Empire the 9th Age
Moderator: #helion#
Re: Empire the 9th Age
Ma moc w CC! choć można powiedzieć, że nie istnieje w pozostałych 2 fazach.
Jeżeli chodzi o bohaterów to największym problemem (we wszystkich moich bitwach na turniejach w Krakowie na małe punkty) było wejście w CC z jakimś innym pancernym stworem/jednostką. Nie było czym tego pokroić. Czołg ma zionięcie z AP(3) więc trochę pomagał - ale później ciężko było toto ubić jak nie spadło od wjazdu czołgu.
Dlatego obecnie kminię następujące złożenie Commandera (z racji tego, że nie można było ich wziąć na małe punkty w grze bez lordów):
wersja uboga:
Commander na koniku + tarcza + obsidian sword + potka siły = 326pkt
wersja na bogato:
Commander na koniku + tarcza + sonnstahl + potka inicjatywy= 396pkt (nie testowane do tej pory, gdyż commander był w lordach, ale zapamiętałem, że kilka miesięcy temu w jednej z moich pierwszych bitew sam komander wyposażony w ten kozik kroił wszystko jak szalony)
Co do BSB'ka od początku mojej zabawy uważam, że hero sword jest dla niego stworzony
Ochrona: Bohaterowie nie spadali zbyt często, a jak już spadali to najczęściej od takich uderzeń, że przerzuty i tak zbyt wiele by pewno nie wniosły. Stąd w mojej filozofii gry znajduje się zapis, że mój szakal w cc musi go killim wcześniej niż on mnie
Kolejnym problemem jest grzęźnięcie kawy w jednostkach piechotnych...
I ostatnim dla przykładu: wjazd kawalerii w taką 20 elfickich white lionów... lub też gdy przeciwnik posiada włócznie. Stąd bardzo lubię pistolierów, którymi można manewrować i przy okazji ubijać trochę niewygodnych patałachów.
Edit: pomyśl, w jaki sposób można wykorzystać pistolierów, by Twój przeciwnik musiał garściami ściągać figury ze stołu... Na ostatnim turnieju w Krakowie grałem tylko 2 bitwy i testowałem przy tym nieszablonowe ich złożenie i wykorzystanie - i muszę napisać: wiadro kości ładnie przetrzepało i OK i WDG.
Jeżeli chodzi o bohaterów to największym problemem (we wszystkich moich bitwach na turniejach w Krakowie na małe punkty) było wejście w CC z jakimś innym pancernym stworem/jednostką. Nie było czym tego pokroić. Czołg ma zionięcie z AP(3) więc trochę pomagał - ale później ciężko było toto ubić jak nie spadło od wjazdu czołgu.
Dlatego obecnie kminię następujące złożenie Commandera (z racji tego, że nie można było ich wziąć na małe punkty w grze bez lordów):
wersja uboga:
Commander na koniku + tarcza + obsidian sword + potka siły = 326pkt
wersja na bogato:
Commander na koniku + tarcza + sonnstahl + potka inicjatywy= 396pkt (nie testowane do tej pory, gdyż commander był w lordach, ale zapamiętałem, że kilka miesięcy temu w jednej z moich pierwszych bitew sam komander wyposażony w ten kozik kroił wszystko jak szalony)
Co do BSB'ka od początku mojej zabawy uważam, że hero sword jest dla niego stworzony
Ochrona: Bohaterowie nie spadali zbyt często, a jak już spadali to najczęściej od takich uderzeń, że przerzuty i tak zbyt wiele by pewno nie wniosły. Stąd w mojej filozofii gry znajduje się zapis, że mój szakal w cc musi go killim wcześniej niż on mnie
Kolejnym problemem jest grzęźnięcie kawy w jednostkach piechotnych...
I ostatnim dla przykładu: wjazd kawalerii w taką 20 elfickich white lionów... lub też gdy przeciwnik posiada włócznie. Stąd bardzo lubię pistolierów, którymi można manewrować i przy okazji ubijać trochę niewygodnych patałachów.
Edit: pomyśl, w jaki sposób można wykorzystać pistolierów, by Twój przeciwnik musiał garściami ściągać figury ze stołu... Na ostatnim turnieju w Krakowie grałem tylko 2 bitwy i testowałem przy tym nieszablonowe ich złożenie i wykorzystanie - i muszę napisać: wiadro kości ładnie przetrzepało i OK i WDG.
