9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Re: 9th Age

Post autor: paulinka17 »

Zagrałem 2 bitwy na lokalu. Przeczytałem też podręcznik i army booka. Nie czytałem lore'ów i maga wziąłem na pałę, żeby był i podstawka pasowała.

Ślivek, piona! Zabawa jest nadal zajebista, na tej małej próbce powiedziałbym, że nawet lepsza.


Rozpiskę robiłem 5 minut przed wyjściem na turniej, ale grała spoko:

Prezes, Neandertal na wywce, kosa +d6A +d6S, charmed shield, potka +3I
Mag orkowy 3 lvl, duże waagh, scroll

BSB, dzik, 1+ reroll save'a, +1 Mv
Goblin na średnim pająku, 2+, luckstone, kosa I10, 4+ wound
Goblin na średnim pająku, 2+ 4++, lanca

2 fasty pajęcze, dzida, boss
1 fast pajęczy, dzida
40 neandertali, tarcza, FCG, potrójny marsz

38 pomidorów
8 trolli
2 giganty


Wtubiłem big bossowi (VC) 18:2
2*50 szkieli, zombie, 6+3 vargheisty, jakiś wózek który złożył się od orczego pocisku i nigdy nie pokazał co to, psy, dwa oddzialy duchów, light, death, necromancja
Miałem dobrą kontrolę na stole, było bliziutko machy, mi raz tylko było ciepło jak rzucaliśmy na snajpere liderkową w Prezesa na żabie.

Przegrałem 9:11 z Lotharem (OK), gdzie nie miałem farta na początku, ale odwróciło się pod koniec.
Mourfangi nurgla, tzincza, gutstar, heaven, stonehorn.
Straciłem fasty, trolle, wywke z impaktow (słabo pograne), jednego pająka (jak debil). Zabilem dwa oddzialy mourfangow, stonehorna (giganty!!).

Niekończąca się czopa jest mega przydatna na VC, ciapałem nią 4 tury kombatu.
W magii miałem, co rzucać, ale jaj nie urywa. Może jak przeczytam lore'y to zmienię na 2lvl.
Czanele i magia spoko, ale ludzie nie kumali zasad i z jednym magiem czanelowali na 5+ (Lothar!!).
Pomidory tanie i dobre, z WSv 5+ jeszcze lepsze 8). W army builderze mają M4 a na stronie M5, moje miały M5 :D
Trolle drogie, mam 60 modeli, ale chyba nawet te 8 chyba wyleci.
Te gobliny na pająkach nic nie zrobiły, ale też tanie jak barszcz.
Karcił mnie ten tzinczowy wybór flamingów.
Nikt na turnieju nie wie, co daje tarcza i na tej tarczy najwięcej wałów idzie moim zdaniem. Musi się uleżeć.
To samo z dzidą.
Ludzie nie kumają LOSa nowego, u nas nie strzelaliśmy ale obok było duużo pytań.
Bonusy ze sztandarów do ruchu zajebiste po obu stronach (Lothar miał swiftstride'a, ja jeszcze Waagh).
Eteryki przepychałem spamem ataków i statikiem (pomidory, trolle, gigant)
Giganty zajebiste. Polowałem nimi na duże modele, nie ginęły.


Pytania:
- czy kosą +d6 ataków mogę przekroczyć 10? Bo mój prezes ma 5 ataków z bazy i jak rzucałem 6 to nie wiedziałem czy mam 11. zabronili mi, ale z tego, co pamiętam to ataków można mieć więcej niż 10.
- na wywce mam łączony profil i po prostu 4 woundy, tak? jak tak, to trochę licho za 120 pkt - lot (8), 4A S6 i +1 rana. Nie wiem, czy go nie wsadzić na dzika jednak, chyba, że...
- wywka może dołączać do oddziałów? nie ogarnąłem tego, a już nie chce mi się czytać.
- tarcze dają -1 to hit, gdy ma się frenzy?
- legalna była ta moja kmina z potrójnym marszem i +1Mv na dziku? to ograniczenie "tylko piechota" dotyczy sztandarowego, nie?
- dalej jest liderka w 18 calach od wywerny? bo teraz mnie naszły wątpliwości.


Z mojej rozpiski najlepsze pomidory, giganty, fasty. Banner potrójnego marszu zajebisty do mojego stylu gry. Spoko ten prezes zabijaka.

