Taktyki i początki gry Tomb Kings

Tomb Kings

Moderator: Shino

Zablokowany
ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Niedługo będę miał wszystkie figsy i zacznę cisnąć;]

Awatar użytkownika
Gelo
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Lubartów - Zielony Smok

Post autor: Gelo »

Mógłby mi ktoś wytłumaczyć "myk" z reformą TG i królem? :). Bo zauważyłem że dosyć często jest o tym mowa, no a ja nie wiem o co chodzi ^^.

Awatar użytkownika
Terael
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Terael »

Już to gdzieś było tłumaczone, ale nie wiem gdzie.
No więc tak:

masz oddział TG (@) z TK (#) w środku, np. stojący tuż przy linii deployment zone (___)
_______
@@#@@
@@@@@
@@@@@

Sztandar zwany Icon of Rakaph daje ci wolną reformę na początku ruchu.
Okazuje się, że można dzięki temu zrobić taką perfidną sztuczkę:
Reformujesz odział na początku swojego ruchu w kolumnę z TK na czele

#
@
@
@
@
@
@
@
@
@
@
@____
@
@
@

linię DZ ci przedstawiłem, żebyś widział ile to daje...
No i teraz możesz się ruszyć jeszcze 4" a później używając swoich wspaniałych inkantacji popychasz TK do boju.

Myślę, że to o ten "myk" ci chodziło...

Awatar użytkownika
GreatTaurus
Chuck Norris
Posty: 654
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: GreatTaurus »

a czy podczas reforma nie można przypadkiem ruszyć się nie więcej niż podwojony ruch?

Silverman
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Silverman »

a czy podczas reforma nie można przypadkiem ruszyć się nie więcej niż podwojony ruch?
Otóż tak jest. Dlatego trzeba uważać żeby z oddziałem TG nie przekombinować za bardzo...

Ponadto, osobiście nie stosuje: nieklimatyczne, nieflufowe i niezgodne z normami Uni Europejskiej.

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

Ponadto, osobiście nie stosuje: nieklimatyczne, nieflufowe i niezgodne z normami Uni Europejskiej.
Zgadzam się :) oczywiście zaraz wybuchnie dyskusja, że to zgodne z zasadami i czemu niby tego nie stosować :P
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

a czy przypadkiem CG nie musi być zawsze w 1 szeregu ?

i jeszcze takie pytanko tzn. czy king (bez plaszczyka ruchu) moze stanac w 1 szeregu ??? ma zasieg do jednostki ale nie 1 szer.

Obrazek
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Przy 20 tg z królem zyskujesz około 5, 8 cala ruchu -> wszystko legalne, bo mogą chłopaki się ruszyć 8 w ramach reformy.

Maksymalny zasięg szarży więc to 17, 8 cali.

W każdym kierunku.

A co do tego, kto gdzie stoi na początku, to wybierasz między bohaterami a CG.

Jeśli bohater dochodzi do jednostki, to możesz automatycznie go przełożyć gdzie chcesz - ale wyjść już nie.

I przede wszystkim pamiętać trzeba o tym, że reforma następuje w centralnym punkcie, żeby nie wałkować, tak jak Terael chciał.
Ostatnio zmieniony 7 gru 2007, o 09:10 przez ksuM, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Terael pisze: #
@
@
@
@
@
@
@
@
@
@
@____
@
@
@

linię DZ ci przedstawiłem, żebyś widział ile to daje...
walek

Awatar użytkownika
Terael
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Terael »

I przede wszystkim pamiętać trzeba o tym, że reforma następuje w centralnym punkcie, żeby nie wałkować, tak jak Terael chciał.
??? No dobra widzę, że zaszalałem i palnąłem głupa... tego to nie wiedziałem. Przepraszam, za ten wybryk i z pokorą proszę o litość ;)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Nawet gdyby reforma nie następowała wokół centrum to i tak by było nielegalne, bo byś się ruszał więcej niż 8.

