Rozpiski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Skavenblight pisze:
Jeno na turniejach w początkowej rozpisce dozwolony jest tylko jeden najemnik.
To zależy od organizatora, jak ułoży regulamin.

Takie porno rozpy na początku są raczej kiepskie, lepiej zrobić Marienburg na 13 chłopa z lepszym ekwipunkiem, na pewno więcej ugra niż 17 vs 17 Skavenów, coś koło tego O&G, WH ewentualnie Sióstr.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Motor pisze:To zależy od organizatora, jak ułoży regulamin.
No tak, ale póki co wszędzie jest taka zasada.

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Na OMTH i na Falkonie nie było, wcześniejsze turnieje nie wiem bo nie pamiętam do końca.
Obrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Na Dragonie na 99% była ta zasada, na Polconie i Bazylu też.
Na WM nie pamiętam, ale to wielce prawdopodobne, bo robili go teoretycznie ;) TH, a oni kiedyś mieli tę zasadę na swoich turniejach. W sumie tegoroczne oMTH były pierwsze albo drugie bez niej chyba... [nie wiem, bo rok temu też nie byłam].

Dobra, nie róbmy offtopa :P

Awatar użytkownika
Motyl
Oszukista
Posty: 788
Lokalizacja: krk

Post autor: Motyl »

A co powiecie na taki merienburg:

1 Mercenary Captain @ 98 GC
Free Dagger; Crossbow; Mace (x1); Sword (x1)

1 Champion @ 48 GC
Free Dagger; Hammer (x1); Sword (x1)

1 Champion @ 48 GC
Free Dagger; Mace (x1); Sword (x1)

1 Youngblood @ 21 GC
Hammer (x1); Mace (x1)

1 Youngblood @ 25 GC
Halberd (x1)

1 Swordsmen @ 48 GC
Mace (x1); Sword (x1)

1 Swordsmen @ 48 GC
Mace (x1); Sword (x1)

1 Marksmen @ 68 GC
Free Dagger; Blunderbuss; Bow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 68 GC
Free Dagger; Blunderbuss; Bow; Mace (x1)

1 Marksmen @ 38 GC
Bow; Mace (x1)

2 Warriors @ 62 GC
Free Dagger; Mace (x2)

1 Warriors @ 28 GC
Free Dagger; Mace (x1)

Warband Rating: 101

Number of models: 13


Total Warband Cost: 600

Jest różnorodnośc. Nie ma porno liczebnośći. Jest nawet jakiś klimacik. JAk myślicie sprawdzi się?
Serwis społeczności Mordheim
www.najmita.net

check it out!

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ładny. Pograć się tym na pewno da.
I garłacze są :D

Mroczny Pomiot
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mroczny Pomiot »

M WS BS S T W I A Ld Save Exp Cost
Alrik (Noble) 3" 5 4 3 4 1 2 1 9 - 20 100
Leader: Any model within 6" of the Dwarf Noble may use his leadership instead of their own.; Dwarf Axe (x1)

M WS BS S T W I A Ld Save Exp Cost
Skalf (Engin) 3" 4 3 3 4 1 2 1 9 - 10 110
If a warband has a Dwarf Engineer in it, all bows and crossbows have 6" added to their range, and all blackpowder weapons add 3" to their range.; Handgun; Pistol; Sword (x1)

Gripnir (Slayr) 3" 4 3 3 4 1 2 1/2 9 - 8 80
Trollslayers are immune to Psychology and never make All Alone tests.; Dwarf Axe (x2)

Barak (Slayr) 3" 4 3 3 4 1 2 1/2 9 - 8 80
Trollslayers are immune to Psychology and never make All Alone tests.; Dwarf Axe (x2)

Jordi (Clans) 3" 4 3 3 4 1 2 1 9 - 70
Pistol; Dwarf Axe (x1)

Snorri (Clans) 3" 4 3 3 4 1 2 1 9 6+ 60
Dwarf Axe (x1); Shield

Co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony 24 gru 2007, o 13:21 przez Mroczny Pomiot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Obrób rozpiskę tak żeby była bardziej czytelna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtku
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 188

Post autor: Wojtku »

uzbrój lepiej nobla i kup beardlingi zamiast clansmenów
Obrazek

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Wg. mnie zostaw clansmenów - lepiej będzie, jak sam ocenisz, czy są, czy nie są warci swej ceny, czy też może lepiej kupić beardlingów (IMO są warci, choć z oszczędności często kupuję tych drugich).

