Rozpiski
Moderator: Kołata
- Szczwaniak
- Chuck Norris
- Posty: 435
- Lokalizacja: Legion Kraków
Zagrałem rozpiską co post wcześniej napisałem.
Przemyślenia:
1. Klepacz jest dobry, średnio 7ataków z siłą 7, 4 chosenów na turę to norma u niego.
2. Magia bestii syta. Wszystkie czary na poziomie. Atrybut bardzo dobry, tylko za słaby jeszcze jestem, żeby z niego dobrze korzystać.
3. Orki fajne, ta duża dzida dobra spłaca się. 1-3 impacty z s5 za 15 pkt, przy dobrych overrunnach miażdży. Dzidy w sumie spoko, tylko mało kawy na stołach było.
4. Fasty spoko, ale nie widzę chyba sensu scouta w 18".
5. Squigi to najlepszy gracz. Zjadają 20 slayerów z małym seekerem od boku w dwie tury, same przy tym wybuchając , wszystkie hordy z mniejszą i przed nimi klękają.
6. Z trollami nikt nie lubi grać, ale mr3 chroni dobrze przed fireballami.
7. Pająk świetny. Straszy bardzo, nie wiedziałem tylko że vargolak go w turę rozkręca
Ogólnie zadowolony jestem, tylko za mało szmat miałem dla znaczników, wyminie chyba trolle na black orki. Jeszcze do Krakowa czas na kminy jest
Przemyślenia:
1. Klepacz jest dobry, średnio 7ataków z siłą 7, 4 chosenów na turę to norma u niego.
2. Magia bestii syta. Wszystkie czary na poziomie. Atrybut bardzo dobry, tylko za słaby jeszcze jestem, żeby z niego dobrze korzystać.
3. Orki fajne, ta duża dzida dobra spłaca się. 1-3 impacty z s5 za 15 pkt, przy dobrych overrunnach miażdży. Dzidy w sumie spoko, tylko mało kawy na stołach było.
4. Fasty spoko, ale nie widzę chyba sensu scouta w 18".
5. Squigi to najlepszy gracz. Zjadają 20 slayerów z małym seekerem od boku w dwie tury, same przy tym wybuchając , wszystkie hordy z mniejszą i przed nimi klękają.
6. Z trollami nikt nie lubi grać, ale mr3 chroni dobrze przed fireballami.
7. Pająk świetny. Straszy bardzo, nie wiedziałem tylko że vargolak go w turę rozkręca
Ogólnie zadowolony jestem, tylko za mało szmat miałem dla znaczników, wyminie chyba trolle na black orki. Jeszcze do Krakowa czas na kminy jest
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek
Jak lubicie copy-pasty to macie to tutaj:
Nie to, żeby mój styl czy coś (nawet w tym stylu parę zmian bym zrobił) - petterl z ABC coś takiego pokazał, że będzie ogrywał bo ma opcje zarówno na ofens jak i defens.
Lords:
Iron Orc Warlord on Boar Chariot @ 285.0 Pts
General, Adhw; GW, FP
Talisman of Supreme Shielding
Dragon Helm
Forest Goblin Big Shaman on Gargantula @ 505.0 Pts
Magic Level 4; Path of Shadows, Spider mother Shrine
Gem of Fortune
Sceptre of Power
Heroes:
Orc Chief @ 140.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Mithril Mail
Icon of Relentless Company
Lucky Charm
Feral Orc Shaman @ 100.0 Pts
Path of Wilderness
Dispel Scroll
Cave Goblin Chief on cave gnasher @ 98.0 Pts
light lance, Shield
Crown of the Cavern King
Forest Goblin Boss on huntsmen spider @ 71 Pts
Lance
Enchanted Shield
Dragonfire Gem
Core:
35 Feral Orc 'Eadbashers @ 435.0 Pts
Mammoth Stabber; 2ndWeapon; FC
Banner of Speed
5 Goblin Wolf Raiders @ 65.0 Pts
Shield
5 Goblin Wolf Raiders @ 65.0 Pts
Shield
5 Forest Goblin Raidaz @ 60.0 Pts
Special:
5 Mounted 'Eadbashers @ 125.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard
Rare:
Gargantula @ 240.0 Pts
Web Launcher
Git Launcher @ 110.0 Pts
Git Launcher @ 110.0 Pts
Splatterer @ 90.0 Pts
Total Army Cost: 2499.0
Nie to, żeby mój styl czy coś (nawet w tym stylu parę zmian bym zrobił) - petterl z ABC coś takiego pokazał, że będzie ogrywał bo ma opcje zarówno na ofens jak i defens.
