Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Captain Kocoń »

Ok ale po to wstawiam to na forum zebys powiedzial mi ze wg Ciebie to bezsensu :D Wstawilem kuszników ze wzgledu na ich zasieg z rozkazów, który powoduje ze strzelamy zwykle jako pierwsi. Wstawilem ich dlatego ze w przeciwienstwie do helblastera zyja wiecej niz 3 tury oraz mozna na nich oprzec swoja strategie defensywna dzieki support unit. Halabardy z shieldami to teraz najlepszy oddzial combatowy u nas duzo lepszy niz gs. Masz do tego dwa wózki które robia z halabard morderców. A gryf to taki przyjemny dodatek który szachuje wiekszosc kozaków. Wczesniej wstawiale 2x gs ale z nowymi rozkazami grzech nie wziac bsowego strzelania plus to ze gsy bija gw mega ich udupia bo nie moga efektywnie korzystac z lightning reflexes, zawsze porzebowali ws10 i10. A no i kosztuja w chuj.
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Kurcze, kolejna nowość dla mnie - jak można używać halabardy i tarczy razem skoro to broń dwuręczna? No chyba, że jak maszerują/stoją to używają tarczy a w CC używają halabardy i nie mają Sv z tarczy?

Captain Kocoń
Mudżahedin
Posty: 250
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Captain Kocoń »

SkavenLord pisze:Kurcze, kolejna nowość dla mnie - jak można używać halabardy i tarczy razem skoro to broń dwuręczna? No chyba, że jak maszerują/stoją to używają tarczy a w CC używają halabardy i nie mają Sv z tarczy?
dokladnie w cc uzywaja halabardy
Kapitan KOCOŃ stół nr. 6 xD
Bis dat qui cito dat.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Captain Kocoń pisze:Halabardy z shieldami to teraz najlepszy oddzial combatowy u nas duzo lepszy niz gs
:shock:
Zaraz... pierwszy kwietnia dopiero w piątek.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Halabardy są w core i są połowę tańsze, można powiedzieć że są lepsze, kwestia paringu.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Captain Kocoń pisze:Ok ale po to wstawiam to na forum zebys powiedzial mi ze wg Ciebie to bezsensu :D Wstawilem kuszników ze wzgledu na ich zasieg z rozkazów, który powoduje ze strzelamy zwykle jako pierwsi. Wstawilem ich dlatego ze w przeciwienstwie do helblastera zyja wiecej niz 3 tury oraz mozna na nich oprzec swoja strategie defensywna dzieki support unit. Halabardy z shieldami to teraz najlepszy oddzial combatowy u nas duzo lepszy niz gs. Masz do tego dwa wózki które robia z halabard morderców. A gryf to taki przyjemny dodatek który szachuje wiekszosc kozaków. Wczesniej wstawiale 2x gs ale z nowymi rozkazami grzech nie wziac bsowego strzelania plus to ze gsy bija gw mega ich udupia bo nie moga efektywnie korzystac z lightning reflexes, zawsze porzebowali ws10 i10. A no i kosztuja w chuj.
Fakt halabardy są dobre bo są w core, ale nie można powiedzieć, że są lepsze od gsów. Zgadnij co się dzieję z hordą halabard gdy wpada w nie Imperialna kawaleria lub Carnosaur? Teraz zgadnij co się dzieje z Imperialną kawalerią i Carnosaurem gdy wpadają w hordę gsów :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

egzakli. Stała siła 6 to jest coś. Ostatnio wypłaciłem coś circa 40 ataków w elfiacką konnice i zabiłem jednego!!! Co z tego że speary skoro nie idzie mi rzucanie '6'. Dlatego bezpiecznie mieć różne narzędzia w rozpie do różnych zadań. WD-40 i szkot nie rozwiązują wszystkich problemów.
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

A kawaleria jak się sprawdza ?? Testował któryś imperialista już ?
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 563
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Od samego początku mojej przygody z imperium gram konnym imperium i muszę niestety stwierdzić, że ona ciągle gra podobnie. Dodanie możliwości wystawienia więcej niż jednego oddziału imperial cavalary niczego nie zmieniło. Wciąż knightly ordersom przydałby się monstrous support a demisie jak demisie nihil novi. Gra to moim zdaniem bardzo dobrze, ale jest to mało stabilne rozwiązanie. Innymi słowy grając 100% konnym imperium dowalasz sobie niezłą adrenalinę :D.
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Herbata pisze:egzakli. Stała siła 6 to jest coś. Ostatnio wypłaciłem coś circa 40 ataków w elfiacką konnice i zabiłem jednego!!! Co z tego że speary skoro nie idzie mi rzucanie '6'. Dlatego bezpiecznie mieć różne narzędzia w rozpie do różnych zadań. WD-40 i szkot nie rozwiązują wszystkich problemów.
Jak dla mnie GS to jedna z czołowych jednostek teraz.
W głupim starciu GS z halabardami, obie hordy diametralnie się różnią. Halabardy zabijają niecałe 7 modeli, w momencie, gdy GS mordują prawie 17.
A formacje o niskim T i pancerzu to nie target docelowy dla GS. ciężka kawa i monstery omijają ich łukiem, S6 to bardzo dużo - ostatnim razem wyrżnęli w pień 9 Knightów Khorne'a.

