Początki...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Re: Początki...

Post autor: quidamcorvus »

Markuene pisze:są jakieś ładne alternatywy dla Empire Merchanta?
LA ma kilka.

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc spytam tutaj.
Która z armii wampirów byłaby najlepsza na start (do nauki Warheima, wybaczająca błędy)?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4480
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Zależy co lubisz. Proponuję Carsteina.

Awatar użytkownika
Grish
Mudżahedin
Posty: 229
Kontakt:

Post autor: Grish »

A najmocniejsze Krwawe Smoki :)
Maluję na zamówienie - szczegóły na PW

fatlazypainter.blogspot.com
Moja galeria
Mój CMoN

Awatar użytkownika
oNe
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165

Post autor: oNe »

witam czy mogę wystawić armię cult of ulric ? czy muszę inną ale przy wykorzystaniu modeli CoU

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Middenheim.

Awatar użytkownika
oNe
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165

Post autor: oNe »

u nas w Gdyni zaczynamy grać w modrehim oryginalnego na tych zasadach https://z-1-lookaside.fbsbx.com/file/Mo ... vqmHV8vXr-

mam takie pytanka na szybko :
1) mam mam taki oddział i chciałbym go wykorzystać Mercenaries odłam Middenheim czy mogę wykorzystać ich w innej bandzie
Obrazek

2) Podobają mi się też skaveny szczególnie rat ogry ale można mieć tylko jednego czy z rozwojem bandy można dokupić nowego
3) czy zdobyte złoto pozwala na kupno kolejnej jednostki czy tylko ulepszeń do nich
4) z tych 2 band Mercenaries i Clan Skyre która jest jakby mocniejsza
5) są gdzieś skrócone zasady jak w to się wogle gra ale po polsku

faj3r
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Toruń

Post autor: faj3r »

oNe pisze:u nas w Gdyni zaczynamy grać w modrehim oryginalnego na tych zasadach https://z-1-lookaside.fbsbx.com/file/Mo ... vqmHV8vXr-
Nie mam dostepu do zasad jakie linkujesz, ale jeżeli to oryginalny Mordheim to:
oNe pisze:1) mam mam taki oddział i chciałbym go wykorzystać Mercenaries odłam Middenheim czy mogę wykorzystać ich w innej bandzie
Zazwyczaj w Mordheim nie gramy na WYSIWYG bo się po prostu nie da. Musiałbyś konwertować prawie każdy model co bitwę. Nierealne. Wszystko tez zależy jak gra twoja ekipa. U nas wszystkie modele 28mm lub w bardzo zbliżonej skali są dopuszczone (niezależnie od producenta)
oNe pisze:2) Podobają mi się też skaveny szczególnie rat ogry ale można mieć tylko jednego czy z rozwojem bandy można dokupić nowego
Skaveny, jako gang mają dostęp do 1 zwykłego RatoOgra jako członka bandy. Jeżeli gracie na Wszystkie zasady do Mordheim, czyli tez te co wychodziły w TC (Town Crayerach - dodatkach do White Dwarfa, oraz tych które wyszły w Mordheim Annual 2002 i Empire in Flames) to masz możliwość wynająć Mechanicznego Ratogra - Clan Skryre Rat Ogre. Jest ciekawy. Ma swoje ograniczania, bo nie biega i może się popsuć (a nawet eksplodować jak masz pecha), ale jest naprawdę ciekawym dodatkiem i gwarantuję Ci, że przeciwnicy nie lubią za bardzo być w jego pobliżu.No i jest to jeden z nielicznych członków gangu, który jest niewrażliwy na strach, a grając skavenami to jednak ważne. Wtedy możesz mieć dwa. Miałem kupę zabawy konwertując jednego z Rat Ogrów z Wyspy Krwi na tego mechanicznego :-)
oNe pisze:3) czy zdobyte złoto pozwala na kupno kolejnej jednostki czy tylko ulepszeń do nich
Co bitwę możesz dowolnie zwalniać i dokupować nowych członków Gangu. Masz to dokładnie opisane w podręczniku. Możesz też dokupować nowych członków weteranów - z doświadczeniem. W podręczniku jest opisane jak to robić. TO oczywiście kosztuje extra i trzeba ich znaleźć najpierw :-) ale takich zwykłych kupujesz bez problemu w limitach które masz podane w zasadach gangu oczywiście
oNe pisze:4) z tych 2 band Mercenaries i Clan Skyre która jest jakby mocniejsza
Niektórzy twierdzą, że Skaveni są "przegięci" bo mają sporo zalet w Mordheim, ale powiem Ci że ważny jest klimat bandy. Grałem bardzo długo skavenami i mam ich dość. Z dwóch powodów - po pierwsze przestał mi odpowiadać klimat zarozumiałych szczurzych tchórzów :-) (po długiej lekturze książek o Gotreku i Feliksie) a po drugie gram bardzo często - właściwie najczęściej - przeciwko gangom wzbudzającym strach, a przy liderce skeywasów żadko powyżej 6 a zazwyczaj na poziomie 4-5 to porażka. Co Ci po rozwiniętym blackskavenie, który ma fajne statystyki, skile, sprzęt... jak nie wyrzucisz liderki (pomimo, że pierwszym skilem jaki daję szefowi to battle tongue czyli +6" do zasięgu do LD) co oznacza, że trafiasz na 6+? No ale to w wypadku faktycznie gangów wzbudzających strach. Tak to mają sporo zalet. Maja tanie proce, są szybcy i jest ich dużo. To co ja osobiście zauważyłem, to że na początku gang wydaje sie mega mocny, ale po kilku bitwach jak przeciwnicy się wzmocnią to skaveni tracą trochę zalet. Na rozwiniętych i opancerzonych przeciwników proca już tak fajnie nie działa. Jak Ci mocno podskoczy BS i weźmiesz EagleEye i Trick Shooter, to robi się lepiej, ale do skili mają dostęp tylko bohaterowie. Oznacza to, że twój zwykły szczur będzie miał max BS4 (henchmen może 1 charakterystykę rozwinąć tylko o 1 punkt w górę) - przy zasięgu 18" procy, masz -1 za zasięg, -1 za cover, jeśli szedłeś -1 za ruch - czyli max rozwinięty henchmen po ruchu na długim zasięgu trafia na 6+ jeżeli przeciwnik ma covera, lub 5+ jeżeli go nie ma. To mało. Sam się o tym wielokrotnie przekonałem. 18-19 skevasów z których trafia mi 6-7 z czego 1-2 coś robi a najczęściej wróg ląduje na plecach. IMHO bez rewelacji. W skavenach idziesz na ilość. Musisz opaść wroga gromadami. Jak to ktoś kiedyś napisał, taktyka stada. Ja jednak wolę, mniejszą ilość lepszych wojowników niż tłum gorszych.

