Katapulta Khemri....Czy moze.....

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Chwila, jeżeli to jest wynik 4-6 na misfire charcie to może. Mi chodziło o wynik 2-3 (Nie może strzelać też w następnej turze). Co do opisu w RB to on po prostu nie uwzględnia smitinga i tyle. IMO po misfire z wynkiem 4-6 można spokojnie strzelać w fazie shootingu.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Nie tylko IYO. "Counts as additional shooting phase", na miłość Asp Godess!
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Izo pisze:Co do opisu w RB to on po prostu nie uwzględnia smitinga i tyle.
life is tough...
RB nie uwzglednia wielu rzeczy, co nie znaczy ze mamy go olewac. w tym przypadku sprawa jest jasna - nie moze strzelac w tej turze, to nie moze i ch** :D
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
yarma
Chuck Norris
Posty: 664
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Świebodzin

Post autor: yarma »

W przypadku SSC, jeśli zmisfajeruje w fazie magii, to na 2-3 nie strzela w tej i następnej fazie strzelania, czyli de facto do końca tury. A na 5-6 nie strzela do końca tury. Czyli wychodzi na to samo, z drobną różnicą, że na 2-3 traci załoganta. Tak to rozumiem czytając cytaty z pop. postów.
Temat mnie zaintrygował, bo zaczynam powoli skłaniać się do zbierania tej przegiętej armii :) Malal, szykuj się na zemstę mumii...

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Gobos, Yarma, ależ wy okrutne bzdury piszecie. Na 4-6 nie strzela po prostu w tej fazie i tyle. Jeśli odbyło się to w fazie magii, to w fazie strzelania można z klopy wypalić normalnie.

Czy ktoś z LS mógłby tu wejść i podać oficjalną wykładnię/interpretację osobom głuchym na argumenty i odpornym na logikę? ;)
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

grzech76
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: grzech76 »

edit :-)

doczytalem i wszystko jasne

może strzelać :-)

Awatar użytkownika
yarma
Chuck Norris
Posty: 664
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Świebodzin

Post autor: yarma »

Podsumujmy.
Mamy w pełni sprawną katapultę w fazie magii. Tworzymy jej "dodatkową fazę strzelania". Załapuje misfajera. Załużmy, że rzucamy 5. Odczytujemy wynik z tabelki. "Nie może strzelać do końca TURY". Czy pomiędzy fazą magii, a fazą strzelania następuje koniec tury? NIE
Czyli w fazie strzelania NIE MOŻE STRZELAĆ.
Opis inkantacji nie dotyczy tej sytuacji. Mówi on wprost, że "dodatkowa faza strzelania" może tylko przyspieszyć zablokowaną katapultę z poprzedniej tury, lub taką która była ruszona.. Czyli poświęcić tą extra fazę na odblokowanie i wykonanie strzału w następującej po niej fazie normalnego strzelania.
@Tomaszu gdzie tu jest błąd logiczny?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Jakkolwiek głupie to by sie nie wydawało yarma ma racje jeśli chodzi o tok rozumowania. Tzn w opisie inkantacji rzeczywiście jest napisane że można tym przyspieszyć strzał np zablokowanej czy ruszonej jednostki natomiast nie pisze nic o tym co się dzieje z misfajerem w dodatkowej fazie strzału. Więc tu konsultujemy sie z RB który jednak mówi o działaniu na całą ture a nie faze. To prawdopodobnie nieświadome przeoczenie panów z GW (a takich mamy sporo) biorąc dosłownie zdanie p i q wychodzi na to że prawdą jest że nie może strzelać do końca tury a nie fazy.

(Żeby nie było uważam to za bzdurę)

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Wszedzie nie maja z tym problemu tylko nagle w Polsce znajduje sie Jełop i szuka dziury w calym. Chcecie kolejne uscislenie sedziowskie w tak trywialnej i oczywistej sprawie? To je pewnie dostaniecie a klopa TK bedzie mogla strzelac normalnie.

Bo przeciez w opisie misifera 2-3 pisze ze nie moze strzelac w tej i nastepnej turze wiec opis Inkanacji mowi o innej sytuacji bo phase not turn :roll:
podpis nieregulaminowy - administracja

Jason
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Jason »

A ja bym właśnie się oparł o to, że takich nieświadomych przeoczeń jest więcej i takie fundamentalistyczne trzymanie się tego co jest w RB, i to kiedy wiemy że nie uwzględnia wszystkich sytuacji, jest rozwiązaniem złym. Uważam, że w tej sytuacji katapulta może jak najbardziej strzelać w fazie shootingu i nawet by mi do głowy nie przyszło żeby przeciwnikowi tego zabronić.

