9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Faza rozpoczęcia gry:
Wybór stron - tutaj wykonujemy rzut najlepiej na 4+ tak by każdy miał równą szanse.
I teraz powiedzmy, że na 4+ wygrywa mój przeciwnik i tak się stało więc on musi wybrać stronę, czy może zdecydować kto będzie wybierał stronę?
Ma to znaczenie bo czasem warto oddać komuś wybór strony by decydować kto się będzie wystawiał i wystawić się całym.
Losowanie czarów:
Mam dwóch magów z tą samą domeną:
Rzucam nimi jednocześnie, oczywiście tak by wiedzieć co dla którego rzuciłem. ( większa szansa na dublet )
Czy pierw muszę rzucić jednym ( ewentualnie wymienić coś na zerówkę ) a następnie rzucam kolejnym?
Nigdzie nie mogę znaleźć zapisu co to tego.
Wybór stron - tutaj wykonujemy rzut najlepiej na 4+ tak by każdy miał równą szanse.
I teraz powiedzmy, że na 4+ wygrywa mój przeciwnik i tak się stało więc on musi wybrać stronę, czy może zdecydować kto będzie wybierał stronę?
Ma to znaczenie bo czasem warto oddać komuś wybór strony by decydować kto się będzie wystawiał i wystawić się całym.
Losowanie czarów:
Mam dwóch magów z tą samą domeną:
Rzucam nimi jednocześnie, oczywiście tak by wiedzieć co dla którego rzuciłem. ( większa szansa na dublet )
Czy pierw muszę rzucić jednym ( ewentualnie wymienić coś na zerówkę ) a następnie rzucam kolejnym?
Nigdzie nie mogę znaleźć zapisu co to tego.
@Odoamar
1. podręcznikowo musi. strona 22 "To determine which player uses which Deployment Zone, randomize the player that chooses their Deployment Zone."
2. Pojedynczo za każdego. strona 22 "Starting with the player that picked their Deployment Zone, each player must now generate spells for all their Wizards. To do this, pick a Wizard and consult the chosen Path of Magic"
Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
2. Jak najbardziej.
1. podręcznikowo musi. strona 22 "To determine which player uses which Deployment Zone, randomize the player that chooses their Deployment Zone."
2. Pojedynczo za każdego. strona 22 "Starting with the player that picked their Deployment Zone, each player must now generate spells for all their Wizards. To do this, pick a Wizard and consult the chosen Path of Magic"
Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
1. dokładnie tak jak np. bolt thrower. Strzelasz z całego budynku, nie masz facingu więc nie masz też front arcu. Dalej jest jasno opisane. Jedyny problem tutaj to to, że nigdzie faktycznie explicite nie napisano, że w budynku oddział powinien traktować budynek jako swój base i, że nie ma facingów tylko bardziej opisowo ale intencja jest jasna.Ciara pisze:1. Jak działa strzelanie z domku? Wybieram jeden punkt na obszarze domku i wszystkie modele które mogą strzelać strzelają z tegoż punktu? Czy traktuje się podstawkę domku jako podstawkę unitu. Chodzi głównie o obliczanie covera gdy strzelasz z domku.
2. Bohater który jest w jednostce może robić piwoty/wheele w miejscu z którego zaczyna szarżę, right? W RB jest napisane że ignoruje modele z kombinowanej jednostki w czasie szarży.
2. Jak najbardziej.
Jak rzucisz pierwszym i wymienisz coś na zerówkę to eliminujesz jeden z wyników który mógł by dać dublet podczas rzutu drugim.ślivek pisze:Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
mierzysz los z dowolnego pkty.1. dokładnie tak jak np. bolt thrower. Strzelasz z całego budynku, nie masz facingu więc nie masz też front arcu. Dalej jest jasno opisane. Jedyny problem tutaj to to, że nigdzie faktycznie explicite nie napisano, że w budynku oddział powinien traktować budynek jako swój base i, że nie ma facingów tylko bardziej opisowo ale intencja jest jasna.
mizszysz odleglosc z punktu najblizszego (measuring distances)
Tak jak kolega napisał. Docelowo biorę dwóch magów 2lvl zamiast jednego 4lvlego by mieć 2 zerówki i dwa jakieś tam czary. Zapomniałem wcześniej dopisać ten przypadek.Hoax pisze:Jak rzucisz pierwszym i wymienisz coś na zerówkę to eliminujesz jeden z wyników który mógł by dać dublet podczas rzutu drugim.ślivek pisze:Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
Pytanie dotyczy naszej wspólnej gry. Sytuacja była następująca, kolega odgiął jednym modelem mój oddział więc nie miałem jak zrobić szarży - więc postanowiłem wyszarżować bohaterem i tu napotkaliśmy się na trudności. Ponieważ robiąc piwot wokół środka istniała możliwość szarży lecz robiąc wheel wokół jednego rogu ten odginający blokował ruch ( podstawka bohatera 40mm więc ten wheel był trochę obszerniejszy )ślivek pisze:2. Jak najbardziej.Ciara pisze: 2. Bohater który jest w jednostce może robić piwoty/wheele w miejscu z którego zaczyna szarżę, right? W RB jest napisane że ignoruje modele z kombinowanej jednostki w czasie szarży.
