers
Elven Archers 90 pts
10 models, may add up to 20 models 9 pts/model
M WS BS S T W I A Ld
Archers 5 4 4 3 3 1 5 1 8 Infantry 20x20mm base
Weapon:
Longbow
Armour:
Light Armour
Army Special Rules:
Martial Discipline and Lightning Reflexes
Options: pts
May upgrade one model to each of the following:
Champion 10
Musician 10
Standard Bearer 10
One unit of either Elven Guard or Elven Archers may take a magical banner up to 25
Special Rule:
No penalty at long range
Archers are not played at the moment and would like to increase their attractiveness. Did a survey with the HE community and this is what we got from their feedback. Something not too strong (still S3) but sufficient to not make it overpowered and more useable
HE Week 4 Submission
@fjugin, @arthain, @lagge, @el rey, @Sir_Joker
Design Changes
4 Drake Riders & Knights of the Dragon Realm
a) Drake Riders | 75 points | 1 model, may add up to 4 models 75 models / model | One of a Kind
M WS BS S T W I A Ld
Knight 5 5 4 4 3 1 6 1 9
Drake 6 5 - 5 4 3 4 3 6 Monstrous Cavalry 50x75mm
Weapon:
Lance
Armour
Dragonforged Armour, Shields
Army Special Rules
Martial Discipline and Lightning Reflexes
Special Rules
Fly (7), Fear and Breath Weapon (Strength = Number of Models in the Unit, Flaming Attacks)
May upgrade one model to each of the following
Champion: 10 points (may take a single Magic weapon up to 25 points)
Musician: 10 points
Standard Bearer: 10 points (may take Magical Banner up to 25 points)
This is our proposal for a Heavy Cavalry unit that is on par with our other MCs in the other ABs. They are comparable to WDG-Crushers whilst the WDG-Crusher have the aggressiveness / combat power we have the mobility but weaker Armour Save. Also Kings of War have drake riders for their "Highborn Elf" equivalent therefore getting this model isn't an issue as it's already on the market. More importantly the community also wanted a unit similar to this even before the 8th edition book came out. This will replace the roll of Knights of the Dragon Realm KotDR) as our "heavy hitters" / "heavy cavalry" which at the moment the KotDR are we believe overpriced for it's duty, special rules and stats. We have changed KotDR significantly to match that of it's 8th edition iteration.
b) Knights of the Dragon Realm
Knights of the Dragon Realm 180 pts
5 models, may add up to 7 models 36 pts / model
M WS BS S T W I A Ld Rare
Knight 5 5 4 4 3 1 6 2 9
Elven Horse 9 3 - 3 3 1 4 1 3 Cavalry 25x50mm base
Weapon:
Lance
Armour:
Mount’s Protection (5+), Dragonforged Armour, Shields and Natural Armour
Army Special Rules:
Martial Discipline and Lightning Reflexes (Knight only)
Options: pts
May upgrade one model to each of the following:
Champion 10
- may take a single Magic Weapon up to 25
Musician 10
Standard Bearer 10
- may take Magical Banner up to 50
Knights of the Dragon Realm 135 pts
5 models, may add up to 10 models 27 pts / model
M WS BS S T W I A Ld Special
Knight 5 5 4 4 3 1 6 1 9
Elven Horse 9 3 - 3 3 1 4 1 3 Cavalry 25x50mm base
Weapon:
Lance
Armour:
Mount’s Protection (5+), Dragonforged Armour, Shields and Natural Armour
Army Special Rules:
Martial Discipline and Lightning Reflexes (Knight only)
Options: pts
May have Devastating Charge 7 / model
May upgrade one model to each of the following:
Champion 10
- may take a single Magic Weapon up to 25
Musician 10
Standard Bearer 10
- may take Magical Banner up to 50
In 8th Edition they were 29 ppm with S3 A2 and they were hardily played as A2 was not cost effective pass the front rank. Now increased to S4 we also received alot of negative feedback from the community that the unit is overpriced at 36 ppm. Our solution was to decrease it's damage output and also make it cheaper. This will also it play a variety of roles such as glass canon, cheap anti-chaff unit, delivery system, bunker and etc...This is also to match the power level of DE-Cold One Riders.
c High Prince
Drake (One of a Kind) 70
d High Captain
Drake (One of a Kind) 80
As for both above additional mount option for a Fighty character
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
to mam w takim razie pytanie do graczy HE
faktycznie trzeba ulepszać teraz nasze elfy ? bo bo rozegraniu kilku bitew mi przynajmniej wydają się dosyć mocne
(grałem z Emp, Liz, WE)
faktycznie trzeba ulepszać teraz nasze elfy ? bo bo rozegraniu kilku bitew mi przynajmniej wydają się dosyć mocne
(grałem z Emp, Liz, WE)
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
Aldean pisze:tylko skad wziac te smoki?;]Azurix pisze:No wreszcie Kawaleria na Smokach by wróciła
niby mam trzy ale sa za duze imo:<
znalazłem coś takiego do kow'a
http://i25.photobucket.com/albums/c89/G ... 3e7647.jpg
może zamiast smoczej kawy zrobić kawę na lwach bo to jednak łatwiej ogarnąć (prawie każdy ma jakieś lewki od rydwanów)
V edycyjne po konwersjach byłyby dobre.
to już inna bajka
ale smoko-jamniki też myślę się spokojnie nadadzą, szczególnie, że one weszłyby nawet na podstawkę 40x40 ^^
ale smoko-jamniki też myślę się spokojnie nadadzą, szczególnie, że one weszłyby nawet na podstawkę 40x40 ^^
- Shakin' Dudi
- Masakrator
- Posty: 2632
- Lokalizacja: Moria - Lublin
Może Ci sie wydawać. Ginie i nie wraca, koniec kropka. Szukaj figurek na małe smoczki.Tocz pisze:Moim zdaniem jest tak że nic nie może powstrzymać go od śmierci, ale model ginie w momencie zadeptania zgodnie z zasadami. Z zasadami fireborn gdy zginie to rzucam więc wydaje mi sie własnie tak jak gdy graliśmy Czopku i tak jak Azurix też stwierdził
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
uważacie że na papierze małe smoki wyglądają dosyć dobrze ?
w sumie są trochę miękkie (T4 as3+) tyle że latają w odróżnieniu od demiśków
w sumie są trochę miękkie (T4 as3+) tyle że latają w odróżnieniu od demiśków
na 7-14SZKODNIK-HE pisze:uważacie że na papierze małe smoki wyglądają dosyć dobrze ?
w sumie są trochę miękkie (T4 as3+) tyle że latają w odróżnieniu od demiśków
ale i tak bym gral dla funu xD
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Nie prezentują się jakoś specjalnie bardziej miękko od demigryfów. Kurczaki mają zaledwie o 1 lepszy od nich armor save, natomiast drake riders posiadają więcej o 1 WSa (dzięki temu będą między innymi gorzej trafiani przez elitę w cc), warda 6+ i warda 2+ na ogień.SZKODNIK-HE pisze:uważacie że na papierze małe smoki wyglądają dosyć dobrze ?
w sumie są trochę miękkie (T4 as3+) tyle że latają w odróżnieniu od demiśków
Jest nowy draft, jak wrażenia?