Drugą sprawą jest to, że gdybyśmy chcieli mieć RB odpornego na takie sytuacje to miałby on 50 stron więcej a co trzecie zdanie brzmiałoby "unless army specific rules state otherwise".
The most important rule!
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Lizardmen, Bretonnia, High Elves

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

Nie bardzo rozumiem czemu nagle mamy zmieniac zapis z RB z turn na phase, to moze jeszcze zmienimy pare innych zasad bo na pewno wiele jest osob w Polsce ktorzy wiedza jakie byly zamiary tworcow zasad i wiedza gdzie dokladnie sie pomylili... Jak wybijesz z oddzialu 40 chlopa 33 modele i nie zdadza breaka to jest panika a jak wybijesz 39 to nie ma, pewnie tez to bylo przeoczenie chlopakow z GW i zawsze mozna to zmienic....

Awatar użytkownika
Andy
Chuck Norris
Posty: 383
Lokalizacja: (K)rasnoludzka (G)ildia (B)ezpieczeństwa

Post autor: Andy »

Jak pamiętam to zawsze było iż misftire w fazie magi powodował także iż w zwykłej fazie nie można było strzelać. Ten sam wątek był wałkowany już na Warseer`ze dawno dano temu...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

To teraz pytanie.

Katapulta rzuciła w fazie magii misfire że nie strzela w tej i następnej turze.
Czy w następnej turze w fazie magii rzucając inkantację odblokowuję strzelanie w fazie shootingu?

Z zapisu inkantacji tak wynika.

Ale czy zapis next turn liczy się do ilości strzałów tudzież faz danej tury?
TK maja jakby dwie fazy strzelania w kazdej turze rzucając odpowiednie inkantacje.Wychodzi na to że mamy 12 faz strzelania.
Waląc misfire w pierwszej fazie pierwszej tury (załóżmy że nie strzelamy dwie tury) to nie strzelamy w pierwszej fazie magii,pierwszej fazie shootingu,drugiej fazie magii a czy możemy w drugiej fazie shootingu?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

W opisie misfirea przy 2-3 oaz 5-6 jest wyraznie napisane 'turn', zas przy inkantacji 'phase', wiec mozna w fazie magii badz strzelania odblokwac tylko dzialanie jaiegos czaru, czyli jak w pierwszej turze na misfajerze wypadnie 2 to wg mnie nie dziala katapa przez 4 turys strzelania. Ale pewnie ktos stwierdzi ze trzeba cos niecos pozmieniac w RB;)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Przecież to jest wyjaśnione w opisie czaru.

Turn = phase w tym wypadku.

Tak więc możesz odblokować katapę w magii i w strzelaniu wypali.

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Jason pisze:A ja bym właśnie się oparł o to, że takich nieświadomych przeoczeń jest więcej i takie fundamentalistyczne trzymanie się tego co jest w RB, i to kiedy wiemy że nie uwzględnia wszystkich sytuacji, jest rozwiązaniem złym.
jasne, po co nam rulebook? do rozstrzygniecia spornych kwestii wystarcza przeciez 'zdrowy rozsadek' :roll:
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Wiec bull Centaury nie moga wchodzic do domku :wink: cavalery base to cavalery base 8)
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

ksuM, mozesz pokazac miejsce z ktorego wynika ze turn=phase? Jest wiele rzeczy ktore traca sens w 7 ed. jak np. 4 ranki herdow, wiec uwazam ze skoro w AB jak i RB jest wszystko czarno na bialym to nie ma co zmieniac zasad. A jak ktos bedzie zmieniac zasady na zdrowy rozsadek to ja prosze o wycofanie szarz taktycznych :) :)

Awatar użytkownika
MUKER
Falubaz
Posty: 1172
Lokalizacja: 4 piramida od lewej

Post autor: MUKER »

Dziwią mnie co niektórzy, przecież dokładnie pisze w AB do TK, że to się liczy jako faza strzelania, więc o ile w najbliższej fazie strzelania nie mogłaby strzelać z jakiegoś powodu np. bla bla to będzie mogła i już.

Przecież nikt tu nie neguje podręcznika, tylko zasady inkantacji mówią co i jak i już.
And the ground did tremble as the king marched to war...
********
Dziecko jest idealnym przykładem rządów mniejszości!

Awatar użytkownika
Robak
Chuck Norris
Posty: 481
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Robak »

To przeczytaj misfire w RB, gdzie nie pisza o fazach tylko turach. Nie mozesz strzelac juz w tej turze, to nawet jak by i 100 tych faz strzelania ta tura miala to przeciez dalej jest ta tura w ktorej RB mowi ze nie mozna strzelac.

Zablokowany