9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Kamil.Sz »

Tak jak Stan napisał o to mi chodziło.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2016, o 18:32 przez Kamil.Sz, łącznie zmieniany 1 raz.
"Mam sto rąk, sto sztyletów... gdy chcę, sto ran zadam."

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

Glegut pisze:i taka rozkminka jeszcze a raczej upewnienie:

Czy MR (X) będzie działał na smoka jako na cały unit?

W opisie MR jest tak:
Magic Resistance (X)
All models in a unitwith one or more modelswith MagicResistance add the valuewithin brackets (X)to any Ward Save
rolls...
Przerywając Wam dyskusje - ktoś z Was zna odpowiedź na powyższe pytanie?:)

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

MR działa na ridden monstera. Na 68 stronie podręcznika masz w zasadzie wymienione co nie przechodzi z jeźdźca na smoka.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Rozkmina z poprzedniego turnieju.
Slann stoi w hordzie(!) 14 temple guardów. 8 modeli ginie.
Czy slann powinien przejść do pierwszego szeregu żeby wypełnić miejsce po zabitych modelach?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Tak, powinien uzupełnić miejsce po zabitych. Inaczej zmieniłby szyk, a brak zasady front rank nie pozwala mu na jakieś dziwne reformy bez wykonywania reformów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Mamy oddział skirmish + model bohatera. Jak wygląda sprawa w tej kwestii i czy można to jakoś wykorzystać?

1. Czy jak wejdę marszem do tego oddziału to czy mogę strzelić bohaterem?
2. Czy jak wyjdę marszem to czy mogę strzelić?
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Odoamar pisze:Mamy oddział skirmish + model bohatera. Jak wygląda sprawa w tej kwestii i czy można to jakoś wykorzystać?

1. Czy jak wejdę marszem do tego oddziału to czy mogę strzelić bohaterem?
2. Czy jak wyjdę marszem to czy mogę strzelić?
1. Tak, w momencie strzału jesteś w skirmishu, więc posiadasz zasadę Light Troops zezwalającą na strzał po marszu.
2. Nie, w shooting phase stoisz sam, czyli nie umiesz strzelać po marszu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Pojedyńczy bohater jest upośledzony, skirmish dodaje mu sprytu strzelania po marszu :P Ogólnie to jest głupota, że pojedyńcze modele infantry i monstrous infantry nie posiadają zasady skirmish...
Obrazek

Awatar użytkownika
Pallker
Pseudoklimaciarz
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

Post autor: Pallker »

Czy Charm of Cursed Iron daje ochronę ridden monsterowi ? (skoro działa na cały unit?).

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Zgadza się, tak samo jak Magic Resistance.
Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Tak się upewnię.

Jeśli bohater na rydwanie ma np. warda który działa na wearer/bearer, to działa to na rydwan?

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

wszytko co ma bohater działa na rydwan
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Asmodai pisze:Tak się upewnię.

Jeśli bohater na rydwanie ma np. warda który działa na wearer/bearer, to działa to na rydwan?
Dla ułatwienia - heros na rydwanie podlega tym samym zasadom co heros na pegazie :) Czyli pancerz też działa jak należy.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Tu mi bardziej chodziło o interakcję zasad combined profile a wearer/bearer na przedmiotach/opcjach. Są teoretycznie ciekawe buildy korzystające ze zwiększonej liczby W modelu.

Jeszcze jak to się ma do zamieniania charakterystyk.czyli jak przeszłoby takie coś: daję bohatera na rydwan, zwiększając W a dodatkowo daję np. pancerz dający +1W.
1) czy mam W rydwanu +1
2) czy mam W bohatera +1 zamienione na W rydwanu.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Pancerz daje +1 Bohaterowi. Jak posadzisz go na rydwan to sprawdzasz czy większą wartość ma W bohatera z armourem czy rydwanu, a następnie używasz większej wartości.
Nie jest tak fajnie, że dostajesz najpierw rany z rydwanu a potem +1 z pancerza :)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Blaesus pisze:
Asmodai pisze:Tak się upewnię.

Jeśli bohater na rydwanie ma np. warda który działa na wearer/bearer, to działa to na rydwan?
Dla ułatwienia - heros na rydwanie podlega tym samym zasadom co heros na pegazie :) Czyli pancerz też działa jak należy.
Trzeba tylko pamiętać, że niektóre rydwany mają zasadę Innate defence która nie działa tak jak Mount's protection :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolff
Mudżahedin
Posty: 278
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Wolff »

Slayer Zabójców pisze:
Blaesus pisze:
Asmodai pisze:Tak się upewnię.

Jeśli bohater na rydwanie ma np. warda który działa na wearer/bearer, to działa to na rydwan?
Dla ułatwienia - heros na rydwanie podlega tym samym zasadom co heros na pegazie :) Czyli pancerz też działa jak należy.
Trzeba tylko pamiętać, że niektóre rydwany mają zasadę Innate defence która nie działa tak jak Mount's protection :)
A który tak ma ? Nie mogę znaleźć :-(

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Court of the Damned np.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Czy ktoś może wyjaśnić jak w T9A ruszają się jednostki ścigające po multikombacie? W podręczniku jest informacja, że kierunek gonienia jest do środka oddziału, który uciekł (niezależnie czy złapany czy nie). Która z poniższych sytuacji jest prawidłowa? Oddział B jest liczniejszym oddziałem. Oddział C goni. W którą stronę goni oddział C?

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1661

Post autor: ślivek »

Each pursuing unit now rotates around its Centre (by the shortest route) to face towards the Centre of the pursued unit
(or the point where the unit w ould have been, if it was destroyed). This rotation ignores obstructions (it can move
through models and Terrain).
● After the rotation, if the frontage of the pursuing unit would be over an enemy unit, it charges that unit.
Remove the pursuing unit from the Battlefield and then place it back on the table with its front in base contact
with its target (in the correct arc and maximizing the number of Engaged models as usual). If there is not
enough room to place the charging unit, treat the obstructing unit as Impassable Terrain (see below).
● Otherwise, if after the rotation the frontage of the pursuing unit would be over a friendly unit or Impassable
Terrain, the unit rotates so that it faces as close as possible towards the pursued unit, stopping 1” away from
the obstruction and then stops its pursuit movement.
● If neither of the cases above are applicable, the unit ignores any obstruction while rotating, and then moves the
pursuit distance directly forward. If, while moving, the pursuing unit won't be able to clear an obstruction
ignored during the initial Pivot (including 1" distance, unless charging), follow the normal procedure for Unit
Spacing, i.e. backtrack the move to the unit's latest legal position where it was 1" away from other units.
(Usually, this means that the unit doesn't move, but instead rotates as close as possible).
Rysunek jest niedokładny ale raczej będzie to sytuacja 1.
Obrazek

Zablokowany