9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Re: 9th Age

Post autor: Klaudel »

No ale ideą scoutów jest, zeby oflankować przeciwnika, przyatakować postawione z boku maszyny/odginaczki. A teraz bedą po prostu startować 6 cali przed resztą armi. Źle to rozwiązali imo.
Mogli po prostu zlikwidować zasadę 12 cali dla vanguardów, albo zmniejszyć ja do 6.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Mogli tego nie ruszać...było dobrze
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
gervaz
Kretozord
Posty: 1517

Post autor: gervaz »

Może ta kwestia nie pasuje do tego tematu - ale chyba nie ma lepszego miejsca na nią.
Chodzi o to, że od czasu śmierci starego battla nie grałem na żadne alternatywne zasady. Ale ostatnio przeczytałem te do 9 edycji, spodobały mi się - i mam zamiar wrócić do rozgrywek, ale z wykorzystaniem właśnie zasad 9th Age.
I tutaj chciałbym zapytać ludzi, którzy grali i na stare zasady (tzn 8 edycja - najlepiej bez ECTS) - in 9th Age. Jaka jest różnica w graniu na jedne i drugie zasady? Jak zmienia się płynność gry, czas trwania, czego dotyczą najczęstsze problemy?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Najczęstsze problemy - kiedy chcesz coś zrobić jak w 8ed, a przeciwnik od niechcenia stwierdza, że teraz jest inaczej i kolejne 5 minut grzebiecie szukając tej zasady.
Płynność gry - faza ruchu podobnie, faza magii szybciej, faza strzału i combatu podobnie.
Czas trwania - podobnie albo i dłużej, ale wynika to raczej z konieczności konsultacji z armybookiem lub głównym podręcznikiem.

Na plus:
- darmowe zasady
- wyeliminowanie większości przegięć, np. cannony czy deathstary
- modele które do tej pory grzały półki wreszcie pojawiają się na stołach
Na minus:
- trzeba trochę pograć aby opanować nowe zasady
- łatwiej teraz wcisnąć wała :mrgreen:

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

Piękne podsumowanie Stan!
Jako, że pytanie wspomina, że 8ed bez ograniczeń ECT to dodał bym jeszcze, że teraz odczuwa się trochę bardziej ograniczenia nakładane na armie. O ile w 8ed mogłeś brać ile Core chciałeś tak teraz max 4 takie same jednostki. Sporo jednostek nie miało ograniczenia górnego i 100 goblinów czy slaveów mogło się widzieć na stole tak teraz każda jednostka jest ograniczona ilościowo.
Do tego porównując do nieograniczonej 8ed to w 9th jest magia lżejsza - wciąż jest mocna ale mniej mimo wszystko.
Pewnym minusem jest też póki co brak imiennych postaci. Mimo zabiegów by je symulować magicznymi przedmiotami (część z nich ma takie efekty jak dawni imienni) jest to odczuwalne.
Ogólnie - jeśli Ci się spodoba 9th age to nie będziesz miał pewnie żadnego przeskoku między grą w domu a turniejową bo zasady są przyjmowane przez organizatorów jakie są. Można to uznać za pomost pomiędzy 8ed a 8ed z ograniczeniami ETC w pewnym sensie ;)

Warto też wspomnieć, że jako, że to jeszcze wersja beta to zasady się mogą zmieniać (choć już raczej nie bardzo). Następny update nie wiem kiedy będzie ale strzelam, że najwcześniej w marcu a w kwietniu zaś ma być wypuszczona wersja 1.0 która będzie grana na ETC w sierpniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Ogólnie gra się o wiele szybciej i płynniej niż na starym battlu.

Szybsze fazy to:
-wystawianie (można wystawić całą armię od razu lub dowolną ilość odziałów)
-magia (szybsza magia, bo de facto mniej czarów castujemy, szybsze rozpatrywanie czarów/miscastów)
-strzelanie (głównie z maszyn) - brak Look out Sir, więc odpada kminienie czy wysnajpię komuś Wampira/Maga Lorda/Gienka za miliard pkt. - przykrywasz ciachem, liczysz ilość modeli i kulasz na ranienie.
-combaty - IMO szybsze, np. brak ASF (dodatkowy reroll odchodzi), uproszczenie zasad powoduje, że rozpatruje się większość rzutów szybciej.