Do przemyślenia ostatnie trolle, magia, klocek w core'ach - może potrójny marsz na gobosach + fanole? Ale wtedy nie ma Waaagh, +1Mv, albo jest tylko 8Ld.

Edit:
Wywke da się na pewno lepiej złożyć.
Zwykły ork z +d6+d6, charmed shieldem, 4+Wardem na pierwszą ranę i potką inicjatywy jest 15 pkt droższy od mojego. Ma 3+ Sv, 4+WSv na pierwszą ranę i charmed shielda. Mój miał 6+ 6+ :D

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

nie masz 3+ bo wywerna nie daje save'a

i miales generala z frenzy na 8LD paulinka - srsly :D ?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

No ale na co tu czekać. W pierwszej jadę na pałe, wszystko odginam i w drugiej parkuję. Ja tego prezesa mogę tracić.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

paulinka17 pisze:No ale na co tu czekać. W pierwszej jadę na pałe, wszystko odginam i w drugiej parkuję. Ja tego prezesa mogę tracić.
A wiesz, ze teraz frenzy testujesz przed deklaracja i jak nie zdasz od razu lecisz w najblizszy cel? I nie mozesz zadeklarowac w co innego przed testem?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Jasne ze wiem. Tak wyłączyłem vargheisty, stonehorna...

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

@paulinka - dzięki :)

- czopa przycięta jest. Cena niestety pozostała niesatysfakcjonująco wysoka jak na tak duży nerf (d3A, d3S). Co do pytania o ilość ataków - nie można mieć powyżej 10.
- wyverna jest Large Target - nie można dołączać, nie daje armoura ale liderka w 18".
- tarcze dawały -1 to hit w parry. Od jutra będą działać inaczej.
magia orcza jest uznawana za jedną z lepszych. Staramy się wyrównać by goblińska też była spoko ale nie wyrobiliśmy się ze zmianami bo każdy ma inny pomysł na niektóre elementy.
Trolle sugerowaliśmy tańsze to nie przeszło.

Fajnie, że się miło grało.

Jutro meta orków się zmieni sporo.
Nie mam pojęcia na ile prawdę pisze RT, że inni tez dostają nerfy i nie wiem jak wyjdzie zewnętrzny balans ale niektóre elementy w wewnętrznym będą poprawione. Na sporo naszych propozycji odpisali po prostu nie więc nawet nie wiemy jak to poprawić tak aby przeszło :D
Jakieś zmiany będą wprowadzane po wyjściu 0.10 na pewno w podobnej formule co do tej pory.

Nie mam pojęcia też na ile długo będę w tym projekcie i jeśli się jeszcze nie zdecydowaliście to przypominam, że zbierają chętnych do ABC http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... committee/
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

paulinka17 pisze:Jasne ze wiem. Tak wyłączyłem vargheisty, stonehorna...
grales z kim grales, przez to frenzy - z orkowym -1 - naprawde odgrywalnia unity z ta zasada...
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

To pająki średnie też nie dają AS? Ile ma takie z HA, tarczą? 3+ czy 2+?

Kosa podstawa! Bez jaj - to jedyna fajna zabawka. Przecież za te 75 pkt i tak nie złoży się sensownej obrony a nawet z potką inicjatywy mam I7. +d3 +d3 to nie ta cena. Tak to można się odbić od byle czego.

Z Wywerną mam łączony profil T i W?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Po prostu wszystkie wierzchowce z zasadą Large Target nie dają jeźdźcowi bonusu do armora z Mount's Protection.

Średnie pająki nie mają zasady Large Target.

Tak, w przypadku wyverny bierzesz wyższy T i W bo jeździec na monstrous beaście (czyli monstrous cavalry) ma zasadę Combined Profile.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Chłopie, zacznij czytać Rulebooka, bo gadasz od rzeczy :P

Akurat dziś wychodzi najnowsza wersja, więc będziesz miał dobrą okazję wziąć się do nauki ;)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Kołata pisze:Chłopie, zacznij czytać Rulebooka, bo gadasz od rzeczy :P

Akurat dziś wychodzi najnowsza wersja, więc będziesz miał dobrą okazję wziąć się do nauki ;)
Szaitis mowil ze po tym update juz totalna bryndza i sie nie da grac, to nawet nie czytam :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dark Kluku
Wałkarz
Posty: 95
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: Dark Kluku »

Jedno pytanko mam. Jak tam jest teraz ze sqigami. W 8 Ed. jak się nie mylę byli pilnowani przez nocników. Czy ta zasada pozostała w 9 th? Jak tak to ile gobosków na pomidorki potrzeba?

