Rozpiski
Moderator: JarekK
Re: Rozpiski
Aku. - smok i lord to jeden model a nie dwa.
Krótki raport z turnieju 3k. Grałem jak nowy podręcznik przykazał, na piechocie:
Generał lust dawnstone som chariot
BSB pieszy 1+5++ magiczna włócznia
15 warriorów wrath halabardy champion sztandar
2x20 chosen pestilens gw champion sztandar sztandar +1 move w 12"
1) bretonia dwie lance, magica 4 czary, lord na hipogryfie, 2x yeomeni, pegazy małe
Na dzień dobry przeciwnik oddaje mi yeomanów odginając klocki które miały szarże w lance na jakieś 11-12 na kościach. Jedni choseni dostają lance od frontu i pegazy od boku, wchodzi aura przerzut trafień, trochę słabo rzuciłem i kloc się złamał ale uciekł. Druga lanca w halabardy, które skroiły rycerzy w dwie tury. Lord na hipogryfie szarżuje w rydwan, daję flee bo nie uśmiecha mi się dostać z dragonlancy z s7 d3 ran. W następnej turze generał się nie zbiera i za stół. Choseni z bsb wpadają w combat z halabardami i z overruna łapią drugą lancę. Halabardy chowam za górką, a chosenami ustawiam się na szarżę hipogryfa i pegazów, wycinam pegazy zaganiam gryfa. Dużo błędów po obu stronach ale ostatecznie przeważyło na moje.
2) imperium 2x5 demigryfów, kloc kawalerii, czołg
W pierwszej turze generał dostaje 3 woundy z czołgu, więc szarżuje daleko w demigryfy aby cokolwiek zabić. Przeciwnik dużo zaryzykował blokując mi jednych chosenów bsbkiem z przerzutem a drugi klocek generałem. Generała nie zabijam i nie zaganiam. Mój generał zabija dwa demigryfy, dostaje drugie na bok i umiera. Z overruna dostaję drugie demigryfy w chosenów. BSB dostaje dwie rany ale ustaje na 4 z przerzutem. Demigryfy farcą i łamią chosenów, drudzy choseni dostają kawalerię na bok. W międzyczasie bsb z halabardami kroi czołg. Pierwsze demigryfy wpadają w halabardy, zostaje bsb który ucieka ale potem się zbiera. Choseni którzy zostali łamią się ale wracają. Przeciwnik znowu w nie szarżuje, tym razem od frontu, farci pancerze i choseni giną. Zostaje mi bsb a przeciwnikowi wszystko oprócz czołgu, żenada.
3) 2x stonehorn, 2x3 leadzi, bullstar, 2 yeti, 2x20 gnoblarów z łukami, 2 mourny, brak bsb, generał z +1 do liderki
W drugiej turze generał szarżuje w stonehorna, udaje się też to zrobić chosenom na 10 na kościach dzięki czemu zabijam byka i z overruna generał siedzi w mournach. Choseni dostają potem od frontu bullstar, od boku gnoblary a od tyłu yeti. Udaje się naklepać dosyć dużo żeby złamać przeciwnika, ale zostają yeti. W międzyczasie drudzy choseni dostają stonehorna ale go kroją, potem zabijają jeszcze 3 leadów. Poniosłem spore straty ze strzelania ale po trochę z każdego klocka, gdyby przeciwnik skoncentrował się na jednym oddziale byłoby znacznie gorzej.
Co do samej rozpiski, fajnie to na stole wygląda i fajnie się tym gra, polecam.
Jedyne co jest do wywalenia to ten nieszczęsny lord na rydwanie, jedyny cel dla cannonów magii o czym nie pomyślałem.
Można wymienić na maga metalu i dużo to da rozpisce. Włócznia to fajny item, s6 ap1 i KB.
