9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Re: 9th Age

Post autor: r@fix »

He he
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

i bądźmy szczerzy jakikolwiek oddział ogrów o równej wartości punktowej nie jest w stanie walczyć z swordmasterami czy egekutorami a nawet mamy spore problemy z nowymi witchkami.
nie wiem jak to liczyles. jak tak sobie to wyliczam, to jak masz oddzial cannoneers o rownej wartosci punktowej, to przeciez oddzialy wymienione przez ciebie nawet nie dochodza do walki.


jak to sobie wyliczales? czy nieprobowales nawet sprawdzic co masz w booku, tylko zaczales plakac?

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Ja tam lałem się ogrami frontalnie z elitami HE od początku 8 edycji i nie pamiętam, żebym takie starcie kiedyś przegrał*. A 9 edycja nie zmieniła tu balansu na korzyść elfów...

Maciek

*Chyba raz Phoenix Guard wtubił moim Maneaterom ale rozjechałem wtedy resztę armii więc wyszło na moje.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Dokładnie - elfich elt jest mało więc ogry spokojnie mogą zrobić gambit.
Cytując klasyków - miau, miau.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

mlepkows ukochany zrobiłeś to samymi irongutami czy tym słynnym gutstarem bo już chyba zaczynamy totalnie odchodzić od tematu.
A no tak i jeszcze stając i defując się w jakimś rogu. Sorki stary mam dosyć tego że ogry które teoretycznie są armią ofensywną muszą grać w praktyce defensywnie pomimo że nie posiadają żadnego poważnego strzelania.
W 8 edycji meni nie dawali sobie rady nawet ze spermenami więc naprawdę nie wiem o co chodzi.
teraz dla shina zadanie matematyczne jakim ty cudem mając 10 ironów chcesz przepchnąć SM tracąc na dzień dobry 5 modeli czyli 15 W?
pozostaje nam 5 czyli 8 trafień i 6-7 W........ dodajmy do tego 2 stompy i no dobrze 2-3 w z impacktów. Czyli przegrywamy uwaga ZAWSZE czy to szarżujemy czy to defujemy. Druga tura nie istnieje w naszym przypadku.
shino jezeli dla ciebie gramy na totalnych patelniach bez magii i oczywiście napierniczając menami i ledberczerami tylko po SM kiedy dookoła latają smoczki fasty monsterki i inne ciekawe wynalazki to już

Nie mówię aby przywrócić zasady starego gutstara ale potanienie zwykłych ogrów aby

sory mlepkows ale siła leadbercherów w ogóle się nie zmieniła a wraz z brakiem poisonów w strzelaniu i ironblastera nie mamy czym ogarnąć dużch bydlaków nie wówiąc o fastach.

a laik to przecież uważał że ogry muszą całą grę siedzieć za góreczką bo tak więc jego zdanie mnie nie obchodzi.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie wysylajac irongutow na oddzial z ktorym nie powinni walczyc.

To nie jest konkurs na zasadzie czemu gutstar nie jest juz odpowiedzia na wszystko. Ma nie byc i nie jest.

Czyli jest dobrze. Jak tego nie rozumiesz, to ta gra niejest dla Ciebie.

chyba, ze mi udowodnisz, jak szkielety maja wygrac z bloodthristerem o podobnym koszcie.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Shino wchodze w ten pomysł z szkieletami.
Widocznie VCety były za słabe więc obniżono 5 W na 3W w challengu tak aby szkiele go rozpierniczyły
Laik nie obchodzi mnie jakie miałeś wyniki kilka lat temu
W tym roku nie było ani jednego ogra w pierwszej dziesiątce ETC.
Na samym naszym podwórku tylko jedna osoba znalazła się w top 10 na DMP ( no dobra druga nie grała).
Ogrami jak widzę grają weterani z kilkunastoletnim doświadczeniem zaś dopływ nowych graczy jest marginalny.
zaś wiele zmian dotyczących chociażby skavenów były leciutko mówiąc niezrozumiane.
Powtarzam po raz ostatni w tym roku ogry stały się typową armią defensywną nie posiadając żadnych poważnych strzeleckich jednostek.
wyjście na przykład takie DE czy WE kończyło się rozpierniczeniem klocka menów w turę zaś tego niesamowitego gutstara w 2 tury. Było by to spoko gdyby obydwie armie miały tylko mocne strzelanie. Mam dosyć tego że dochodząc jakimiś szczątkami każda szarża frontalna Wieldów kończyła się śmiercią fencerowca więc kurna nie mów mi że był zjebany. Jeszcze do tego ta helleborn co wciągała gutstary nosem.
Mam też dosyć tego że na takie HE każde wyjście kończy się mega tragicznie i pozostawał tylko defens a zwycięstwo zależy od tego kto pierwszy zaszarżuje za siebie (ten przegrywa).
A szczyt to były skaveny ze specjalnie zmienionymi latarkami tak że musiałem się w kreche wystawiać aby w ogóle coś zrobić.
A no tak i jeszcze te ratling guny wspaniałe.
To są moje argumenty za tym że gutsar dla ogrów nie był op. Był koniecznością aby móc w ogóle grać.
Teraz nie ma GW ale jest projekt środowiska który wyraźnie widać że preferuje armie typu HE DE WE Dwarfy i woch. Nie wymieniam ani besti ani orków niech mają swoje pięć minut.
Propozycja jest prosta zabieramy koncepcie gutstara ale za coś, czyli za obniżenie kosztów jednostek ogrów a w szczególności bullów ironów i menów tak aby nie było sytuacji że wpakowuję wszystkich bohaterów do jednego odziału ale byłbym w stanie napierniczać się z odpowiednikiem innych armi bez wsparcia magicznego (sw egzekutorzy i takie tam)

