9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1674

Re: 9th Age

Post autor: ślivek »

To wam coś napiszę jak tak :)
(miałem napisane tą jedną linijkę od dzisiaj rano. Dopiero teraz mogłem dopisać resztę)
Mamy narzucone ograniczenie 10 zmian designu maks. Głupie, nieuzasadnione ale ostateczne. Część ma fory bo Bretka płakała bardziej niż inni i mają skopaną książkę bo poprzedni ABC nie ogarniali (nie jedyni zresztą) a Chaos Dwarfy bo RT widzi tam najwięcej zmian i, że jest to książka co się najbardziej zmieniała przy każdej wersji.

Abstrahuję tu od zbalansowania - to będzie zapewnione przez BB w znacznej części i my mamy tylko zasugerować gdzie jakie zmiany. Po prostu nie wiemy do jakiego poziomu dążą z tym wszystkim i nie wiemy co wedle nich jest OP i na ile.

Zmiany które planujemy zrobić (kolejność przypadkowa... mocno):
1. mali zieloni bogowie. Bez jaj - to zaraz będzie 2 miesiące odkąd ustaliliśmy co z tym zrobić. Generalnie fixy i zmiana atrybutu i 6. Chcemy by to były kradziejki ale zobaczymy co z tego wyjdzie. Atrybut ma kopiować wybrany atrybut maga w zasięgu (także własnego) a jak nie to nie robić nic. 6 ma być kradzieżą przedmiotu magicznego i wsadzeniem go na maga jeśli może nosić. Jeśli nie pyknie to atrybut to będzie mały damage a 6 pozostanie lekko podrasowane to co jest.
2. trollom chcemy dać AHW. Pierwsza rzecz do wywalenia z listy jeśli byśmy się nie mieścili w 10 bo może punkty wystarczą.
3. Kasujemy boing. skaczące pomidory dostają w zamian latanie na sześć cali oraz slashing attack i impacty. duży tak samo i większy koszt punktowy sugerujemy (tak jak hunstmen spider co też będzie chciał wyższy koszt pewnie).
4. pump wagon zamiast upgradu z bouncy dostaje 4d6 drop lowest (swiftstride na 3d6 po prostu).
5. wywalamy accident prone jako oddzielną zasadę i dajemy ja do Ricochet.
6. Mothers Banner wywalamy (zobaczymy co w zamian bo decyzję podjęliśmy dziś)
7. Wywalamy Backstabbing Dirks i dajemy w zamian Łuk Gitilli dający +1BS na oddział i samemu mający jakieś tam strzelanie z Lightning Attacks bo czemu nie.
8. Forest Gobliny dostaną upgrade dający poison. Głosowanie trwa jak ma to dokładnie wyglądać.
9. Goblin Riders w większym oddziele (15 modeli) tracą fast cavalry i mogą wziąć veterans banner
10. grotlingi dostają toxic attacks na throwing weapons i decydujemy czy coś jeszcze czy styknie.
11. cave gobliny 1 punkt za model za sieci zamiast stałej ceny.
12. bohaterowie i lordowie goblińscy BS4 i broń strzelecka.
13. Mikinoks totem zmieniamy ale pewnie w takim samym charakterze.
14. Waaargh Warpaint kolejny do zmiany z przedmiotów ale może braknąć czasu/miejsca na liście.
15. Iron Orcs poza punktami celujemy w shield bash - zamiast AHW umiejka, że mają +1A zamiast parry jak walczą HW&SH
16. Git Lobba zmniejszamy AP pewnie bo nie chcemy ruszać celności - ma się wyróżniać a nie być kolejną katapultą.
17. Lucky Boars Leg - armywide Strider dla kawalerii
18. Great Green Idol - sugerujemy raczej punktowe zmiany najpierw zanim design. Jak będą nalegać to pewnie trzeba będzie zmienić trochę efekty zasięgowe.
19. gargantula to widzimy tylko zmiany punktowe bo design jest zbyt dobry by go zmieniać.
20. Będą chcieli nam cos zrobić z Waaargh - jeśli punktowe zmiany nie wystarczą to chcemy zrobić by to dawało swiftstride a tym co mają już swiftstride aby dawało devastating charge.
21. będą chcieli pewnie nam ograniczyć maszyny - liczymy, że nie ale pewnie tak będzie.
22. Jak styknie czasu/miejsca to jeszcze Mounted Eadbashers, shady gits, mad gits, eadbashers, giant, greentide... Pomysły na drobne tweaki mamy wszędzie.