Generał lust dawnstone som chariot
BSB pieszy 1+5++ magiczna włócznia
15 warriorów wrath halabardy champion sztandar
2x20 chosen pestilens gw champion sztandar sztandar +1 move w 12"
1) bretonia dwie lance, magica 4 czary, lord na hipogryfie, 2x yeomeni, pegazy małe
Na dzień dobry przeciwnik oddaje mi yeomanów odginając klocki które miały szarże w lance na jakieś 11-12 na kościach. Jedni choseni dostają lance od frontu i pegazy od boku, wchodzi aura przerzut trafień, trochę słabo rzuciłem i kloc się złamał ale uciekł. Druga lanca w halabardy, które skroiły rycerzy w dwie tury. Lord na hipogryfie szarżuje w rydwan, daję flee bo nie uśmiecha mi się dostać z dragonlancy z s7 d3 ran. W następnej turze generał się nie zbiera i za stół. Choseni z bsb wpadają w combat z halabardami i z overruna łapią drugą lancę. Halabardy chowam za górką, a chosenami ustawiam się na szarżę hipogryfa i pegazów, wycinam pegazy zaganiam gryfa. Dużo błędów po obu stronach ale ostatecznie przeważyło na moje.
2) imperium 2x5 demigryfów, kloc kawalerii, czołg
W pierwszej turze generał dostaje 3 woundy z czołgu, więc szarżuje daleko w demigryfy aby cokolwiek zabić. Przeciwnik dużo zaryzykował blokując mi jednych chosenów bsbkiem z przerzutem a drugi klocek generałem. Generała nie zabijam i nie zaganiam. Mój generał zabija dwa demigryfy, dostaje drugie na bok i umiera. Z overruna dostaję drugie demigryfy w chosenów. BSB dostaje dwie rany ale ustaje na 4 z przerzutem. Demigryfy farcą i łamią chosenów, drudzy choseni dostają kawalerię na bok. W międzyczasie bsb z halabardami kroi czołg. Pierwsze demigryfy wpadają w halabardy, zostaje bsb który ucieka ale potem się zbiera. Choseni którzy zostali łamią się ale wracają. Przeciwnik znowu w nie szarżuje, tym razem od frontu, farci pancerze i choseni giną. Zostaje mi bsb a przeciwnikowi wszystko oprócz czołgu, żenada.
3) 2x stonehorn, 2x3 leadzi, bullstar, 2 yeti, 2x20 gnoblarów z łukami, 2 mourny, brak bsb, generał z +1 do liderki
W drugiej turze generał szarżuje w stonehorna, udaje się też to zrobić chosenom na 10 na kościach dzięki czemu zabijam byka i z overruna generał siedzi w mournach. Choseni dostają potem od frontu bullstar, od boku gnoblary a od tyłu yeti. Udaje się naklepać dosyć dużo żeby złamać przeciwnika, ale zostają yeti. W międzyczasie drudzy choseni dostają stonehorna ale go kroją, potem zabijają jeszcze 3 leadów. Poniosłem spore straty ze strzelania ale po trochę z każdego klocka, gdyby przeciwnik skoncentrował się na jednym oddziale byłoby znacznie gorzej.
Co do samej rozpiski, fajnie to na stole wygląda i fajnie się tym gra, polecam.
Jedyne co jest do wywalenia to ten nieszczęsny lord na rydwanie, jedyny cel dla cannonów magii o czym nie pomyślałem.