Bodyguard, który działa w obecności dowolnego herosa... najlepiej małego lub dużego priesta...

W special mamy teraz dwie mordercze hordy - GS i Flagusi.

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Co do strzelania to 2 rakietnice i mortar dają rade. Duży placek z mortara robi przecier z elfów, a rakietnica może sama zdjąć bsb'ka chaosu. Mi osobiście brak punktów w rozpie na jakiś kuszników abo cuś co będzie psuło odginaczki przeciwnika.
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 563
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Grałem już na hordzie biczowników + hordzie halabard + hordzie greatswordów i tak jak przedmówcy potwierdzam, że jest moc :D. Warto również pamiętać o pistoliersach, których uważam za chyba najlepszy fast w naszym systemie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Elyrianie to nadal najlepszy fast bo są w core.
Horda halabard+3x pistoliers jako core = marzenie.

Jak miałeś 3 hordy to nie blokowało Ci się to?

Awatar użytkownika
G@lahad
Chuck Norris
Posty: 563
Lokalizacja: Vanguard/Łódź

Post autor: G@lahad »

Grałem na totalnie wyposzczonych pistoliersach i tylko 30 boczownikach więc się to pomieściło :). A co do pistoliersów w corach to istny złoty sen.
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Takie 2 tematy zaprzątają moje myśli ostatnio:

1) co z systemem jednostek wspierających: ma sens ustawienie gs w hordzie, po bokach 20 lekkiej z bronią palną a po drugiej stronie 20 halabard jako jednostki wspierające?
Tak rozmyślając "taktycznie" - to jak ktoś zaszarżuje mi na strzelców bądź halabardy do dostanie w następnej turze zdrowego kopa od gs - no a jak przypuści szturm na gs... to wiele z niego nie zostanie... i mamy opanowany środek dzięki 3 jednostkom, a za nimi biegną milicjanci z długimi pałami... :wink:

2) Zastanawiałem się także nad złożeniem całej armii bez jednostek strzelających (dział, kuszników, strzelców itd). Maksymalny ruch do przodu piechoty a na skrzydłach po lekkiej kawalerii? Co byłoby tutaj zagrożeniem ze strony przeciwnika? Chyba nie nastawienie defensywne - gdyż moja kawaleria w 2 turze powinna związać w cc "niewygodne jednostki" a kolejna, 3 tura powinna pozwolić na dotarcie szarżującej piechocie.
Jakie jest Wasze zdanie w tej materii?

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

Kawaleria ostatnio w ogóle mi się nie sprawdzała, więc niechętnie na piechotę. 2 opcje, co myślicie?

Kod: Zaznacz cały

1  Lord: Prelate @ 315.0 Pts
     General
     Barding
     Heavy Armour
     Hardened Shield [5.0]
     Locket of Sunna [30.0]
     Sword of Might [15.0]
     Dragonfire Gem [5.0]

1  Lord: Marshal - Seasoned General @ 183.0 Pts
     Seasoned General
     Plate Armour
     Shield
     Dragonscale Helm [10.0]
     Dusk Stone [30.0]
     Charm of Cursed Iron [20.0]
     Hero's Sword [20.0]

1  Lord: Archwizard of Light @ 235.0 Pts
     Magic Level 4
     Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Artificer @ 65.0 Pts
     Repeater Gun

1 Hero: Captain @ 129.0 Pts
     Great Weapon
     Battle Standard
     Blessed Armour of Frederic the Great [35.0]
     Lucky Charm [5.0]

50 Heavy Infantry - Halberdiers, Seasoned Soldiers @ 365.0 Pts
     FCG
     Banner of Courage [5.0]


15 State Militia with Pistols Skirmishers @ 115.0 Pts
     Musician

11 State Militia with Pistols Skirmishers @ 77.0 Pts


10 State Militia with Pistols Skirmishers @ 70.0 Pts


40 Imperial Guard @ 460.0 Pts
     Great Weapon
     Plate Armour
     FCG
     Icon of Relentless Company [15.0]

1 Artillery - Volley Gun @ 125.0 Pts


1 Artillery - Volley Gun @ 125.0 Pts


5 Reiters @ 105.0 Pts
     Brace of Pistols
     Light Armour
     Musician

1 Arcane Engine of Foreseeing @ 130.0 Pts

Models in Army: 139
Total Army Cost: 2499.0
lub

Kod: Zaznacz cały

1  Lord: Prelate @ 315.0 Pts
     General
     Barding
     Heavy Armour
     Hardened Shield [5.0]
     Locket of Sunna [30.0]
     Sword of Might [15.0]
     Dragonfire Gem [5.0]