Nie mam pojęcia co z tego będzie. Nie ukrywam - nowy AS nie wiem czy bardziej przeszkadza czy pomaga i głosowania w 4 osoby + tiebreaker czasem są łatwe a czasem wychodzi wielkie nic i trzeba przekonywać do jednej opcji aby się ruszyło.
Dawajcie komentarze jakoś je w miedzyczasie przeczytam i odpowiem.
W poniedziałek 20 najpewniej mamy review na skype.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, o 10:36 przez ślivek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

Nie wygląda źle to, tylko najgorsze jest to co pisałeś, niewiadomo do czego chcą ścinać, ja bym grał, serio doom diver jest op?
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Slivek - kradzieżOM? :D

16 - to co, DD nie ma bic bez save'a?

generalnie meh i bez wplywu na rogrywke (moze poza BO)

ratuj maszyny człowieku ratuj
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Moim zdaniem najwyższy priorytet mają rzeczy, które są w specjalach a przegrywają z core'ami:
Pomysł na Iron Orki jest super, 2A 3+Sv albo S7 to super wybór.
Trolle: nie jestem fanem xhw, lepsza cena niższa.
Ruch hopperów, dużego pomidora i SNOTa
Mounted Eadbashersi - niewiele brakuje do wystawienia, warto walczyć o lekki boost i dać do Rare?

Niższy priorytet:
Przedmioty - fajny ta noga dzika, spoko pomysł z poisonami zamiast cennej szmaty.
Mała magia - brzmi zajebiście, ale nie jest źle

Moim zdaniem pudła to:
Backstabbing dirks - ta kosa jest potrzebna armii. niech mają gobliny, ale z opcją na kowbojach

Brakuje jakiegoś multi wound (2) albo (d3). Może zamiast toxic'a na snotlingach? Niech rzucają bomby a nie gówno.

ślivek
Kretozord
Posty: 1674

Post autor: ślivek »

@Qc - Jak się okaże, że przejdzie opcja zrobienia z goblinów skinków przez te poisony (8.) i dla klocka goblinów z poisonami dołączy bohater z łukiem podbijającym BSa (7.) to będziesz miał "nie ma wpływu na rozgrywkę". Zmiany w Lorze mogą spowodować, że będzie on bardziej brany niż shadow (1.). Zmiana sposobu porusza się pomidorów powinna też w zastosowaniach ich namieszać coś (3.). Opcja Goblin Ridersów z Veterans bannerem faktycznie nie powala i jest fluffowa ale już Lucky Boars Leg dający Stridera (17.) może się okazać ciekawą opcją na rozpiskę.

16. Chodzi o zmniejszenie z AP(6) na zapewne AP(2). W efekcie z save 1+ ma zbijać na 5+. Różnica nie taka wielka. W pewnej mierze jest OP skoro większość graczy od tego zaczyna składanie rozpy, że bierze DD. W każdym razie jest trochę za bardzo skrzywiony i wyspecjalizowany. Stwierdziliśmy, że wyróżnia się już tym, że jest celny więc możemy trochę zmniejszyć jego potencjał ofensywny to może nawet uda się punkty zachować jakie ma albo zmniejszyć

21. Staram się chronić maszyny ale chora sytuacja to jest trochę. Jakiś dłuższy czas temu chcieli by im wypisać jakie playstyle mają być grywalne dla danej armii. Parę armii wpisało tam radośnie gunline. Po czym okazuje się, że wszędzie opcje na zmasowanych maszynach i tak są ścinane i ja się pytam o co chodzi? Obecnie imperium przecież może wziąć 3 light artillery i 2 heavy artillery taki sposób łączenia opcji artylerii wygląda na trend (jak KoE też). My możemy wziąć 3 chukki, 2 DD i 2 RL. Obawiam się, że może nie być możliwości sprzeciwu. Teraz jeszcze Infernal Dwarfs wyszły też z połączonymi maszynami w jeden unit entry.

