Maciek
9th Age
Re: 9th Age
Im szybciej ktoś pogoni tych gości od KoE tym lepiej. Całe ich podejście sprowadza się do "więcej i taniej"
.
Maciek
Maciek
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tutaj muszę się zgodzić z Guldurem, w obecnej formie ta książka daje mnóstwo frajdy, jest kupa ciekawych złożeń, w końcu opłaca się wystawiać lordów! Nawet nie wiecie kiedy ostatnio gra slayerami(daemonseeker <3) dała mi tyle frajdy co na zasadach 9th ageGuldur pisze: Dwarfy są dobrze napisanym podręcznikiem, nie słabym nie OP - takim którym można pograc i wygrać. Wystarczyło wprowadzić kosmetyczne zmiany ale najwyraźniej kanapowi ludzie, którzy to tworzą nie mają o tym pojecia.

OK: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 2#p1392082
Pewnie wyjdzie na to, że O&G się nie wyrobi
Pewnie wyjdzie na to, że O&G się nie wyrobi
Abrasus dobrze robi, on nie zakończył pracy na wynikach 10 turniejów, on tam będzie dopisywał kolejne turnieje, po jakimś czasie będą widoczne trendy, założenie że w każdej armii są gracze master i noob w podobnych ilościach jest ok
WDG: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1392199
@guldur "Nie można statystycznie modelować" - prędzej nie powinno się może
bo statystycznie modelować można raczej wszystko.
@guldur "Nie można statystycznie modelować" - prędzej nie powinno się może
tak, można; to że wnioski wyciągane na tej podstawie są bezsensowne to inna sprawa.ślivek pisze:WDG: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 9#p1392199
@guldur "Nie można statystycznie modelować" - prędzej nie powinno się możebo statystycznie modelować można raczej wszystko.
Moja skromna opinia
Jezeli ten projekt ma wypalić
To duze zmiany powinny wychodzić w odstępach czasu tak przynajmniej rocznych
Zmiany male tzw bugi na bierzaco ale nie mogą wplywac na cala armie
Mnie osobiście odrzuca ze co chwile zmian jest tak dużo ze nie chce\niemam czasu sie tym zainteresować
Juz dawno powinni wydać finalna wersja i dać pograć nawet z bledami które zbiorczo poprawić w annualu za pol roku. później zmiany tego typu rozłożyć w czasie.
Jezeli ten projekt ma wypalić
To duze zmiany powinny wychodzić w odstępach czasu tak przynajmniej rocznych
Zmiany male tzw bugi na bierzaco ale nie mogą wplywac na cala armie
Mnie osobiście odrzuca ze co chwile zmian jest tak dużo ze nie chce\niemam czasu sie tym zainteresować
Juz dawno powinni wydać finalna wersja i dać pograć nawet z bledami które zbiorczo poprawić w annualu za pol roku. później zmiany tego typu rozłożyć w czasie.
zaf - Ty tego nie lubisz ktoś inny to lubi 
Nie sugeruj się też tymi przeciekami co tutaj wrzucam - to tylko przedstawia tempo prac a nie ich wydawanie.
Obecnie wyszła Beta wersja miesiąc temu. Teraz wyjdzie update do tej Beta wersji. Nie mam pojęcia kiedy planują kolejny update ale działająca już wersja 1.0 ma być w kwietniu a potem update ma być dopiero sierpień/wrzesień po ETC.
Nie sugeruj się też tymi przeciekami co tutaj wrzucam - to tylko przedstawia tempo prac a nie ich wydawanie.
Obecnie wyszła Beta wersja miesiąc temu. Teraz wyjdzie update do tej Beta wersji. Nie mam pojęcia kiedy planują kolejny update ale działająca już wersja 1.0 ma być w kwietniu a potem update ma być dopiero sierpień/wrzesień po ETC.
Alternatywą było, że pierwsza wersja wyszła by znacznie później oraz bez dużego wpływu graczy i środowiska.
Ja jestem zwolennikiem ogólnodostępnych wersji BETA, bo nic tak nie weryfikuje produktu jak docelowi użytkownicy.