Moja subiektywna ocena 1.2 Eos:
Na "+":
- Demigryfy w specialach ( IMO zajmą miejsce Flaggelantów)
- Bohaterowie z 3 ranami i wyposażeniem na 200 pkt.
- Altar niewliczający sie do limitu bohaterów.
- dwa rozkazy na BSB
Na "-":
- Steam Tank zajmujący limit artylerii ( imo bardzo słabe ST i 2x cannon od zawsze było w mojej armii)
- ograniczenie flagellantów do 25
- Inżynier wliczający się w limit artylerii
- Gwardia straci na rzecz Demigryfów
- brak ugrywalnienia Imperialnej Kawalerii
Na "+":
- Demigryfy w specialach ( IMO zajmą miejsce Flaggelantów)
- Bohaterowie z 3 ranami i wyposażeniem na 200 pkt.
- Altar niewliczający sie do limitu bohaterów.
- dwa rozkazy na BSB
Na "-":
- Steam Tank zajmujący limit artylerii ( imo bardzo słabe ST i 2x cannon od zawsze było w mojej armii)
- ograniczenie flagellantów do 25
- Inżynier wliczający się w limit artylerii
- Gwardia straci na rzecz Demigryfów
- brak ugrywalnienia Imperialnej Kawalerii
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr
Takie oto coś wykombinowałem sobie na duże punkty (pod kątem dalszego malowania modeli, uwzględniając dotychczasową pracę):
Do spożytkowania pozostaje prawie 1600pkt.
Walka ze "starym" smokiem HE jeden na jeden (zakładając, że HE jest wyposażony w GW AP(1))
HE góra uderza: 2A S6 Trafia (5+) -> 4/6 trafienia Rani (3+) -> wbija 0,44
HE smok: 6A S7 trafia (5+) -> 2 trafienia rani (2+) -> wbija 1,66
Ward na powyższe -> ksiądz dostaje 1 ranę (?) chyba, że popełniam jakiś błąd w obliczeniach po drodze...
Oddaje ksiądz: 1A S10 trafia na 3+ z przerzutem -> wchodzi 1 trafienie rani na 2+ z przerzutem: smok dostaje 3-5 obrażeń.
Jakie widzicie słabe strony powyższego złożenia?
Czy altar i ksiądz tak wyposażony może stanowić alternatywę dla drogich dział?
Założenie: kawaleria służy za bunkry dla postaci, w jednym generał w drugim BSB + inkwizytor. Ksiądz jako dopełnienie i gwarancja przerzutów na trafienie dla sonnstahl i Axe of battle + ewentualne przerzuty na zranienie. Dodatkowo ksiądz wyposażony został w "miazgę" celem nabicia stworkom latającym 3-5 ran w 1 turze.Imperium Kontratakuje 4500 Pts - Empire of Sonnstahl Army
1 Knight Commander @ 406.0 Pts (General; Barding; Plate Armour; Shield; Horse; The Sonnstahl; Lucky Charm; Potion of Swiftness)
1 Marshal - BSB @ 306.0 Pts (Plate Armour; Shield; Horse; The Black Helm; Hero's Sword; Crown of Scorn)
1 Prelate @ 356.0 Pts (Shield, Star Mace, Locket of Sunna) Mount: Altar of Battle @ 400.0 Pts
1 Inquisitor @ 280.0 Pts (Heavy Armour; Horse; Axe of Battle)
9 Imperial Cavalry @ 492.0 Pts FCG; Lance; Shield;
8 Imperial Cavalry @ 444.0 Pts FCG; Lance; Shield;
5 Imperial Cavalry @ 220.0 Pts Great Weapon;
Total Army Cost: 2904.0
Do spożytkowania pozostaje prawie 1600pkt.
Walka ze "starym" smokiem HE jeden na jeden (zakładając, że HE jest wyposażony w GW AP(1))
HE góra uderza: 2A S6 Trafia (5+) -> 4/6 trafienia Rani (3+) -> wbija 0,44
HE smok: 6A S7 trafia (5+) -> 2 trafienia rani (2+) -> wbija 1,66
Ward na powyższe -> ksiądz dostaje 1 ranę (?) chyba, że popełniam jakiś błąd w obliczeniach po drodze...
Oddaje ksiądz: 1A S10 trafia na 3+ z przerzutem -> wchodzi 1 trafienie rani na 2+ z przerzutem: smok dostaje 3-5 obrażeń.
Jakie widzicie słabe strony powyższego złożenia?
Czy altar i ksiądz tak wyposażony może stanowić alternatywę dla drogich dział?