Lords:
Iron Orc Warlord on Boar Chariot @ 285.0 Pts
General, Adhw; GW, FP
Talisman of Supreme Shielding
Dragon Helm
Forest Goblin Big Shaman on Gargantula @ 505.0 Pts
Magic Level 4; Path of Shadows, Spider mother Shrine
Gem of Fortune
Sceptre of Power
Heroes:
Orc Chief @ 140.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Mithril Mail
Icon of Relentless Company
Lucky Charm
Feral Orc Shaman @ 100.0 Pts
Path of Wilderness
Dispel Scroll
Cave Goblin Chief on cave gnasher @ 98.0 Pts
light lance, Shield
Crown of the Cavern King
Forest Goblin Boss on huntsmen spider @ 71 Pts
Lance
Enchanted Shield
Dragonfire Gem
Core:
35 Feral Orc 'Eadbashers @ 435.0 Pts
Mammoth Stabber; 2ndWeapon; FC
Banner of Speed
5 Goblin Wolf Raiders @ 65.0 Pts
Shield
5 Goblin Wolf Raiders @ 65.0 Pts
Shield
5 Forest Goblin Raidaz @ 60.0 Pts
Special:
5 Mounted 'Eadbashers @ 125.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard
Rare:
Gargantula @ 240.0 Pts
Web Launcher
Git Launcher @ 110.0 Pts
Git Launcher @ 110.0 Pts
Splatterer @ 90.0 Pts
Total Army Cost: 2499.0
Pajak pod herosem moze brac katapulte btw?
Imo chlopu brakuje solidnej kontry. Bez uderzenia imo rozpiska. Lord tyle co 6 trolii imo robiacych wiecej. Ciekawy pomysl zeby brac dziki dla szybkiego scoringu
Imo chlopu brakuje solidnej kontry. Bez uderzenia imo rozpiska. Lord tyle co 6 trolii imo robiacych wiecej. Ciekawy pomysl zeby brac dziki dla szybkiego scoringu
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Wlaśnie dziki do scoringu to standardem się robią
To jeszcze wrzuce dla rozruszania tematu tutaj imho ciekawą opcję (nie dlatego bo jakaś bardzo wygrywająca) z Finlandii na 2400 (więc 100 punktów dorzucić można np. w Koronie która super pasuje i czymś jeszcze). Wiem, że bez kowbojów ale to czysto defens.
Forest Goblin King: general, 60
Cave Goblin Big Shaman: lvl 4, Path of Shadow, Dispel Scroll, 245
Cave Goblin Big Shaman: lvl 4, Path of Little Green Gods, Power 'Shrooms, 230
Goblin Chief: BSB, Standard of Discipline, Lucky Shield, Dragonfire Gem, 100
60 Forest Goblins: throwing weapons, short bows, FCG, Mother's Gift, 235
60 Cave Goblins: short bows, FCG, 1 Mad Git, 240
5 Goblin Riders: shields, 65
5 Goblin Riders: shields, 65
50 Gnashers, 360
1 Cave Troll, 50
1 Cave Troll, 50
1 River Troll, 50
1 Skewerer, 45
1 Skewerer, 45
1 Skewerer, 45
1 Git Launcher, 110
1 Git Launcher, 110
1 Splatter, 90
1 Splatter, 90
1 Rekting Team, 70
To jeszcze wrzuce dla rozruszania tematu tutaj imho ciekawą opcję (nie dlatego bo jakaś bardzo wygrywająca) z Finlandii na 2400 (więc 100 punktów dorzucić można np. w Koronie która super pasuje i czymś jeszcze). Wiem, że bez kowbojów ale to czysto defens.
Forest Goblin King: general, 60
Cave Goblin Big Shaman: lvl 4, Path of Shadow, Dispel Scroll, 245
Cave Goblin Big Shaman: lvl 4, Path of Little Green Gods, Power 'Shrooms, 230
Goblin Chief: BSB, Standard of Discipline, Lucky Shield, Dragonfire Gem, 100
60 Forest Goblins: throwing weapons, short bows, FCG, Mother's Gift, 235
60 Cave Goblins: short bows, FCG, 1 Mad Git, 240
5 Goblin Riders: shields, 65
5 Goblin Riders: shields, 65
50 Gnashers, 360
1 Cave Troll, 50
1 Cave Troll, 50
1 River Troll, 50
1 Skewerer, 45
1 Skewerer, 45
1 Skewerer, 45
1 Git Launcher, 110
1 Git Launcher, 110
1 Splatter, 90
1 Splatter, 90
1 Rekting Team, 70
Zamierzalem grac dokaldnie jak ten koelga, ale jednak pocialabym te rozpiske, zeby dac solidny unit trolli albo BO ze sztandarem. Ale mzoe same gobliny zrobia robote. To za 70 punktow to co, mangler?
