9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Re: 9th Age

Post autor: Eltharion »

Nie zgodzę się Janus
Tłumacze to sobie na przykładzie shadów. Od nie pamiętam kiedy mieli opcje wykupienia LA za 1 pk i nikt go nie wykupywał z oczywistych powodów. Nikt by go nie wykupił nawet jakby kosztował 0,5 czy nawet ćwierć. To po co wpisywać taka opcje w profil jednostki kiedy nikt jej nigdy nie wykupi. Rozwiązania były dwa można było się zlitować i im je dać za darmo ( bo jak by była opcja dania im ich za darmo to każdy by wziął bo czemu nie, a od przybytku głowa nie boli) albo zabrania całkowicie :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2064
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

no tylko ze w większości przypadków na siłę dokupili;)
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Dokupywanie na siłę brzmi słabo ale ułatwia trochę innym ogarnięcie tej jednostki.
W battlu od zawsze trzeba było znać armię przeciwnika równie dobrze jak swoją.
Plus nowym będzie łatwiej bo mniej czasu będą glowkowac który wybór jest optymalny.
Imo 9age należy trochę uprościć bo w tym momencie jest wiele innych gier które łatwiej poznać a bawić się można równie dobrze.
Uprościć ale jednocześnie pozostawić element skilla jako istotnego czynnika od którego zależy wygrana.
Np. zamiast podziału na lord i hero można zmienić na jeden profil a generał ma +1 do liderki.

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Kiedy wychodza nowe booki?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

25 października?

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Stan pisze:W battlu od zawsze trzeba było znać armię przeciwnika równie dobrze jak swoją.
Jak w praktycznie każdej grze.
Stan pisze:Plus nowym będzie łatwiej bo mniej czasu będą glowkowac który wybór jest optymalny.
Komu będzie łatwiej? Nie ma co się oszukiwać, środowisko będzie się powoli wykrwawiać, dlatego zanim ta gra umrze wolał bym sobie pograć w warhammera. Naprawdę jakiś nowy gracz "rozkminia" czy wzięcie LA na oddziale bez AS jest optymalne?
Stan pisze:Np. zamiast podziału na lord i hero można zmienić na jeden profil a generał ma +1 do liderki.
Ke? Zróbmy od razu statystykę to hit po co komuś tabelki...
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

A czym się różni lord od herosa? +1 ws bs a i ld. Różnica w koszcie i puli na przedmioty. Trzy różnice.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

W niektórych i, S, T.
Obrazek

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Bardziej ataki i woundy, ale i tak wychodzi że jest to różnica praktycznie każdego aspektu(statystyki, przedmioty, mounty) za wyjątkiem ruchu.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

czasem i różne ulepszenia

np. w demonach lordowie się znacząco różnią od herosów [-X

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Ja mimo, że gram for fun w Age of Sigmar zastanawiałem się nad spróbowaniem 9th Age, śledziłem poprzednią wersję ale czekałem na te zmiany z decyzją i z tego co widzę większość zmian jest na ogromny minus.

Armie są coraz bardziej zbliżone do siebie (m.in poprzez podobne, skasowanie armijnych lorów). Wiem, że zaczęło się od samego GW, że armie zbliżały się do siebie co raz bardziej, ale teraz to już praktycznie wielkich różnic w samym stylu gry nie ma, każdy ma podobne jednostki. Kiedyś było inaczej wiadomo, że Chaos nie miał armat, Krasnale szybkich unitów itd.

I to co mi się podoba w Age of Sigmar i na co szczerze mówiąc liczyłem że rozwinie się 9th Age czyli olbrzymia różnorodność - większość armii ma swój własny styl gry czasami bardzo różniący od innych armii. W 9th Age wszystko idzie w coraz większym zrównywaniu wszystkiego.

Zmiany w systemie punktowym też dosyć dziwne.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

A jakie szybkie unity mają kraśki? Albo jakie armaty są w wochu? :wink:

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Stan pisze: Albo jakie armaty są w wochu? :wink:
Największe :lol2:
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Gra ma 4 fazy i armie maja styl w postaci różnicy polozonych na nie akcentów to sie nie zmienia. Ale brak mozliwosci gry w kazdej fazie krzywdzi armie pozbawiajac je glebi wiec fajnie ze sa opcje. A bestie i sk jesnak sa diametralnie inne ergo wyczuwam nieistniejacy problem
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Przecież Dwarfy mają Zyrokoptery a Woch Hellcanon, jeszcze dokładnie nie przeczytałem wszystkiego.