Zasady zostały uproszczone i wbrew pozorom szukanie czegoś w booku jest proste i przyjemne i zdarza się raczej rzadziej.
Wystarczy przeczytać zasady i już się widzi, że jest tego o wiele mniej niż w starym battlu 8-edycyjnym. ;)

Minusem jest zmiana nazewnictwa jednostek....nie wiem kto te nazwy wymyślał, ale .... są z dupy.
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Za to mamy przykładowo:
armie z unitami typu unbreakable, vanguvard i zrób mi szarżę na bok a stracisz 1/3 klocka, i jeszcze z super magią po poprzednich zmianach.
albo taka armię z 10 ruchu na całej armi i jeszcze kozaczkiem wsysającym wszystko w jedną turę.
albo jeszcze ten ciekawy rebalans Vc wyraźnie wskazujących na to że była to najsłabsza armia w poprzedniej edycji
albo takie WE z dziwnym kozaczkiem, który nagle polubił pancerz pomimo że leśny wspierany przez drewno i oczywiście z słabym strzelaniem.
Nie sorka myślałem że jak gracze będą pisali booki to będzie w miarę normalnie ale ostatnie zmiany (ich brak np w stosunku do ogrów czy imperium) są żenujące.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Jak juz sie przestawisz "po nowemu" gra sie znacznie lepiej. Razi tylko niezbalansowanie niektorych AB.
Obrazek

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Dodalbym jeszcze jedna, calkiem przyjemna rzecz. Otoz grajac teraz, az do +/- kwietnia, masz realny wplyw na zasady i poziom poszczegolnych podrecznikow. Jest szansa, ze unikniemy w 9ed., Demonow by Ward, czy DarkElves z 6edycji.
Obrazek

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

no nie jestem pewny czy mamy jakiś wpływ na podręczniki. Ostatnio grozili że wyrzucą księgę bretonni bo tak.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Oczywiscie ze mamy. Krzyczałem głośno, wraz z kilkoma innymi osobami na forum 9th Age, ze krasnoludzka partyzantka jest przegięciem, i została całkowicie znerfiona w pierwszej aktualizacji. Teraz czekamy na zmiany zasad Iron Guard, i jestem przekonany, ze będa one bezposrednią odpowiedzią na dyskusję na forum.

Na balans przyjdzie nam poczekać do lata, bo dopiero ETC pokaze gdzie leżą prawdziwe atuty i słabosci kazdej armii. Na tym etapie prawie kazdy stara się nie obnażać wygięć armii, którą gra, i głośno marudzic nt. niedostatków.
Na naszym rodzimym podwórku również widac, ze nikomu nie zależy na realnym balansie, każdy chciałby miec armie, która ma przewagi jeszcze przed zrobieniem rozpiski. Oczywiście niektórzy robia sobie jaja, ale ogólna tendencja jest jasna i klarowna. Z takiego odzewu nie moze sie wyłonic dobry balans, bo brakuje obiektywizmu, a RT ma za duzo na głowie.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

@as1 - Z bretką to nieporozumienie było. Niczego nie wywalą a Bretka jest prawdopodobnie pierwszą do boostów z tego co czytam wewnętrzne forum i płacze.
Imperium i Ogry były mało zmieniane ponieważ w pierwszym tygodniu stycznia będą miały review z RT i pod poziom tych podręczników będą wyrównywane wszystkie pozostałe. Więc wbrew pozorom EoS i OK w oczach RT odwalili dobrą robotę a reszta teraz będzie ścinana do tego poziomu.
Każdy ma wpływ na podręcznik przynajmniej taki, że wyniki turniejów są jednym z ważniejszych wyznaczników jakie mamy do wprowadzania zmian. Więc jeśli zagrałeś, jakiś tam wynik miałeś to jest to brane pod uwagę i wpływa na wynik armybooka.

@Bearded - Niestety jest jak mówisz. Na szczęście nie ma jeszcze masowych tendencji do grania jak najgorzej byle by tylko book dostał boosty ;)
RT miało dużo na głowie dlatego poszło po rozum do głowy i teraz będzie się zajmowało 2 armybookami w tygodniu przez styczeń i luty aby razem z ABC wszystko sprawdzić.
Nie mniej po ETC będą normalne wyniki z dużej ilości turniejów (kwiecień - sierpień) i dopiero wtedy będzie można zrobić porządnego balancing patcha. Jak dobrze pójdzie to ETC 2017 będzie ładnie zbalansowane :D
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

A jak źle to etc2017 nawet nie będzie :wink:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ślivek pisze:@as1 - Z bretką to nieporozumienie było. Niczego nie wywalą a Bretka jest prawdopodobnie pierwszą do boostów z tego co czytam wewnętrzne forum i płacze.
Imperium i Ogry były mało zmieniane ponieważ w pierwszym tygodniu stycznia będą miały review z RT i pod poziom tych podręczników będą wyrównywane wszystkie pozostałe. Więc wbrew pozorom EoS i OK w oczach RT odwalili dobrą robotę a reszta teraz będzie ścinana do tego poziomu.
Każdy ma wpływ na podręcznik przynajmniej taki, że wyniki turniejów są jednym z ważniejszych wyznaczników jakie mamy do wprowadzania zmian. Więc jeśli zagrałeś, jakiś tam wynik miałeś to jest to brane pod uwagę i wpływa na wynik armybooka.