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Płacz jak na forum 9th Age :D cytując klasyka: qq

z ciekawszych rzeczy:
- zorientowali się, ze Polacy mądre rzeczy piszą. Wspominali, że chcieli by bardzo by więcej się zgłaszało na różne pozycje i ubolewają, że tego nie robią. Kołata nazwany ogarniętym i doświadczonym, barbara trzeźwo myślącym.

- Zmiany magii (przeciek - nie dzieli się proszę przed publikacją)
MAGIC PHASE
1. Disconnect "wizard level" from bonus to cast. Wizard level only means how many spell you have.

2. Create a new term, "Wizard Master" (+2 to cast and dispel) and "Wizard Apprentice" (+1 to cast and dispel).
Make all hero level casters Wizard Apprentice
Make all lord level casters Wizard Master

3. Reduce ALL casting values of all spells with 1.

4. Always +1 to dispel bound spells. no change to power levels

5. Remove aided casting

6. Remove aided dispelling

7. Make the magic banner of dispelling "counts as Wizard Master for dispelling", 25 or 40?

8. Add to dispel scroll.
"This item can be taken as an enchanted items if your army has no Wizards"

9. Reprice all wizards according to:
Level1 wizards: As now +5 points
Level2 upgrade: 25p

Level3 wizards: As now +25p
Level4 upgrade: 35p
(this will keep level4 at the same cost as now)

9. For models that can be lvl 1-4 (greater daemons, daemon prince, vampire count etc), give them option for
- wizard master for 40p
level1: 20p
level2: additional +25p
level3: additional +30p (must be master)
level4: additional +35p (must be master)

10. Change dwarf's universal +1 to dispel to always counts as wizard apprentice (too easy get above +2 otherwise),

11. Rulebook arcane item: book of arcane power, 50p/35p, +1 to cast, to max of +3

12. Dagger fo morek, change to +3 maximum
Pracują nad wizard conclave jeszcze.
Obrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

A miałem nową talie kart robić :o
Obrazek

''If you show your teeth, bite''


Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Przestałem czytać w połowie zmian. Coraz mniej mi się w tą grę chce grać.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 559

Post autor: Cylindryk »

Coś jednak przewiduję powrót do 8ed... ;)

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Jak dla mnie zmiany z magic lvlami, casting value, bonusami do casta i dispella to niepotrzebne kombinowanie. Do tego usuwanie dopiero co niedawno wprowadzonych opcji aidowania castinga i dispella.. człowiek niedawno oswoił się z nowością, a tu już następne rewolucje.
Obrazek

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Okoń pisze:Jak dla mnie zmiany z magic lvlami, casting value, bonusami do casta i dispella to niepotrzebne kombinowanie. Do tego usuwanie dopiero co niedawno wprowadzonych opcji aidowania castinga i dispella.. człowiek niedawno oswoił się z nowością, a tu już następne rewolucje.
+1
Obrazek

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Dla nowych graczy upraszcza sprawę. Zresztą nie byłem fanem tych aidów - strata czasu na dodatkowe obliczanie :)

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Karli pisze:Przestałem czytać w połowie zmian. Coraz mniej mi się w tą grę chce grać.

Wrażliwy, jak panna na wydaniu :-)

Dostajecie to czego chcieliście: regularne aktualizacje. Nagle to coś złego?
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

IMO zmiany w dobrym kierunku, faza magii będzie przebiegała szybciej.
4lvl nie jest już must have, wprowadzi to więcej różnorodności do rozpisek.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Crus, Jacek, Stan

+milion

Zmiany magii z początku odrzucające, bo ludzie są przyzwyczajeni i znowu trzeba się uczyć, ale tak jak Jacek napisał - o to chodzi by wypracować jak najlepszy system, a nie tkwić w gównie po uszy przez całą edycję.
Te zmiany jak się zastanowić wydają się bdb. Bardzo upraszczają system, a praktycznie wcale nie czynią fazy magii uboższą. Będzie prawie jak po staremu, tylko szybciej.

Przykład: ostatnio grałem z Lipkiem który miał 4 magów. Kombinował z tymi aided castami że hej :D
A teraz po prostu będzie walił czary bez tej całej tęgiej rozkminy, a z niemal identycznym efektem.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

+1

Mi pomysł Aidów bardzo się podobał jako odzwierciedlenie sytuacji, gdy magowie wspierają się w rzuceniu czaru. Jednak moglibyśmy jednocześnie rzucać co turę, czy pogoda się nie zmieniła albo podzielić broń drzewcową na gizarmy, berdysze, halabardy, spisy, lance itd... To być może urzeczywistniło grę i byłałyby ciekawsza...
... kosztem rozgrywki :)

Stąd także cieszę się, że Aidy zniknęły

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5113
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

+1

oby tylko to weszło w życie. Bez sensu to aidowanie.
:twisted: always Vampire :twisted:

ODPOWIEDZ