Nie wiem czy nie uczestniczenie w fazach pozbawia głębi, jakoś Dwarfy kiedyś nie uczestniczyły nawet w dwóch fazach - magii i movementu i nikt nie narzekał, że są pozbawione głębi, podobnie VC czy Chaos bez jakiegokolwiek strzelania.

Zresztą nawet jeżeli byłoby jak mówisz to właśnie ja zauważam że między armiami coraz bardziej zaciera się to różne położenie akcentów, a takie decyzje jak skasowanie armijnych magii tylko to potęguje.

Np. już w 8edycji Loremaster dużo bardziej różnił się niż Arcymag w HE, teraz nawet takich różnic nie ma.

Tym bardziej, że to są moje odczucia, że wszystko staje się coraz bardziej do siebie podobne a armie różnią się coraz bardziej tylko i wyłącznie drobiazgami a na pewno nie są to na tyle istotne różnice żeby styl gry się diametralnie różnił zależnie od armii.

Dodatkowo, to że tak często zmieniają się zasady i wychodzą patche zmieniające metę to nie wiem czy jest to najzdrowsze podejście. I w praktyce oznacza, też że nakłady na tak duże armie są znaczne, więc system raczej ma przez to jeszcze mniejsze możliwości aby pojawiali się nowi gracze i zostawali. Bo nawet jak ktoś już tą armię na 2500 uzbiera to się okaże że za pół roku znowu musi inwestować w nowe figurki na dużo punktów.

Rozumiem, że jakoś trzeba zmieniać metę ale zazwyczaj w większości systemów dzieje się to przez nowości, których w 9th Age brakuje co do zasady. Tylko zmienia się dosyć często zasady - wystarczy spojrzeć ile od powstania 9th Age zmieniały się zasady i wychodziły - uściślenia, patche, zmiany itd.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Loremaster pisze:Przecież Dwarfy mają Zyrokoptery a Woch Hellcanon, jeszcze dokładnie nie przeczytałem wszystkiego.
Brawo jesteś wg mnie absolutnym królem hipokryzji =D>
Człowiekiem który potrafi narzekać dla samej idei narzekania
Rozumiem że w AoS nie ma ani żyrokopterów ani hellcanonów ? #-o #-o
Idź lepiej grać w swoją grę dla . dzieci
Ostatnio zmieniony 23 paź 2016, o 23:12 przez JarekK, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: niepotrzebna inwektywa
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1537
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Wtf, przecież armie się różnią, i to czymś więcej niż drobiazgami. Różna piechota, bohaterowie, magia, przedmioty, potwory lub nie, maszyny lub nie i tak dalej i tak dalej. Woch i vcty ciągle nie mają strzelania oprócz pojedynczych jednostek jak baśki czy hellcannon (btw to katapulta a nie działo także tego) które są w tej armii i tak działają, mniej lub więcej, odkąd pamiętam.

Zależy jak kto kolekcjonuje modele. Jak ktoś zbiera modele tak że na 2500 gra tylko jedną rozpiską, bo na więcej nie ma modeli no to cóż.

Nowość przecież jest, prawie jak nowa edycja. Nowa magia, nowe kompozycje armii, delikatne zmiany w armiach, jakieś nerfy papy na wózku (ten model był przewalony i autopickiem). Zresztą ile można grać ciagle to samo, zmiany, nowości są imo mile widziane. Mi tam się podobają zmiany ogólnie, tylko dziwnie zrobili mi podział na core, ranged supporty i tak dalej ale to już kwestia armii :)

