
(miałem napisane tą jedną linijkę od dzisiaj rano. Dopiero teraz mogłem dopisać resztę)
Mamy narzucone ograniczenie 10 zmian designu maks. Głupie, nieuzasadnione ale ostateczne. Część ma fory bo Bretka płakała bardziej niż inni i mają skopaną książkę bo poprzedni ABC nie ogarniali (nie jedyni zresztą) a Chaos Dwarfy bo RT widzi tam najwięcej zmian i, że jest to książka co się najbardziej zmieniała przy każdej wersji.
Abstrahuję tu od zbalansowania - to będzie zapewnione przez BB w znacznej części i my mamy tylko zasugerować gdzie jakie zmiany. Po prostu nie wiemy do jakiego poziomu dążą z tym wszystkim i nie wiemy co wedle nich jest OP i na ile.
Zmiany które planujemy zrobić (kolejność przypadkowa... mocno):
1. mali zieloni bogowie. Bez jaj - to zaraz będzie 2 miesiące odkąd ustaliliśmy co z tym zrobić. Generalnie fixy i zmiana atrybutu i 6. Chcemy by to były kradziejki ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Atrybut ma kopiować wybrany atrybut maga w zasięgu (także własnego) a jak nie to nie robić nic. 6 ma być kradzieżą przedmiotu magicznego i wsadzeniem go na maga jeśli może nosić. Jeśli nie pyknie to atrybut to będzie mały damage a 6 pozostanie lekko podrasowane to co jest.
2. trollom chcemy dać AHW. Pierwsza rzecz do wywalenia z listy jeśli byśmy się nie mieścili w 10 bo może punkty wystarczą.
3. Kasujemy boing. skaczące pomidory dostają w zamian latanie na sześć cali oraz slashing attack i impacty. duży tak samo i większy koszt punktowy sugerujemy (tak jak hunstmen spider co też będzie chciał wyższy koszt pewnie).
4. pump wagon zamiast upgradu z bouncy dostaje 4d6 drop lowest (swiftstride na 3d6 po prostu).
5. wywalamy accident prone jako oddzielną zasadę i dajemy ja do Ricochet.
6. Mothers Banner wywalamy (zobaczymy co w zamian bo decyzję podjęliśmy dziś)
7. Wywalamy Backstabbing Dirks i dajemy w zamian Łuk Gitilli dający +1BS na oddział i samemu mający jakieś tam strzelanie z Lightning Attacks bo czemu nie.
8. Forest Gobliny dostaną upgrade dający poison. Głosowanie trwa jak ma to dokładnie wyglądać.
9. Goblin Riders w większym oddziele (15 modeli) tracą fast cavalry i mogą wziąć veterans banner
10. grotlingi dostają toxic attacks na throwing weapons i decydujemy czy coś jeszcze czy styknie.
11. cave gobliny 1 punkt za model za sieci zamiast stałej ceny.
12. bohaterowie i lordowie goblińscy BS4 i broń strzelecka.
13. Mikinoks totem zmieniamy ale pewnie w takim samym charakterze.
14. Waaargh Warpaint kolejny do zmiany z przedmiotów ale może braknąć czasu/miejsca na liście.
15. Iron Orcs poza punktami celujemy w shield bash - zamiast AHW umiejka, że mają +1A zamiast parry jak walczą HW&SH
16. Git Lobba zmniejszamy AP pewnie bo nie chcemy ruszać celności - ma się wyróżniać a nie być kolejną katapultą.
17. Lucky Boars Leg - armywide Strider dla kawalerii
18. Great Green Idol - sugerujemy raczej punktowe zmiany najpierw zanim design. Jak będą nalegać to pewnie trzeba będzie zmienić trochę efekty zasięgowe.
19. gargantula to widzimy tylko zmiany punktowe bo design jest zbyt dobry by go zmieniać.
20. Będą chcieli nam cos zrobić z Waaargh - jeśli punktowe zmiany nie wystarczą to chcemy zrobić by to dawało swiftstride a tym co mają już swiftstride aby dawało devastating charge.
21. będą chcieli pewnie nam ograniczyć maszyny - liczymy, że nie ale pewnie tak będzie.
22. Jak styknie czasu/miejsca to jeszcze Mounted Eadbashers, shady gits, mad gits, eadbashers, giant, greentide... Pomysły na drobne tweaki mamy wszędzie.
Nie mam pojęcia co z tego będzie. Nie ukrywam - nowy AS nie wiem czy bardziej przeszkadza czy pomaga i głosowania w 4 osoby + tiebreaker czasem są łatwe a czasem wychodzi wielkie nic i trzeba przekonywać do jednej opcji aby się ruszyło.
Dawajcie komentarze jakoś je w miedzyczasie przeczytam i odpowiem.
W poniedziałek 20 najpewniej mamy review na skype.