@Bearded - Niestety jest jak mówisz. Na szczęście nie ma jeszcze masowych tendencji do grania jak najgorzej byle by tylko book dostał boosty ;)
RT miało dużo na głowie dlatego poszło po rozum do głowy i teraz będzie się zajmowało 2 armybookami w tygodniu przez styczeń i luty aby razem z ABC wszystko sprawdzić.
Nie mniej po ETC będą normalne wyniki z dużej ilości turniejów (kwiecień - sierpień) i dopiero wtedy będzie można zrobić porządnego balancing patcha. Jak dobrze pójdzie to ETC 2017 będzie ładnie zbalansowane :D
albo etc 2017 bedzie na inne zasady.

Kredyt zaufania nie bedzie tu dzialal w nieskonczonosc.
rmie z unitami typu unbreakable, vanguvard i zrób mi szarżę na bok a stracisz 1/3 klocka, i jeszcze z super magią po poprzednich zmianach.
albo taka armię z 10 ruchu na całej armi i jeszcze kozaczkiem wsysającym wszystko w jedną turę.
albo jeszcze ten ciekawy rebalans Vc wyraźnie wskazujących na to że była to najsłabsza armia w poprzedniej edycji
albo takie WE z dziwnym kozaczkiem, który nagle polubił pancerz pomimo że leśny wspierany przez drewno i oczywiście z słabym strzelaniem.
Nie sorka myślałem że jak gracze będą pisali booki to będzie w miarę normalnie ale ostatnie zmiany (ich brak np w stosunku do ogrów czy imperium) są żenujące.
chcialbym przyklady tych wszystkich oddzialow.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

1. slayerzy
szarża w 1 turze klocka grali z bsb co wzmacnia im warda kończy się utratą 3 kolesi czyli 1/3 oddziału. szarża boczna więc oddaje tylko jeden koleś.
2.Wszystko co jest lust czyli rydwany , stare fiendy, i ten demon czyli 10 M 10 WS 10 inicjatywy czyli czysty kloc grali poszedł w dokładnie jedną turę
3.przykład ghoule mogą mieć vanguvarda, wilki maja lepsza szarżę, baty obniżają ws, duże pany mają fera i te latające wampiry też, szkielety mają włócznie (nie pamiętam czy też miały w 8edycji ) GG i ta gorsza kawaleria mutli W na piechotę war besty i kawalerię i to nie jest wszystko co powyżej wymieniłem.
4. kozak 1+ reroll z 4 wardem i s 6 M10, dalej drzewiec czyli 7S stabborn 6T i 6W nie za dużo jak na armię opierającą się na strzelaniu? Strzałki są w miarę podobne tak jak były tylko WW dostali nerfa ale nie oszukujmy się należał im się.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) slayerow mozna chyba wciaz latwo wystrzelac. w walce tez sie ich da pozabijac, bo duzych oddzialow ich ciezko wystawic.

slayer z vanguardem ile kosztuje jeszcze raz?

2) rydwany i fiendy maja t4 tak? duzy demono to jakie 500+ punktow. Nie wierze, ze za 500+ pkt nie jestes w stanie wystawic na niego kontry. Takze z magii i strzelania.

3) ghoule chyba zawsze mogly miec vanguard (od czasu jak nie sa skirmishem alive! w sensie) bat swarmy mialy obnizanie inicjatywy a nie ws, co bylo lepsze w wiekszosci przypadkow a mimo, ze fear stal sie lepszy, to akurat iwampiry i tk i doch stracily na nim (duzo rzeczy w tych armiach go juz nie ma). gg i ta gorsza kawaleria miala kb, ktory mniej wiecej tak dzialal na war beasty i kawalerie. swoja droga wilki tez zawsze mialy +1s w szarzy.

na razie nie wymieniles nic co by nie bylo wczesniej (ok. mw na gg jest lepszy w sumie teraz. ale nie az tak bardzo, szczegolnie, ze niedziala na wiekszosc rzeczy z multiwoundami)

4) kto to kozak 1+ z wardem 4+? serio zloz go
awatar mi tez wydaje sie mocny, ale jestem daleki od nazywania go niezabijalnym. Latwo sie go zdejmuje.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