Czy ja wiem, nie mierzyłem nigdy sali na której gramy w Krakowie, ale myślę że przy dobrym rzucie na trafienie to do ściany altar z księdzem powinien dolecieć a to będzie więcej jak 48 caliStan pisze:Nie bo ksiądz nie ma 48 cali zasięgu jak działo
Złapiesz w challenge jakiegoś championa na piątce silverów i stoisz.
A skąd założenie, że smok i elf trafiają papę na 5+? Locket of sunna nie daje wymiany WS. Papa nie trafia wtedy smoka na 3+. Do tego zakładasz, że wejdą przerzuty to wound z modlitwy. Powinno być tak:
Prince 2A S6AP1 - trafia 4+, rani 3+, ward 4+ z przerzutem udanych
Smok 6A S7 - trafia 3+, rani 2+, ward 4+ z przerzutem udanych
Przy odrobinę lepszych rzutach przeciwnika papa nawet nie machnie niestety.
Prince 2A S6AP1 - trafia 4+, rani 3+, ward 4+ z przerzutem udanych
Smok 6A S7 - trafia 3+, rani 2+, ward 4+ z przerzutem udanych
Przy odrobinę lepszych rzutach przeciwnika papa nawet nie machnie niestety.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Nie jest źle, w porównaniu do niektórych armii ale elastyczność i możliwości o wiele mniej.
Bez weteranów ciężka dola strzelców z BS 3, a inżynier tylko dla artylerii jest stanowczo za drogi. Do czego to doszło, aby ludzki inżynier był droższy (a więc teoretycznie lepszy), od krasnoludzkiego.
Na ciężkiej piechocie brak weterana się tak nie odbija, ale zawsze to słabszy wybór i nie da się już zrobić mocniejszego klocka w piechocie, który mógłby rywalizować z gwardzistami, którzy swoją drogą mogli by być o 1 pkt tańsi.
Boli droższa kadra, a w szczególności kapłani. Priest wystarczył jako wsparcie oddziału, a teraz przy tym limicie na bohaterów ołtarz jest jeszcze lepszym wyborem, bo ten wlicza się do innego limitu. Mieli osłabić wózki i papieża, a okazuje się że są jeszcze bardziej przydatne
Ale najgłupsze (po za S2 na czołgu w przebiciu) jest to, że biorąc Knight Commandera trzeba brać ulepszoną konnicę core, a już tłumaczenie się tym, że to wszystko dla "większej przejrzystości pola gry i jej przyspieszenia" to brzmi jak zapowiedzi cięcia wszystkiego, bo za trudne i czasochłonne. Zresztą to samo tłumaczenie dotyczy weteranów i wielu upgradów jednostek w innych rasach.
Inkwizytor stał się ciekawy(ale pewnie jest pierwszy do znerfienia on lub ten topór), ale nie może być generałem więc do zestawu general, bsb i prelate trzeba wziąć jeszcze niego, a gdzie tu miejsce dla magów ? Magia słaba jak u wszystkich, ale i bez niego w scrolla i sztandar do rozpraszania warto zainwestować, aby faza magia przeciwnika nie bolała.
BSB może wykupić Great Tacticana, ale nie będzie miał zasięgu (tylko oddział, w którym jest), a tylko generałowi zwiększa się zasięg rzucania rozkazów o 6" (do 12, a jako generał 6" ma podstawowo). Dodatkowo fakt, że GT jest tylko 0-1 raczej ogranicza wybór, ale za to nawet papa na ołtarzu może dawać rozkazy na 6" o ile jest generałem. To już jest na +
Patrząc na rozpy wygląda na wielki come back mobilnego Imperium na kawalerii.
Bez weteranów ciężka dola strzelców z BS 3, a inżynier tylko dla artylerii jest stanowczo za drogi. Do czego to doszło, aby ludzki inżynier był droższy (a więc teoretycznie lepszy), od krasnoludzkiego.
Na ciężkiej piechocie brak weterana się tak nie odbija, ale zawsze to słabszy wybór i nie da się już zrobić mocniejszego klocka w piechocie, który mógłby rywalizować z gwardzistami, którzy swoją drogą mogli by być o 1 pkt tańsi.
