Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Halabardę daje najczęściej sorcerorowi, z Black Fury robi rzeźnię. Testowałem też kiedyś blacka z flailem, ale po tym jak zginął zagryziony przez psa, bo nie trafił swoim jednym atakiem zaprzestałem ;).

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Telchar pisze:Halabardę daje najczęściej sorcerorowi, z Black Fury robi rzeźnię. Testowałem też kiedyś blacka z flailem, ale po tym jak zginął zagryziony przez psa, bo nie trafił swoim jednym atakiem zaprzestałem ;).
Ja dawałam flail sorcererowi, ale jakoś tak średni był. Generalnie nie lubię tej broni - gdyby do HR wprowadzić zasadę, że nie można jej parować, mogłabym ją komuś dać. Tak to jest dość... bezużyteczna.

Awatar użytkownika
sn@jk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 156

Post autor: sn@jk »

Black + flail + diving charge :twisted:

s7 w pierwszej turze i + 1 do trafienia wiec z WS4 trafiamy na 2-3 (zazwyczaj)

PS: a to wszystko już w pierwszej bitwie :twisted:
PS2: nigdy tego nie testowałem, ale jak by sie nie udała diving charge to black ostro dostanie po ogonie...
PS3: miało by to sens jakby black miał ze 2-3A... (wtedy to mógłby nawet rat ogra położyć bo trafiałby na 2 i ranił na 2 :twisted: )...

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

sn@jk pisze:Black + flail + diving charge :twisted:

s7 w pierwszej turze i + 1 do trafienia wiec z WS4 trafiamy na 2-3 (zazwyczaj)
Trafiamy zawsze minimum na 3+, panie Snajku!

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

sn@jk pisze:s7 w pierwszej turze i + 1 do trafienia
Tylko co z tego? I tak większość przeciwników ma 3T i nawet z 5S ranimy na 2+, a większe "klocki" (trolle, ogry i inne) i tak mogą oddać. Dwa ataki z 4S zawsze będą lepsze niż jeden, nawet z bardzo dużą siłą.

Ale po rozwojach, gdy ma 2 ataki... nigdy nie myślałem, żeby dokupić wtedy flaila, zawsze brałem FC. Muszę potestować :twisted:.
Skavenblight pisze:Trafiamy zawsze minimum na 3+
A to jest taka zasada? Co prawda nigdy mi się nie zdarzyło trafiać na 2+, ale czegoś widocznie nie doczytałem...

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Telchar pisze:
Skavenblight pisze:Trafiamy zawsze minimum na 3+
A to jest taka zasada? Co prawda nigdy mi się nie zdarzyło trafiać na 2+, ale czegoś widocznie nie doczytałem...
No tabelka jest :)
Na 2+ to Aenur trafia.
Ale normalnie nawet z WS10 na WS1 trafiasz na 3+.

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Gdy mamy wyższy WS i
Rulebook pisze:+1 to hit bonus
to praktycznie trafiamy na 2+ (tzn. w teorii nadal na 3+, ale z +1 do wyniku rzutu, wiec i 2 daje nam trafienie). Chyba, że ja coś tu źle rozumiem.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Można spokojnie trafiać na 2+, z bonusami oczywiście.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Tylko co z tego? I tak większość przeciwników ma 3T i nawet z 5S ranimy na 2+, a większe "klocki" (trolle, ogry i inne) i tak mogą oddać.
Przy flailu jest zawsze szansa na krytyk 6-stkę - automatyczny OOA - co prawda potrzeba do tego szczęścia, ale na Falkonie jednym ciosem mojego brutala (S6) zdjąłem tak minotaura z WS5, T5 i 3W. Poza tym nawet przy założeniu, że taki gość może oddać, to możliwość zranienia go na 2+ (nawet jak ma T5, a my wspomnianą S7) jest niezwykle cenna.
Telchar pisze:Dwa ataki z 4S zawsze będą lepsze niż jeden, nawet z bardzo dużą siłą.
Chyba, że zagramy na HR - wtedy jeden mocny atak jest już naprawdę rozsądną alternatywą dla dwóch ataków z minusem.

