Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Alavarin
Wałkarz
Posty: 71

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Alavarin »

Pytanie do 8 edycji:
jeśli Gyrocopter podleci do oddziału umarlaków z armii VC, żeby wykonać atak steam gunem, a ci ruszą się poprzez zaklęcie Vanhel's Dance Macabre i uciekną mu z pola templatki to w fazie strzelania nic się nie dzieje?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Ale wiesz że przeciwnik nie może rzucać czarów w Twojej turze? To jak mają uciec?

Alavarin
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Alavarin »

Ale głupotę walnąłem, zafascynował mnie armybook wampirów i zapomniałem o podstawach :D

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Jak gracie na turniejach gdy dystans szarży to powiedzmy 14 cali, a do oddziału brakuje 14 cali + 2 milimetry (albo po prostu niecałe 15 cali)? Spalona szarża?

Czy można pojedynczymi modelami w kogoś wszarżować albo zreformować się pod koniec tury walki tak, by oddziały stykały się tylko kantami podstawek? Na przykład szarżując smokiem na smoka.

Czy jeśli szarżuję, to mogę wszarżować tylko w tą część oddzaiłu, którą widzę? Na przykład szarżuję lataczem w przód, ale większość oddzaiłu jest zasłoniona przez inny oddzaił i teraz mogę wybrać, czy wszarżuję w część, którą zasłania inny oddzaił (po prostu przelatując nad nim, czy też muszę w ten kawałek, który widzę?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Spalona.
Tak.
Dostawiasz się jak chcesz jeśli masz lot, ważne żebyś widział oddział.

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Macie gdzieś nowe zasady do ogre rhinox riders?

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Nie ma takich w 9ed. Spokojnie możesz tych modeli używać jako zwykłej kawalerii ogrów.
Obrazek

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Spoko tylko ja nie gram na 9 ed: ) dlatego chciałbym na starą edycję; )

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Są w tej samej książce co zasady do chaos dwarfów, nie pamiętam tytułu.

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

mam tamurkhan ale tam ich nie ma;/

Luczi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 181
Lokalizacja: Ulthuan

Post autor: Luczi »

Witam! Kilka pytań o szczórzy baner sztormu.
1. Kiedy przeciwnik go może aktywować? W swojej turze czy i w mojej?
2. Czy jest one use ?
3. Jak się to dziadostwo zatrzymuje? Rzucam w swojej turze na początku czy na końcu? Czy przeciwnik też rzuca na zatrzymanie?
Dziękuję i pozdrawiam!
He. BM.

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Jak dwie jednostki z zasada asl walcza. To biją po inicjatywie czy razem?

abad86
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: abad86 »

Do8:
Taka sytuacja: scullcrasherzy szarżują oddział z unstable. Zadają x obrażeń. W CR wygrywają i oddział się cały rozsypuje. I co następuje? Mają frenzy więc muszą robić najeżdzanie. Tylko czy muszą, gdyż oddział nie został wybitny cc a w wyniku Combat R. Muszą czy nie . I z jakich zasad to interpretować.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Luczi pisze:Witam! Kilka pytań o szczórzy baner sztormu.
1. Kiedy przeciwnik go może aktywować? W swojej turze czy i w mojej?
2. Czy jest one use ?
3. Jak się to dziadostwo zatrzymuje? Rzucam w swojej turze na początku czy na końcu? Czy przeciwnik też rzuca na zatrzymanie?
Dziękuję i pozdrawiam!
1. W turze któregokolwiek gracza.
2. Tak.
3. Po odpaleniu rzucasz na początku każdej następnej tury gracza (zarówno skavena jak i jego przeciwnika). Na 4+ efekt sztandaru ustaje.
valve pisze:Jak dwie jednostki z zasada asl walcza. To biją po inicjatywie czy razem?
Uderzają razem.
abad86 pisze:Do8:
Taka sytuacja: scullcrasherzy szarżują oddział z unstable. Zadają x obrażeń. W CR wygrywają i oddział się cały rozsypuje. I co następuje? Mają frenzy więc muszą robić najeżdzanie. Tylko czy muszą, gdyż oddział nie został wybitny cc a w wyniku Combat R. Muszą czy nie . I z jakich zasad to interpretować.
Wykonujesz overrun. Kiedyś w FAQu GW było zapytanie czy po sypiących się przeciwnikach można wykonać overruna. Odpowiedź była, że tak. Natomiast z racji posiadania Frenzy będzie to przymusowe najeżdżanie.
Obrazek

abad86
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: abad86 »

A w jakim faqu, faqu do rulebook czy faqach do armii. Masz może najnowsze faqi gdzieś zapisane to może byś podesłał ba maila

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

W FAQu do głównego podręcznika 8 ed. Już go nie znajdziesz, chyba, że ktoś ma zapisanego.


Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

abad86 pisze:A w jakim faqu, faqu do rulebook czy faqach do armii. Masz może najnowsze faqi gdzieś zapisane to może byś podesłał ba maila
Debelial elegancko podał linka do wszystkich FAQów, a fragment który Cię interesuje to:

Q: If a unit charges into combat and, on the turn it charges, the last of the enemy unit it is fighting are removed as casualties due to Daemonic Instability, the Unstable special rule, Cornered Rats or as a result of a War Machine failing its Break test, does the charging unit get to make an Overrun move? (p58).
A: Yes.
Obrazek

abad86
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: abad86 »

dzięki serdeczne. mam nadzieję że rozwieje to wszelkie wątpliwości mojego kolegi który gra chaosem i ma jednostaki posiadające frenzy. ogólnie rzecz biorąc overrun ma być pomocny,ale w jego przypadku podstawianie słabej jednostki pod np skullkrasherów może skutkować wystawienie sie na inną czekającą po jego overrunie . Jeszcze raz dziękuję :)

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Siema, nie mogę nigdzie znaleźć informacji w 8 podręczniku ani nawet w 9 co do pivota, jak wygląda itd. Z tego, co wiem, to pojedyncze unity (smoki, rydwany, postacie) w czasie remaining movements mogą się obkręcić wokół własnej osi? Jeśli tak, to co gdy przy smoku stanie mała postać? Nie może się zpivotować i musi praktycznie iść tylko do przodu?

ODPOWIEDZ