9th Age
Fajny ten topór za 60pkt który daje 6 ataków
czuję że będzie dużo grany.
Jeśli Towering presence dotyczy generała to już nie weźmiemy na nim bluffers helm, ciekawe.
Dragonhelm i mithril mail w górę.
Wizard hood nie będzie grany.
Scroll w górę ale dalej must have.
Mniej przedmiotów, spoko, część i tak nie była grana.

Jeśli Towering presence dotyczy generała to już nie weźmiemy na nim bluffers helm, ciekawe.
Dragonhelm i mithril mail w górę.
Wizard hood nie będzie grany.
Scroll w górę ale dalej must have.
Mniej przedmiotów, spoko, część i tak nie była grana.
+1Glonojad pisze:Jaki sens dublowac wszystkie koszty? Nie lepiej "otworzyć " koszty połowówke? Amerykanie by sobie nie poradzili?
Swoją drogą, jako nowy gracz który zajawił się 9tką, (nie zdążywszy opanować poprzednich zasad do perfekcji, mozolnie maziający kilka figur w miesiącu przygotowując je do gry), poczułem delikatny niesmak związany z obecnymi zmianami. Rozumiem potrzebę wyeliminowania wszelkiego rodzaju "baboli", ale przewracanie do góry nogami zasad po zaledwie kilku miesiącach od wydania wersji 1.0? A świadomość, że w każdej chwili mogą pojawić się kolejne "przewroty" nie napawa optymizmem. Rzekłbym raczej zniechęca...
Zmiana w katapultach, trafia się na bsie bez covera:
- na 1 missfire
- jeśli trafisz to patrzysz do statów katapy, zwykle będzie Catapult(4), to znaczy że trafiasz po 4 modele w 4 szeregach. Jak jest 20 modeli w 4x5 to trafiasz 16. Jak jest 6 modeli w 1x6 to trafiasz 4. Dużego hita przydzielasz jednemu modelowi.
- jeśli nie trafisz to możesz rzucić jeszcze raz to hit. Jeśli trafisz za drugim razem to odejmujesz 1 od aera effect i zostaje np. Catapult(4-1) czyli trafiasz 3 modele w 3 szeregach bez dużego hita.
Nie trzeba już mieć templatki.
Bolce cannony bez zmian chyba.
Flame cannon trafia z automatu. Rzuca się tylko kostką, 1 to missfire 2+ hit. Dostaje d3 modeli w każdym szeregu. Jeśli jest S4(5) (d3 wounds) to wartości w nawiasie odnoszą się do któtkiego zasięgu maszyny.
- na 1 missfire
- jeśli trafisz to patrzysz do statów katapy, zwykle będzie Catapult(4), to znaczy że trafiasz po 4 modele w 4 szeregach. Jak jest 20 modeli w 4x5 to trafiasz 16. Jak jest 6 modeli w 1x6 to trafiasz 4. Dużego hita przydzielasz jednemu modelowi.
- jeśli nie trafisz to możesz rzucić jeszcze raz to hit. Jeśli trafisz za drugim razem to odejmujesz 1 od aera effect i zostaje np. Catapult(4-1) czyli trafiasz 3 modele w 3 szeregach bez dużego hita.
Nie trzeba już mieć templatki.
Bolce cannony bez zmian chyba.
Flame cannon trafia z automatu. Rzuca się tylko kostką, 1 to missfire 2+ hit. Dostaje d3 modeli w każdym szeregu. Jeśli jest S4(5) (d3 wounds) to wartości w nawiasie odnoszą się do któtkiego zasięgu maszyny.
Jest bonus za każdy sztandar w combacie nie tylko za jeden, czyli dwa bannery +2CR. Nie ma już +50 za zdobyte sztandary. O dziwo weteran magic standard to nadal max 25pkt chociaż wszystko 2x w górę, może przeoczenie.
Champion nie ma już +1ws/+1bs
Muzyk w 8" daje przeicnwikowi -1 do testu marszu chyba że przeciwnik tez ma muzyka <fajne fluffowo>.
Nie trzeba już zdawać ld by zrobić swifta. Muzyk będzie częściej brany.
Champion nie ma już +1ws/+1bs
Muzyk w 8" daje przeicnwikowi -1 do testu marszu chyba że przeciwnik tez ma muzyka <fajne fluffowo>.
Nie trzeba już zdawać ld by zrobić swifta. Muzyk będzie częściej brany.
też nie podobają mi się przecieki, za dużo zmian, jak ktoś wyżej wspomniał koszty połówkowe nie byłyby gorsze. te katapulty- nie wiem dla mnie za dużo do zapamiętania, wcześniej wystarczyło przyłożyć template [choć rozumiem ze tu były czasem kwestie sporne i trzeba było wzywać sędziego , a teraz wszystko jasne]
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
Nie w każdej chwili, kolejne poważne zmiany planowane są dopiero latem. Cóź jak sami twórcy T9A przyznają praktyczna przebudowa systemu jest niezbędna, by projekt ochronić przed GW. Obecnych zasad nie da się obronić prawnie, mają zbyt wiele wspólnego z WFB. W sytuacji gdy projekt zacznie generować coraz większe przychody niezależnym producentom modeli a GW odczuje, że ludzie zamiast pakować kasę w AoS kupują figurki do jakiegoś fanowskiego systemu spadnie ns ten system niczym 100 ton cegieł. Bo na rozsądną reakcję, np. wznowienia produkcji zestawów WFB, choćby pod szyldem Forge World'a, specjalnie bym nie liczył.DarekH pisze: Swoją drogą, jako nowy gracz który zajawił się 9tką, (nie zdążywszy opanować poprzednich zasad do perfekcji, mozolnie maziający kilka figur w miesiącu przygotowując je do gry), poczułem delikatny niesmak związany z obecnymi zmianami. Rozumiem potrzebę wyeliminowania wszelkiego rodzaju "baboli", ale przewracanie do góry nogami zasad po zaledwie kilku miesiącach od wydania wersji 1.0? A świadomość, że w każdej chwili mogą pojawić się kolejne "przewroty" nie napawa optymizmem. Rzekłbym raczej zniechęca...
