Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Abrasus »

Musisz Hero dać true chaos żeby mogli wchodzić. Lust hero do oddziału True Chaos nie wejdzie.

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

1 Lord: Great Khan Hellfist @ 290.0 Pts
Hellfist; General; True Chaos
Dusk Stone [30.0]
Mithril Mail [30.0]

1 Lord: Great Shaman of Lust @ 425.0 Pts
Lore of Great Maw; Lore of Great Maw; Lore of Great Maw; Lore of Great
Maw; Mark Lust; Magic Level 4
Talisman of Supreme Shielding [50.0]
Book of Arcane Power [50.0]

1 Hero: Khan @ 175.0 Pts
True Chaos; Heavy Armour; Battle Standard
Stalker's Standard [40.0]
Razor Blade [5.0]

8 Bruisers of Lust @ 460.0 Pts
Mark Lust; Great Weapon; Heavy Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic
Standard; Musician
Skull of Qunghet [20.0]

1 Champion @ [10.0] Pts

3 Tribesmen @ 85.0 Pts
True Chaos; 2ndWeapon; Light Armour

3 Tribesmen @ 85.0 Pts
True Chaos; 2ndWeapon; Light Armour

3 Tusker Cavalry @ 234.0 Pts
True Chaos; Light Armour; Iron Fist

3 Tusker Cavalry @ 234.0 Pts
True Chaos; Light Armour; Iron Fist

1 Rock Aurochs of Pestilence @ 270.0 Pts
Mark Pestilence; Frenzy; Crossbow; Lance

4 Mercenary Veterans of Lust @ 240.0 Pts
Vanguard; Swiftstride; Mark Lust; Heavy Armour; Iron Fist

Models in Army: 29


Total Army Cost: 2498.0

Rozpa na zasadzie szarżuję w 1 turze, skorygowana o błędy.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

skoro mają szarżować w 1 turze to zrobiłbym tak:

tyrant - brakuje mu potka siły
bsb - daj mu tarcze z 5+ save i imię z plate armorem - chyba, że chcesz go z tyłu trzymać ale w szarży wg mnie lepiej się przyda wpłacając D3 impakty z większą siłą

ironi - skoro jest w nich tyrant to lepiej dac im Ld banner/Mv banner - ma on fear z bazy
tuskery / stonehorn - lust mark chyba lepszy skoro chcesz szarżować
mercenary - thunderous charge chyba lepsze niż vanguard - bez pistoletów.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

O cenne rady, skorzystam :D

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Rozpa do słaba nie polecam. Realnie użyteczny czar to 1 i 6. Brak sztandarów, odginaczek, zmarnowane punkty w markach. Na stonehornie akurat miodna sprawa, na meneaterach też się przydał. Pomysłu jednak nie porzucam i będę się z nim ogrywać w ramach urozmaicenia od standardowych rozpisek, które w 8 jak i teraz w 9 wydają mi się praktycznie jednakowe :)

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 397
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Post autor: Qsownik »

Zgodnie z aktualnymi zasadami Stonehorn nie może brać marków :D Ale OK Army Support pisał, że ten błąd jest do poprawki.

Czy 6x Ironguts (FCG) + 6x Bulls (armor na max, FCG) + 3x Bulls (armor na max, muzyk) sprawdzi się w takim ustawieniu jako core? Czy też zrezygnować z 3-jki i dobić Ironów i Bulli to 8/9 modeli?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Zgodnie z założeniem że lepiej coś mieć niż mieć nic to musisz mieć jeden duży oddział 12 bulls/10 ironow. Inaczej wszystkie punkyy w core są zmarnowane :P

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

a nie zgodzę się. Na ograch da się grać takie msu typu 3x3 mourny 2x 6 ironów 2x6 manów i 2 stonehorny. O dziwo nawet bangla.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Unnamed2500 Pts - Ogre Khans Army

1 Hero: Mammoth Hunter the Wildheart @ 220.0 Pts
Wildheart; General; Great Weapon; Ogre Crossbow; Scout;
Mithril Mail [25.0]
Talisman of Greater Shielding [25.0]

1 * Hero: Mammoth Hunter @ 420.0 Pts
Lance; Ogre Crossbow; Light Armour; Battle Standard; Rock Aurochs;
Lucky Shield [5.0]
Gemstone Amulet [15.0]
War Banner [15.0]
Divine Icon [15.0]

1 Rock Aurochs

1 Hero: Shaman @ 196.0 Pts
Fire Blessing; Magic Level 2; Path of Fire; Great Weapon;
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Shaman Rottenjaw @ 206.0 Pts
Rottenjaw; Magic Level 2; Path of Wilderness; Great Weapon;
Gem of Fortune [25.0]
Demon Heart [25.0]

2 Yetis @ 80.0 Pts
Paired Weapons

1 Sabretooth Tigers @ 40.0 Pts

9 Tribesmen @ 394.0 Pts
Iron Fist; Heavy Armour; Scrapling Lookout; Veteran Magic Standard;
Musician
Skull of Qunghet [10.0]