BTW przysiądę w najbliższym czasie nad erratą, wrzucę nową wersję do odpowiedniego tematu, i może by wkrótce przetestować te HR w jakiś rozgrywkach klubowych?

P.S. IMO ostatnich kilkanaście postów to już średnio rozpiskowa dyskusja - może nasza kochana Pani Moderator je przeniesie do odpowiedniego tematu ;)?
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

M.T. pisze:Można spokojnie trafiać na 2+, z bonusami oczywiście.
No, z bonusami to tak.

Haczku, cały czas mówimy o tym, jakie bronie opłaca się dawać do rozpiski... to chyba jednak mówimy o rozpiskach, nie? ;)

Budda
Chuck Norris
Posty: 375
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: Budda »

czarnuch z cepem jest jak najbardziej przydatny, nawet majac 1 atak w 1. bitwie. sluzy glownie do dobijania co wiekszych twardzieli przewroconych przez rat ogra i inne szczury. z latwoscia przebija sie przez ogry, beastmeny, krasie i inne talatajstwo z T4 (oczywiscie z 1A tylko jako support). sorcerera z halabarda tez generalnie uzywam do tych celow, tj. do dobijania latwych expow, a jak juz sie trafi black fury to jest rzeznia.
Motyl pisze:To teraz inaczej co jest mocniejsze w kampanii:
14 z 13 procami, kompletem herosów i assasinem z pasurkami czy twoja rozpiska "turenijowa"
sorki ze odgrzebuje posta z przed 2 stron ale: startujac z rat ogrem masz szanse do konca turnieju dobic nawet do 25 modeli (w tym rat ogre, warlock, highwayman) natomiast starujac 13 lub wiecej masz nikle szanse ze bedzie Cie stac na RO.

Awatar użytkownika
Meter
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Karak Var

Post autor: Meter »

co myślicie o takiej rozpisce:
Unnamed500 ZK - Kult Opetanych Warband

1 Mag Chaosu @ 80 ZK
Sztylet; Miecz (x1)
Dowodzenie [0]

1 Ogr ochroniarz @ 80 ZK
Sztylet; Maczuga (x1); Miecz (x1); Lekki pancerz
Ogromny [0]
Wzbudza strach [0]

1 Opetany @ 205 ZK
Dowódca
Wzbudza strach [0]
#Dowodzenie [0]
Macka [35]
Ogon skorpiona [80]

1 Kultysci @ 60 ZK
Sztylet; Krótki Łuk; Miecz (x2); Helm

1 Mutant @ 75 ZK
Sztylet; Miecz (x1)
Ogon skorpiona [40]

Ranga bandy: 73

Liczba jednostek: 5


Total Warband Cost: 500

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Powiem tak... grałam na Falkonie rozpiską na 6, która IMO była mocna... niestety tylko IMO ;)

Tak, zrobienie bandy kafarów na kilka W każdy jest ok.
Natomiast trochę przekombinowałeś z niektórymi rzeczami. Chociaż kim ja jestem, by o tym mówić... największa plewa Falkonu ;)

No dobra:
Bardziej jak dla mnie opłaca się mieć dwóch Possessed z jedną mutacją, niż jednego z dwiema. Nawet dodatkowy atak z ogonka i zabieranie ataku z macki nie pomogą mu, gdy zaatakuje go chmara [przerabiane podczas bitwy 16 sisterek na 6 Possessed].

Mutanta ze scorpion tailem pochwalam. Ja zaczynałam od takiego z macką, ale ogonek lepiej jak dla mnie zdaje egzamin. W ostatniej bitwie nawet wymiótł, zanim poległ ;)

Kultysta - rozumiem, że chcesz mieć kultystę, ale ekwipunek... cóż. Raz, że w tej bandzie lepiej odpuścić sobie łuki. Są takie bandy, które nie strzelają i już. Nawet jak mogą mieć nieliczni broń strzelecką, to się nie opłaca. Na pocieszenie dodam, że wszystkie 5 bitew na tegorocznym Bazylu grałam Karnawałem Chaosu przeciwko strzelcom i tylko raz nie wygrałam [remis ;)]. Wcale więc nie jest powiedziane, że strzelcy Cię zmiotą. W Mordheim strzelanie jest dość... upośledzone. Kultysta z BS3, jeden jedyny, nic nie zrobi... z zasięgiem 16 w dodatku.

