9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
jak teraz dokładnie działa tarcza prócz tego ze ma +1 do sava , o co chodzi w walce w zwarciu jesli trafia na 4+ to dzięki tarczy trafia na 5+ czy jak.......
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2016, o 16:24 przez Merrol, łącznie zmieniany 1 raz.
eMperem
Fear is the path to the dark side
Fear is the path to the dark side
Twój post to gwałt na języku polskim i przez to trudno się to czyta, ale jeśli dobrze Cię zrozumiałem, to najszybsze wytłumaczenie:Merrol pisze:jak teraz dokałnie działa tarcza oprucz tego ze dodaj +1 do sava , o co chodzi z walce w zwarciu jesli trafia na 4+ to dzieki tarczy trafia na 5+ czy jak.......
Jeśli ktoś miałby Cię trafiać na 3+ lub lepiej tylko dlatego, że ma wyższe WS lub taką zasadę, to może maksymalnie trafić Cię na 4+.
Wszelkie modyfikatory to-hit działają dalej. (Czyli elfy tafiają Cię maks na 3+ w związku z zasadą Lighting Reflexes).
A skąd to niemagiczne? W zasadzie parry masz napisane, shield i hand weapon. Jak kupisz magiczego shielda i ma napisane shield oraz kupisz magiczny weaponek, który napisane ma hand weapon to masz parry.Hoax pisze:Jeśli masz tarczę (niemagiczną) i hand weapon (niemagiczny) to masz parry. Daje to tyle, że przeciwnik traci bonusy do trafienia wynikające z różnic WSa. Tzn jeśli ma więcej WSa i trafiałby na 3+ to dzięki parry trafia na 4+.
najpierw parry a potem modyfikatory np. lighting reflexes
Hej, zwracam się do was z kolejną serią pytań 
31) Steadfast - czy pierwszy szereg oddziału piechoty też się liczy? (np. po combacie została 6tka piechoty i 4ka kawalerii, kawaleria wygrała combat, czy piechota zdaje liderkę niemodyfikowaną? (na steadfaście))
32) Steam tank - jak wygląda misfire na dziale? Czy wynik 1-2 powoduje wyłączenie tylko działa w czołgu, czy całego modelu?
33) Czy champion może zrobić 'Make Way'?
34) Szarża - Sytuacja 1
Rysunek:

Link do rysunku: https://zapodaj.net/8904693535c82.jpg.html
Sytuacja: Szarża oddziału czerwonego na niebieski jest niemożliwa. Oddział czerwony deklaruje szarżę na oddział zielony. Oddział zielony deklaruje ucieczkę, oddział czerwony deklaruje przekierowanie szarży na oddział niebieski (przy zdanej liderce oczywiście), Oddział zielony rzuca na dystans ucieczki taką liczbę, która umożliwia szarżę na oddział niebieski.
Pytanie: Czy powyższe rozwiązanie tej szarży jest w ogóle poprawne? Po przejrzeniu rulebooka po turnieju wydaje mi się że nie, bo szarża na niebieski oddział była pierwotnie i w momencie przekierowania niemożliwa, ale nie jestem pewien czy mój tok rozumowania jest poprawny
35) Szarża - Sytuacja 2
Rysunek:

Link do rysunku: https://zapodaj.net/f0e00c6c3d7e0.jpg.html
Sytuacja: Oddział czerwony deklaruje szarżę na oddział zielony, który natychmiast deklaruje ucieczkę. Oddział zielony rzuca na ucieczkę wystarczająco aby czerwony spalił szarżę. Oddział pomarańczowy (powiedzmy że jest to orzełek) deklaruje szarżę na oddział zielony, który musi uciekać (w praktyce w wyniku drugiej ucieczki wyszedł za stół
)
Pytanie: Czy takie coś jest możliwe? Znowu po przejrzeniu rulebooka wydaje mi się że nie, bo najpierw robimy wszystkie pary deklaracji (szarża - reakcja) a dopiero potem następują rzuty i odpowiednie ruchy.
36) Szarża - Reakcje
Przykład: Na stole są 3 oddziały, 2 gracza A (czerwony i pomarańczowy) i jeden gracza B (zielony). Oddział czerwony deklaruje szarżę na zielony (oczywiście szarża jest możliwa), po czym zielony deklaruje ucieczkę. W tym momencie gracz A deklaruje szarżę oddziałem pomarańczowym, przed którym oddział zielony raczej nie ma szans na ucieczkę. Czy oddział Zielony może zmienić reakcję? A jeśli tak to czy może wykonać np. S&S w kierunku czerwonego oddziału?
Z góry dziękuje za odpowiedzi