Uznaliśmy, że nie można wykonać szarży bo nie można zrobić wheela. A skoro to miałaby być szarża a nie zwykły ruch to nie mógł robić piwotów. Czy dobrze to rozegraliśmy?
chce się upewnić czy dobrze gramy, bo coś mi tu nie pasuje xD tylko nie wiem co
sytuacja jest taka:
##################################
KKKKKKKK
4"
_OOOOO
_OOOOO
4"
__XXXXX
__XXXXX
K - szarżująca kawaleria, O - wroga jednostka która deklaruje flee, X - druga wroga jednostka która stoi 4" za jednostką O
Kawaleria K szarżuje na piechotę O,
Piechota O deklaruje flee i rzuca 5",
Kawaleria K nie deklaruje redirecta na X, deklaruje dokończenie szarzy i rzuca 12" + 8" mova czyli ma 20" ruchu,
I teraz pytanie czy to jest OK - Jednostka O przeskakuje przez X i ustawią się 1" za X, modele O zdają test Dangerous Terrain (1), Jednostka X zdaje test Paniki, Kawalera K swoim 20" ruchem wpada w jednostkę X, rozgrywany combat. Czy może jednostka O jest od razu niszczona w miejscu bo wyrzuciła mniej (ruchu 5" vs 20"), chyba nie bo tak jest tylko po combacie?
##################################
Drugie pytanie: Jeżeli uciekająca przed szarża jednostka O ustawia się 1" za X to co się dzieje gdy X zostanie złamany w walce wręcz i Kawaleria K ruchem pogoni lub ruchem Overrun wpadnie w O która już ucieka? jest od razu niszczona? raczej nie wykonuje drugiej ucieczki w tej samej turze?
KKKKKKKK (rzut na pogoń 12")
__XXXXX (nie zdany break test, rzucone 2" na ucieczkę, jednostka zniszczona w miejscu)
__XXXXX
1"
_OOOOO (jednostka która już ucieka)
_OOOOO
sytuacja jest taka:
##################################
KKKKKKKK
4"
_OOOOO
_OOOOO
4"
__XXXXX
__XXXXX
K - szarżująca kawaleria, O - wroga jednostka która deklaruje flee, X - druga wroga jednostka która stoi 4" za jednostką O
Kawaleria K szarżuje na piechotę O,
Piechota O deklaruje flee i rzuca 5",
Kawaleria K nie deklaruje redirecta na X, deklaruje dokończenie szarzy i rzuca 12" + 8" mova czyli ma 20" ruchu,
I teraz pytanie czy to jest OK - Jednostka O przeskakuje przez X i ustawią się 1" za X, modele O zdają test Dangerous Terrain (1), Jednostka X zdaje test Paniki, Kawalera K swoim 20" ruchem wpada w jednostkę X, rozgrywany combat. Czy może jednostka O jest od razu niszczona w miejscu bo wyrzuciła mniej (ruchu 5" vs 20"), chyba nie bo tak jest tylko po combacie?
##################################
Drugie pytanie: Jeżeli uciekająca przed szarża jednostka O ustawia się 1" za X to co się dzieje gdy X zostanie złamany w walce wręcz i Kawaleria K ruchem pogoni lub ruchem Overrun wpadnie w O która już ucieka? jest od razu niszczona? raczej nie wykonuje drugiej ucieczki w tej samej turze?
KKKKKKKK (rzut na pogoń 12")
__XXXXX (nie zdany break test, rzucone 2" na ucieczkę, jednostka zniszczona w miejscu)
__XXXXX
1"
_OOOOO (jednostka która już ucieka)
_OOOOO
Pytanie 1:
jednostka O przeskakuje za X, ale nie zdaje DT, ponieważ zdaje się go przebiegając przez wrogie jednostki.
Jeśli nie zrobisz redirecta na X, a nie masz możliwości wpadnięcia w O, palisz szarżę - nie wpadasz w nic w co nie zadeklarowałeś.