Ja bym dała beastmana. Pałka i sztylet, albo pałka i topór. Ale jak uważasz.

No i - masz 5 w bandzie. Upierdliwa jestem, ale w o ile w przypadku band liczniejszych nie ma tak wielkiego znaczenia, czy jest magiczna 17 czy jeszcze RT jak na 13, to już tutaj ma - lepiej nie rzucać RT po stracie jednego modelu, zwłaszcza że Possessed w odróżnieniu od CoC nie mają kupek ani skarpetników z Ld10 :)... może być po prostu niewesoło.

Awatar użytkownika
Meter
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Karak Var

Post autor: Meter »

Unnamed500 ZK - Kult Opetanych Warband

1 Mag Chaosu @ 80 ZK
Sztylet; Miecz (x1)
Dowodzenie [0]

1 Ogr ochroniarz @ 80 ZK
Sztylet; Maczuga (x1); Lekki pancerz
Ogromny [0]
Wzbudza strach [0]

1 Opetany @ 130 ZK
Dowódca
Wzbudza strach [0]
Ogon skorpiona [40]
#Dowodzenie [0]

1 Mutant @ 68 ZK
Sztylet; Maczuga (x1)
Ogon skorpiona [40]

1 Zwierzoludzie @ 48 ZK
Sztylet; Maczuga (x1)

1 Zwierzoludzie @ 48 ZK
Sztylet; Maczuga (x1)

1 Zwierzoludzie @ 45 ZK
Sztylet

Ranga bandy: 83

Liczba jednostek: 7


Total Warband Cost: 499

takie coś już lepsze bo wiesz ja dopiero zaczynam przygode w mordheim wiec nie wiem czy daze w dobrym kierunku :wink:

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ano lepsza... zapomniałam tylko o jednym istotnym szczególe. W kampanii zarabiają bohaterowie. Zatem im mniej ich jest, tym mniej zarabiasz.
Masz w tej opcji 3, podobnie jak w poprzedniej. Trochę mało, choć są bandy, które na starcie mają tylko 4 i nie płaczą.
Z drugiej strony można by się pokusić o mutanta zamiast jednego beasta. Ale to wedle uznania.

Fajną sprawą - ale to już moje luźne spostrzeżenie - jest mutacja blackblood na Possessed. Koleś ma 2W, czyli 2 razy sika krwią z S3 na wrogów. Wydaje się to może słabe, ale potrafi zrobić niezłą rzeźnię.

Awatar użytkownika
Motyl
Oszukista
Posty: 788
Lokalizacja: krk

Post autor: Motyl »

To teraz z innej beczki, czyli Marienburg:

1 Mercenary Captain @ 73 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)

1 Champion @ 45 GC
Free Dagger; Halberd (x1)

1 Champion @ 48 GC
Mace (x1); Sword (x1)

1 Youngblood @ 21 GC
Hammer (x1); Mace (x1)

1 Youngblood @ 21 GC
Hammer (x2)

1 Marksmen @ 38 GC
Free Dagger; Bow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 38 GC
Free Dagger; Bow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 38 GC
Free Dagger; Bow; Mace (x1)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 31 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Pit Fighter @ 30 GC
Morning Star; Spiked Gauntlet; Helmet

1 Tilean Marksman @ 30 GC
Free Dagger; Crossbow; Sword; Light Armour

Warband Rating: 149

Number of models: 17


Total Warband Cost: 599

Założeni to porno marienburg. Chciałem złożyć rozpę na 17 modeli. Czy da się tym coś ugrać w kampanii/ na turnieju?

Na jakie bandy ógłbym trafić na turnieju?
Serwis społeczności Mordheim
www.najmita.net

check it out!