Boli droższa kadra, a w szczególności kapłani. Priest wystarczył jako wsparcie oddziału, a teraz przy tym limicie na bohaterów ołtarz jest jeszcze lepszym wyborem, bo ten wlicza się do innego limitu. Mieli osłabić wózki i papieża, a okazuje się że są jeszcze bardziej przydatne
Ale najgłupsze (po za S2 na czołgu w przebiciu) jest to, że biorąc Knight Commandera trzeba brać ulepszoną konnicę core, a już tłumaczenie się tym, że to wszystko dla "większej przejrzystości pola gry i jej przyspieszenia" to brzmi jak zapowiedzi cięcia wszystkiego, bo za trudne i czasochłonne. Zresztą to samo tłumaczenie dotyczy weteranów i wielu upgradów jednostek w innych rasach.
Inkwizytor stał się ciekawy(ale pewnie jest pierwszy do znerfienia on lub ten topór), ale nie może być generałem więc do zestawu general, bsb i prelate trzeba wziąć jeszcze niego, a gdzie tu miejsce dla magów ? Magia słaba jak u wszystkich, ale i bez niego w scrolla i sztandar do rozpraszania warto zainwestować, aby faza magia przeciwnika nie bolała.
BSB może wykupić Great Tacticana, ale nie będzie miał zasięgu (tylko oddział, w którym jest), a tylko generałowi zwiększa się zasięg rzucania rozkazów o 6" (do 12, a jako generał 6" ma podstawowo). Dodatkowo fakt, że GT jest tylko 0-1 raczej ogranicza wybór, ale za to nawet papa na ołtarzu może dawać rozkazy na 6" o ile jest generałem. To już jest na +
Patrząc na rozpy wygląda na wielki come back mobilnego Imperium na kawalerii.
For Sigmar and the Empire!
Empire of Sonnstahl Army
1 Knight Commander @ 406.0 Pts
General; Barding; Plate Armour; Shield; Horse
The Sonnstahl [170.0]
Lucky Charm [10.0]
Potion of Swiftness [10.0]
1 Marshal - Battle Standard Bearer @ 328.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Battle Standard; Horse
Dragonscale Helm [30.0]
Dusk Stone [60.0]
1 Prelate @ 336.0 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield; Horse
Locket of Sunna [70.0]
Razor Blade [10.0]
1 Wizard Apprentice @ 280.0 Pts
The Divination; Horse
Dispel Scroll [100.0]
7 Imperial Cavalry @ 376.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Standard;
Musician; Warhorse
14 Imperial Cavalry @ 782.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Warhorse; FCG
Banner of Speed [50.0]
5 Reiters @ 200.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Reiters @ 200.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Knights of the Sun Griffon @ 590
Lance & Shield; Plate Armour; Young Griffon, FCG
Gleaming Icon [10.0]
1 Arcane Engine of Foresight @ 280
1 Imperial Artillery - Cannon @ 260
1 Steam Tank @ 460.0 Pts
Models in Army: 40
Total Army Cost: 4498
Coś takiego na pierwszy rzut. Zawsze miło się tym grało - brakuje tylko maga lorda ale ten limit 30% na herosów jest zabójczy. Pogram i zobaczymy.
1 Knight Commander @ 406.0 Pts
General; Barding; Plate Armour; Shield; Horse
The Sonnstahl [170.0]
Lucky Charm [10.0]
Potion of Swiftness [10.0]
1 Marshal - Battle Standard Bearer @ 328.0 Pts
Barding; Great Weapon; Plate Armour; Battle Standard; Horse
Dragonscale Helm [30.0]
Dusk Stone [60.0]
1 Prelate @ 336.0 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield; Horse
Locket of Sunna [70.0]
Razor Blade [10.0]
1 Wizard Apprentice @ 280.0 Pts
The Divination; Horse
Dispel Scroll [100.0]
7 Imperial Cavalry @ 376.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Standard;
Musician; Warhorse
14 Imperial Cavalry @ 782.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Warhorse; FCG
Banner of Speed [50.0]
5 Reiters @ 200.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Reiters @ 200.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Knights of the Sun Griffon @ 590
Lance & Shield; Plate Armour; Young Griffon, FCG
Gleaming Icon [10.0]
1 Arcane Engine of Foresight @ 280
1 Imperial Artillery - Cannon @ 260
1 Steam Tank @ 460.0 Pts
Models in Army: 40
Total Army Cost: 4498
Coś takiego na pierwszy rzut. Zawsze miło się tym grało - brakuje tylko maga lorda ale ten limit 30% na herosów jest zabójczy. Pogram i zobaczymy.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
obecnie gram dosyć często z różnymi armiami wzbudzającymi fear, więc black helm nie ma dla mnie większego znaczenia. chodzi bardziej o zerówkowy distracting i hard target z divination. w zamyśle ma pomóc dojechać i wspomóc kombat. zobaczymy.Stan pisze:Weź hełm z fearem jest lepszy od 2++ na ogień
A z maga 1lvl bym w ogóle zrezygnował i wziął scrolla za 30 i banner za 50 +2dispell.