@Eltharion
weź, bo zaraz znowu powiedzą że w 9th age i ogólnie starym warhammerze same stare grzyby co nienawidzą aosa bo jest prosty :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Eltharion pisze:
Loremaster pisze:Przecież Dwarfy mają Zyrokoptery a Woch Hellcanon, jeszcze dokładnie nie przeczytałem wszystkiego.
Brawo jesteś wg mnie absolutnym królem hipokryzji =D>
Człowiekiem który potrafi narzekać dla samej idei narzekania
Rozumiem że w AoS nie ma ani żyrokopterów ani hellcanonów ? #-o #-o
Idź lepiej grać w swoją grę dla . dzieci
Nie wiem o co Ci chodzi, nie przeczytałem wszystkich armii bo nie miałem czasu, ale jeżeli Dwarfy nie mają Zyrokopterów a WOCH Hellcanona to wystarczyło mnie wyprowadzić z błędu. I nie wiem gdzie tutaj widzisz hipokryzję.

Argument z grą dla dzieci to już w ogóle był właśnie dziecinny, pewnie w piaskownicy sypałeś albo nadal sypiesz innym dzieciom piasek na głowę bo mają samochodziki w innym kolorze :lol2: Tym bardziej, że nie promouje ani nikogo nie namawiam do innych systemów. Tym bardziej, że gram w różne systemy i gry przy których można powiedzieć, że 9th Age to system dla dzieci, ale ja się do takich argumentów nie zniżam.

Wyraziłem swoje zdanie i obawy nic więcej w WFB grałem od 5 edycji, zresztą chyba na tym polega idea forum, że wyraża się swoje poglądy ale widząc w jakim tonie piszesz to nie dorosłeś do takiej formy dyskusji.

Po prostu zauważyłem, że 9th Age (w który owszem grałem nie raz i jest to ciekawa gra ale głównie dlatego że bazuje całkowicie prawie na systemie wymyślonym przez GW) prowadzi do zbliżania się armii do siebie i mniejszych różnic niż do nawet w 8edycji było i do sytuacji że armie są coraz bardziej podobne. Nie mówię ze są takie same, ale że zbliżają się od Ciebie (co było już pewną tendencją od czasów 7 edycji) pod kątem dostępnych opcji.
A 9th idzie w tą stronę że armie się zbliżają wystarczy wskazać w najnowszych zmianach skasowanie magii armijnych.

Zmiany są fajne, ale uważam że dramatyczne zmiany mety poprzez zmiany dotychczas istniejących zasad i armii to najgorszy sposób na zmianę mety. Żadna znana mi gra czy to karciana, figurkowa czy komputerowa nie robi tego w ten sposób. Szczególnie że ten zmiany pojawiają się dużo częściej niż raz w roku. Jest to po prostu bardzo zły game design. Dodatkowo odstraszać to może potencjalnie nowych graczy a chyba o to w tym chodzi żeby to nie umierało a prosperowało czego sam życzę 9th Age, gdyż miło jest sobie czasami zagrać.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Zyrokoptery i hellcanonny były od 6 edycji przecież. Albo i wcześniej, nie wiem bo nie grałem w 5.
Argument że armie są coraz bardziej podobne ale nie poparty żadnym przykładem :/
Na dobrą sprawę styl armii w żaden sposób się nie zmienił względem 8 edycji.
De dalej bazuja na szybkosci, vcety na wskrzeszaniu i masie, tk na buffach, bestie i wdg na combacie, imperium ma wszystkie fazy średnie, we mają drzewka do combatu i strzelanie, dwarfy mają maszyny ale umieją się bic, ogry nadal próbują budować deathstar tylko tym razem z bulli a nie ironow, skveny to nadal masa zabawek znanych jedynie tym co grają tą armią.
Chyba tylko lizaki stracily swój smietnik z poisonem czyli 20 oddzialow po 10 skinek.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jesteś całkowicie w błędzie Loremaster.

Napisałeś, że nie przeczytałeś wszystkich armii, a porównujesz. Jest wiele podobnych aspektów ale styl gry i składanie rozpiski w poszczególnych armiach się różni.

Zmniejszona ilość domen jest pierwszym krokiem dla nowych graczy - bo łatwiej się uczyć mniejszej ilości tekstu. Wcześniej większość lorow miała pociski d6 s4 w XX wariantach.

Wg mnie teraz naprawdę zobaczymy unikalnosc armii właśnie dzieki lorom i przede wszystkim unikalnej % kompozycji armii.
Obrazek

ODPOWIEDZ