
HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY
Jak dla mnie, bomba 

dziekuje
alke potrzebuje zlozenie bohaterow i banerow
jaka magia?
kurde popierdolili z tym nazewnictwem dokumentnie miast zostawic z 8 to ja wogole nie kapuje o co chodzi a pewnie to te same p[rzedmioty co byly dawniej

jaka magia?
kurde popierdolili z tym nazewnictwem dokumentnie miast zostawic z 8 to ja wogole nie kapuje o co chodzi a pewnie to te same p[rzedmioty co byly dawniej
Ciężko coś powiedzieć na temat rozpy na 1000 pkt bo cała 9th age jest z definicji na 2500 napisana:p
Albo full kawa albo full strzelanie bym zrobił. Siostry na te punkty są super.
Albo full kawa albo full strzelanie bym zrobił. Siostry na te punkty są super.
zrobilem 2 bitwy jedna z chaedcja wygralem do 0 a druga ze skavenami przegralem do 15-5 ale to ciezko bo ja testowalem i zasad nie znalem wiec duzo bledow popelnilem ale SM + strzelanie jest ok moze by lepiej bylo mag + bsb + LSG + SM + feniks sadze ze mogloby byc ciekawiej
Ja miałem mieć:
smoczy mag 2lvl, 2+/rerol, dodatkowy czar
w corze duże łuki z dyscypliną albo 2x małe
bolec
i za reszte 20 PG z mieczykiem feara oraz gleaming pendantem.
Szkoda, że nie zagrałem tym.
smoczy mag 2lvl, 2+/rerol, dodatkowy czar
w corze duże łuki z dyscypliną albo 2x małe
bolec
i za reszte 20 PG z mieczykiem feara oraz gleaming pendantem.
Szkoda, że nie zagrałem tym.
w tej edycji oplaca sie brac speary wala z 3 rzedow i maja AP do tego LSG strzela wszystkimi modelami
A kurcze, jaki rozkminiałem HE i lothernów to mnie zbesztano, że drogie, że po co, że lepsze inne... a to takie Wash&Go ;p
Wg mojej skromnej oceny, to jest to mega jednostka, którą na domiar można wysadzić w ambushu i jazda po tyłach, albo z flanki jak ta lala
Wg mojej skromnej oceny, to jest to mega jednostka, którą na domiar można wysadzić w ambushu i jazda po tyłach, albo z flanki jak ta lala

bo kiedys meta wygladala tak ze byli WL + lucznicy i magowie i bolce i orzelki, pozniej jak zmienil sie book to byli SH ER WL i bolce i feniks a teraz meta sie znowu zmienila kila razy w zaleznosci co robili z bookiem na chwile obecna wydaje sie ze jest kilka opcji zlozenia i wszystkie sa rownie dobre w zaleznosci co sie chce zrobic i jak
de facto ciekawa rozpa to bedzie PG/SM/WL + SH z BSB + bolce + feniks + arcy na smoku do tego ER jako odginaczki
inna opcja to luki albo LSG (z nimi jest problem tylko taki ze ze na ich 3 przypada 4 lucznikow) pytanie czy jak bedzie jakis CC czy nie lepiej wtedy miec tych LSG ...
ja sie sklaniam chyba ku standardzie:
arcy na smoku
bsb na konió ew pieszy zeby miec +1 do sily w szarzy na SM
maly mag jak wlezie konno
3 x ER jako odginaczki
klocek SH
klocek SM z razorem zeby miec AP
3 bolce
peniks
de facto ciekawa rozpa to bedzie PG/SM/WL + SH z BSB + bolce + feniks + arcy na smoku do tego ER jako odginaczki
inna opcja to luki albo LSG (z nimi jest problem tylko taki ze ze na ich 3 przypada 4 lucznikow) pytanie czy jak bedzie jakis CC czy nie lepiej wtedy miec tych LSG ...
ja sie sklaniam chyba ku standardzie:
arcy na smoku
bsb na konió ew pieszy zeby miec +1 do sily w szarzy na SM
maly mag jak wlezie konno
3 x ER jako odginaczki
klocek SH
klocek SM z razorem zeby miec AP
3 bolce
peniks
Dragon mage nie jest po to aby wchodzil w cc, chyba ze z fastem
co z koleji troszke kloci sie z jego idea... dlatego osobiscie uwazam ze taniej i lepiej wystawic 2 magow. Na papierze fajnie wyglada mag z 5T 4W i 2+AS ale jakos nie widze tego aby on sie splacil w czasie tych 6 tur... W zasadzie te 4W sa ważywne na nim...