W pełni rozumiem, że częsta ilość zmian jest upierdliwa. Natomiast zaraz skończy się faza Beta i z tego co deklarują zmiany mają być znacznie rzadsze. Mam nadzieję, że wtedy będą poprawiać tylko ewidentnie źle oszacowane unity, itemy itp.
Ja jestem zwolennikiem ogólnodostępnych wersji BETA, bo nic tak nie weryfikuje produktu jak docelowi użytkownicy.
W pełni rozumiem, że częsta ilość zmian jest upierdliwa. Natomiast zaraz skończy się faza Beta i z tego co deklarują zmiany mają być znacznie rzadsze. Mam nadzieję, że wtedy będą poprawiać tylko ewidentnie źle oszacowane unity, itemy itp.
Obcięli mi beasty, ale w sumie troszkę i tak na prawdę prawie tylko to co powinno było być obcięte. Nadal są solidne i mają wiele grywalnych złożeń.
W lizakach jest spoko poza takimi rzeczami jak:
-dyscypka znania sygnatur kosztuj 75pkt!?! wczesniej to było 30pkt i nigdy nie była "must-havem"
-skirmish teraz zaczyna sie od 90 pkt a nie 70
chociaż pewnie reszta armii się ucieszy 
Beastbane halberd był za dobry wcześniej i ciągle się pojawiał, więc dobrze, że zmieniony. Natomiast teraz chyba będzie się pojawiał tylko a armiach z herosami z s4
Analizuję zmiany z rb
W lizakach jest spoko poza takimi rzeczami jak:
-dyscypka znania sygnatur kosztuj 75pkt!?! wczesniej to było 30pkt i nigdy nie była "must-havem"
-skirmish teraz zaczyna sie od 90 pkt a nie 70
Beastbane halberd był za dobry wcześniej i ciągle się pojawiał, więc dobrze, że zmieniony. Natomiast teraz chyba będzie się pojawiał tylko a armiach z herosami z s4
Analizuję zmiany z rb
WDG: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 6#p1392276
Empire: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 7#p1392277
Nie mam pojęcia czy to jeszcze będzie implementowane czy już nie bo w sumie nikt jeszcze nie napisał co się będzie dokładnie działo po tym updacie i jak będą przebiegały teraz rewizje itd.
Napiszcie co sądzicie o tych zmianach które wprowadzono i dajcie jakiś feedback ile z tego co było proponowane weszło w życie. Jakieś procenty, ogólne odczucia i w ogóle. Biorąc pod uwagę, że o zmianach w podręczniku poinformowali nas wtedy kiedy je wrzuciłem czyli na chwilę przed wypuszczeniem zasad i pewnie mało kto zdążył swoje propozycje dostosować.
Empire: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 7#p1392277
Nie mam pojęcia czy to jeszcze będzie implementowane czy już nie bo w sumie nikt jeszcze nie napisał co się będzie dokładnie działo po tym updacie i jak będą przebiegały teraz rewizje itd.
Napiszcie co sądzicie o tych zmianach które wprowadzono i dajcie jakiś feedback ile z tego co było proponowane weszło w życie. Jakieś procenty, ogólne odczucia i w ogóle. Biorąc pod uwagę, że o zmianach w podręczniku poinformowali nas wtedy kiedy je wrzuciłem czyli na chwilę przed wypuszczeniem zasad i pewnie mało kto zdążył swoje propozycje dostosować.
Napisali, że następny update przed świętami. Więc pewnie już cisną
.
Zmiany w DE zdecydowanie na plus. O dziwo nie podrożyli hydry a assassyna tylko lekko znerfili. Balans wewnętrzny wciąż w powijakach. Jak z balansem zewnętrznym - nie mam pojęcia.
Ogólnie mnóstwo do zrobienia, ale wygląda, że idzie to w dobrym kierunku.
Btw przyczailiści już, jak strzelaja teraz działa? To dopiero jest zmiana
Zmiany w DE zdecydowanie na plus. O dziwo nie podrożyli hydry a assassyna tylko lekko znerfili. Balans wewnętrzny wciąż w powijakach. Jak z balansem zewnętrznym - nie mam pojęcia.