1 Champion @ [10.0] Pts

24 Scraplings @ 113.0 Pts
Short Bow; Standard; Musician

1 Scrapling Foreman @ [23.0] Pts
Great Weapon

2 Yetis @ 80.0 Pts
Paired Weapons

5 Scrapling Trappers @ 40.0 Pts
Throwing Weapon

1 Sabretooth Tigers @ 40.0 Pts

3 Tusker Cavalry @ 390.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Dragonskin Banner [40.0]
1 Champion

1 Scratapult @ 130.0 Pts

1 Scratapult @ 130.0 Pts



Total Army Cost: 2479.0


Co myślicie? Jeszcze wolne 20pkt
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jakoś tego nie widzę. Generał w scoucie => armia poza zasięgiem lidery.
Poza tym może się schować tylko w yeti a ich jest 2szt tylko.
Core słabawy, po mojemu lepiej grać bez marków i bez hunterów ale mieć tych ironów i koty.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Ostatnio na turnieju bardzo dobrze sprawdzili mi się Maneaterzy z Iron Fist, Holy Icon, Swiftstride/Thunderous Charge. Teraz mam zamiar testować krowę w obstawie kilku dużych kotów.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ogólnie chce testować tego WildHeart więc cory muszą mniej więcej tak wyglądać jak teraz. Wcześniej grałem na 7 ograch + 2 magów ale zazwyczaj brakowało po czasie modeli i oddawali pkt. Rozmyślałem nad tylko piątką + jeden duży mag i wtedy więcej yeti i kotów.

Chciałbym spróbować jak najefektywniej wykorzystać tego Wild Heart:
Przerzut z BSB na 18" chyba lepszy niż generalska 9LD. Najgorsze jest to, że tego imię gdzieś trzeba upchać. Średnio wiem jak to ugryźć. Tyle, że tak jak Stan zauważyłeś nie ma gdzie ten łowca się chować, lecz moich ostatnich grach nie było za dużo artylerii po drugiej stronie, więc może dla tego się nie sparzyłem nim.

W większości mi te Mournfangi z GW robią gre. Osobiście wolę ich zamiast Maneaterów.
Silvestro z tych Maneaterów zrobiłeś takie upośledzone Mournfangi - wolniejsze, wymagają udanej szarzy, mniejszy save, mniejszy T, jedynie więcej woundów i biją szybciej ( więc kwestia paringu czy wyjdą lepiej ). Też nie wstawisz do nich bohatera bo tracą swifstride.


Co myślicie o kotach w większej liczbie jako obstawa dla Łowcy by miał się gdzie schować w razie czego?
Na ilu scoring unitach gracie? Zastanawiam się czy nie robić podejścia do dwóch tylko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Grałem dwa mecze z Dwarfami i jeden z Imperium strzeleckim. Z imperium była kicha, natomiast z Dwarfami większa inicjatywa i przerzut Wardów był bardzo miły :) Najbardziej się bałem o brak stubborna (byłem nauczony gry na koronie) dlatego wziąłem dużego kucharza z 5 czarami, ale i tak znakomitą opcją jest rzucanie Hate na przeciwnika :D Całą poprzednią edycję przegrałem na 2 x 2 mournfangów, deklasowały maneaterów z powodu Save, teraz wydaje mi się, że Maneaterzy mogą z nimi konkurować (wiadomo, że większy Asv i T przemawia na korzyść kociaków, ale inicjatywa, WS, ilość wypłacanych ataków, elastyczność - w końcu myślę o tym aby ich wystawiać). Poza tym Mournfangi zawsze traktowałem jako odginaczkę, jednostkę do flankowania - max 3 w oddziale.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Ja za to często gram z Wochem, Lizakami, Vampirami, Leśnymi Elfami - tam nie ma dużo lub całkowicie brak strzelania z Ordance więc mi się sprawdza kawaleria lepiej.

Jeśli chodzi o Ludojadów fajne te zmiany zrobili - szczególnie, że dali halabardę (wg mnie najlepsza opcja teraz)

U mnie największym problemem zawsze jest moja faza magii. Nie mogę jej efektywnie wykorzystać.
Próbowałem brać domene z niskimi castingami i maga z 3+ do casta. W teorii mam rzucać dużo czarów to w trakcie gry wychodzi, że muszę rzucić jakiś inny z w powiększonej wersji i plan się sypie lub pierwszy rzut wychodzi słabo i trace Focus :D
Teraz próbuje ogarniać rzucanie mniejszej ilości czarów z wyższymi castingami ale nie wiem czy się do tego dobrze zabieram.
Obrazek

Awatar użytkownika
ratkes
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: ratkes »

co powiecie o takiej rozkminie:

Unnamed2500 Pts - Ogre Khans Army

1 Lord: Great Khan
General; Heavy Armour;
Khagadai's Maul
Bluffer's Helm
Divine Icon

1 Hero: Shaman
Magic Level 2; Path of Butchery; Iron Fist;
Dispel Scroll
Talisman of Shielding

1 Hero: Khan
Heavy Armour; Battle Standard;
Skull of Qunghet
Dragonscale Helm

1 Hero: Mammoth Hunter
Ogre Crossbow; Light Armour
Heart-Ripper
Lucky Charm
Potion of Swiftness
Rock Aurochs

9 Bruisers
Musician, Champion
Banner of Speed


6 Tribesmen
Iron Fist; Heavy Armour

1 Kin-Eater

1 Sabretooth Tigers

1 Sabretooth Tigers

3 Tusker Cavalry
Iron Fist; Light Armour
Dragonskin Banner

6 Mercenary Veterans
Poisoned Attacks; +1 BS; Brace of Ogre Pistols; Heavy Armour




Chciałem trochę pokombinować z Mammoth Hunterem na StoneHornie. Lubie grać MH a wrzucenie go na świnię zaoszczędzi trochę punktów niż wystawienie dwóch modeli osobno. Dałem mu potionkę +3 do Inicjatywy, żeby to zdążył wypłacić chleby, zanim jakiś klepacz uwali go w CC. 5 ataków na 3+ s5 nie jest chyba najgorsze. Niestety niski save jest przerażający:/
Duży Khan w standardowym (ostatnimi czasy) buildzie siedzi w Bruiserach, razem z małym Khanem - bsb. Jako, że Feara w klocku już nikt nie budzi, to dałem banner z Fearem. Dodatkowo +1 do Movementu, żeby cały klocek był bardziej mobilny.
Shaman siedzi w Bullach i trzyma się blisko dużego kloca, żeby wspierać magią Siłe, Wytrzymałość, okazjonalnie regenkę dopalić itp. Kotki lecą odginać, Kin-eater wychodzi na tyłach, Mourny z bannerem na przerzuty lecą gdzie się da, a ludożercy strzelają poisonami na 4+.
W piątek prawdopodobnie będę testował tą rozpę, chyba, że pojawi się zalewająca fala krytyki i okaże się, że całość nadaje się na kibel:/
Proszę o Wasze opinie zatem ;)

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Jakoś tego nie widzę, ale z doświadczenia wiem, ze czasem takie rozpiski potrafią zaskoczyć. Spróbuj dać GW BSB. Próbuj, próbuj :) Daj znać jak poszło.
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Moje osobiste odczucia:D Nie sugeruj się nimi bo nie jestem graczem pierwszych lotów ale ostatnio coraz więcej mi wychodzi w lokalnym środowisku :D


Khan - brak jakiegokolwiek imienia.
Trolleater - regene 5+ to zawsze 1/3 woundów mniej ale jak wpadnie killer to może Ci go zabić zanim uderzysz ( problemem jest głupota i to, że docelowo chcesz wrzucić regenę właśnie na ten oddział więc się zmarnuje )
Headhunter - jesteś w stanie się podleczyć chyba że coś Cię zabije:D
hoardmaster - podniesie ci save do 3+ ale przeciwko innej mocnej postaci to i tak kupa :D
niby masz bluffers helm i to wystarczy przeciwko R&F modelom nawet z S6 ale wpadnie heros z 7S i kupa

BSB -
jeśli ma stać z tyłu to wywal mu hełm i daj Flesh Rendera ( magiczne GW )
jeśli ma stać z przodu to warto dać ward 5++ za 25pts bo i tak masz 30pkt wolnych

Hunter -
Lucky charm - przerzut 4+ save to nie przerzut :D
Heart Ripper - tu marnuje się save z ironfista

ja swojego składam tak:
lucky shield ( odbicie pierwszego hita ) 5pts
talizman xx nie pamietam nazwy ( ward od pierwszej rany ) 15pts
zostają wolne 30pkt - ja lubię blessed sword lub divine ikone + miecz dający +1Str

Tuskery - osobiście preferuje 2-3 osobowe oddziały tylko z muzykiem a jak dawać ten drogi baner to na oddział składający się z 4 modeli

Tribsmen - nie masz tam command grupy? muzyk czasem naprawdę się przydaje - swift reform

Mercenary Veterans - j.w.
Obrazek

Awatar użytkownika
ratkes
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: ratkes »

Dzięki Odoamar...
Spoko trafnych uwag się pojawiło:)
Rozpa już zmodyfikowana, czeka na jutrzejszy test.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Nie ma sprawy. Wszyscy jeszcze testujemy, nie ma jednej mety więc wszystko może okazać się dobre, a to mi się w tej grze podoba :D
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

pełna zgoda od kiedy mamy nowego booka wszystko może być fajne, ba nawet w cyferkach nie ma pewności czy coś jest must have, a to dobrze wróży :)

ODPOWIEDZ