9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 9th Age

Post autor: debelial »

Dzięki, ja już sam też zaczynam sobie współczuć :|
Mam nadzieję, że razem z Ajtem jakoś przez to się przegryziemy.

IMO to będzie ważny krok dla tej gry, który może okazać się niestety fatalnym potknięciem... Ale jestem dobrej myśli, zmiana kompozycji armii to coś za czym sam optowałem - wszystko jednak zależy od formy w jakiej to wprowadzą i nie sprawią, że wszystkie armie będą takie same.

EDIT:
Tworzenie armii będzie bardziej skomplikowane, to szczególnie niedobre dla nowych graczy. Będzie też bardzo ciężko zrobić rozpiskę bez narzędzia jak AB, co nie jest dobre.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2828
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

debelial pisze: Będzie też bardzo ciężko zrobić rozpiskę bez narzędzia jak AB, co nie jest dobre.
dokładnie to samo pomyślałem, że zrobienie bezbłędnej rozpiski bez AB a szczególnie dla świeżych graczy będzie graniczyło z cudem :)

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Jak dla mnie zmiany są bardzo na plus. Szczególnie te w magii.

Z kolei co do kompozycji armii, to rozwiązaniem jest po prostu dokument zawierający przykładowe maksymalne i minimalne progi dla kilku najpopularniejszych formatów.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

To jeszcze nic, chodzi o to, że dana jednostka może współdzielić kilka limitów naraz. Np. może być Corem ale zabierać też procenty z limitu 'Shooting'. Albo że jest Specialem, ale coś tam jej weźmiesz, to zaczyna brać też procenty z innego limitu.
To sprawia, że niektóre rzeczy trzeba sprawdzać w kilku kierunkach. Być może jednak nie będzie to częsty przypadek, ale nie brzmi to najlepiej.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Jak wiesz że na 1200pkt masz minium 300 core ale max 420 strzelajacych to gdzie jest problem?
Przy budowie rozpy musisz po prostu każdy dodany strzelajacy oddział odejmować z puli strzelajacych i wtedy wiesz że masz jeszcze 120pkt na strzelanie więc zmieści się cannon ale nie wejdzie już 20 muszkietow.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Wiem o co chodzi, były już przecież kiedyś podwójne limity, za czasów, gdy jednostki brało się jeszcze "slotowo". I nikt nie wmówi mi, że te procentowe zasady kompozycji armii są mniej przejrzyste od Balancing Patcha w jego najbardziej rozrośniętej i zdegenerowanej formie, w której trzeba było zwracać uwagę na to, czy twój oddział przekracza próg od którego wlicza się do slotów, z których niektóre mogły być zapełnione większą, a inne mniejszą ilością artefaktów i jednostek, przy czym jeszcze pamiętać o tym, że inne unity miały w takim przypadku ograniczoną liczebność, a część zasad specjalnych i magii działała inaczej niż w podręczniku.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Naviedzony pisze:Wiem o co chodzi, były już przecież kiedyś podwójne limity, za czasów, gdy jednostki brało się jeszcze "slotowo". I nikt nie wmówi mi, że te procentowe zasady kompozycji armii są mniej przejrzyste od Balancing Patcha w jego najbardziej rozrośniętej i zdegenerowanej formie, w której trzeba było zwracać uwagę na to, czy twój oddział przekracza próg od którego wlicza się do slotów, z których niektóre mogły być zapełnione większą, a inne mniejszą ilością artefaktów i jednostek, przy czym jeszcze pamiętać o tym, że inne unity miały w takim przypadku ograniczoną liczebność, a część zasad specjalnych i magii działała inaczej niż w podręczniku.
O tak... Ograniczenia etc t był dopiero hardkor :D

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Stan pisze:Jak wiesz że na 1200pkt masz minium 300 core ale max 420 strzelajacych to gdzie jest problem?
Przy budowie rozpy musisz po prostu każdy dodany strzelajacy oddział odejmować z puli strzelajacych i wtedy wiesz że masz jeszcze 120pkt na strzelanie więc zmieści się cannon ale nie wejdzie już 20 muszkietow.
No cóż, oby to było tak proste jak piszesz :)
Na pewno dokłada to jakąś warstwę komplikacji.

Faktem jest jednak, że ograniczenia ETC były bardziej skomplikowane, nawet nie podejmowałem się wprowadzenia ich do AB ;p

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Na pewno dokłada to trochę skomplikowania, może jedna, czy druga osoba się zgubi na początku, ale generalnie rzecz biorąc nie jest to jakieś nadmiernie rozrośnięte. Kiedyś niemal każdy turniej na większe punkty był na ETC i grało się na ten format mimo narzekań (moich także). Nowym graczom tłumaczyło się wszystko w miarę potrzeb i jakoś się kulało. ;)

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Naviedzony pisze:Na pewno dokłada to trochę skomplikowania, może jedna, czy druga osoba się zgubi na początku, ale generalnie rzecz biorąc nie jest to jakieś nadmiernie rozrośnięte. Kiedyś niemal każdy turniej na większe punkty był na ETC i grało się na ten format mimo narzekań (moich także). Nowym graczom tłumaczyło się wszystko w miarę potrzeb i jakoś się kulało. ;)
Wokół ograniczeń etc narastały całe dyskusje, bo ludzie nie widzieli czy coś jest legalne czy nie. Mam nadzieje, że w tym przypadku tak nie będzie i do legalnej rozpy będzie się dało dojść samemu nawet z samym kalkulatorem i długopisem.