Imo te dziki sa za wrazliwe, BO ze wzgledu na ITP lepiej beda do tej roli pasowaly
Imo te dziki sa za wrazliwe, BO ze wzgledu na ITP lepiej beda do tej roli pasowaly
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Wrzucajcie swoje kminy. Może ktoś coś fajnego zrobił na Kraków albo i nie na Kraków.
Część już wie, że ostatni turniej w Wawie zagrałem na tym tutaj:
Cave Goblin Crowned King, general, shield, heavy armour, 4++ talisman
Cave GGS, shrooms, shadow, dispel scroll
Cave GGS, shrooms, little green gods, sceptre of stability
cave goblin chief, bsb, discipline, bronze breastplate, shield
2x goblin riders on wolves, light lances, shields
4x 60 cave goblins with spears & shields, full command, nets, 3x Mad Gits (one with flaming banner)
Raport machnąłem na forum 9th age jak się komuś chce czytać.
Nie mniej - chwalcie się!
Część już wie, że ostatni turniej w Wawie zagrałem na tym tutaj:
Cave Goblin Crowned King, general, shield, heavy armour, 4++ talisman
Cave GGS, shrooms, shadow, dispel scroll
Cave GGS, shrooms, little green gods, sceptre of stability
cave goblin chief, bsb, discipline, bronze breastplate, shield
2x goblin riders on wolves, light lances, shields
4x 60 cave goblins with spears & shields, full command, nets, 3x Mad Gits (one with flaming banner)
Raport machnąłem na forum 9th age jak się komuś chce czytać.
Nie mniej - chwalcie się!
-
- Kretozord
- Posty: 1758
hehehe. ale rozpiska. fluffy byłby dumny.
nie mogę znaleźć tej relacji na 9th age, ale kilka rzeczy jest kiepsko złożonych. masz mało argumentów na odległość. nawet ja grając naporem staram się móc jakieś obrażenia w drodze do wroga zadać.
cave gobliny są dość uniwersalne (fanole, siatki, dzidy), ale 4x60 to przesada. Na Śląsku hełm do przerzutu woundów to dość popularny przedmiot (woch, liz, orki), wiec taki jeden kowboj + dwa fasty, żeby wyciągnąć fanole załatwia Ci całą armię. weź kilka trolli.
król w koronie jest super. minus jest taki, że nie można wziąć klepacza orka, bo ma większą liderkę
gram na tym królu, ale generał u mnie nie ma znaczenia. gdyby nie ta premia +100 to pewnie by był odginaczką. zastanawiam się, czy w ogóle dawać mu dyscyplinę, czy nie grać armią na 8Ld.
u Ciebie zabicie tego modelu to czoko.
weź mniejszy oddział dla generała. mając 60 modeli ciężko dać flee.
ja stawiam na napór ITP (bo generała oddaję często na podpuchę): małe gobliny, duże dzikusy, dużo trolli, pomidorów, magów, 4 odginaczki.
na 2400 nie mieścił mi się szósty kloc do bicia, więc miałem 3 rydwany. na 2500 nazbierałem na pełnoprawny oddział za 350 punktów (7 cave trolli).
z najnowszych kmin do przetestowania po Krakowie:
- orczy mag generał i 8Ld na całej armii
- eko herosi na średnim pająku (61 pkt, 3W, 3+ASv, lanca)
- super jest rydwan orczy. 2 ataki z WS4 i S7 w szarży!, 3+sejw. super model. wolałem na kraków więcej trolli, ale przy bardziej wypornym generale, taki wózek może dużo przytrzymać, a dwa sporo przepchnąć.
- król na gargantuli, albo dwóch królów
nie mogę znaleźć tej relacji na 9th age, ale kilka rzeczy jest kiepsko złożonych. masz mało argumentów na odległość. nawet ja grając naporem staram się móc jakieś obrażenia w drodze do wroga zadać.
cave gobliny są dość uniwersalne (fanole, siatki, dzidy), ale 4x60 to przesada. Na Śląsku hełm do przerzutu woundów to dość popularny przedmiot (woch, liz, orki), wiec taki jeden kowboj + dwa fasty, żeby wyciągnąć fanole załatwia Ci całą armię. weź kilka trolli.
król w koronie jest super. minus jest taki, że nie można wziąć klepacza orka, bo ma większą liderkę
gram na tym królu, ale generał u mnie nie ma znaczenia. gdyby nie ta premia +100 to pewnie by był odginaczką. zastanawiam się, czy w ogóle dawać mu dyscyplinę, czy nie grać armią na 8Ld.
