9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Re: 9th Age

Post autor: mlepkows »

Veta92 pisze:Jeśli gonie oddział po cc i wyrzuciłem więcej oczek niż on. Co dokładnie sie wtedy dzieje?? Jadę i zatrzymuje się w miejscu złapanego oddziału i tyle?? Mogę w tej turze zrobić reform??
1. Ruszasz uciekających po linii łączącej środki walczących oddziałów, po czym ich zdejmujesz (bo rzuciłeś więcej na pościg). Robi się to po to, żeby zobaczyć w jakim kierunku gonisz.
2. Kręcisz goniących tak, żeby iść prosto do oddziału, który uciekł.
3. Jeżeli linia frontu goniących wypada na wrogu to automatycznie szarżujesz. Jeżeli na swoich to zatrzymujesz obrót zanim na nich wpadniesz. Jeżeli nie wystąpi ani jedno ani drugie to ruszasz się do przodu o tyle, ile wyrzuciłeś (nie ma znaczenia ile rzucił uciekający). Pod drodze zatrzymujesz się na wrogach (robiąc szarżę) albo 1" od swoich i terenów impassable.
4. Nie robisz reformu. Jeżeli nie goniłeś to możesz zrobić obrót w miejscu i przestawić bohaterów i sztandar/muzyka/championa - nie możesz zmieniać formacji.

Maciek

Awatar użytkownika
Dark Kluku
Wałkarz
Posty: 95
Lokalizacja: Podkowa Leśna

Post autor: Dark Kluku »

Mam pytanko, wczoraj miałem walkę z kanalarzami i wątpliwą przyjemność z Abominacją, czy ten twór widzi wszystko naokoło i może szarżować w którą stronę chcę? Zawsze myślałem, że model widzi w swojej przedniej strefie.

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Nie musi , tak działa random movement, obraca sie w dowolną strone i rzuca x kości .Jak doleci to liczy sie to jako szarża.
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Patrzę na wyniki tych turniejów, na rozpiski jakie były używane i wniosek jest prosty - jeżeli wsadzisz kupę to po analizie też wyjdzie kupa.
Losowe rozpiski, losowi gracze, w grze losowej.
Ten ostatni czynnik akurat ilość danych zniweluje [kiedy już będą] ale poprzednie nie bardzo.

Mam nadzieję że ta analiza będzie bardzo ostrożnie używana.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

U nas na turze woch był ostatnio zarówno na pierwszym jak i na ostatnim miejscu.
Ciężko mówić o rzeczowej analizie w tym przypadku.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Nie intetersują mnie ETC i wszelkie wielkie turnieje, ale sądzę, że potrzeba czasu - czas pokaże wtedy jakie powstaną "standardowe" rozpy na każdą armię, które jednochy to faktycznie przegięciuchy

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

@Abrasus
Jestem laikiem jeżeli chodzi o statystykę i mam pytanie - jakie będą wnioski w formule którą przyjales jeżeli armia będzie na pierwszym i ostatnim miejscu?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Jeśli armia będzie często na pierwszym i ostatnim miejscu, to wariancja będzie duża -> testy nie powiedzą, że odrzucamy hipotezę o tym, że średnia jest równa 0.5. Oczywistym rozwinięciem tego co tu się dzieje byłoby narzucenie thresholdu, np. 70% - patrzymy na wyniki turniejowe tylko 30% najlepszych graczy. Obecnie zbiór danych jest zbyt mały żeby dużo mówić, także nie martwiłbym się, że RT będzie się tym mocno sugerowało. Przez to, że zbiór danych jest mały nie jest tu implementowane praktycznie nic z tego co będzie w przyszłości - jako że to nie jest konieczne na cito to ostateczne modele są dopiero w fazie przygotowania :wink: .

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Abrasus pisze:https://www.dropbox.com/s/jl0yon2sqhk14 ... .xlsx?dl=0
Jakby kogoś interesowały obecne wyniki turniejowe/gier. Jakby były jakieś pytania to piszcie. Rzecz wewnętrzna, więc raczej się na forum nie chwalcie "jaka to moja armia słaba" :wink:
Na którym podręczniku są wyniki ID? Obecnie mamy już trzeci, kompletnie inny od pozostałych, więc jeśli były liczone wszystkie bez względu na zasady to wynik jest nic nie warty.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

w innych armiach gdzie zmieniane sa jakiekolwiek rzeczy brane wczesniej jest przeciez dokladnie ta sama sytuacja.