Można wymienić na maga metalu i dużo to da rozpisce. Włócznia to fajny item, s6 ap1 i KB.
mieczyk +3 do siły; khorne; lucky shield; lcky charm i divine icon
i 2 grany na zachodzie: potka siły, burning blade; do tego albo: lucky shield lub charm ; mark Tz,
i 2 grany na zachodzie: potka siły, burning blade; do tego albo: lucky shield lub charm ; mark Tz,
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
wieczny dylemat
sadze, ze bardziej kluczowe bedzie dolecenie do combatu niż trafianie na +1. bo możesz sobie założyć słaby rzut na trafienie, gorzej jak nie dolecisz a będzie kontra. Zresztą całe książki można o tym pisać
a i jeszcze jest taniej, mi pasuje, bo brakuje mi 2pkt do zrobienia rozpy ;P


Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Ja w poznaniu dostalem szarże much w lorda z change i na trafienie rzucilem 1,2,2,3,4 po czym Boja wywardował 1 wounda i przez to zwiałem generałem z combatu. Także ja jestem fanem khorna i 8 siły z khornem i divine atakiami to mój pomysł na smoka, ale już mam lepszy 
Lust też jest fajny, ale nie daje kompetnie nic do combatu. Jak się dobrze ustawi, to ten smok ma szarże na 7-9. A tak prawdą a bogiem to jest mało "kontr" na smoka z khornita z 8S, które będą chciały wjechać jak się spali szarżę.

Lust też jest fajny, ale nie daje kompetnie nic do combatu. Jak się dobrze ustawi, to ten smok ma szarże na 7-9. A tak prawdą a bogiem to jest mało "kontr" na smoka z khornita z 8S, które będą chciały wjechać jak się spali szarżę.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Słyszałem, że uranos i 2 armaty są niezłe.JarekK pisze:Ja w poznaniu dostalem szarże much w lorda z change i na trafienie rzucilem 1,2,2,3,4 po czym Boja wywardował 1 wounda i przez to zwiałem generałem z combatu. Także ja jestem fanem khorna i 8 siły z khornem i divine atakiami to mój pomysł na smoka, ale już mam lepszy
Lust też jest fajny, ale nie daje kompetnie nic do combatu. Jak się dobrze ustawi, to ten smok ma szarże na 7-9. A tak prawdą a bogiem to jest mało "kontr" na smoka z khornita z 8S, które będą chciały wjechać jak się spali szarżę.
W sobotę miałem turniej na 2500pkt.
Były to pierwsze gry na 1.2 i ogólnie gra numer 5 i 6 w 9th Age (niestety zagrałem tylko 2 z 3 planowanych bitew
)
Moja rozpa:
Wrath Priest: Gen, Axe of Battle, Hardened Shield, potka do I
BSB Wrath: słomka, dueler's shield, lucky charm, Hardened skin, Crown od Scorn
18x Warriors of Wrath, Paired Weapon, FCG + Banner of Fury
2x10 Chosen of Lust, FCG, Banner of Speed/Nine-tiled Standard
Rozpa była robiona na szybko i wiem, że na starcie problem mam z wrogiem pancernym i źle jest trzymać połowę pkt w jednym oddziale, ale cóż
Pierwsza gra przeciwko Krasnalom: Than, Run Smith, 25x Clan Warriors 2x10 Marksmen. 10x Miners, Steam Copter i Działo.
Druga gra przeciwko Wampirom: 2x nekromanci (2 czary/1 czar), zombi, ghule, 2xghost hosts, 2x7Ghasty.
Ogólne wrażenia:
Wrath Priest rozpisce bez maga bardzo na +. MR(2) i bonus do rozpraszania super, a z AoB i frenzy 7 ataków tez wygląda całkiem ciekawie
BSB przydany w walce z Ghastami, bo jako jedyny nie ranił na 5+ tylko na 3+. Pomagał też ogarnąć Frenzy jednak nie miałem z tym jakiś większych problemów.
Warriors super, ilość ataków jaką wypłacali wraz z postaciami była przybijająca (35), jednak obowiązkowo wymiana Paired weapon na halabardy, bo siła 4 to mało, gdy przeciwnik ma jakiś pancerz lub wyższego Tafa.
Chosen bardzo na +. Biegają, przeszkadzają, likwidują mniejsze i średnie cele i świetnie wspierają na flance.