31) Steadfast - czy pierwszy szereg oddziału piechoty też się liczy? (np. po combacie została 6tka piechoty i 4ka kawalerii, kawaleria wygrała combat, czy piechota zdaje liderkę niemodyfikowaną? (na steadfaście))
32) Steam tank - jak wygląda misfire na dziale? Czy wynik 1-2 powoduje wyłączenie tylko działa w czołgu, czy całego modelu?
33) Czy champion może zrobić 'Make Way'?
34) Szarża - Sytuacja 1
Rysunek:

Link do rysunku: https://zapodaj.net/8904693535c82.jpg.html
Sytuacja: Szarża oddziału czerwonego na niebieski jest niemożliwa. Oddział czerwony deklaruje szarżę na oddział zielony. Oddział zielony deklaruje ucieczkę, oddział czerwony deklaruje przekierowanie szarży na oddział niebieski (przy zdanej liderce oczywiście), Oddział zielony rzuca na dystans ucieczki taką liczbę, która umożliwia szarżę na oddział niebieski.
Pytanie: Czy powyższe rozwiązanie tej szarży jest w ogóle poprawne? Po przejrzeniu rulebooka po turnieju wydaje mi się że nie, bo szarża na niebieski oddział była pierwotnie i w momencie przekierowania niemożliwa, ale nie jestem pewien czy mój tok rozumowania jest poprawny

35) Szarża - Sytuacja 2
Rysunek:

Link do rysunku: https://zapodaj.net/f0e00c6c3d7e0.jpg.html
Sytuacja: Oddział czerwony deklaruje szarżę na oddział zielony, który natychmiast deklaruje ucieczkę. Oddział zielony rzuca na ucieczkę wystarczająco aby czerwony spalił szarżę. Oddział pomarańczowy (powiedzmy że jest to orzełek) deklaruje szarżę na oddział zielony, który musi uciekać (w praktyce w wyniku drugiej ucieczki wyszedł za stół

Pytanie: Czy takie coś jest możliwe? Znowu po przejrzeniu rulebooka wydaje mi się że nie, bo najpierw robimy wszystkie pary deklaracji (szarża - reakcja) a dopiero potem następują rzuty i odpowiednie ruchy.
36) Szarża - Reakcje
Przykład: Na stole są 3 oddziały, 2 gracza A (czerwony i pomarańczowy) i jeden gracza B (zielony). Oddział czerwony deklaruje szarżę na zielony (oczywiście szarża jest możliwa), po czym zielony deklaruje ucieczkę. W tym momencie gracz A deklaruje szarżę oddziałem pomarańczowym, przed którym oddział zielony raczej nie ma szans na ucieczkę. Czy oddział Zielony może zmienić reakcję? A jeśli tak to czy może wykonać np. S&S w kierunku czerwonego oddziału?
Z góry dziękuje za odpowiedzi


