9th Age
Re: 9th Age
http://www.the-ninth-age.com/news/index ... proposals/
Zmiany w magii - więcej stabilności...
Zmiany w magii - więcej stabilności...
Nagash is coming...
Fajnie by było, jedyne co mi się nie podoba to generowanie kostek magii.

Czytaj: każdy może złożyć propozycję. Pokłosie prośby do 'community' o magiczne przedmioty dla WotG... Chłopaki zorientowali się, że mają kilkuset aktywnych uczestników forum i postanowili to w końcu wykorzystać. Prawdopodobnie będzie takich tematów więcej: np. Daemon Legions doczekają się serii próśb o wsparcie pomysłami (tu jest to skutek znaczącego niezadowolenia graczy ze zmian w mrocznych bogach które wypaczą pojęcie mono armii'.Vesemirus pisze:http://www.the-ninth-age.com/news/index ... proposals/
Zmiany w magii - więcej stabilności...
to bez sensu, dostana whislisty, 95% to bedzie smietnik pozostale 5% zniknie w tloku, na koniec beda jakies zmianny a community i tak nie bedzie zadowolone
Ja akurat uwazam, ze poza zawyzona grywalnoscia evo, metalu i dyvinki magia jest w dobrym miejscu
+ jak zawsze uwazam, ze kazda armia powinna miec dostep do kazdego lore, wtedy szybciutko zobaczymy, z ktorymi lore sa problemy (nie zdziwilbym sie jakby kazdy mial metal z klocem z flamingami
)

+ jak zawsze uwazam, ze kazda armia powinna miec dostep do kazdego lore, wtedy szybciutko zobaczymy, z ktorymi lore sa problemy (nie zdziwilbym sie jakby kazdy mial metal z klocem z flamingami

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Moim zdaniem bardzo spoko inicjatywa, zwłaszcza z tymi magic itemami. Myślę, że 1 czy 2 z tylu propozycji się fajnych znajdzie.
Co do magii, to dużo bardziej skomplikowana sprawa, ale czemu by nie spróbować. Może ktoś coś fajnego wymyśli, z czego RT będzie mógł zaczerpnąć. Mi się osobiście obecny system magii podoba, chociaż na pewno dałoby się go poprawić, zmniejszając nieco losowość wiatrów magii.
Co do magii, to dużo bardziej skomplikowana sprawa, ale czemu by nie spróbować. Może ktoś coś fajnego wymyśli, z czego RT będzie mógł zaczerpnąć. Mi się osobiście obecny system magii podoba, chociaż na pewno dałoby się go poprawić, zmniejszając nieco losowość wiatrów magii.
Wszystko zaczęło się od posty w którym jeden koleś przedstawił wszystkie wady obecnego systemu i zaprezentował alternatywny sposób gry z punktami magii - wielu z członków staffu wypowiedziało się w temacie i chyba to spowodowało propozycje. Jak znajdę temat to wklejenie link.
Nagash is coming...
Synchronizacja działań niestety leży między team'ami: z jednej strony zaczynają pisać 'od początku' demony 2.0, które mają być oparte na magii i być pod tym względem wyjątkowe, z drugiej zastanawiają się czy nie wywalić całego systemu magii do kosza pisząc go także 'od początku'.
@Vesemirus - otóż nie.
@JimMorr - także się mylisz. Wewnątrz teamów wszyscy o wszystkim potrzebnym wiedzą.
@Kołata - ot co! Chodzi nie o to by ktoś przedstawił super propozycję tylko bo może pojawią się jakieś elementy które warto zastosować. Poza tym sprawdzenie reakcji community.
@Qc - powiem więcej - 100% to będą wishlisty a aby nie uciekły sensowne pomysły w tłoku to grupka osób będzie przeszukiwać każdą dostatecznie rozbudowaną propozycję i listować oryginalne pomysły do sprawdzenia przez RT później.
@JimMorr - także się mylisz. Wewnątrz teamów wszyscy o wszystkim potrzebnym wiedzą.
@Kołata - ot co! Chodzi nie o to by ktoś przedstawił super propozycję tylko bo może pojawią się jakieś elementy które warto zastosować. Poza tym sprawdzenie reakcji community.
@Qc - powiem więcej - 100% to będą wishlisty a aby nie uciekły sensowne pomysły w tłoku to grupka osób będzie przeszukiwać każdą dostatecznie rozbudowaną propozycję i listować oryginalne pomysły do sprawdzenia przez RT później.
Sorry, ale osoby ktore maja najciekawsze rzeczy do powiedzenia rzadko sa aktywne forumowo (porownaj se ile postów mam ja a Crus czy Dębek
) wiec zycze powodzenia, ale imo niewiele z tego wyjdzie
Lepiej byscie zrobili, jakby kazdy kapitan teamu na ETC zrobil robote za was, i z kazdego kraju wyszla jedna propozycja, ktory by juz sobie pewnie wenatrz topu przygotowali