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

-Qc- pisze:
Kołata pisze:Chłopie, zacznij czytać Rulebooka, bo gadasz od rzeczy :P

Akurat dziś wychodzi najnowsza wersja, więc będziesz miał dobrą okazję wziąć się do nauki ;)
Szaitis mowil ze po tym update juz totalna bryndza i sie nie da grac, to nawet nie czytam :D
Nie jest tak źle, to że pierwsze wrażenie miałem złe, to nie znaczy, że faktycznei jest tak źle :wink:
Co prawda kierunek obrany uważam, że jest kiepski, ale RB dalej jest prawdopodobnie lepszy niż w 8ed, problem leży w armybookach.

Nie marudzić tylko grać

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Czy dobrze widzę, ża Savage Orcs czy jak się tam nazywają nie mogą już mieć warda na 5+?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

RedScorpion pisze:Czy dobrze widzę, ża Savage Orcs czy jak się tam nazywają nie mogą już mieć warda na 5+?
Brawo :) wlasnie to jest podstawowa zmiana z cyklu "jebcie sie na ryj gracze i modlcie sie do GW o rewydanie WFB"
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Ale płaczecie. Główka od dawna była i tak do bani. Przedmiot dla pipek.

Zajebiste jest to, że mogą wziąć banner potrójnego marszu albo dyscyplinę! Jak dorzuci się BSBka z +1 Mv to jadą 15 cali w pierwszej turze! Do tego Waaagh w drugiej i posprzątane. Mamy najszybszy core'owy deathstar w grze. Ogry też mogą wyciągnąć 15 cali ale bez swiftstride'a i +1A w szarży.

Teraz nawet generał nie musi być dzikusem (zwyklak na wywce!). Mamy mega mobilną armię. Pomidory mają 5Mv, pająki tanie jak barszcz, giganty tanie, wywka do sensu. Fasty pajęcze się mega kombują bo ze scauta odginają wszystko w pierwszej turze.

Duże Łaa jest srogie (0, 3, 4, 5, 6), Małe Łaa nadal mocne.

Nigdy nie strzelałem, więc się nie wypowiadam. Wierzę, że licho, ale strzelanie jest zbędne.

Ta giera jest mega dynamiczna teraz... jeśli się ma trochę jaj do jeżdżenia po planszy, a nie stoi się tylko w rogu i ciapie z klopy.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Małe Łaaa chcemy poprawić zobaczymy jak zareaguje RT.
Generalnie wszędzie chcą nerfić (uznają, że poziom docelowy to obecnie nasłabsze 4 booki wskazane przez wyliczenia Abrasusa czyli EoS, OK, UD, BH) ale muszą utrzymać jakiś balans w magii której nerfienia póki co nie zapowiadali więc mamy szansę wyrównać nasze domeny magii do góry a nie w dół.

Tak główki nie ma. To była jedna z pierwszych rzeczy które stwierdziliśmy, że trzeba zrobić po beta release ;) Wymyśliliśmy co dać w zamian i w sumie nie jestem pewien czy nie za tanio ale się zobaczy. Bo teraz to wciąż jest dość auto-include jak się bierze savagy zwłaszcza, że nie trzeba tego brać na szamanie.

Mamy w backlogu jeszcze paręnaście mniejszych i większych zmian do wprowadzenia ale nie mamy pojęcia na jakiej zasadzie będą one wprowadzane i RT nie ma jeszcze planu na to z tego co widać. Do 20.12 chcą zrobić drobne poprawki pomyłek oraz tego czego nie udało się ustalić do końca przed 08.12.
Nie mamy ich jeszcze też przegłosowanych dlatego nie wrzucam tutaj ;)

Jedną z rzeczy które mają sporą szansę wejść przed 20.12 jeszcze to zmiana Mad Gitsów.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jak Korona goblinów ma zwiekszać zasięg BSBeka, skoro ma 55 punktów a BSB moze brac maks 50 punktow rzeczy?