PiotrekN pisze:Hej, zwracam się do was z kolejną serią pytań
31) Steadfast - czy pierwszy szereg oddziału piechoty też się liczy? (np. po combacie została 6tka piechoty i 4ka kawalerii, kawaleria wygrała combat, czy piechota zdaje liderkę niemodyfikowaną? (na steadfaście))
tak, dokładnie jak opisałeś, pierwszy szereg się liczy do steadfasta, dlatego lataczami ciężko się brejkuje oddziały nawet te małe
32) Steam tank - jak wygląda misfire na dziale? Czy wynik 1-2 powoduje wyłączenie tylko działa w czołgu, czy całego modelu?
tylko artillery weapon przestaje działać, a chariot którym jest steam tank jeździ dalej
33) Czy champion może zrobić 'Make Way'?
nie może, champion nie jest bohaterem
34) Szarża - Sytuacja 1
Rysunek:
Link do rysunku: https://zapodaj.net/8904693535c82.jpg.html
Sytuacja: Szarża oddziału czerwonego na niebieski jest niemożliwa. Oddział czerwony deklaruje szarżę na oddział zielony. Oddział zielony deklaruje ucieczkę, oddział czerwony deklaruje przekierowanie szarży na oddział niebieski (przy zdanej liderce oczywiście), Oddział zielony rzuca na dystans ucieczki taką liczbę, która umożliwia szarżę na oddział niebieski.
Pytanie: Czy powyższe rozwiązanie tej szarży jest w ogóle poprawne? Po przejrzeniu rulebooka po turnieju wydaje mi się że nie, bo szarża na niebieski oddział była pierwotnie i w momencie przekierowania niemożliwa, ale nie jestem pewien czy mój tok rozumowania jest poprawny
ruch flee wykonujesz od razu po zadeklarowaniu (to jest wyjątek od zasady ze wszystkie szarże przesuwasz na końcu) w ten sposób odsłaniasz kolejny cel który już jest legalny i można na niego redirectować po zdaniu liderki, czyli dokładnie tak jak opisałeś na rysunku
35) Szarża - Sytuacja 2
Rysunek:
Link do rysunku: https://zapodaj.net/f0e00c6c3d7e0.jpg.html
Sytuacja: Oddział czerwony deklaruje szarżę na oddział zielony, który natychmiast deklaruje ucieczkę. Oddział zielony rzuca na ucieczkę wystarczająco aby czerwony spalił szarżę. Oddział pomarańczowy (powiedzmy że jest to orzełek) deklaruje szarżę na oddział zielony, który musi uciekać (w praktyce w wyniku drugiej ucieczki wyszedł za stół)
Pytanie: Czy takie coś jest możliwe? Znowu po przejrzeniu rulebooka wydaje mi się że nie, bo najpierw robimy wszystkie pary deklaracji (szarża - reakcja) a dopiero potem następują rzuty i odpowiednie ruchy.
ruch flee wykonujesz od razu po zadeklarowaniu (to jest wyjątek od zasady ze wszystkie szarże przesuwasz na końcu), jako że oddział już ucieka więc automatycznie musi zadeklarować flee i od razu go wykonać, tak, w ten sposób można uciekać kilka razy podczas jeden fazy szarzy przeciwnika, ale każda z tych szarż musi być legalna czyli w zasięgu maksymalnej możliwej szarzy itp
36) Szarża - Reakcje
Przykład: Na stole są 3 oddziały, 2 gracza A (czerwony i pomarańczowy) i jeden gracza B (zielony). Oddział czerwony deklaruje szarżę na zielony (oczywiście szarża jest możliwa), po czym zielony deklaruje ucieczkę. W tym momencie gracz A deklaruje szarżę oddziałem pomarańczowym, przed którym oddział zielony raczej nie ma szans na ucieczkę. Czy oddział Zielony może zmienić reakcję? A jeśli tak to czy może wykonać np. S&S w kierunku czerwonego oddziału?
deklarujesz reakcję od razu po zadeklarowaniu szarży danego oddziału, jeżeli dałeś flee to od razu wykonujesz ten ruch, no i wtedy już jesteś i innym miejscu pola bitwy jako uciekający więc nie można deklarować s&s, ten zapis o natychmiastowej ucieczce dużo zmienia no nie? xD rb page25 "The charged unit immediately flees (...)"
Z góry dziękuje za odpowiedzi
nie ma problema! xD
Czy jeżeli postać posiada zasadę specjalną wielokrotne rany (np. Inkwizytor z EoS) to odnosi się ona do ataków bronią ręczną w cc, czy też do wszystkich ataków wykonywanych dowolną bronią (np.: do strzelania z 2 pistoletów, czy bronią magiczną nie posiadającą tej zasady)?
Edit: i czy zapis w magicznej broni King Slayer: "for each enemy non-champion character" dotyczy sztandarowego oddziału i muzyka czy wyłącznie postaci z sekcji lordów/bohaterów?
Edit: i czy zapis w magicznej broni King Slayer: "for each enemy non-champion character" dotyczy sztandarowego oddziału i muzyka czy wyłącznie postaci z sekcji lordów/bohaterów?
DarekH pisze:Czy jeżeli postać posiada zasadę specjalną wielokrotne rany (np. Inkwizytor z EoS) to odnosi się ona do ataków bronią ręczną w cc, czy też do wszystkich ataków wykonywanych dowolną bronią (np.: do strzelania z 2 pistoletów, czy bronią magiczną nie posiadającą tej zasady)?
Multiple Wounds (X, Y )
Unsaved Wounds caused by attacks with this special rule or by Close Combat Attacks from model parts with this special
rule are multiplied into the value given in brackets (X).
Czyli, gdy postać posiada Wielokrotne rany, to działają tylko w CC
Edit: i czy zapis w magicznej broni King Slayer: "for each enemy non-champion character" dotyczy sztandarowego oddziału i muzyka czy wyłącznie postaci z sekcji lordów/bohaterów?
Wyłącznie postacie z sekcji lordów/bohaterów
Nie dziwię się, że Darka może mylić zasada z Championem w opisie miecza.
Champion nie jest "character". Chyba, że w grze są championi, którzy w zasadach ArmyBooka mają przypisaną taką cechę.
Champion nie jest "character". Chyba, że w grze są championi, którzy w zasadach ArmyBooka mają przypisaną taką cechę.
Ok dzieki, w aktualnym RB jest zapis "when using this weapon for each enemy Character "bela16 pisze:DarekH pisze:
Edit: i czy zapis w magicznej broni King Slayer: "for each enemy non-champion character" dotyczy sztandarowego oddziału i muzyka czy wyłącznie postaci z sekcji lordów/bohaterów?
Wyłącznie postacie z sekcji lordów/bohaterów
No to wszystko gra 
Jak dla mnie w 8ed zasady championa wprowadzały sporo zamieszania. W 9ed jest prościej - to żaden character.