1  Lord: Marshal - Seasoned General @ 183.0 Pts
     Seasoned General
     Plate Armour
     Shield
     Dragonscale Helm [10.0]
     Dusk Stone [30.0]
     Charm of Cursed Iron [20.0]
     Hero's Sword [20.0]

1  Lord: Archwizard of Light @ 240.0 Pts
     Magic Level 4
     Dispel Scroll [35.0]
     Talisman of Shielding [5.0]

1 Hero: Captain @ 129.0 Pts
     Great Weapon
     Battle Standard
     Blessed Armour of Frederic the Great [35.0]
     Lucky Charm [5.0]

50 Heavy Infantry - Halberdiers, Seasoned Soldiers @ 365.0 Pts
     FCG
     Banner of Courage [5.0]

15 State Militia with Pistols Skirmishers @ 115.0 Pts
     Musician

11 State Militia with Pistols Skirmishers @ 77.0 Pts


10 State Militia with Pistols Skirmishers @ 70.0 Pts


40 Imperial Guard @ 460.0 Pts
     Great Weapon
     FCG
     Icon of Relentless Company [15.0]

1 Artillery - Volley Gun @ 125.0 Pts


5 Reiters @ 115.0 Pts
     Brace of Pistols
     Heavy Armour
     Musician


37 Flagellants @ 306.0 Pts


Models in Army: 171


Total Army Cost: 2500.0
czy może odpuścić altarynę, wrzucić zamiast tego do drugiej opcji wózek +1 to hit

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Brakuje w tych rozpach czegoś co wymusi napór przeciwnika.
Równie dobrze to Ty będziesz musiał biec do przeciwnika, a wtedy sytuacja już średnio wygląda bo masz wolną piechotę.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Szanowni Imperatorzy! :D
1) Czy dobrze rozumiem, że moja artyleria imperialna - w postaci dział - posiadając tak wysokie zdolności strzeleckie (3) i oddając strzał ma tylko możliwy jeden ujemny modyfikator -1 za daleki zasięg (pomijając ruch)? Czyli stawiając ludka, inżyniera dostaje owo działo bonus do zdolności strzeleckich +1, -1 za zasięg i trafia w cele oddalone o 72'' na 4+ bez względu na zasłony po drodze (ciężkie i lekkie). Jeżeli tak jest jak dumam, to czemu uważacie, że canony są słabe? Przecież w kozaków na dużych celach, na bliskim zasięgu trafiają z inżynierem na 2+, a takiemu celowi trudno jest się schować... Oczywiście pomijam sens strzelania z działa do jednostek typu niewolnicy w Skavenach :)
2) Zastanawiam się nad współczynnikami żywotności połączonych jednostek. Biorąc pod uwagę dla przykładu lorda generała + pegaza zdaje się, że ten połączony model będzie miał 3+3 W = 6W Czyli może "po drodze" dostać 4 rany nim padnie od 5...? Czy dobrze rozczytuję zasadę profilu połączonego?
3) czy sztandarowy armii może posiadać na wyposażeniu tarczę, pistolet, broń ręczną i sztandar - i używać ich wedle uznania? Czy podczas walki wręcz może używać np. tarczy jako osłony i sztandaru jako narzędzia do zadawania przeciwnikowi obrażeń?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, a podwójnie dziękuję osobom potwierdzającym moje tezy :D

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Działa nie są słabe ale są gorsze niż w poprzedniej edycji dlatego ludzie marudza.źle rozumiesz łączony profil działa inaczej Lord na pegazie ma 3w. Sztandarowy może uzywac dowolnego sprzętu nawet takiego który wymaga dwóch rak
Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

SkavenLord pisze:Szanowni Imperatorzy! :D
1) Czy dobrze rozumiem, że moja artyleria imperialna - w postaci dział - posiadając tak wysokie zdolności strzeleckie (3) i oddając strzał ma tylko możliwy jeden ujemny modyfikator -1 za daleki zasięg (pomijając ruch)? Czyli stawiając ludka, inżyniera dostaje owo działo bonus do zdolności strzeleckich +1, -1 za zasięg i trafia w cele oddalone o 72'' na 4+ bez względu na zasłony po drodze (ciężkie i lekkie). Jeżeli tak jest jak dumam, to czemu uważacie, że canony są słabe? Przecież w kozaków na dużych celach, na bliskim zasięgu trafiają z inżynierem na 2+, a takiemu celowi trudno jest się schować... Oczywiście pomijam sens strzelania z działa do jednostek typu niewolnicy w Skavenach :)
Trafianie na 2+ z działa? How?

Są dalej kary za skirmish, hard target i inne umiejętności specjalne.
Stąd np. w manglera na dalekim zasięgu trafiasz na 6+ bez inzyniera.

Fakt, armata nie jest do bani, ale też nie urywa moim zdaniem.

ODPOWIEDZ