9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: Odoamar »

Faza rozpoczęcia gry:
Wybór stron - tutaj wykonujemy rzut najlepiej na 4+ tak by każdy miał równą szanse.
I teraz powiedzmy, że na 4+ wygrywa mój przeciwnik i tak się stało więc on musi wybrać stronę, czy może zdecydować kto będzie wybierał stronę?
Ma to znaczenie bo czasem warto oddać komuś wybór strony by decydować kto się będzie wystawiał i wystawić się całym.


Losowanie czarów:
Mam dwóch magów z tą samą domeną:
Rzucam nimi jednocześnie, oczywiście tak by wiedzieć co dla którego rzuciłem. ( większa szansa na dublet )
Czy pierw muszę rzucić jednym ( ewentualnie wymienić coś na zerówkę ) a następnie rzucam kolejnym?
Nigdzie nie mogę znaleźć zapisu co to tego.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

@Odoamar
1. podręcznikowo musi. strona 22 "To determine which player uses which Deployment Zone, randomize the player that chooses their Deployment Zone."
2. Pojedynczo za każdego. strona 22 "Starting with the player that picked their Deployment Zone, each player must now generate spells for all their Wizards. To do this, pick a Wizard and consult the chosen Path of Magic"
Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
Ciara pisze:1. Jak działa strzelanie z domku? Wybieram jeden punkt na obszarze domku i wszystkie modele które mogą strzelać strzelają z tegoż punktu? Czy traktuje się podstawkę domku jako podstawkę unitu. Chodzi głównie o obliczanie covera gdy strzelasz z domku.

2. Bohater który jest w jednostce może robić piwoty/wheele w miejscu z którego zaczyna szarżę, right? W RB jest napisane że ignoruje modele z kombinowanej jednostki w czasie szarży.
1. dokładnie tak jak np. bolt thrower. Strzelasz z całego budynku, nie masz facingu więc nie masz też front arcu. Dalej jest jasno opisane. Jedyny problem tutaj to to, że nigdzie faktycznie explicite nie napisano, że w budynku oddział powinien traktować budynek jako swój base i, że nie ma facingów tylko bardziej opisowo ale intencja jest jasna.
2. Jak najbardziej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

ślivek pisze:Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
Jak rzucisz pierwszym i wymienisz coś na zerówkę to eliminujesz jeden z wyników który mógł by dać dublet podczas rzutu drugim.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1. dokładnie tak jak np. bolt thrower. Strzelasz z całego budynku, nie masz facingu więc nie masz też front arcu. Dalej jest jasno opisane. Jedyny problem tutaj to to, że nigdzie faktycznie explicite nie napisano, że w budynku oddział powinien traktować budynek jako swój base i, że nie ma facingów tylko bardziej opisowo ale intencja jest jasna.
mierzysz los z dowolnego pkty.

mizszysz odleglosc z punktu najblizszego (measuring distances)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Hoax pisze:
ślivek pisze:Na marginesie to dlaczego niby miałbyś mieć większą szansę na dublet turlając na raz? Przecież to zdarzenia niezależne. Dało by Ci to tylko możliwość wyboru na którym chcesz wybrać czar a na którym zostawić.
Jak rzucisz pierwszym i wymienisz coś na zerówkę to eliminujesz jeden z wyników który mógł by dać dublet podczas rzutu drugim.
Tak jak kolega napisał. Docelowo biorę dwóch magów 2lvl zamiast jednego 4lvlego by mieć 2 zerówki i dwa jakieś tam czary. Zapomniałem wcześniej dopisać ten przypadek.

ślivek pisze:
Ciara pisze: 2. Bohater który jest w jednostce może robić piwoty/wheele w miejscu z którego zaczyna szarżę, right? W RB jest napisane że ignoruje modele z kombinowanej jednostki w czasie szarży.
2. Jak najbardziej.
Pytanie dotyczy naszej wspólnej gry. Sytuacja była następująca, kolega odgiął jednym modelem mój oddział więc nie miałem jak zrobić szarży - więc postanowiłem wyszarżować bohaterem i tu napotkaliśmy się na trudności. Ponieważ robiąc piwot wokół środka istniała możliwość szarży lecz robiąc wheel wokół jednego rogu ten odginający blokował ruch ( podstawka bohatera 40mm więc ten wheel był trochę obszerniejszy )
Uznaliśmy, że nie można wykonać szarży bo nie można zrobić wheela. A skoro to miałaby być szarża a nie zwykły ruch to nie mógł robić piwotów. Czy dobrze to rozegraliśmy?
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

@Shino - dokładnie jak napisałem :)

z tą wymianą na zerówkę fakt, większa szansa by była.