Daj tylko więcej sprzętu szlachcicowi (np. przerzuć na niego pistolet z wojownika klanowego) i w zasadzie możesz grać - sam ocenisz po jednej, może kilku grach, w co najlepiej zainwestować. W dalszej kolejności można by np. zróżnicować ekwipunek zabójców lub wynająć jakiegoś najemnika.

Mocną stroną rozpiski jest postawienie na sprzęt i oryginalność - nie jest to kolejna "typowa" 9-tka, jakich pełno np. na turniejach - i to mi się podoba.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Mroczny Pomiot
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mroczny Pomiot »

A oto mój reikland

500 ZK - Najemnicy z Reiklandu Warband

Unit Name ## M WW US S Wt Zyw I A CP Save MSave PD Cost

Kapitan najemników 1 4" 4 4 3+1 3 1 4 1 8 6+ 6+ 20 125
Sztylet; Pistolet Pojedynkowy; Miecz (x1); Lekki pancerz

Champion 1 4" 4 3 3 3 1 3 1 7 6+ 6+ 8 65
Sztylet; Miecz (x1); Lekki pancerz

Champion 1 4" 4 3 3 3 1 3 1 7 6+ 6+ 8 55
Sztylet; Lekki pancerz; Halabarda

Strzelcy 1 4" 3 4 3 3 1 3 1 7 - - - 55
Sztylet; Para pistoletów

Strzelcy 1 4" 3 4 3 3 1 3 1 7 - - - 40
Sztylet; Dlugi Łuk

Strzelcy 1 4" 3 4 3 3 1 3 1 7 6+ 6+ - 70
Sztylet; Kusza; Lekki pancerz

Szermierze 1 4" 4 3 3 3 1 3 1 7 6+ 6+ - 90
Sztylet; Pistolet Pojedynkowy; Miecz (x1); Lekki pancerz

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Nie wklejaj statystyk, bo po co. Wystarczy kto, co ma i jego koszt.
Co do rozpy masz strasznie drogich stronników, pamiętaj, że jeżeli zejdą z pola gry to giną na 1-2. Brakuję młodzików no i 7 chłopa to trochę mało, chyba że się ma jakieś atuty, a Ty nie masz ani dużego potwora, ani siły przebicia w walce wręcz albo ogniowej. Krótko mówiąc każda standardowo złożona rozpiska i przeciętny gracz wsysają Twój Reikland nosem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

...chyba że Twój przeciwnik zmajstruje naprawdę podobną rozpiskę (też mało ludków, dużo sprzętu, zbroje itp.) - wtedy pojedynek może być wyrównany. Młodzików tak czy inaczej brakuje, zwłaszcza jeżeli planujesz kampanię (są to bohaterowie, a to oni wpływają na Twoje dochody).
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Kapitan Hak pisze:...chyba że Twój przeciwnik zmajstruje naprawdę podobną rozpiskę (też mało ludków, dużo sprzętu, zbroje itp.) - wtedy pojedynek może być wyrównany.
Oj :( Moje doświadczenie niestety pokazuje, że bandy strzeleckie w Mordheim potrzebują dużo szczęścia... i ludzi. Owszem, jeśli jego przeciwnik zagra Averlandem czy nawet Middenheimem na zbroje i nieliczną bandę - tak, tak, to ok. Ale w momencie gdy trafi na bandę typowo do walki wręcz i do tejże walki dojdzie, zostanie wciągnięty nosem. A do walki wręcz dojdzie, bo tych kilku strzelców z 7 chłopa za Kitaj z Nipponem nie wystrzela np. 6 Possessedów czy Karnawału.