@Paulinka:
- Wszystko tutaj to są zmiany projektowe. Balansowanie swoją drogą ale nie mamy jak tego zrobić bez BB bo nie wiemy do jakiego poziomu dążą.
- dzięki za iron orki - mój pomysł :)
- pewnie trolle skończą z niższą ceną.
- hoppery, pomidor fly(6), snot 3d6 swiftstride. przegadaliśmy morze słów tutaj na przestrzeni ostatnich 4 miesięcy.
- Eadbashers raczej skończą na zmianach punktowych ale głosowanie trwa czy nie dać im czegoś jak Impact hits, fear on charge, +1A czy coś. z przesunięciem do rare ciekawe - pogadam.
- Backstabbing dirks mogą zostać nawet bo i tak mamy slota w przedmiotach ale to się przegłosuje bo jakieś pomysły inne będą jak np. Helm of Snorko mówiący, że za każde trafienie atakujący dostaje takie samo.
Czasu brakuje bo słabo jest z aktywnością reszty ABC - tylko ja rozstawiam ankiety i wołam ich aby zagłosowali. Są ogarnięci i mają dobre pomysły też ale czasem wstrzymują po prostu tym, że nie mają czasu.
- na multi wound RT mają uczulenie bo swego czasu masa armii ładowała tego ile wlezie więc nawet nie próbujemy.

Dzięki za komentarze :) Liczę na więcej! Zagłusza trochę wyrzuty sumienia, że tyle czasu siedzę na forum.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Slivek - skinki miali LD na 3d6 i slana z 10. I 6 move. Serio nie ma co porownywac :) I na pewno nie za cene maszyn i DD. Strider to tylko gadżecik.

A jak Ci ktos nie każe to prosze Cie - nie nerf jednostek (DD czy maszyny). To sa mocne rzeczy i dobre, ta armia tego potrzebuje. A z tego co napisales wynika, ze to wasz pomysl, zeby ciąć. Nie tnijcie :)

Trole powinny byc tansze, xhw nic realnie nie daje to maja byc tanie wyporne W i rzygi okazjonalnie sie uzywa ataków

BO z Twoimi zmianami bym autoincludował (na razie i tak bym je brał bo banner)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1674

Post autor: ślivek »

w hordzie masz cold blooded a zasięg naszej liderki bywa lepszy niż slaana. skinki mają z bazy ld 5 gobliny ld 6. Gobliny są twardsze. Naprawdę to nie jest takie dalekie.
Każda decyzja jest podejmowana większością głosów. Poza tym jeśli sami czegoś nie ruszymy to oni ruszą gorzej i bardziej. Zmniejszamy AP aby było trochę taniej bo różnica jest i tak marginalna. To nie są nerfy tylko zmiany projektowe. Były by nerfy jakbym jeszcze pisał "bez zmian punktowych". Nie wiem czy wzrośnie cena czy spadnie bo nie wiem na ile w innych bookach to zmieniają. Tyczy się to wszystkich Twoich uwag - tu byś autoincludował tutaj byś na pewno nie brał a nie wiesz w ogóle jaki to będzie miało power level bo nie znasz cen.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3787
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Z maszynami może się stać podobnie jak w ID, czyli polecą do Speciali jako wspólny slot, a każda z osobna będzie 0-2.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Spoko Slivek - nie nerf po prostu armii :)

i pliz nie porównuj 10 skinkow skirmishu (waskie mobline odporne) z gobaskami (jeszcze w hordzie zajmujacej cwierc stolu :D). I dodaj do kosztu jeszcze tego bohatera z BS ten kluczowy brak movmentu, zreszta nie ma o czym gadac, skinki to relikt z martwego systemu

Kibicuje Ci, cinij tam zeby nam bylo lepiej. Ale jak bedziesz mial wybory, czy dac nam skino-gobaski czy BO z 2A - wyiberz to drugie ;)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Naprawdę fajne zmiany.
1. Łuk Gittili super, bo skoro nie ma specjali to ten przedmiot rekompensuje to co dawał Gittila.
2. Grotlingi z poisonami to już coś
3. trolle tylko trochę potanić
4. Gigant będzie coś ruszany jeszcze? W sumie to mógłby wrócić do rarów i przydałoby się poprawić mu ataki przeciwko większym celom, bo marnie to wygląda. Stara tabelka ataków była całkiem ok :)
5. Sytuacja pająków się trochę poprawiła, ale może by tak 2A im dać nawet kosztem jednego punktu więcej?
6. Czemu wyverna nie ma Mount's Protection? :shock:
7. Ferale przy Waaagh jeszcze z sygnaturką to jakaś masakra...50A z re-rollem S5 z przerzutem 1? :roll: Chyba nie o to chodziło.
8. Za to bohaterowie dzikusów mogliby mieć opcje wykupienia warda na 5+ (fajny pomysł, który Furion proponował u siebie)
Trzymam kciuki za dalsze prace :)