Drozszy pająk. Parę przedmiotów wypada. Droższe charioty (rly?) Droższe gadzety na sredniego pajaka (ale był tanie wiec life). Wykasowano Boss banner - to chyba gorzej niz bylo? Banner z wylaczaniem przedmiotow tylko na golutkim bsb - smutno. Nety i fanatyki dalej drogie, ale cos miales o tym kminić.

Trolle dalej extreme drogie. TYlko przez udupienie calej reszty faktycznie rozwazamy squigi - piechote z 5M bez save i LD

Paulinka - mnie te sie po 2 bitwach podobało. Potem zagralem z graczem który miał duzo lepsza ksiazke i mial lighta, i na razie zadnej z tych rzeczy nie chca zmienic, a wyrzucają nam rzeczy ktore byly już... tylko srednie na tle innych booków. A WE podobno dalej bez zmian. Więc życze trafić na kogoś z sensowna armia i rozpiska i wtedy oceniać :P Szczegolnie ze rzeczy ktore podnosisz - wywerna, movment 15 cali (przecie to rulebookowe przedmioty sa... kazdy to moze miec) są po prostu slabsza wersja tego co w innych armiach. Magia orkowa dla mnie jest znosna, ale na dobrego gracza (ktory umie trzymac scrolla i nie wystawiac sie pod stope) nic nie zrobi

Poza tym "placz" jest uzasadniony - bo ini te booki zamierzaja pisac do maja 2016. A to znaczy ze trzeba im pokazywac orcza biedę, bo jak wszyscy beda zadowoleni to nic nie zmienia. Jak widac jeszcze dokręcą :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

"I żadne płacze nie przekonają nas, że białe jest białe, a czarne jest czarne. To znaczy odwrotnie."

RT nie podejmuje decyzji zazwyczaj na podstawie płaczy graczy tylko wyników bitew i ich analiz :P.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Przecież doszedł veteran magic banner za 25 pkt! Nawet na goblinach jak prezes jest orkiem. Już nie trzeba robić salt z komponowaniem kadry pod mark of da boss.

Możliwe, że moim zapieprzającym oddziałem będą jednak gobliny. Może spider gobliny z poisonami?

Albo NG z NG królem puszką (siatki, 2+ASv, 5+WSv, luckstone) w koronie z Ld w 18 calach i vanguardem? To wszystko PRZED dodaniem BSBka i sztandaru oddziału!
To może być oddział oprócz Savage'y z potrójnym marszem i bsb+1Mv! Można zajechać klocami piechoty z obu flanek na 20 i 15 cal po pierwszej turze!

Te core'y to kosmos moim zdaniem. Możliwe, że warto będzie przekroczyć 600 pkt, bo jeszcze są pajęcze fasty!

Pomidory z M5, S5, 2A, WS4, ITP za 7 pkt?
Gigant na tę metę za 140?

Orc Boss na wywce za 205-270?

Teraz trudne tematy, bo mniej zabawy na stole:
- nerf na mieczu powoduje, że nie wezmę wywerny na kombatowego generała - potrzebna jest przegięta kosa, żeby generała móc ładować z wywką w kombat i nie bać się, że zdechnie z breja... i tak zdychał po chwili, ale zdążył nazabijać przynajmniej
- 2-4 grzyby za 20 punktów, które dają +d3 i ranią mnie na gale, z decyzją przed rzutem na PD? bardzo skromnie, choć spoko, że nie traci się koncentracji.
- Trolle - wziąłem 8 ostatnio za 336, ale obok szedł klocek pomidorów za 2/3 ceny, gigant za 2/5 ceny... Smutno, bo to też super modele, ale wypadają.
- Korona powinna kosztować =<50 albo zmieńcie ten zapis o Hold your ground.

EDIT
Zgadzam się, że light jest przegięty przez castingi. Nie przez czary ale castingi. Da się trzy game-breakowe czary rzucić w turę, a zbić już tylu się nie uda.
Spojrzałem nawet na Białą magię i tam
-w White na 10+ wychodzi czar +d3 I i WS, zasięg 18 cali + ekstra +d3BS i +d3Mv
- w Light na 9+ WS10 i I10, zasięg 24
- w Light na 13+ obszarowe WS10 I10
- w Light na 11+ birona +1A, +1to hit, 2xMv

Tamten czar jest minimalnie bardziej uniwersalny (BS i M), ale +d3 a 10 to jest kosmiczna różnica.

ODPOWIEDZ