@Odoamar w szarży wheelujesz nawet pojedynczymi modelami. W pozostałych ruchach pojedynczymi modelami pivotujesz. Dobrze rozegraliście.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

chce się upewnić czy dobrze gramy, bo coś mi tu nie pasuje xD tylko nie wiem co
sytuacja jest taka:

##################################
KKKKKKKK
4"
_OOOOO
_OOOOO
4"
__XXXXX
__XXXXX

K - szarżująca kawaleria, O - wroga jednostka która deklaruje flee, X - druga wroga jednostka która stoi 4" za jednostką O

Kawaleria K szarżuje na piechotę O,
Piechota O deklaruje flee i rzuca 5",
Kawaleria K nie deklaruje redirecta na X, deklaruje dokończenie szarzy i rzuca 12" + 8" mova czyli ma 20" ruchu,

I teraz pytanie czy to jest OK - Jednostka O przeskakuje przez X i ustawią się 1" za X, modele O zdają test Dangerous Terrain (1), Jednostka X zdaje test Paniki, Kawalera K swoim 20" ruchem wpada w jednostkę X, rozgrywany combat. Czy może jednostka O jest od razu niszczona w miejscu bo wyrzuciła mniej (ruchu 5" vs 20"), chyba nie bo tak jest tylko po combacie?

##################################

Drugie pytanie: Jeżeli uciekająca przed szarża jednostka O ustawia się 1" za X to co się dzieje gdy X zostanie złamany w walce wręcz i Kawaleria K ruchem pogoni lub ruchem Overrun wpadnie w O która już ucieka? jest od razu niszczona? raczej nie wykonuje drugiej ucieczki w tej samej turze?

KKKKKKKK (rzut na pogoń 12")
__XXXXX (nie zdany break test, rzucone 2" na ucieczkę, jednostka zniszczona w miejscu)
__XXXXX
1"
_OOOOO (jednostka która już ucieka)
_OOOOO

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Pytanie 1:
jednostka O przeskakuje za X, ale nie zdaje DT, ponieważ zdaje się go przebiegając przez wrogie jednostki.
Jeśli nie zrobisz redirecta na X, a nie masz możliwości wpadnięcia w O, palisz szarżę - nie wpadasz w nic w co nie zadeklarowałeś.
Jednostka O nie jest niszczona jeśli do niej nie dojedziesz fizycznie. Większy rzut niszczy jednostkę na miejscu tylko po złamaniu w walce.

Pytanie 2:
Jeśli zrobisz redirecta na X i następnie ją złamiesz/zabijesz i wpadniesz pościgiem/overrunem w już uciekającą O, to jest ona od razu niszczona. Nie może ona wykonać ucieczki, gdyż przeciwko ruchowi pościgowemu nie można wykonywać reakcji.
Ostatnio zmieniony 3 cze 2016, o 12:41 przez debelial, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

oki, dzięki :) wszystko jasne :)

jeszcze jedno: str 63 rulebooka - jednostka która nie zdała testu paniki z powodu zniszczonej jednostki w 6" ucieka w od najbliższego wroga a nie od zniszczonej jednostki? np. zniszczony bolt thrower z fireballa i zdający obok elfi łucznicy, dobrze to rozumiem?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Tak jest, dobrze rozumiesz.

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Czy gdy woundy monstera na którym siedzi character spadną do 0 to usuwamy cały model, w sensie, character też pada?
Bo w zasadach Ridden Monstera tak jest napisane, ale nie wiem czy to się też tyczy characterów.
Jeżeli character zostaje, czy mógłby mi ktoś wskazać stronę w Rulebooku? Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Spada cały bohater też

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

teraz nie ma podziału na bohater i monster, oba zlewają się w pojedyńczy model na zasadach opisanych na 66 i 67 stronie rulebooka

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Opis miscasta
The miscasting model cannot takes save of any kind against Miscast effects
Opis atrybutu z White'a
Ignore the next Unsaved Wound that a unit with a counter would suffer
Czy mogę zamiast pakować ranę czarodziejowi z miscasta ściągnąć counter'a? Czy counter jest savem czy chodzi tylko o save rolls

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Znacznik z White Magic normalnie chroni maga przed raną z miscasta, czy jakiegokolwiek innego źródła.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Czy Heros wzmocniony czarem Monstrous Transformation, moze dalej korzystac ze swojegu ekwipunku, a w szczegolnosci z broni? Czy bonusy z broni i transformacji sie kumuluja? Np. mozna miec dwie bronie (+1A i 1I), a jednoczesnie, z Mantykory Lethal Strike i Multiple Wounds?
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Może korzystać z osprzętu. Czar zmienia statystyki modelu i dodaje zasady specjalne, ale nie zabrania używać normalnego ekwipunku.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

debelial pisze:Znacznik z White Magic normalnie chroni maga przed raną z miscasta, czy jakiegokolwiek innego źródła.
dodatkowo wbrew temu co slyszalem ostatnio na turnieju rany zignorowane w ten sposob nie licza sie do cr'a

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

czy heros dołączony do oddziały z zasadą fast cavalery (sam jej nie posiada) zyskuje taką zasadę, czy oddział ją traci?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Oddział nie traci tej zasady, ale nie może jej używać :wink:

Wszystkie elementy składowe Fast Cavalry, czyli dodatkowe zasady Light Troops i Vanguard, wymagają aby wszystkie modele w oddziale je miały, bo inaczej nie można z nich skorzystać.
Może się zdarzyć, że niektóre z tych zasad będą działały bo heros je ma, a inne nie.

Heros nie dostaje niczego od jednostki, chyba że w jakiejś zasadzie specjalnej jest to wyszczególnione (w żadnej z powyższych nie jest).

Zablokowany