u Ciebie zabicie tego modelu to czoko.
weź mniejszy oddział dla generała. mając 60 modeli ciężko dać flee.
ja stawiam na napór ITP (bo generała oddaję często na podpuchę): małe gobliny, duże dzikusy, dużo trolli, pomidorów, magów, 4 odginaczki.
na 2400 nie mieścił mi się szósty kloc do bicia, więc miałem 3 rydwany. na 2500 nazbierałem na pełnoprawny oddział za 350 punktów (7 cave trolli).
z najnowszych kmin do przetestowania po Krakowie:
- orczy mag generał i 8Ld na całej armii
- eko herosi na średnim pająku (61 pkt, 3W, 3+ASv, lanca)
- super jest rydwan orczy. 2 ataki z WS4 i S7 w szarży!, 3+sejw. super model. wolałem na kraków więcej trolli, ale przy bardziej wypornym generale, taki wózek może dużo przytrzymać, a dwa sporo przepchnąć.
- król na gargantuli, albo dwóch królów
hasztag nowekminy- eko herosi na średnim pająku (61 pkt, 3W, 3+ASv, lanca)
- super jest rydwan orczy. 2 ataki z WS4 i S7 w szarży!, 3+sejw. super model. wolałem na kraków więcej trolli, ale przy bardziej wypornym generale, taki wózek może dużo przytrzymać, a dwa sporo przepchnąć.
- król na gargantuli, albo dwóch królów
herosi po 61 pkt sa slabi. ale 2 po 66, 71 oraz 76 sa juz calkiem ok
wozki sa mega. 95 za twardy orkowy wozek w megajebnieciem w szarzy jest wart swojej ceny
gargantula obok malych pajakow to kolejny hit booka. Ten book na okladce po prostu powinien miec forest gobliny
-
- Kretozord
- Posty: 1758
no ja na Kraków nie wziąłem żadnego forest goblina i przyjmuje zakłady, że zrobię 75+ z 5 bitew
jeszcze tydzien temu mowil o 90+ wiec optymizm rosnie xDShino pisze:a z kim grasz w skladzie, ze masz taka pewnosc?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
-
- Kretozord
- Posty: 1758
90+ się zakładałem jakby zrobili 2400.
na 2500 mam słabszą rozpiskę. nieoptymalne rzeczy zacząłem wybierać. na 2400 była wyżyłowana i zgrabniejsza...
na 2500 mam słabszą rozpiskę. nieoptymalne rzeczy zacząłem wybierać. na 2400 była wyżyłowana i zgrabniejsza...
W sumie troche dziwne rozwiazanie, spodzieqalem sie obnizenia punktow, zeby troche obnizyc bariere wejscia (zwlaszcza przy zmianie grywalnosci modeli), a tu wzrost. Hm
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
@paulinka - w tej rozpie chodzi o to, że składałem jej pierwszą wersję o 2 w nocy przed turniejem w Łodzi. Spojrzałem co mam łatwego do spakowania, zerknąłem na to co może by było fajnie przetestować i ile właściwie kosztuje maks goblinów i wyszły takie Cory. BSB i generał początkowo byli eko (korona i tarcze dla parry), szamani aby sprawdzić jak się naprawdę sprawuje jeden path i drugi względem siebie. Także dlatego bo magia w takiej rozpie jest super - przeciwnik dostanie boosta - mało zmniejsza to ilość martwych goblinów. Za to jak gobliny dostaną taką brzytwę to zmienia to nagle dużo. Do warszawy drobne zmiany i wyszło to co wkleiłem.
Jak zagrałem i okazało się, że to zajmuje objectivy na luzie. Wygrałem z DH, TK (16 i 15) a potem na pierwszym stole z HE zrobiłem głupi błąd i dałem sobie zaszarżować flankę jednego klocka przez jego kawalerię (robienie rozpiski o 2 oznacza mało snu). W praktyce jeden oddział niefunkcjonalny i w tej grze przeciwnik zajął objectiv i wyszło 6.
W Wawie trafiłem najpierw na Kalesonera ze zmasowanymi strzałkami i path of fire i zrobiłem 14-6 (o objectiv). Byłem tam pół-śpiący (do późna na forum 9th age) i musiał mi Kaleson podpowiadać żebym dispellował jego ripa z fire ale generalnie prosta gra. Jeden klocke mi rozstrzelał całkiem, drugi chyba ćwiartkował, sprzątnąłem jakieś jego oddziały z mad gitów, związałem drzewo tarpitem. Byłoby gorzej w małych ale spanikował mu generalski oddział w ostatniej turze więc remisowo.