Jeśli ktoś lubi strzelać i naprawdę chce z tego zrobić użytek, to można szaleńczo śrubować Reikland jak np. Cartman zwykle ;) i skończyć turniej na 17 strzałach na turę. I tu już bandy do walki wręcz mogą mieć problem, bo taki ostrzał to nie byle co, zwłaszcza jak w grę wchodzą kusze. Ale tak to moje zdanie o strzelaniu jest kiepskie - bardziej to straszak niż realne zagrożenie. Dobre, gęste miasto + dobry przeciwnik i nawet największa strzelecka masówka nie da rady. A nawet bez dobrego przeciwnika kości mogą zasabotować.

Do czego zmierzam: robiąc rozpiskę na 7 chłopa trzeba mieć konkretny cel. Nie da się zrobić skutecznej rozpiski na "trochę tak-trochę tak". Albo strzelamy i to ostro, albo idziemy do walki.* Reikland w zasadzie prosi się o strzelanie. Po to są oni ;) Graliśmy kiedyś w Wilczej Jamie [na oficjalne zasady], ja - 9tka szczurów z ratrakiem i Marcin - 7 Reiklandu na zbrojach, ale za to z warlockiem. Muszę przyznać, że było ciekawie, bo jednocześnie był ostry ostrzał z kusz, ogień U'Zhula latał, a sejwy na zbrojach ładnie działały. I taka banda czysto strzelecka z domieszką magii nie była wcale słaba, nawet z ratraka zdjęli chyba z 2W zanim dobiegł do walki. Więc kwestia zdecydowania się na jedną opcję w przypadku nielicznej bandy jest ważna.

P.S. No i młodzicy do kampanii są konieczni.

---------
*Bandy z dostępem do proc to wyjątek ;)

Mroczny Pomiot
Pseudoklimaciarz
Posty: 22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mroczny Pomiot »

Moim typowym przeciwnikiem będą dwarfy, więc szybka szarża mi nie grozi:P.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Mroczny Pomiot pisze:Moim typowym przeciwnikiem będą dwarfy, więc szybka szarża mi nie grozi:P.
Ale za to grozi Ci długa i męcząca walka wręcz z przeciwnikiem, który ma T4, zazwyczaj WS4. trudno go zdjąć... krasnoludy to twarde sztuki :P no chyba że zrobicie sobie obie bandy strzeleckie i gra.

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Mroczny Pomiot pisze:Moim typowym przeciwnikiem będą dwarfy, więc szybka szarża mi nie grozi:P.
Grozi Ci rozstrzelanie kolego, więc proponuję coś zrobić z tymi Twoimi pancerzami, skoro tak bardzo chcesz ich używać to, albo dodaj tarcze, albo zmień je na HA. W obecnej opcji kusze i ewentualne pistolety Krasnali zdejmują Ci AS z pancerzy.
Obrazek

400totochtin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: 400totochtin »

Ja z kolei przychodzę z pytaniem.. na Eshinowych skave'ach lepiej wychodzą halabardy, pazurki czy ewentualnie korbacze? W zalozeniu banda ma skladac się z adepta, dwoch czarnych skavenów i czarownika. Do tego ogr i pozostałe złoto zapchane vermikinami.

Awatar użytkownika
sn@jk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 156

Post autor: sn@jk »

A gdzie night runnerzy?... w końcu to bohaterowie... (a kosztują tyle co verminkin)....
A mając ogra i 4 najdroższych bohaterów nie będzie cię stać na żadne fajne bronie (znaczy sie drogie)... czyli pazury odpadają.... (chyba że reszta bandy to proce i sztylety 8) )

oczywiście to tylko takie założenia jeśli chcesz dobić do 9 szczurków w bandzie... bo poniżej tej liczby.... no cóż... 2 zejdzie a LD 7 to dużo nie jest :? ...

PS: korbacze czyli flail masz na myśli :?: ... bo flail to cep (tak dla ścisłości)... ale... mi nigdy one jakoś nie pomagają.... :? .... zawsze szczur zejdzie zanim go użyje.. a w dodatku bonusy są tylko w pierwszej turze walki...

400totochtin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 143

Post autor: 400totochtin »

Mialem na mysli flaile. A night runnerzy to cioty w porownaniu do vermikinow, a kosztuje tyle samo. Wole poczekac az vermikiny awansuja.

ODPOWIEDZ