Ogólnie mnóstwo do zrobienia, ale wygląda, że idzie to w dobrym kierunku.
Btw przyczailiści już, jak strzelaja teraz działa? To dopiero jest zmiana
We can't stop here. This is bat country.
Jesteś tego bardziej pewny niż głównodowodzący projektu. W międzyczasie pada odpowiedź z Executive Boardu na propozycje kolejnych zmian przesyłanych przez ABC:Napisali, że następny update przed świętami. Więc pewnie już cisną.
Is there going to be WEEK 5? As far as I understood there were to be only 4 weeks in this stage of Army Book development, so that ABC teams would have to make a conscious choice what they want to focus on.
Zmiana mark of wrath IMO na plus. Szkoda tylko crusherów, obecnie nic nie zachęca do ich wystawiania.
Nie wiem dlaczego podrożały dragon ogry, nigdzie nie widziałem żeby ktoś nimi grał.
Demon droższy i już nie taki fajny, był za mocny ale teraz wydaje się za drogi.
Za to 3rd eye of change pozwala złożyć fajnego bsbka na mantykorze(skoro nie będziemy go brali na demonie).
Stonehorn wrócił jako opcja pod huntera, super. Szkoda, że imię dające hunterowi generała itd zostało znacznie osłabione.
W wampirach fajne zmiany, konkretny bloodline daje jakieś bonusy jakiemuś oddziałowi, super!
Fail - zarówno heros wampir jak i heros wochu mają dostęp do mounta dającego T5 W4, pewnie inne armie podobnie. Dlaczego kapitan empire nie może dosiadać gryfa?
Zmiana cannona na minus, imo teraz jest jeszcze bardziej niecelny, dobrze rozumiem że normalnie obowiązuje go kara za daleki zasięg?
BTW zapowiedziano na blogu że zweryfikują koszta tarcz i grejtów w podręcznikach. Dla mnie brzmi to jak podwyżka GW i obniżka tarcz dla ws4+.
Nie wiem dlaczego podrożały dragon ogry, nigdzie nie widziałem żeby ktoś nimi grał.
Demon droższy i już nie taki fajny, był za mocny ale teraz wydaje się za drogi.
Za to 3rd eye of change pozwala złożyć fajnego bsbka na mantykorze(skoro nie będziemy go brali na demonie).
Stonehorn wrócił jako opcja pod huntera, super. Szkoda, że imię dające hunterowi generała itd zostało znacznie osłabione.
W wampirach fajne zmiany, konkretny bloodline daje jakieś bonusy jakiemuś oddziałowi, super!
Fail - zarówno heros wampir jak i heros wochu mają dostęp do mounta dającego T5 W4, pewnie inne armie podobnie. Dlaczego kapitan empire nie może dosiadać gryfa?
Zmiana cannona na minus, imo teraz jest jeszcze bardziej niecelny, dobrze rozumiem że normalnie obowiązuje go kara za daleki zasięg?
BTW zapowiedziano na blogu że zweryfikują koszta tarcz i grejtów w podręcznikach. Dla mnie brzmi to jak podwyżka GW i obniżka tarcz dla ws4+.
w wampirach przesadzili trochę ze zmianą 5 i 6 czaru. za dużo niepotrzebnych rozważań. To co miało być przy klątwie (czyli na 16+ zboostowana wersja raniąca od razu na 5+ i MW2 na duże cele), było by spoko. A teraz to wyszła taka trochę kupa.
6 - się pogra, się zobaczy.
Reszta IMO na plus.
Stylistycznie z updatu na update to żenada. Wszędzie błędy w statystkach, nazwach itd. Jakby dziecko to robiło. Sprawdzenie tego to pewnie 15 minut roboty.
Na forum dziewiątki IMO za dużo płaczą na te wampirki. Jest dużo złożeń, i chyba jednego najlepszego się nie złoży. Każde będzie w jakimś sensie dobre.
6 - się pogra, się zobaczy.