Co do Merców - mnie Middenheimerzy zawsze kusili modelami, bo są bardzo klimatyczni, ale nimi nie grałem. Z merców ja wybrałbym Reiklanderów, bo generalnie grywam gangami strzelającymi. A z ludzi ogólnie, to chyba Łowców Czarownic lub Siostry. A czy są dobrzy? Wiesz, to są ludzie. Można nimi wygrywać, a można przegrywać. Mam wrażenie, że są tacy neutralni, ani nie słabi ani nie przegięci. Z tym że nie mają czarów (o ile jest to dla ciebie istotne) i nie są to mega wypasieni wojownicy, także raczej nie posyłał bym ich pojedynczo do walki, tylko w grupach. Mają przeciętny ruch, maja ludzki T i S. Nic przegiętego. Za to mają spory dostęp do wszelkich najemników (mało który ma zasadę, że nie przyłączy się do ludzi, poza wyjątkami jak np Veskit który walczy tylko ze Skavenami) Ludzie są o tyle fajnym graniem na początek, ze łatwo się nimi nauczyć grac, bo maja mało zasad specjalnych o których trzeba pamiętać, żeby wykorzystać ich w pełni, ale to zależy od gracza. Niektórzy uwielbiają zasady specjalne i im to nie przeszkadza :)
oNe pisze:5) są gdzieś skrócone zasady jak w to się wogle gra ale po polsku
Proszę http://azylium.vot.pl/News/article/sid= ... under.html ale ich nie czytałem i za błędy nie odpowiadam. W przypadku kiepskiego tłumaczenia i tak zazwyczaj wersją rozstrzygającą jest oryginał.
KUPIĘ: Bitsy (głównie kusze i bicze) od Dark Elves
--
"In a mad world, only the mad are sane." - Akira Kurosawa
mój blog: Sand and Glue

Obrazek

Awatar użytkownika
oNe
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165

Post autor: oNe »

te te zasady http://home.deds.nl/~mordheim/MordheimRulebook.pdf

znaczy ja chcę bardziej ludźmi bo zbieram akurat cult of ulric i to bardzo mi odpowiada
mam figurki:
GRAND MASTERS WHITE WOLF KONNO
WARRIOR PRIESTS OF ULRIC KONNO
WARRIOR PRIESTS OF ULRIC PIESZO
AR- ULRIC - EMIL VALGEIR
VORN THUGENHEIM BSB ULRIC
KNIGHTS OF THE WHITE WOLF KONNO
TEUTOGEN GUARD
FLAGELLANTS

wiec coś z tego złoże a właśnie postacie na koniu są?
a ludźmi lubię grać więc coś sobie złoże z tych figurek , a czy tu się zakłada kartę coś jak do rpg ?

ODPOWIEDZ