Były to pierwsze gry na 1.2 i ogólnie gra numer 5 i 6 w 9th Age (niestety zagrałem tylko 2 z 3 planowanych bitew

Moja rozpa:
Wrath Priest: Gen, Axe of Battle, Hardened Shield, potka do I
BSB Wrath: słomka, dueler's shield, lucky charm, Hardened skin, Crown od Scorn
18x Warriors of Wrath, Paired Weapon, FCG + Banner of Fury
2x10 Chosen of Lust, FCG, Banner of Speed/Nine-tiled Standard
Rozpa była robiona na szybko i wiem, że na starcie problem mam z wrogiem pancernym i źle jest trzymać połowę pkt w jednym oddziale, ale cóż

Pierwsza gra przeciwko Krasnalom: Than, Run Smith, 25x Clan Warriors 2x10 Marksmen. 10x Miners, Steam Copter i Działo.
Druga gra przeciwko Wampirom: 2x nekromanci (2 czary/1 czar), zombi, ghule, 2xghost hosts, 2x7Ghasty.
Ogólne wrażenia:
Wrath Priest rozpisce bez maga bardzo na +. MR(2) i bonus do rozpraszania super, a z AoB i frenzy 7 ataków tez wygląda całkiem ciekawie

BSB przydany w walce z Ghastami, bo jako jedyny nie ranił na 5+ tylko na 3+. Pomagał też ogarnąć Frenzy jednak nie miałem z tym jakiś większych problemów.
Warriors super, ilość ataków jaką wypłacali wraz z postaciami była przybijająca (35), jednak obowiązkowo wymiana Paired weapon na halabardy, bo siła 4 to mało, gdy przeciwnik ma jakiś pancerz lub wyższego Tafa.
Chosen bardzo na +. Biegają, przeszkadzają, likwidują mniejsze i średnie cele i świetnie wspierają na flance.
No nie poradzisz. Oczywista kontra na smoka zawsze będzie go tyrać i trzeba mieć to na uwadze przy wyborze tego modelu. Ja w Poznaniu nie miałem smoka, ale Szmaja miał i sobie chwalił.swieta_barbara pisze:Słyszałem, że uranos i 2 armaty są niezłe.
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
w skrócie wychodzi mi teraz coś takiego :
Smok , 7siły, divine at, lucky, wrath
BSB ward 4+, dysk, GW,change
priest piechota, DS, hero sword 4A S5, przerzut save one use only, wrath
40 marud wrath, GW, Frenzy banner, FCG
40 marud pest, GW, FCG
2 charioty true
3 Dogry GW
spawn pestilence,
myślałem, żeby wrath priesta dać na rydwan żeby nadal były 3 na stole ale wtedy marasów miałem 37 i 30 a to trochę ich osłabia... dOdry są scorin unit dlatego zastąpiły szagota z poznania
Smok , 7siły, divine at, lucky, wrath
BSB ward 4+, dysk, GW,change
priest piechota, DS, hero sword 4A S5, przerzut save one use only, wrath
40 marud wrath, GW, Frenzy banner, FCG
40 marud pest, GW, FCG
2 charioty true
3 Dogry GW
spawn pestilence,
myślałem, żeby wrath priesta dać na rydwan żeby nadal były 3 na stole ale wtedy marasów miałem 37 i 30 a to trochę ich osłabia... dOdry są scorin unit dlatego zastąpiły szagota z poznania
Brak odginaczek. Trafisz demony i keeper ci blokuje ruszanie się armią. Lord na smoku ssie pałę w takiej konfiguracji. Daj mu 8 siły jak chcesz go w takiej kontiguracji, to przynajmniej będzie sensownie siekał jakieś stworki z T6. Dragon ogry w takiej liczbie lepiej sie sprawdzą z ahw, wiem bo testowałem. Z GW to 4 z championem. Nie kumam opcji ze spawnem, szarzuje w 3 turze najwczesniej czyli wtedy gdy twoja armia i tak powinna szarżować już razem z czariotami. Zamień go na fasta.
