9th Age
Re: 9th Age
Realnie te zmiany utrudniają zaklęcia o 1, umożliwiają grę bez magów, polepszają bound spelle.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Moim zdaniem musimy się uzbroić w cierpliwość. Niestety, albo stety przyjęto model tworzenia zasad w oparciu o konsultacje z graczami, a gracze, jak to gracze pomysły mają różne. Ja osobiście wolałbym w tym wypadku bardziej autorytarne rządy, czyli przedstawiają gotowy zestaw zasad, a cała reszta nie ma w tej kwestii nic do gadania. Skoro jednak dali nam prawo by czynnie uczestniczyć w procesie tworzenia zasad, to musimy przestać narzekać, że to tyle trwa i ciągle się coś zmienia. Na mój rozum, zbytnio starają się dogodzić wszystkim. Jeśli zasiadają tam sensowni ludzie, w co nie mam powodu wątpić zważywszy na merytoryczną jakość RB, to wszystko powinno zmierzać we właściwym kierunku.
Jestem też gorącym zwolennikiem koncepcji aby obecnie, po testach nowego RB, skupić się wyłącznie na wywalaniu rzeczy zbędnych, które nie wnoszą nic nadzwyczajnego do gry, a jedynie ją komplikują. Nie bez przyczyny mówi się, że w takich wypadkach najbardziej twórczym działaniem jest skreślanie, więc każda skreślona linijka może nam tylko wyjść na dobre.
Jestem po kolejnej lekturze RB i to co ostatnio rzuciło mi się w oczy to zbędne (w mojej ocenie) wymyślanie na siłę zasad domków. Zwykły impas wystarczyłby w zupełności. Albo jakieś dodatkowe zasady terenów typu flamable na polu, albo dangerousy dla modeli z ognistymi atakami. Za dużo zamieszania jest też z zasadami coverów. Dlatego do wszelkich skreśleń podchodzę bardzo optymistycznie.
Podobnie rzecz się ma z AB. Świetny skądinąd AB do beastmanów zawiera całą masę zbędnych zasad.
Primal - Ok, forest strider - Ok, Totemy jak najbardziej, ale też trochę za dużo w nich zbędnych pierdół. Natomiast cała reszta? Cytując klasyka, komu to potrzebne?
Ostatnio byłem na turnieju w roli obserwatora i mam obraz tego, czy dla przeciętnego gracza stopień złożoności 9th age jest za duży, za mały, czy w sam raz.
Jestem też gorącym zwolennikiem koncepcji aby obecnie, po testach nowego RB, skupić się wyłącznie na wywalaniu rzeczy zbędnych, które nie wnoszą nic nadzwyczajnego do gry, a jedynie ją komplikują. Nie bez przyczyny mówi się, że w takich wypadkach najbardziej twórczym działaniem jest skreślanie, więc każda skreślona linijka może nam tylko wyjść na dobre.
Jestem po kolejnej lekturze RB i to co ostatnio rzuciło mi się w oczy to zbędne (w mojej ocenie) wymyślanie na siłę zasad domków. Zwykły impas wystarczyłby w zupełności. Albo jakieś dodatkowe zasady terenów typu flamable na polu, albo dangerousy dla modeli z ognistymi atakami. Za dużo zamieszania jest też z zasadami coverów. Dlatego do wszelkich skreśleń podchodzę bardzo optymistycznie.
Podobnie rzecz się ma z AB. Świetny skądinąd AB do beastmanów zawiera całą masę zbędnych zasad.
Primal - Ok, forest strider - Ok, Totemy jak najbardziej, ale też trochę za dużo w nich zbędnych pierdół. Natomiast cała reszta? Cytując klasyka, komu to potrzebne?

Ostatnio byłem na turnieju w roli obserwatora i mam obraz tego, czy dla przeciętnego gracza stopień złożoności 9th age jest za duży, za mały, czy w sam raz.

@Dębek
Pełna zgoda.
Mam tylko nadzieję że na forum 9th Age również to napiszesz/napisałeś.
Pełna zgoda.
Mam tylko nadzieję że na forum 9th Age również to napiszesz/napisałeś.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Jeszcze niech zmienią atrybuty dla każdego lora na coś prostszego co nie wymaga osobnego targetu. Im tego mniej tym lepiej. Wystarczy niech niektóre lordy:
a) zbierają tokeny: tak jak w Patch of Change ( łatwizna zaznaczać sobie na karcie monetami )
b) niektóre niech oddziałują tylko na Castera: jak w Patch of Butchery ( nawet jeśli nie ma opcji by zwielokrotnić efekt)
c) niech dają automatyczny kosmetyczny efekt w dwóch wersjach ( dla czarów ofensywnych np dla Patch of Fire: podobnie jak w poprzedniej edycji - jeśli byłeś celem czarów z tego lora i dostajesz kolejny to otrzymujesz D3 S4 Flaming hit, jeśli jest to już 3 czar to 2D3 etc. Jeśli czar jest agumentem to dostajesz Fireborn. Coś na podobę jest w Patch of Sands.
a) zbierają tokeny: tak jak w Patch of Change ( łatwizna zaznaczać sobie na karcie monetami )
b) niektóre niech oddziałują tylko na Castera: jak w Patch of Butchery ( nawet jeśli nie ma opcji by zwielokrotnić efekt)
c) niech dają automatyczny kosmetyczny efekt w dwóch wersjach ( dla czarów ofensywnych np dla Patch of Fire: podobnie jak w poprzedniej edycji - jeśli byłeś celem czarów z tego lora i dostajesz kolejny to otrzymujesz D3 S4 Flaming hit, jeśli jest to już 3 czar to 2D3 etc. Jeśli czar jest agumentem to dostajesz Fireborn. Coś na podobę jest w Patch of Sands.