Mam zresztą podobny problem do twojego: ostatni raz poważnie grałem w 5-kę, do 7-ki próbowałem wrócić ale nie zdążyłem. Nowe zasady (rodem z 8-ki) są dla mnie obce i stasznie trącą napychaniem wielkości oddziałów 'na siłę'. Sam próbuję poskupować dostępne second-handy i pomalować coś czym się da grać. Wolałbym, żeby tryb 'warband' doczekał się 'więcej miłości' od twórców - np. poprzez zwiększenie grywalności w nim małych oddziałów. Kurde mały oddział 25 modeli... 'w moich czasach' to był juź deathstar...
Z tych zmian to można by zrobić z 2-3 mniejsze update'y, bo jak na jeden raz to chyba będzie za dużo.
Jeszcze tylko brakuje by z large targetów zabrali ward save (np. altary DE, pendulum VS i wagonik EoS)
A Towering presence to Large Target.
I jeszcze ta kombinacja z Scoring - oddział z przynajmniej jednym modelem z zasadą Scoring jest uznawany za Scoring Unit plus kilka wyjątków kiedy ta zasada nie działa.
Jeszcze tylko brakuje by z large targetów zabrali ward save (np. altary DE, pendulum VS i wagonik EoS)
A Towering presence to Large Target.
I jeszcze ta kombinacja z Scoring - oddział z przynajmniej jednym modelem z zasadą Scoring jest uznawany za Scoring Unit plus kilka wyjątków kiedy ta zasada nie działa.
Przecież była propozycja by zamieścić w BRB kilka dodatkowych schematów pokazujących ile modeli znajdzie się pod templateJanus pisze:wcześniej wystarczyło przyłożyć template [choć rozumiem ze tu były czasem kwestie sporne i trzeba było wzywać sędziego , a teraz wszystko jasne]
Warband sam w sumie jest w porządku.
Jedyną zmianę jaką bym widział to ograniczenie max ilości oddziału o połowę.
Ale taką zmianę może wprowadzić każdy organizator i raczej go nie zlinczują.
W świdniku graliśmy że można było mieć podstawę+max połowę dokupionych (czyli zamiast 10+50 piechory było 10+25).
Myślę, że format się sprawdził a na stołach nie było deathstarów oprócz ogrów.
Brak templatów bardzo na plus, na masterze miał je może co czwarty albo co piąty gracz, same problemy w stylu "tego nie dotyka a tego tak".
Niby można sobie wydrukować kartkę ile modeli dostaje przy hicie ale przy zniesieniu o 2 cale w losowym kierunku były już problemy.
BTW jeśli zwykła katapa będzie miała aera effect 4 to spadnie jej skuteczność względem piechoty, wcześniej było to 5 modeli na 20mm, teraz będzie tylko 4.
Plus krasnoludzka na filmiku ma s3(7) zamiast s4(9) jak wcześniej.
Jedyną zmianę jaką bym widział to ograniczenie max ilości oddziału o połowę.
Ale taką zmianę może wprowadzić każdy organizator i raczej go nie zlinczują.
W świdniku graliśmy że można było mieć podstawę+max połowę dokupionych (czyli zamiast 10+50 piechory było 10+25).
Myślę, że format się sprawdził a na stołach nie było deathstarów oprócz ogrów.
Brak templatów bardzo na plus, na masterze miał je może co czwarty albo co piąty gracz, same problemy w stylu "tego nie dotyka a tego tak".
Niby można sobie wydrukować kartkę ile modeli dostaje przy hicie ale przy zniesieniu o 2 cale w losowym kierunku były już problemy.
BTW jeśli zwykła katapa będzie miała aera effect 4 to spadnie jej skuteczność względem piechoty, wcześniej było to 5 modeli na 20mm, teraz będzie tylko 4.
Plus krasnoludzka na filmiku ma s3(7) zamiast s4(9) jak wcześniej.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Nie da się z niektórych zmian zrobić "mniejszych pakietów" bo wszystko jest ze sobą powiązane.
Zmiana zasad maszyn = zmiana kosztu punktowego maszyn = zmiana monsterów, żeby nieco ograniczyć spamy...
Co do ilości zmian - niby trochę tego jest, ale naprawdę do ogarnięcia. Teraz przez rok będzie stabilniej.
Zmiana zasad maszyn = zmiana kosztu punktowego maszyn = zmiana monsterów, żeby nieco ograniczyć spamy...
Co do ilości zmian - niby trochę tego jest, ale naprawdę do ogarnięcia. Teraz przez rok będzie stabilniej.
Ja tam lubię duże oddziały corowe, morza zielonoskorych, maruderow, szkieletów. Mam nadzieję że się to nie zmieni. Tak samo lubię grać na małe pkt, czasy patroli we Wrocławiu wspominam z lezką w oku.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293