Awatar użytkownika
Terael
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 110

Post autor: Terael »

Oj, po prostu nie liczyłem ile cali by się ruszyli, chciałem tylko przedstawić o co biega. Następnym razem będę dokładniejszy ;)

A tak propo mojego wybryku... w sumie nigdy nie miałem okazji wypróbować tej reformy, bazowałem na tym co inni pisali (i to wiele razy czytałem...). W sumie głupio, że wyskoczyłem z czymś z czym nie miałem do czynienia... choć z drugiej strony nigdy nikogo nie zwałowałem w grze... i nie zwałuję.
Następnym razem nie będę się odzywał. Jeszcze raz sory.

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Przecież nikt nie powiedział słowa krytyki na Ciebie.

Stwierdziliśmy tyko, że tak nie można.

O to chodzi, żeby się odzywać i pytać nie.

Nie przejmuj się tak :D

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

TK tak nie mogą zrobic bo nie podwajają ruchu.

Kiedyś była o tym debata(przy okazji minersów).

Takie zagranie uznawane jest jako nielegalne.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

1) tk podwajaja ruch jak kazdy inny.

2) zagrywka jest zupelnie legalna

3) zagrywka z minersami dotyczyla zupelnie innej kwestii i nie da sie jej porownac.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

TK podwajaja ruch ale tylko w szarży.

Jeśli się mylę to prosze o odpowiedni cytat z AB lub RB.

Zagrywka z minersami byla podobna.
Wystawianie ich w linii a później reform i kowadło.i tak robi się kilka cali dalej w szarzy.

Tutaj ustawiasz ich w 1 turze w linii robisz ruch i popychasz.
co daje nam niemożliwy ruch.Bo ruch i popchnięcie to 8-12 cali od deploya i to jest maksymalny ich ruch.A jak ustawisz ich w takiej linii to przekraczja swoją maksymalną wartośc ruchu.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Reyki pisze:TK podwajaja ruch ale tylko w szarży.

Jeśli się mylę to prosze o odpowiedni cytat z AB lub RB.
mylisz sie. nie ma takiego cytatu, wiec nie moge ci go przyblizyc. Jedyne co jest powiedziane to to, ze tk nie moga marszowac
Zagrywka z minersami byla podobna.
Wystawianie ich w linii a później reform i kowadło.i tak robi się kilka cali dalej w szarzy.
Nie. w zagrywce z minerami chodzilo o zpelnie inna sprawe. Chodzilo o wychodzenie zza pola jesli nieznane bylo wczesniejsze ustawienie
co daje nam niemożliwy ruch.Bo ruch i popchnięcie to 8-12 cali od deploya i to jest maksymalny ich ruch.A jak ustawisz ich w takiej linii to przekraczja swoją maksymalną wartośc ruchu.
jak ich ruszysz a potem z popychaczki zaszarzujesz to tez przekroczysz podwojony ruch.... tez masz tu zamiar krzyczec, ze to wal? :roll:

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

szkielety z popychaczka mogą zrobić max 12 cali i nie przeskoczysz tego.

Udowodnij mi ze się mylę.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ok 8" pierwszy reform. 8" drugi reform i 8" trzeci reform.

znajdz mi choc jeden cytat zabraniajacy zrobienia tych 3 reformow z magii szandaru i ruchu...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Nie możesz zrobić reforma dalej niz możesz się ruszyć.

Fast WE stojący na krawędzi deploya może pojechać 18 cali i zrobic reforma tak by sięgać 20,5 cala?

Z tego co piszesz to tak.
Zasady mówia że reform nie może zakończyc się dalej niż wynosi twoj ruch.

Dodatkowo reformując się nie możesz maszerować(wyjątki to fasty).

TK nie moga maszerować czyli ich reform musi się zakończyc max 4 cale od początkowej pozycji oddziału.
Ruch daje nam możliwość kolejnego reforma czyli rozwinięcia oddziału o kolejne 4 cale.
Popychaczka znów daje nam 4 cale.
Czyli mamy zreformowany oddział na max 12 calu co daje nam 4 cale więcej a nie tak jak pisaliście 17,8 cala.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Zablokowany