@eltharion
nie brałem pod uwagę tego inkwizytora, jeszcze przyjdzie na niego czas, jeżeli jest dobrą opcją. narazie szybka pojazdka
edit
przyjrzałem się temu inkwizytorowi i faktycznie to może być hicior. axe of battle + divine icon i każdy atak dający d3 rany w regonie z ap1 i hatem - powinno to kosić taki dethstar ogrowy bez większych problemów.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Oprócz tego osobiście bym olał tego maga i dał taniego scrolla i pierścionek na pape
Wydaje mi sie niestety ze lusterko jest przereklamowane ale armia jest bardzo bardzo mocna i fajnie pomyślana
Wydaje mi sie niestety ze lusterko jest przereklamowane ale armia jest bardzo bardzo mocna i fajnie pomyślana
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
@Myth
masz rację dałem ciała z WS licząc prawdopodobieństwo. Cóż, teraz to już tak kolorowo nie wygląda.
@rob
podoba mnie się
Przygotowując rozbudowaną opcję na krakowski turniej 3000pkt długo zastanawiałem się nad magiem, poszczególnymi wózkami i altarem... Biorąc jedno, nie miałem już miejsca na następne i tak w kółko... I doszedłem do takiego oto rozwiązania:
Ksiądz na altarze z pierścionkiem. Pierścionek powoduje, że mam łącznie 5 tanich boundspeli więc przeciwnik musi wybierać co wpuścić a co rozpraszać, a i altar może rozjechać co słabszych niedobitków po szarży kawalerii
I tak się zastanawiałem, czym uzupełnić skład (poza czołgiem, kawalerią i jeszcze raz kawalerią z pistoletami ) I ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazało się, że imperium dysponuje całkiem ciekawą jednostką. Mianowicie Rangersami. Ma toto skirmish, 4 BS, multipla na łukach (tak właśnie volley), scouta i kosztuje 100 (stówkę) za piątaka chłopa. No kurczę sobie myślę, do tej pory w fazie strzelania zawsze obrywali pistolierzy (czasem z grubej rury ktoś ładował w pancerną kawalerię). No to przecież można wziąć piątka za 100pkt wsadzić toto w las albo ruiny i niech ładują co turę 10 strzał. Niby niewiele, ale zawsze poprzeszkadzają... A dwie takie piątki to już 20 strzałów i cierpliwie strzelać... albo też pistolierów odciążyć od ciągłego ostrzału... i odgiąć czasem może coś... prawie za darmo!
Jakie jest wasze zdanie na temat tej "multifunkcyjnej" jednostki?
masz rację dałem ciała z WS licząc prawdopodobieństwo. Cóż, teraz to już tak kolorowo nie wygląda.
@rob
podoba mnie się
Przygotowując rozbudowaną opcję na krakowski turniej 3000pkt długo zastanawiałem się nad magiem, poszczególnymi wózkami i altarem... Biorąc jedno, nie miałem już miejsca na następne i tak w kółko... I doszedłem do takiego oto rozwiązania:
Ksiądz na altarze z pierścionkiem. Pierścionek powoduje, że mam łącznie 5 tanich boundspeli więc przeciwnik musi wybierać co wpuścić a co rozpraszać, a i altar może rozjechać co słabszych niedobitków po szarży kawalerii
I tak się zastanawiałem, czym uzupełnić skład (poza czołgiem, kawalerią i jeszcze raz kawalerią z pistoletami ) I ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazało się, że imperium dysponuje całkiem ciekawą jednostką. Mianowicie Rangersami. Ma toto skirmish, 4 BS, multipla na łukach (tak właśnie volley), scouta i kosztuje 100 (stówkę) za piątaka chłopa. No kurczę sobie myślę, do tej pory w fazie strzelania zawsze obrywali pistolierzy (czasem z grubej rury ktoś ładował w pancerną kawalerię). No to przecież można wziąć piątka za 100pkt wsadzić toto w las albo ruiny i niech ładują co turę 10 strzał. Niby niewiele, ale zawsze poprzeszkadzają... A dwie takie piątki to już 20 strzałów i cierpliwie strzelać... albo też pistolierów odciążyć od ciągłego ostrzału... i odgiąć czasem może coś... prawie za darmo!