- Kedziorson
- Masakrator
- Posty: 2219
- Lokalizacja: Rogaty Szczur Gorzów Wlkp.
8 siły jest do przemyślenia...
odginaczki to wieczna bolączka teraz...
dOgry przetestuje w obu wersjach pare bitewek i zdecyduje, moim zdaniem i doświadczeniem 3I to mało i wolę mieć 7S,
spawn daje mi element zagrożenia z tyłu, w poznaniu zjadł pięknie bolce, zajął canony pomógł zjeść TK katapy. możliwe że na jednego fasta coś uzbieram jego kosztem
z demonami mam przerąbane jak wszyscy więc rzeźbienie w gównie od początku... keepera wklejam w jeden klocem a resztą lece po punkty
odginaczki to wieczna bolączka teraz...
dOgry przetestuje w obu wersjach pare bitewek i zdecyduje, moim zdaniem i doświadczeniem 3I to mało i wolę mieć 7S,
spawn daje mi element zagrożenia z tyłu, w poznaniu zjadł pięknie bolce, zajął canony pomógł zjeść TK katapy. możliwe że na jednego fasta coś uzbieram jego kosztem

z demonami mam przerąbane jak wszyscy więc rzeźbienie w gównie od początku... keepera wklejam w jeden klocem a resztą lece po punkty

Ukradłem kilka patentów i takie coś złożyłem, jakieś sugestie?
Lord Lust smok +3siły, lucky shield, charm, divine icon
BsB wrath, Icon of relentless company, waste hardened skin duskstone, razor blade, tarcza
Sorcerrer true chaos 4 spelle alchemia book of arcane power, harden shield (zostały pkt)
20 warriorow wrath fcg, flamming banner, ahw, tarcze (chociaż chciałbym dać tutaj halabardy, siła 4 nawet z przerzutem to wound nie powala)
10 chosenow true chaos +1mv
2x horsemani true chaos
2x crusherzy z magiczną bronią (nie mam modelu EDC, więc wchodzą crusherzy + hardened shield na magu).
4492. Chciałbym wstawić halabardy, ale nie widzę za co (poza championem, razor bladem, hardened shieldem).
edit. za 3 crusherow wchodza 2 charioty (1 wrath/change) i są punkty na halabardy, ale nie wiem, czy to dobry trade. zawsze można próbować shrine + chariot, ale musialby być true chaos (chyba, że zdjąć championa, to może być wratha)
Lord Lust smok +3siły, lucky shield, charm, divine icon
BsB wrath, Icon of relentless company, waste hardened skin duskstone, razor blade, tarcza
Sorcerrer true chaos 4 spelle alchemia book of arcane power, harden shield (zostały pkt)
20 warriorow wrath fcg, flamming banner, ahw, tarcze (chociaż chciałbym dać tutaj halabardy, siła 4 nawet z przerzutem to wound nie powala)
10 chosenow true chaos +1mv
2x horsemani true chaos
2x crusherzy z magiczną bronią (nie mam modelu EDC, więc wchodzą crusherzy + hardened shield na magu).
4492. Chciałbym wstawić halabardy, ale nie widzę za co (poza championem, razor bladem, hardened shieldem).
edit. za 3 crusherow wchodza 2 charioty (1 wrath/change) i są punkty na halabardy, ale nie wiem, czy to dobry trade. zawsze można próbować shrine + chariot, ale musialby być true chaos (chyba, że zdjąć championa, to może być wratha)
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
sYsek, bo ta moja kmina z ahw + flaming banner to taki spadochroniarz po Inspire Greatnes. Dzięki ahw zostajesz z 40 atakami i strate siły rekompensujesz flaming atakami. Jak wrzucisz halabardy to możesz całe to kombo wywalić (bsb w środku, +1 M) bo dla 30 ataków ono już nie ma sensu.