1)
proszę bardzo. Złóż proszę to strzelanie w bretce które to ustrzeli w 1 no może 2 tury. A i oczywiście ;) pochwalasz tego typu zagrania gdzie koleś robi 12 do przodu a później 9 czyli 21 cali. Sorka niech ponosi pełną odpowiedzialność za tego typu bzdury jak szarża w 1 turze na bok.
2) naprawdę utracili feera niesamowite ta powiem coś troszeczkę więcej ogry utraciły wszędzie feera tylko herosi mają.
3) ty pokaż mi proszę kb w 9 który działa jak w 8. Przykład proszę. Ta sama kawaleria ma też KBka więc nie wiem o co chodzi.
4) sorka obydwoje wiemy jak szybko zmieniają się zasady tak czy siak 3-4 tygodnie temu taki kolo był więc proszę nie przeginaj.
5) Proszę bardzo który lord bretoński ma jakiekolwiek szanse na walkę z nim . I nie mów mi że kosztuje 500 bo obydwoje wiemy dlaczego jest taki drogi (połączenie wojownika z lordem magiem musi kosztować nie prawda?). A argumenty że moją główna lanca złapie kolesia z ruchem o okręgu 20 są mega słabe jakby innych rzeczy nie było.
To teraz kolejna dawka tych Vcetowych zmian.
wampiry kawaleria lepsze staty fear
Wraithy możliwość bodyguarda, mogą być magami (utrata krzyku bo nie pamiętam)
morghasty już nie mają hovera :)
resztę nie pamiętam jak wyglądały w poprzednim podręczniku ale w porównaniu do choćby zmian u ogrów.

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

as1 pisze: 4) sorka obydwoje wiemy jak szybko zmieniają się zasady tak czy siak 3-4 tygodnie temu taki kolo był więc proszę nie przeginaj.
A to tylko pokazuje, że ciągle pracują nad takimi rzeczami i z każdą kolejną wersją jest coraz lepiej.
Balans zewnętrzny chcą osiągnąć do końca lutego. I później go już tylko dogrywać
Wiadomo przecież, że prace są jeszcze nie skończone, a armie mają dążyć do poziomu wspomnianych przez Ciebie Imperium i Ogrów. W związku z tym, nie ma co teraz zniechęcać do poszczególnych booków, przegięć w nich, bo to się zmieni niebawem.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

serio chcesz abym zial taka agresja jak ty? do niczego to nie doprowadzi, ale po kolei:

1) jelsi nie umiesz sobie radzic z vanguardem to zle. masz w bretce oddzialy, ktore to robia.

slayer z vanguardem kosztuje 12 pkt. to 2 luki. czyli calkiem sporo mu zdejmujesz (polowa trafia pewnie i 1/3 rani). wystarczy abys troche tego wzial. moze jeszcze jakies placki z katapult. resztki dobijasz w cc.

sorka, ale musisz ponosic odpowiedzialnosc za takie rzeczy jak nieblokowanie vanguardow

2) i yeti. i gorger. i mourny. dalej nie sprawdzalem, choc nie jest to znacznie wiecej oddzialow niz w vc.

3) porownujesz oddzialy do 8 to daje ci zasady z 8smej. wiec nie wiem o co chodzi. chyba, ze jest to tak przegieta zasada, ze znowu rycki z 1 woundem nie moga grac bo dostaja 2 mimo, ze dostaja 1

4) sorka, ale 5-6 tygodni temu byly tez inne przegiecia, wiec prosze nie przeginaj

5) nie ma. powiem ci wiecej. w tk tez nie ma. obawiam sie, ze w empire tez nie ma. mysle, ze w he czy de tez nie ma.
a wiesz dlaczego? bo te armie moga go zdjac w 1szej turze innymi spoosbami.

nie widze tu takiego problemu po odpowiednim zlozeniu rozpiski.
To teraz kolejna dawka tych Vcetowych zmian.
wampiry kawaleria lepsze staty fear
Wraithy możliwość bodyguarda, mogą być magami (utrata krzyku bo nie pamiętam)
morghasty już nie mają hovera :)
resztę nie pamiętam jak wyglądały w poprzednim podręczniku ale w porównaniu do choćby zmian u ogrów.
1) jesli mowisz o kawaleri z rare to jest mocna. choc chyba w przeliczeniu punkty na woundy czy punky na atak to mourny wychodza lepiej (coc maja gorszego save).

2) eteryki troche stracily na zmianie zasady. kosztuja tez 30 pkt za model. to calkiem sporo jak na cos co latwo traci rany od magic missli czy jakichkolwiek magicznych atakow. sa gorsze niz byly w poprzedniej edycji. wiecej rzeczy tez ma magiczne ataki

3) ruchu 10 morghasty tez nie maja. Chcesz policzyc jak bardzo im sie szarza zmniejszyla?

vc tez takim topowym podrecznikiem nie sa co ciekawe.

Awatar użytkownika
Elvis is (un)dead
Oszukista
Posty: 796

Post autor: Elvis is (un)dead »

Jak czytam Asa rozkminy na temat vampirów w 8 oraz w 9 edycji odnoszę wrażenie, że obaj graliśmy i gramy w trochę inną grę...

ODPOWIEDZ