Pustynia klekocze do przodu
Re: Pustynia klekocze do przodu
No dobrze, ale chcieć atakować a zranić to dwie rożne rzeczy, zresztą praktycznie wszystko co tam wpadnie w zwrotce dostaje straszny wpierdziel. Nikt temu unitowi nie każe iść w hordzie, hiero do pierwszego combat reformie będzie sobie stał bezpiecznie w drugim szeregu. Ta rozpiska nie ma żadnych odginaczek i hiero jest bezpieczniejszy w gwardii niż w 30 w łukach, tam dopiero go dojeżdżają byle pegazy czy ambusherzy. Do tego żeby być bezpiecznym i nadążyć z zasięgiem czarów za ofensywną bądź co bądź rozpiską ten unit łuków musi maszerować, czyli traci powód dla którego jest wzięty.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, o 18:04 przez Kalesoner, łącznie zmieniany 2 razy.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Przyznaję wam rację, oczywiście. Łuki w terakocie faktycznie nie są warte swojej ceny. Rzuciłem się na opcję dającego im BS:3 Nomarchy, ale uznałem, że w terakocie jest za droga i Nomarchę wyrzuciłem, a łuki zostały (trochę z braku pomysłu). Spróbuję pokminić dalej.
A Hierofanta w oddziale do walki wcale nie jest taki zły, grywałem Phoenix Guardami z arcymagiem i czarodziej niemal nigdy nie ginął.
A Hierofanta w oddziale do walki wcale nie jest taki zły, grywałem Phoenix Guardami z arcymagiem i czarodziej niemal nigdy nie ginął.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
No dobra, podejście trzecie, próba zmaksymalizowania potencjału combatowego armii. Taka myśl mi się urodziła. Kiedyś zdarzyło mi się zagrać oddziałem 12 rydwanów z Tomb Kingiem i Heraldem. Nie działało to za skutecznie, trzeba przyznać, ale miny przeciwników widzących 14 rydwanów w jednym oddziale były bezcenne. Byłoby dobrze dołożyć do tego Tomb Harbringera, żeby dawał rydwanom Hate, ale punktów nie starczyło. Innym razem.
Myślę, że rydwany w Terracotta Army mogą być naprawdę niezłe. Są straszliwie drogie, ale mają wiadro ataków z niezłą siłą. Miękkość była ich największą wadą, zazwyczaj ginęły szybciutko po wypłaceniu impactów, ale mając T:5 może faktycznie przeżyją na tyle długo, żeby coś zrobić. Path of Sand też wspiera je bardzo dobrze.
TERRACOTTA ARMY
LORDS..................................................607 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Terracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour
1x Death Cult Hierarch [300 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Terracotta Army
HERO...................................................342 pkt
1x Nomarch [206 pkt]
- Chariot
- Armour of Destiny
- Great Weapon
- Terracotta Army
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
CORE.......................................... 630 pkt
4x Skeleton Chariots [250 pkt]
- Standard
- Terracotta Army
6x Skeleton Chariot [380 pkt]
- Standard, Musician
- Terracotta Army
SPECIAL.................................. 646 pkt
29x Necropolis Guard [426 pkt]
- Terracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon
1x Battle Sphinx [220 pkt]
RARE:..................................... 275 pkt
1x Dread Sphinx [275 pkt]
Myślę, że rydwany w Terracotta Army mogą być naprawdę niezłe. Są straszliwie drogie, ale mają wiadro ataków z niezłą siłą. Miękkość była ich największą wadą, zazwyczaj ginęły szybciutko po wypłaceniu impactów, ale mając T:5 może faktycznie przeżyją na tyle długo, żeby coś zrobić. Path of Sand też wspiera je bardzo dobrze.
TERRACOTTA ARMY
LORDS..................................................607 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Terracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour
1x Death Cult Hierarch [300 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Terracotta Army
HERO...................................................342 pkt
1x Nomarch [206 pkt]
- Chariot
- Armour of Destiny
- Great Weapon
- Terracotta Army
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
CORE.......................................... 630 pkt
4x Skeleton Chariots [250 pkt]
- Standard
- Terracotta Army
6x Skeleton Chariot [380 pkt]
- Standard, Musician
- Terracotta Army
SPECIAL.................................. 646 pkt
29x Necropolis Guard [426 pkt]
- Terracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon
1x Battle Sphinx [220 pkt]
RARE:..................................... 275 pkt
1x Dread Sphinx [275 pkt]
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, o 15:59 przez Naviedzony, łącznie zmieniany 1 raz.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Kurde, nie mogę sklecić żadnej rozpy bez błędu na tę 9tą edycję.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
a) Armybuilder też zawiera błędy
b) Nie lubię armybuildera
c) Nie czytając zasad nie nauczę się ich poprawnie używać
Dobra, w tej chwili póki co zostanę na tym etapie i najwyżej zamienię małe rydwany na odginaczki, jeśli pojawi się taka potrzeba. Muszę w końcu wypróbować to złożenie w praktyce.
b) Nie lubię armybuildera
c) Nie czytając zasad nie nauczę się ich poprawnie używać
Dobra, w tej chwili póki co zostanę na tym etapie i najwyżej zamienię małe rydwany na odginaczki, jeśli pojawi się taka potrzeba. Muszę w końcu wypróbować to złożenie w praktyce.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Przetestowałem ostatnio rozpiskę. Niestety nie funkcjonuje zbyt dobrze. Rydwany są zupełnie nieprzekonujące i nie mają siły przebicia, nawet wzmocnione obecnością Nomarchy, a w Terakocie kosztują krocie, że tak zrymuję. Naprawdę brakuje odginaczek i innych śmieci. Na pewno wylatują póki co rydwany i Nomarcha. Zobaczymy co wejdzie zamiast tego. Z kolei Gwardia z Faraonem, Hierofantą i Architektami jest kosmicznie dobra.
Nic dziwnego, że rozpiska nie działa. Nie jest optymalnie złożona. Nie masz nic co punktuje na odległość a gwardia nie wchodzi do walki. Ja bym zaczął od usunięcia sfinksów i dodania dwóch klop i dużego maga ze śmiercią. Wtedy będą musieli do ciebie iść a gwardia może będzie mogła złapać jakieś punkty.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Ależ Gwardia walczyła i to z mocnymi, dużo wartymi przeciwnikami w obydwóch testowych bitwach (Lizaki i HE). Problem w tym, że przez brak odginaczek nie mogłem doprowadzić do żadnego combatu na moich warunkach. Czysta ofensywność tej rozpiski nie działa głównie dlatego, że rydwany potrafią nie przepchnąć jednego samotnego Lion Chariotu, szarżując na niego (i mówię tu o dużym oddziale z Nomarchą...). Zobaczymy co mi się uda wykminić.