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

argoth pisze:7. Ferale przy Waaagh jeszcze z sygnaturką to jakaś masakra...50A z re-rollem S5 z przerzutem 1? :roll: Chyba nie o to chodziło.
60A. Policz sobie combaty z innymi unitami to się zdziwisz.
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
sernikwystygl
Wałkarz
Posty: 74
Lokalizacja: 51° 13' 14" N; 22° 42' 5" E

Post autor: sernikwystygl »

o tak BO 2A tylko tego mi chyba brakuje :D heh jezeli chodzi o DD to dobra celnosc jest fajnie ale k6 hitow wiec co z tego ze celna oki na ciezka kawe siada rewelacyjnie a a duze klocki juz tak sobie

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Rozważ jeszcze takie coś:
Eadbasherzy - tylko jeśli generał jest tego samego rodzaju. ( w pewien sposób utrudniłoby to ich wystawianie )
*Zauważyłem, że ludzie narzekają na praktycznie pernamentne 5S. A ja osobiście nie widzę sensu brać zwykłych orków.

Osobiście uważam, że Eadbasherzy na dzikach powinni być w core. Tak jak ich piesi odpowiednicy są w tym samym slocie co zwyklasy.
W połączeniu to z przymusem wzięcia Common lub Feral Orka Generała wydaje mi się, że mogłoby przejść. Oczywiście większy koszt Eadbasherów i brakiem opcji hv armourów dla Common Okrów. I tylko jeden oddział Eadbasherów na armie ( pieszo lub na dzikach ).
*Podobnie ma imperium które musi wykupić bohatera by ulepszyć kawalerię.


I analogicznie skoro branie Common lub Feral Generała daje jakiś bonus to Iron Ork Generał też coś powinien mieć, a mam na myśli upgrade dla Iron Orków:
(One of Kind - analogicznie do eadbasherów ) Plate Armour + Bodyguard(general) - 2pt/model
Podobnie jak jest teraz, tylko ze One of Kind i dodatkowym bonusem do Plate Armoura - jeśli Bodyguard jest za mocne to coś innego.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1674

Post autor: ślivek »

Po review wychodzi na to, że prawie nic z naszych propozycji nie zostało zaakceptowanych (połowa przynajmniej nieprzeczytana nawet bo zero komentarza) i dopiero będą o to boje. Co gorsza masa rzeczy jest pozmieniana i to w miejscach które w ogóle nie były problematyczne. Oni naprawdę nie wiedzieli co robią, co gra, co jak działa (komentarze, że gnashers dashers wydają się za mocni albo przesunięcie Skewerera do Rare niech będą przykładem) - zarówno RT jak i BB wyglądają jakby nie grali w ogóle z tą armią nie mówiąc o graniu tą armią. Wiele zmian przez nich proponowanych (forsowanych) nie ma żadnego związku z dobrym designem tylko z "widzimisię" a te zmiany które nazywają balansującymi tak naprawdę są zmianami w designie. Ponadto jak jest problem w tym, że Path of Shadow jest mocny to na stwierdzili, że zamiast go naprawiać zabiorą go goblinom.
Czy będziecie pisać abym walczył czy nie naprawdę zastanawiam się i zaczynamy na chłodno liczyć czy jesteśmy w stanie coś tu naprawić i co zostało najbardziej popsute. Bezpośrednio po rozmowie wyglądało to naprawdę słabo i bardzo losowo - więcej napsuli niż naprawili i zajmowali się tym co nic nie zmieniało.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14642
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Idę czytać.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Skoro tak piszesz, to wygląda to tak jakby grupa ludzi pisała po swojemu własną grę pod własną metę.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Byłem i niczego nie znalazłem. To chyba tylko relacja z video rozmowy.

Spoko ślivek. Zobaczymy po Krakowie, jak się armia sprawuje. Na papierze ma mnóstwo bardzo ciekawych i grywalnych rzeczy.

Awatar użytkownika
Zielony
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Zielony »

Smieszny masz team Paulinka na Krakow :D
Fajnie, ze jedziesz. A i rospa, jak zwykle w Twoim wydaniu, posrana. Wiecej pomidorow nie dalo sie zmiescic??
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

:D

trochę za mało trenowałem, ale z rozpiski jestem bardzo dumny.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Pozazdrościć takiej ilości pomidorków
Są zajebiste

ODPOWIEDZ