czy mag na smoku to nie strata smoka - w sensie: można by go inaczej zagospodarować? Podoba mi się koncepcja maga jako biegacza za oddziałami w harcownikach, a na smoka kozaka
dodatkowo trzeba uważać np. na canony imperium (nie znam pozostałych AB poza szczurkami, trochę HE - których "nie czuję za bardzo" i właśnie imperium) bo w duże cele z inżynierem ładuje na bliskim zasięgu (czyli w tym konkretnym przypadku do 36'') na 2+ z siłą 10 i do tego wielokrotne rany wybuchowe K3+1 (przeciwko latającym K3+2), więc do czasu wyeliminowania zagrożenia - taki smok musi siedzieć niewidoczny za "winklem" i czekać - bo 2 strzały z dużym prawdopodobieństwem są w stanie przetrzepać mu ogon.

dodatkowo trzeba uważać np. na canony imperium (nie znam pozostałych AB poza szczurkami, trochę HE - których "nie czuję za bardzo" i właśnie imperium) bo w duże cele z inżynierem ładuje na bliskim zasięgu (czyli w tym konkretnym przypadku do 36'') na 2+ z siłą 10 i do tego wielokrotne rany wybuchowe K3+1 (przeciwko latającym K3+2), więc do czasu wyeliminowania zagrożenia - taki smok musi siedzieć niewidoczny za "winklem" i czekać - bo 2 strzały z dużym prawdopodobieństwem są w stanie przetrzepać mu ogon.
tak macie racje tez to przemyslalem na smoka pojdzie prince klepacz a duzy mag w oddzial
Ja na chwilę obecną gram pi razy oko czymś takim:
- prince konno klepacz (7S, 1+ AS i reroll)
- bsb konno (hero's sword, ward5+ przeciwko maszynom)
- arcymag konno (white magic, ametyst cristal, MR3)
- mag konno (beast, scroll)
- 15 SH z płonącymi atakami
- 3 x 5 ER
- 3 x bolce
- 30 SM z AP1
- lodowy fenio
Główny minus jaki zauważyłem to to, że trochę mnie mało na stole, ogólnie jakoś zawsze mam mega pecha w kostkach i bolce nie robią szczególnie dużo, myślę nad wymianą feniksa albo na shadow wariorów, albo na WL z skirmishu
- prince konno klepacz (7S, 1+ AS i reroll)
- bsb konno (hero's sword, ward5+ przeciwko maszynom)
- arcymag konno (white magic, ametyst cristal, MR3)
- mag konno (beast, scroll)
- 15 SH z płonącymi atakami
- 3 x 5 ER
- 3 x bolce
- 30 SM z AP1
- lodowy fenio
Główny minus jaki zauważyłem to to, że trochę mnie mało na stole, ogólnie jakoś zawsze mam mega pecha w kostkach i bolce nie robią szczególnie dużo, myślę nad wymianą feniksa albo na shadow wariorów, albo na WL z skirmishu

Właśnie moim zdaniem w tym dużym magu, siła armii
chodzi o to, że po pierwsze, ma on kupiony honor (zwiększony zasięg i ten czar do ściągania buffów) no i zabranie kostki magii przeciwnikowi robi robotę....co do reszty rzeczy, na pewno potestuje

Generalnie też doszedłem do wniosku, że ten zasięg to się głównie w pierwszej turze przydaje, ale dispell już jest dość kuszącą opcją, fakt faktem, jest to bound spell, pogram na nim jeszcze trochę, i jak uznam że jestem gotowy złożyć go taniej to spróbuję 

ciekawa rozpa ale pytanie czy GW zrobia wiecej niz feniks ktory ma przede wszystkim efekt psychologiczny no i moze szachowac od boku szarza w oddzial przeciwnika czy zjesc niektore monstery jak np chimereSemi pisze:zamiast feniksa daj 10 GW i orla, a zamiast fastow daj 2x5 HL ze sztandarami, bedziesz w stanie chociaz scenariusz wykonac. SM wymienilbym na WL z divine atackami, oraz duzego maga na 2 malych z DS i +1 czarduzo taniej i lepiej, a i powino starczyc na 2giego orla
divine atacks na WL ? jak patrzylem na booka to tam widzialem multiple wounds to wychodzi to divine atacks z jakiegos gema czy sztandaru ?
wydaje mi sie ze meta sie juz na tyle zmienila ze feniks nie dziala juz psychologicznie a tym bardziej nie straszy jak kiedys, jest za duzo rzeczy ktore go skladaja ot tak... Stara lodowka bylaby jeszcze ok, ale ta nowa to jest bieda, ognisty moze bylby fajny ale jakby miał troche ciekawsze wstawanie...