Jakie jest wasze zdanie na temat tej "multifunkcyjnej" jednostki?
f..k, sh.t, no to inkwizytor jest ...jowyStan pisze:ap ze sztandaru nie przechodzi już na bohaterów.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Na horyzoncie pojawił się ciekawy turniej... Mam trochę czasu na malunki, więc rozwinąłem swoją małą krakowską rozpiskę na 3000pkt i w oparciu o już "zmalowane modele" powstała totalnie ofensywna rozpiska na 4500pkt. O ile czas pozwoli, i przez najbliższe tygodnie sufit nie zwali mi się na głowę zabieram się za ostre malowanie. (Ten wstęp po to, by jeszcze bardziej zmobilizować się do maziania )
Ale do rzeczy. Szpicę stanowią dwa oddziały pistolierów wspierane przez działo samobieżne. Główne siły atakują zwartą grupą z dowolnego skrzydła (w zależności od terenu). Wsparcie przeciwko potworkom stanowi mag z divination podążający z niewalczącym BSB'kiem za grupą. Brak osłony magicznej w postaci zwoju rozpraszającego będzie bolesny, ale cóż...
Słabe strony:
- grzęźnięcie w bagnach
- jednostki wyposażone w włócznie
- duże skumulowanie potworków w wrogiej armii
- odpowiednia na tą rozpiskę magia
I teraz mam taką oto prośbę - pytanie . Pomijając moje błędy wynikające z braku doświadczenia i ich wykorzystanie, jak zabralibyście się do rozmontowania owej armii po takim wystawieniu.
Edit: to niby taka korespondencyjna gra w bitewniaka
Ale do rzeczy. Szpicę stanowią dwa oddziały pistolierów wspierane przez działo samobieżne. Główne siły atakują zwartą grupą z dowolnego skrzydła (w zależności od terenu). Wsparcie przeciwko potworkom stanowi mag z divination podążający z niewalczącym BSB'kiem za grupą. Brak osłony magicznej w postaci zwoju rozpraszającego będzie bolesny, ale cóż...
Knight Commander @ 380.0 Pts General; Barding; Plate Armour; Horse; The Sonnstahl
Marshal - Battle Standard Bearer @ 240.0 Pts Plate Armour; Battle Standard; Horse; Ring of Fire [40.0]
Wizard Apprentice @ 330.0 Pts 4 Learned Spells; The Divination; Horse
6 Imperial Cavalry @ 348.0 Pts FCG [4]
15 Imperial Cavalry @ 780.0 Pts FCG [2]
9 Knightly Orders @ 540.0 Pts FCG [1]
6 Knights of the Sun Griffon @ 700.0 Pts FCG[3]
2x10 Reiters @ 360.0 Pts Light Armour [5]
1 Steam Tank @ 460.0 Pts [6]
Models in Army: 53 Total Army Cost: 4498.0
Słabe strony:
- grzęźnięcie w bagnach
- jednostki wyposażone w włócznie
- duże skumulowanie potworków w wrogiej armii
- odpowiednia na tą rozpiskę magia
I teraz mam taką oto prośbę - pytanie . Pomijając moje błędy wynikające z braku doświadczenia i ich wykorzystanie, jak zabralibyście się do rozmontowania owej armii po takim wystawieniu.
Edit: to niby taka korespondencyjna gra w bitewniaka
to zależy od przeciwnika - jego ogrania i armii jaką dysponuje. kawaleria boi się dużych klocków piechoty, bo grzęźnie w nich po pierwszej turze walki oraz ostrzału z ap(6) bo kawaleria to mniejsza ilość woundów na oddziale dlatego trzeba grać bardzo zdecydowanie.
w twojej rozpie nie podoba mi się bsb - taka miękka faja nic nie zrobi, brak konnego kapelana to też błąd - hate to potężna umiejętność, potrafi odwrócić losy szarży a jego modlitwy są bezcenne w combacie. raitarzy nie są potrzebni przy czołgu, on sam potrafi zabezpieczyć flankę. reszta według uznania. tyle ode mnie
pozdrawiam
w twojej rozpie nie podoba mi się bsb - taka miękka faja nic nie zrobi, brak konnego kapelana to też błąd - hate to potężna umiejętność, potrafi odwrócić losy szarży a jego modlitwy są bezcenne w combacie. raitarzy nie są potrzebni przy czołgu, on sam potrafi zabezpieczyć flankę. reszta według uznania. tyle ode mnie
pozdrawiam
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.