Potem Janus WDG z jego turboklepaczami gdzie za odważnie jednak podszedłem i trochę pech w kościach był. 3 fanatyków na twarz 2 crusherów - 1,1,1 - dwie rany. Jedyna bitwa gdzie mój oddział został wyrżnięty do nogi a nie pogoniony (ze 3-4 tury jak nic). Pewnie mogłem tutaj sporo lepiej zagrać. Trochę też słabo poszło jak wysyłam 6 fanatyków na jego klepacza i bsb w oddziele o obniżonym T o 3 i wbijam po jednej ranie tylko. W combatach zaczął mi zjadać postacie, likwidował oddziały a ja miałem jakoś mało tych 6 na lethale.
Zielony z VC na dwóch klockach zombie dużych, 4x5 wilkach, black coach, 2 varkolaki, klocek kawalerii z wampirami w środku. Nie było jak tego ruszyć za bardzo. Poza tym znowu za ambitnie podszedłem i w pierwszej turze dostałem szarżę Black Coacha i 2 Varkolaków. Coach się pompuje i i nie ma za bardzo co zrobić z tym. Poza tym duże klocki zombie zdejmują steadfast dość szybko. Jak się dowiedziałem, że kawaleria jego może zaszarżować przez impas teraz na flankę moich oddziałów to oddałem grę. Jakbym grał o złote kalesony to bym nie podchodził tak szybko i próbował pomanewrować i zjeść tę kawalerię zmasowanymi fanatykami.
Jest jak mówisz, że nocniki są fajne. Racja też, że 4x60 to przesada. Rzadko stawałem w hordzie ale jak już to robiło to woundy nawet jakieś.
Jak zagrałem i okazało się, że to zajmuje objectivy na luzie. Wygrałem z DH, TK (16 i 15) a potem na pierwszym stole z HE zrobiłem głupi błąd i dałem sobie zaszarżować flankę jednego klocka przez jego kawalerię (robienie rozpiski o 2 oznacza mało snu). W praktyce jeden oddział niefunkcjonalny i w tej grze przeciwnik zajął objectiv i wyszło 6.
W Wawie trafiłem najpierw na Kalesonera ze zmasowanymi strzałkami i path of fire i zrobiłem 14-6 (o objectiv). Byłem tam pół-śpiący (do późna na forum 9th age) i musiał mi Kaleson podpowiadać żebym dispellował jego ripa z fire ale generalnie prosta gra. Jeden klocke mi rozstrzelał całkiem, drugi chyba ćwiartkował, sprzątnąłem jakieś jego oddziały z mad gitów, związałem drzewo tarpitem. Byłoby gorzej w małych ale spanikował mu generalski oddział w ostatniej turze więc remisowo.
Potem Janus WDG z jego turboklepaczami gdzie za odważnie jednak podszedłem i trochę pech w kościach był. 3 fanatyków na twarz 2 crusherów - 1,1,1 - dwie rany. Jedyna bitwa gdzie mój oddział został wyrżnięty do nogi a nie pogoniony (ze 3-4 tury jak nic). Pewnie mogłem tutaj sporo lepiej zagrać. Trochę też słabo poszło jak wysyłam 6 fanatyków na jego klepacza i bsb w oddziele o obniżonym T o 3 i wbijam po jednej ranie tylko. W combatach zaczął mi zjadać postacie, likwidował oddziały a ja miałem jakoś mało tych 6 na lethale.
Zielony z VC na dwóch klockach zombie dużych, 4x5 wilkach, black coach, 2 varkolaki, klocek kawalerii z wampirami w środku. Nie było jak tego ruszyć za bardzo. Poza tym znowu za ambitnie podszedłem i w pierwszej turze dostałem szarżę Black Coacha i 2 Varkolaków. Coach się pompuje i i nie ma za bardzo co zrobić z tym. Poza tym duże klocki zombie zdejmują steadfast dość szybko. Jak się dowiedziałem, że kawaleria jego może zaszarżować przez impas teraz na flankę moich oddziałów to oddałem grę. Jakbym grał o złote kalesony to bym nie podchodził tak szybko i próbował pomanewrować i zjeść tę kawalerię zmasowanymi fanatykami.
Jest jak mówisz, że nocniki są fajne. Racja też, że 4x60 to przesada. Rzadko stawałem w hordzie ale jak już to robiło to woundy nawet jakieś.
A on mowil, ze na jednym turnieju zrobi te 90? czy na 3 kolejnych masterach?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"