Jednostka O nie jest niszczona jeśli do niej nie dojedziesz fizycznie. Większy rzut niszczy jednostkę na miejscu tylko po złamaniu w walce.
Pytanie 2:
Jeśli zrobisz redirecta na X i następnie ją złamiesz/zabijesz i wpadniesz pościgiem/overrunem w już uciekającą O, to jest ona od razu niszczona. Nie może ona wykonać ucieczki, gdyż przeciwko ruchowi pościgowemu nie można wykonywać reakcji.
jednostka O przeskakuje za X, ale nie zdaje DT, ponieważ zdaje się go przebiegając przez wrogie jednostki.
Jeśli nie zrobisz redirecta na X, a nie masz możliwości wpadnięcia w O, palisz szarżę - nie wpadasz w nic w co nie zadeklarowałeś.
Jednostka O nie jest niszczona jeśli do niej nie dojedziesz fizycznie. Większy rzut niszczy jednostkę na miejscu tylko po złamaniu w walce.
Pytanie 2:
Jeśli zrobisz redirecta na X i następnie ją złamiesz/zabijesz i wpadniesz pościgiem/overrunem w już uciekającą O, to jest ona od razu niszczona. Nie może ona wykonać ucieczki, gdyż przeciwko ruchowi pościgowemu nie można wykonywać reakcji.
Ostatnio zmieniony 3 cze 2016, o 12:41 przez debelial, łącznie zmieniany 1 raz.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
oki, dzięki wszystko jasne
jeszcze jedno: str 63 rulebooka - jednostka która nie zdała testu paniki z powodu zniszczonej jednostki w 6" ucieka w od najbliższego wroga a nie od zniszczonej jednostki? np. zniszczony bolt thrower z fireballa i zdający obok elfi łucznicy, dobrze to rozumiem?
jeszcze jedno: str 63 rulebooka - jednostka która nie zdała testu paniki z powodu zniszczonej jednostki w 6" ucieka w od najbliższego wroga a nie od zniszczonej jednostki? np. zniszczony bolt thrower z fireballa i zdający obok elfi łucznicy, dobrze to rozumiem?
Tak jest, dobrze rozumiesz.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Czy gdy woundy monstera na którym siedzi character spadną do 0 to usuwamy cały model, w sensie, character też pada?
Bo w zasadach Ridden Monstera tak jest napisane, ale nie wiem czy to się też tyczy characterów.
Jeżeli character zostaje, czy mógłby mi ktoś wskazać stronę w Rulebooku? Z góry dziękuje.
Bo w zasadach Ridden Monstera tak jest napisane, ale nie wiem czy to się też tyczy characterów.
Jeżeli character zostaje, czy mógłby mi ktoś wskazać stronę w Rulebooku? Z góry dziękuje.
teraz nie ma podziału na bohater i monster, oba zlewają się w pojedyńczy model na zasadach opisanych na 66 i 67 stronie rulebooka
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Opis miscasta
Opis atrybutu z White'aThe miscasting model cannot takes save of any kind against Miscast effects
Czy mogę zamiast pakować ranę czarodziejowi z miscasta ściągnąć counter'a? Czy counter jest savem czy chodzi tylko o save rollsIgnore the next Unsaved Wound that a unit with a counter would suffer
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Znacznik z White Magic normalnie chroni maga przed raną z miscasta, czy jakiegokolwiek innego źródła.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Może korzystać z osprzętu. Czar zmienia statystyki modelu i dodaje zasady specjalne, ale nie zabrania używać normalnego ekwipunku.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Oddział nie traci tej zasady, ale nie może jej używać
Wszystkie elementy składowe Fast Cavalry, czyli dodatkowe zasady Light Troops i Vanguard, wymagają aby wszystkie modele w oddziale je miały, bo inaczej nie można z nich skorzystać.
Może się zdarzyć, że niektóre z tych zasad będą działały bo heros je ma, a inne nie.
Heros nie dostaje niczego od jednostki, chyba że w jakiejś zasadzie specjalnej jest to wyszczególnione (w żadnej z powyższych nie jest).
Wszystkie elementy składowe Fast Cavalry, czyli dodatkowe zasady Light Troops i Vanguard, wymagają aby wszystkie modele w oddziale je miały, bo inaczej nie można z nich skorzystać.
Może się zdarzyć, że niektóre z tych zasad będą działały bo heros je ma, a inne nie.
Heros nie dostaje niczego od jednostki, chyba że w jakiejś zasadzie specjalnej jest to wyszczególnione (w żadnej z powyższych nie jest).
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5