A co sądzicie o zmianach w magii? Brak sygnaturek i atrybutów, za to darmowy spell dla każdego maga. Może być ciekawie

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Brak atrybutu to wg. mnie dobra zmiana :) Czy z uwagi na to że każdy mag będzie znał zerówkę (lub T wg. nowego nazewnictwa) będzie można zmienić każdy czar z wylosowanych na 1 (tak jak w odległych czasach) ? Jakiś przeciek :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

PiotrekN pisze:Brak atrybutu to wg. mnie dobra zmiana :) Czy z uwagi na to że każdy mag będzie znał zerówkę (lub T wg. nowego nazewnictwa) będzie można zmienić każdy czar z wylosowanych na 1 (tak jak w odległych czasach) ? Jakiś przeciek :D
Myślę, że raczej na pewno nie będzie tak można zrobić. Po to każdy zna T z automatu żeby nie zamieniać. Bedziesz miał to co wylosujesz

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Trochę słaba się robi magia w takim wypadku. Bierzesz maga 1 lvl i losujesz czar nr 6. W swojej turze możesz albo rzucić d3 s4 na 3+ albo cały unit hit z s3 na 11+. Fireball na 9+ 2d6s4 znacznie lepszy.

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Stan pisze:Trochę słaba się robi magia w takim wypadku. Bierzesz maga 1 lvl i losujesz czar nr 6. W swojej turze możesz albo rzucić d3 s4 na 3+ albo cały unit hit z s3 na 11+. Fireball na 9+ 2d6s4 znacznie lepszy.
I znowu będzie warto brać dużych magów

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Lory będą się różnić konstrukcją bardziej niż obecnie. Niektóre będą miały atrybuty, niektóre dodatkowe czary (jak ten z piromancji) i/lub jakieś sygnatury. Wszystko w zależności od fluffu i koncepcji danej ścieżki. Poza tym będą bardziej jednowymiarowe niż uniwersalne (piromancja jak widać ma prawie same czary z dmg).

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

a może by tak zrobić że są 2/3 wersje czaru każdego

bierzemy przykład fireball'a :

1level (początkujący) --> może kulnąć D6 S4
2 leve( zaawansowany)--> może rzucić D6 S4 lub 2D6 S4
3 level (mistrz) --> może rzucić D6/2D6 S4, do każdego czaru z fire jest dodawany swoisty atrybut(np. każdy kolejny czar z fire rzucony na ten sam cel ma +1 do ranienia), atrybuty działają tylko od czarów mistrza i tylko w połączeniu z czarami mistrza.

Czyli +1 do ranienia od następnego czaru z fire działa tylko gdy: np. mistrz rzucił na "x" firebala, a teraz rzuca np. 6 na ten sam oddział.


premie do czarowania i dispela:
1 level (0)-->dopiero zaczyna zabawę z magią
2 level (+1) --> już umie się bawić
3 level (+2) --> przeuj ;)

w czarowaniu liczy się dla każdego premia osobno na każdy czar(jak było)
w dispelu liczy się najwyższa premia(jak było)


przykładowo dla fireball castingi:

1 level to koszt podstawowy ---> 6
2 level to x1,5 kosztu podstawowego ---> 9+
3 level to x2 kosztu podstawowego ---> 12+

Znajomość czarów:

1 level--> 1(losowy) + T
2 level --> 2(losowe)+T
3 level --> 3(losowe)+T
W armia może być TYLKO jeden mistrz magii(magowie to zarozumiałe istoty i żaden wielowiekowy dziad nie zniesie że jest w armii ktoś tak samo potężny jak on). Po prostu tylko jeden 3 level, nie zależnie czy ten sam lore czy inny.


Czasem w trafia się kolo z zasadą lore master. Kolo ten jest baaaardzo obcykany w danej domenie, jednak znajomość wszystkich czarów okupiona jest mocą. Taki kolo mając zasadę znajomości całej ścieżki, liczony jest jako 2levelowy(lord) bądź 1levelowy(hero)
LOREMASTER, nie może być nigdy 3 levelowym(no znajomość całej ścieżki i rzucanie najmocniejszych wersji z "atrubytami" niet.
Gdy w armii jest isota ze LOREMASTEREM, nie można brać wtedy Żadnego Mistrza magii(nawet z innej domeny).
Mag uczący się całe życie i szkolący w danych czarach, nie może znieść że ktoś ma tak pojętny umysł że opanował wszystkie tajniki danej ścięzki.

;)

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

sory za post pod postem ale ten dotyczy innej sprawy magii

jestem ciekaw co będzie z mrocznymi magiami jesli ograniczają lory?

zrobią np. tak, że będzie ogólna mrocznych bogów ścieżka czy tam chaosu czy czego i:

1 pocisk
2 klątwa
3 wspomaganie
4 wspomaganie

itp...

np.
1 pocisk:
a.) cincza D6D6
b.) slanesza D6 S3-4 AP
c.) nurgla D6 S3, Poisony

i wpiszą że w zależności od marki używamy konkretnej wersji czaru pod konkretnym kolorem czy może jednak będą 3 osobne ściezki?

a może czary będą takie same a różne atrybuty/zerówki będą nałożone na czary w zależności od marki rzucającego?

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Teraz jest już za późno na propozycje :) Pozostaje nam tylko ciągnąć za język tych którzy znają zmiany, abyśmy zdążyli się oswoić do 25tego :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Z tego co ja rozumiem to można spokojnie grać na obecnych zasadach aż do kwietnia/maja bo dopiero wtedy będzie stabilna wersja 2.0
Ale znając nasze środowisko pewnie już 29 października będą turnieje na nowe zasady :D

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2828
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

w Krakowie rozważymy Mastera na zasady, które będą bardziej stabilne weźmiemy też pod uwagę opinię środowiska :)

ODPOWIEDZ