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Nuda jak jasna łysa... ale takie właśnie są porno 17stki początkowe, czy to skaveny, czy to Sisterki czy nawet bogaty Marienburg.

Halabarda bardziej by się youngbloodowi przydała... do dobijania, większa szansa na dobicie i exp w kampanii.

Tak ogólnie to poprawnie... na turnieju miałbyś pewnie jeden z najwyższych ratingów, jeśli nie najwyższy, więc trafiasz pewno na O&G, pornoszczury albo coś w ten deseń.

Jeno na turniejach w początkowej rozpisce dozwolony jest tylko jeden najemnik.

Awatar użytkownika
Motyl
Oszukista
Posty: 788
Lokalizacja: krk

Post autor: Motyl »

Hmm... CZyli musżę to przemyśleći wyedtuję tego posta jak na coś wpadnę. Wiem że monotonne ale coś za coś. Myślałem nad złożeniem marienburga ponieważ mam jeszcze cz ęść milicji w wypraskach, a figórki, które złożyłem służą jako reikland. Gdy w kampanii wystawiłem bardziej klimatyczną wersję Reiklandu okazało się że inni gracze mają wyżyłowany rozpy co zbyt miłe nie było mając na uwadze, iż była to moja pierwsza gra. Nie do końca jeszcze znałem zasady. O a może to ci bardziej przypadnie do gustu Raikland na 6 kusz:

1 Mercenary Captain @ 98 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1); Sword (x1)

1 Champion @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Mace (x1); Sword (x1)

1 Champion @ 58 GC
Free Dagger; Bow; Hammer (x1); Sword (x1)

1 Youngblood @ 25 GC
Free Dagger; Halberd (x1)

1 Youngblood @ 21 GC
Hammer (x1); Mace (x1)

1 Tilean Marksman @ 30 GC
Free Dagger; Crossbow; Sword; Light Armour

1 Marksmen @ 53 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 53 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 53 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 50 GC
Free Dagger; Crossbow

Warband Rating: 97

Number of models: 10


Total Warband Cost: 499


Co lepsze: ten reikland czy porno marienburg, czy może jakieś zupełnie inne opcje wykożystania boxu militii?
Serwis społeczności Mordheim
www.najmita.net

check it out!

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Reikland spoko... przypomina Reikland Cartmana, który kończył turniej z 17 strzałami z kusz na turę ;) Czy to dobre? Pewnie - w końcu to banda strzelecka, i to potężna. Ale jak to powiedział dziś Kapitan Hak podczas gry:

"Lubię strzelanie w Mordheim! Dlatego właśnie gram bandami do walki wręcz." ;)

Prawda jest taka, że dość pasywnie byś grał - kusza z move or fire, do tego kary za cover, zasięg itd... ale taki tego urok.

Z ratingiem 97 największe szanse masz trafić na skavenów z ratogrem albo coś mniejszego [CoC, Opętani] do walki wręcz. I tutaj już zależy, jak się sprawa potoczy. Bo jeśli dojdzie do walki wręcz, to, szczerze - musiałbyś mieć mnóstwo szczęścia. Na tegorocznym Bazylu grałam dwa razy przeciwko różnym Reiklandom i o ile trochę sobie postrzelały do mnie, to w close combacie padły oba.

No, ale strzelanie, to nie tylko kwestia szczęścia, nie? Także taktyki. Każdy głupi umie się wystawić w okienku... nie każdy wie, w którym ;)

Co do wyżyłowanych rozpisek... może ustalcie z kumplami, że gracie "na klimat"? ;) albo zagrajcie na opcjonalne zasady z "nowej erraty"?

Awatar użytkownika
Motyl
Oszukista
Posty: 788
Lokalizacja: krk

Post autor: Motyl »

Ok, zrozumiałem. Czyli zajmę się teraz malowaniem beastmanów i skavenów. xD

Obie te bandy łożyłem bo miałem odpowiednie figórk :d
Serwis społeczności Mordheim
www.najmita.net

check it out!

ODPOWIEDZ