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Abrasus pisze: patrzymy na wyniki turniejowe tylko 30% najlepszych graczy
Kompletnie nie znam się na statystyce, ale jeżeli jakaś armia będzie bardzo rzadko występowała wśród 30% najlepszych graczy? To znaczy, że ona jest słaba bo nei występuje czy dlatego, że np jest niepopularna bo nikt jej nie lubi?
Czy może wybieracie tych 30% obiektywnie (10 Rinca!! :wink: ) najlepszych graczy i na ich wyniki patrzycie? Jak to działa?

A może wybieracie Waszym zdaniem 30% najlepszych rozpisek i patrzycie na ich wyniki?

Tak na przykładzie, na ostatnim ETC reprezentant Niemiec Empire Tore nastukał 106/120 pktów, ale wśród powiedzmy 30 najlepszych graczy nie ma więcej ani jednego empire - tzn że tą armię należy przyciąć czy nie? Jest mocna czy słaba?

Ja jestem po prostu ciekawy czemu ma służyć taka statystyka, bo w mojej ocenie ona będzie zaciemniać tylko rzeczywisty potencjał armii.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Shino pisze:w innych armiach gdzie zmieniane sa jakiekolwiek rzeczy brane wczesniej jest przeciez dokladnie ta sama sytuacja.
W pewnym stopniu tak, ale w przypadku ID to nie są tylko zmiany poszczególnych zasad tylko kompletnie nowe książki od podstaw.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Można zrobić statystykę pokazującą jakie unity były użyte w rozpach i jakie zdobyły miejsce na turnieju. To nam wyeliminuje ogółowość jak ktoś wygrywa turniej rozpą nieposiadająca praktycznie żadnego unitu z rozpy, która zajęła ostatnie miejsce. Zmienna skilla gracza jest trudna do ustalenia, ale można deklarować skill na skali 1-5 i zrobić to lekko wpływające na wynik.

Dzięki temu uzyskamy np. informację, że we wszytkich rozpach z top5 pojawił się dany unit, a jakiś inny nigdy.

pozdro

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Szaitis pisze:
Abrasus pisze: patrzymy na wyniki turniejowe tylko 30% najlepszych graczy
Kompletnie nie znam się na statystyce, ale jeżeli jakaś armia będzie bardzo rzadko występowała wśród 30% najlepszych graczy? To znaczy, że ona jest słaba bo nei występuje czy dlatego, że np jest niepopularna bo nikt jej nie lubi?
Czy może wybieracie tych 30% obiektywnie (10 Rinca!! :wink: ) najlepszych graczy i na ich wyniki patrzycie? Jak to działa?

A może wybieracie Waszym zdaniem 30% najlepszych rozpisek i patrzycie na ich wyniki?

Tak na przykładzie, na ostatnim ETC reprezentant Niemiec Empire Tore nastukał 106/120 pktów, ale wśród powiedzmy 30 najlepszych graczy nie ma więcej ani jednego empire - tzn że tą armię należy przyciąć czy nie? Jest mocna czy słaba?

Ja jestem po prostu ciekawy czemu ma służyć taka statystyka, bo w mojej ocenie ona będzie zaciemniać tylko rzeczywisty potencjał armii.
To jest akurat tylko sugestia od któregoś z członków teamu. Jedno w obecnym momencie jest pewne - nie będziemy opierać się tylko i wyłącznie na jednym teście lub modelu, tylko nasze obserwacje będą weryfikowane kilkoma metodami.
Można zrobić statystykę pokazującą jakie unity były użyte w rozpach i jakie zdobyły miejsce na turnieju. To nam wyeliminuje ogółowość jak ktoś wygrywa turniej rozpą nieposiadająca praktycznie żadnego unitu z rozpy, która zajęła ostatnie miejsce. Zmienna skilla gracza jest trudna do ustalenia, ale można deklarować skill na skali 1-5 i zrobić to lekko wpływające na wynik.