- efferus lupus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 141
Jak aktualnie wygląda sprawa z look out dla bohaterów ? Na której stronie znajdę to w podręczniku zasad ?
- efferus lupus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 141
A co w sytuacji gdy w oddziale piechoty (podstawka 25x25) jest bohater na koniu (podstawka 25x50) ? Powiedzmy ze łucznicy czy tez pocisk trafia 10 razy to te trafienia dzieli się po równo ? Czyli 5 w oddział 5 w hero ? Jak wygląda sytuacja z armatą czy też balistą może od razu strzelać po konnym bohaterze w oddziale piechoty ?
Jeżeli heros ma inny troop type (czyli tak jak napisałeś bohater cavalry w unicie infantry) to balista i inne maszyny mogą od razu wybrać go za cel pierwszego hita.
Jeżeli trafiasz w taki oddział np. 7 szkieletów z herosem na koniu w środku i trafiasz w taki unit 10 razy ze strzelania to pierwsze 8hitów idzie w każdy model (7 na szkielce i 1 w hero), a ostatnie 2 hity możesz rozdysponować jak chcesz, ale w herosa max jeden dodatkowy w takiej sytuacji. Gdybyś trafił 17 razy to byłoby 14 hitow w unit, 2 w herosa i ostatni hit możesz przydzielić znowu w herosa.
Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem
Jeżeli trafiasz w taki oddział np. 7 szkieletów z herosem na koniu w środku i trafiasz w taki unit 10 razy ze strzelania to pierwsze 8hitów idzie w każdy model (7 na szkielce i 1 w hero), a ostatnie 2 hity możesz rozdysponować jak chcesz, ale w herosa max jeden dodatkowy w takiej sytuacji. Gdybyś trafił 17 razy to byłoby 14 hitow w unit, 2 w herosa i ostatni hit możesz przydzielić znowu w herosa.
Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem

- efferus lupus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 141
Dzięki wielkie
Chciałem zwiększyć poziom save mojego bohatera do 1+ sadzając go na wierzchowca, ale niestety w tej edycji to mała korzyść z porównaniu z tym na co go narażam 


- efferus lupus
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 141
Zostanę jednak przy tym save 2+ gdyż w 9 edycji planuje grać głównie na piechocie 

- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Przeczytałem właśnie nową wersję podręcznika do chadecji. To są idioci, armia nigdy nie była topowa, wersja 0.10 dała powiew świeżości i już teraz wszystko zepsuli. Prophet z LD9, infernale z siłą 3 i tylko heavy armourem, bull centaury w rare, cała stara artyleria w rare. Prophet i mali magowie bez zasady inżynieria. Banner dla bulli, który wreszcie ugrywalnił tę jednostkę już zepsuty. Brak mi słów. Wracam chyba do planszówek.
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
"Marnie" to mało powiedziane. Zagrałem w niedzielę turniej na wersji 0.10 było dobrze. Do poprawy był Kadajec bo za mocny, albo za tani. Poza tym reszta nie wymagała już żadnej ingerencji. Wzięli idioci ołówki i zepsuli wszystko. Dobrze, że FFG robi tak dużo dobrych planszówek, że z 9th Age nie trzeba będzie się męczyć.
Imperium faktycznie biedne w opór. Zmiany w kierunku balansu miały dążyć ale jakoś tego nie widać. Boostuje się słabych swordmasterów a nerfi przekozackie dragon ogry...
Redscorpion - nie patrzyłem po zmianach ale iron deamon i blunderbussy były zbyt mocne
Redscorpion - nie patrzyłem po zmianach ale iron deamon i blunderbussy były zbyt mocne

Ale wy marudzicie na te imperium zagrałem parę bitew emp i pare przeciw emp i uważam że to naprawdę bardzo dobrze napisana armia. Można grać defensem jak i ofensem, piechota jak i kawaleria albo w ogóle pół na pół tak jak ja teraz jednym słowem mogło by zostać jak jest. Za to zgodzę się że wciąż są booki które są lekkim nieporozumieniem np woch 

Mówi się trudno i idzie się dalej ...