Reszta IMO na plus.
Stylistycznie z updatu na update to żenada. Wszędzie błędy w statystkach, nazwach itd. Jakby dziecko to robiło. Sprawdzenie tego to pewnie 15 minut roboty.
Na forum dziewiątki IMO za dużo płaczą na te wampirki. Jest dużo złożeń, i chyba jednego najlepszego się nie złoży. Każde będzie w jakimś sensie dobre.
Chylę czoła przed osobami odpowiedzialnymi za book dwarfów.
Naprawdę należało włozyć bardzo dużo wysiłku, by aż tak koncertowo spi*&$olić podręcznik - nawet gw tak nie potrafiło.
W sumie nie ma się co dziwić jak odpowiedzialni za to są niekompetentni idioci.
Jak tylko zobaczyłem odpowiednik ravending horde to w końcu był powiew świeżości - dwarfy z armii stojącej w rogu mogły nareszcie pograć cośw ofensie - można było wybrać scoutów, ambusherów, 3x marsz - dało radę. Każda jednostka cośw sobie miała i dla każdej można było znaleźć miejsce w rozpisce.
Produkt finalny na tą chwilę to jeden wielki dramat intelektualny ludzi tworzących go.
Po kolei:
- 3 jednostki core - nie wiem czy którakolwiek armia ma tego mniej
- 7 jednostek spacial i aż 9 rarów.
Do rarów upchnięte wszsytko co możliwe - od maszyn, przez bombery po zwykle jednostki.
Zabrano w tym momemcie dwarfom wszystko co w jakikolwiek sposób dawało im możliwość składania ciekawych rozpisek.
Bombery wreszcie punktowo dobrze wyliczone (125) ale czemu tylko 1 na armie?
Wszystkie rozpiski dwarfów będą takie same - ewentualnie jakieś kosemtyczne różnice ale niezauważalne.
Przejrzana zmiana na szybko dotycząca wypłakanych tarcz - jest ona nieprzemyślana w tym momencie unist z WS10 i tarczą i unit z WS1 i tarczą trafiają się tak samo - to chyba nie tak powinno być.
Na chiwlę obecną niestety mnie produk osobiście odstrasza. Zatrudnili by sobie jakiegoś Project Managea, bo widać nie potrafią nim zarządzać.
Naprawdę należało włozyć bardzo dużo wysiłku, by aż tak koncertowo spi*&$olić podręcznik - nawet gw tak nie potrafiło.
W sumie nie ma się co dziwić jak odpowiedzialni za to są niekompetentni idioci.
Jak tylko zobaczyłem odpowiednik ravending horde to w końcu był powiew świeżości - dwarfy z armii stojącej w rogu mogły nareszcie pograć cośw ofensie - można było wybrać scoutów, ambusherów, 3x marsz - dało radę. Każda jednostka cośw sobie miała i dla każdej można było znaleźć miejsce w rozpisce.
Produkt finalny na tą chwilę to jeden wielki dramat intelektualny ludzi tworzących go.
Po kolei:
- 3 jednostki core - nie wiem czy którakolwiek armia ma tego mniej
- 7 jednostek spacial i aż 9 rarów.
Do rarów upchnięte wszsytko co możliwe - od maszyn, przez bombery po zwykle jednostki.
Zabrano w tym momemcie dwarfom wszystko co w jakikolwiek sposób dawało im możliwość składania ciekawych rozpisek.
Bombery wreszcie punktowo dobrze wyliczone (125) ale czemu tylko 1 na armie?
Wszystkie rozpiski dwarfów będą takie same - ewentualnie jakieś kosemtyczne różnice ale niezauważalne.
Przejrzana zmiana na szybko dotycząca wypłakanych tarcz - jest ona nieprzemyślana w tym momencie unist z WS10 i tarczą i unit z WS1 i tarczą trafiają się tak samo - to chyba nie tak powinno być.
Na chiwlę obecną niestety mnie produk osobiście odstrasza. Zatrudnili by sobie jakiegoś Project Managea, bo widać nie potrafią nim zarządzać.