Dzięki temu uzyskamy np. informację, że we wszytkich rozpach z top5 pojawił się dany unit, a jakiś inny nigdy.

pozdro
To też jest rozważane, ale zebranie wystarczającej liczby danych do takich statystyk jest bardzo trudne, automatyzacja procesu jest niemal niemożliwa i dodaje praktycznie dodatkowy cały wymiar do analizy. Ponadto już teraz ciężko wyciągnąć od graczy i organizatorów informacje, co dopiero jak zażądamy ich o tyle więcej. Można za to próbować patrzeć na kilka (2-3) wybrane jednostki z armii i każdą armię klasyfikować czy występuje w niej każda z nich czy nie.

Wybaczcie, ale nie będę Wam tutaj wklejał całych dyskusji z forum oraz z konwersacji które toczymy w ramach teamów - ale bardzo chętnie posłucham Waszych pomysłów - może o czymś nie myślimy i warto byłoby to jednak rozważyć.

Pozdrawiam,
Konrad

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

hypnotic pisze:
Shino pisze:w innych armiach gdzie zmieniane sa jakiekolwiek rzeczy brane wczesniej jest przeciez dokladnie ta sama sytuacja.
W pewnym stopniu tak, ale w przypadku ID to nie są tylko zmiany poszczególnych zasad tylko kompletnie nowe książki od podstaw.
Większość danych z ID jest z 0.11. Te z 0.10 są zaznaczone na zielono.

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Panowie zwykłe wyniki typu wygrana/przegrana i o ile pkt dają już konkretne dane. W tą grę grają różni gracze i słabsi i lepsi po uzbieraniu wyników z około 1000 bitew będzie widać które armie wygrywają. Nie ma znaczenia jakie jednostki są w danej rozpisce bo dobry gracz słabej rozpy nie zrobi a jeśli nawet to zawsze coś z niej wyciśnie a słabemu i najlepsza rozpiska dużo nie pomoże.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

No właśnie copy paste rozpy z forum daje bardzo dużo słabemu graczowi, jeśli armia jest bardzo mocna.
Co z tego że dostanie fenixa na tył oddziału, jak jednostka będzie na tyle przegięta, ze zje tego fenixa i w następnej turze zdejmie kloc z magiem.
Idąc dalej 9ed wymaga sporo nowych modeli, o których nikt nie myślał w 8ed.
Co za tym idzie dużo osób które gra tylko tymi modelami co mają składa słabsze rozpy i wstrzymuje się z zakupami do wydania ostatecznej wersji.
Ale jeśli oni nie grają lepszymi jednostkami to mają gorsze wyniki.
A jak już wyjdzie finalna wersja pójdą do sklepu kupią co trzeba i będą mieli zgiętą armię, bo w testach nikt tego przegięcia nie zauważył.

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Tu muszę się zgodzić ale to i tak nie stwarza problemu. Jeśli słaby gracz będzie wygrywał armią to dobry mimo że nie będzie miał niezbędnych modeli też coś wyciśnie więc w statystykach wyjdzie że armia X wygrywa częściej i trzeba się jej bliżej przyjrzeć. Część osób gra tym co ma ale sporo już ma kompletne armie więc więc nieliczna grupa nie wpłynie znacząco na globalne wyniki. A po ogłoszeniu finalnej wersji gdy każdy skompletuje wszystkie jednostki bardzo szybko wyjdzie które armie są topowe i wymagają zbalansowania. Wystarczy mała poprawka i gotowe na kilka kolejnych latek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Kompletna armia? Wiesz co to w ogóle oznacza? U siebie w lubelskim nie widzę takiej armii.
Jaką armią grasz?

Po ogłoszeniu finalnej wersji nie będzie już poprawek i balansowania aż do etc. Przez 4 miesiące dużo osób może się zniechęcić jeśli coś pójdzie nie tak.

W statystykach wyjdzie, że woch jest mocny. ABC siądzie do armii, podniesie koszt maruderów, osłabi skullcrusherów.
Tymczasem rozpiska która zamiata podium nie ma nic z tych z rzeczy. Ale skąd ABC mają to wiedzieć?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Jak działa stabborn z undead?
Leathal strike działa na wszystkie troop types?
Ostatnio zmieniony 9 sty 2016, o 00:34 przez JarekK, łącznie zmieniany 2 razy.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

ODPOWIEDZ