Jak dla mnie w 8ed zasady championa wprowadzały sporo zamieszania. W 9ed jest prościej - to żaden character.
Nie działają bonusy od broni ani special rules, magia nie jest wspomniana więc działa.Impact Hits (X) Special
Attack
Impact Hits are Special Close Combat Attacks which can (and must) only be made in the first Round of Combat after a
model with this rule successfully charged into combat. Impact Hits are resolved at Initiative 10 and inflict a number of
hits equal to the value stated within brackets (X) to a single enemy unit in base contact, which must be the charged
enemy unit. Impact Hits automatically hit and have a Strength value equal to the model's own Strength, with +1
Strength for every Full Rank after the first in the unit, provided that those ranks are comprised entirely of models with
the Impact Hits special rule. Due to being Special Attacks, Impact Hits do not benefit from weapon bonuses or special
rules. If a model has both Grinding Attacks and Impact Hits, it may only use one of these rule in the same Combat Round
(you may choose which). If the value within brackets is preceded by a ‘+’ sign, add the value to the already existing
Impact Hits instead (if the model already had Impact Hits). If not, use the value directly.
In Chariots, only a Chariot itself can use this Special Attack. In the other multipart models only the mounts can use it.
1) Jeżeli oddział harcowników z zasadą "lot" znajdujący się w lesie deklaruje w swojej fazie szarżę/marsz to musi on wykonać test niebezpiecznego terenu?
2) Jeżeli oddział harcowników szarżuje w oddział znajdujący się w ruinach - to musi zdać test niebezpiecznego terenu (z uwagi na to, że po deklaracji szarży oddział harcowników natychmiast zmienia się w normalną formację i następuje ruch szarży)?
3) W pozostałych sytuacjach harcownicy podczas np. przemarszu przez ruiny hasają sobie po ruinach bez względu na typ jednostki - nie zdając przy tym testu niebezpiecznego terenu?
2) Jeżeli oddział harcowników szarżuje w oddział znajdujący się w ruinach - to musi zdać test niebezpiecznego terenu (z uwagi na to, że po deklaracji szarży oddział harcowników natychmiast zmienia się w normalną formację i następuje ruch szarży)?
3) W pozostałych sytuacjach harcownicy podczas np. przemarszu przez ruiny hasają sobie po ruinach bez względu na typ jednostki - nie zdając przy tym testu niebezpiecznego terenu?