Lepiej byscie zrobili, jakby kazdy kapitan teamu na ETC zrobil robote za was, i z kazdego kraju wyszla jedna propozycja, ktory by juz sobie pewnie wenatrz topu przygotowali
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Czy ja wiem. W tę grę zawsze grały osoby które chcą wygrać i osoby które chcą zagrać.
Ten system to przede wszystkim figurki i regimenty, to jakie będą zasady ma mniejsze znaczenie dla większości niedzielnych graczy.
Oby były proste i wydawały się sprawiedliwe.
Ten system to przede wszystkim figurki i regimenty, to jakie będą zasady ma mniejsze znaczenie dla większości niedzielnych graczy.
Oby były proste i wydawały się sprawiedliwe.
Tylko że casuale odpowiadaja np za to, że mam zasady działające na 2+ "bo fluff" wiec niech idą se grac, a prosi niech pisza zasady
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Przecież napisali to wprost...ślivek pisze:@Vesemirus - otóż nie.
Strategic-heavy, Luck-lite: No phase is more luck-dependent than magic, and so we’d like to see it become less skewed, but still not entirely predictable. For the number crunchers this task is a feast!
Nagash is coming...
Tia, w ilu projektach ile razy już to słyszałem...ślivek pisze: @JimMorr - także się mylisz. Wewnątrz teamów wszyscy o wszystkim potrzebnym wiedzą.

Giladis dziś
KeyserSoze tydzień temuThat is why we have slowed down the process so that we do not waste work
For the time being, we design the armybook with the current data we have.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
No to macie template do zrobienia fazy magii, chętnie zobaczę jaki potworek się tu na forum urodzi.
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post577959
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post577959
The Magic Phase
1. Wizards
Same as 1.3
2. Spell Generation / Selection
Same as 1.3
3. Magic Resource Generation
Same as 1.3
4. Casting Spells
Same as 1.3
5. Dispelling Spells
Same as 1.3
6. Resolving Spells
Same as 1.3
7. Optional
a. Miscast
Same as 1.3
b. Bound Spells
Same as 1.3
c. Magic Resistance
Same as 1.3
d. Other ideas
8. Short summary of the key changes
??The Magic Phase
1. Wizards
Same as 1.3
2. Spell Generation / Selection
App wybiera jedno zaklęcie, master dwa przed rzutem kostkami.
3. Magic Resource Generation
Jak w siódmej edycji, dwie bazowe kostki, master daje 4, app daje 2m przeciwnik generuje dwa razy mniej kostek. Maks 12 dla rzucania, 6 dla rozpraszania. Nie wiem tylko czy wszystko ma iść do wspólnej puli czy każdy czarodziej ma swoją własną. Channel zostaje jak był.
4. Casting Spells
Same as 1.3
5. Dispelling Spells
Same as 1.3
6. Resolving Spells
Same as 1.3
7. Optional
a. Miscast
Same as 1.3
b. Bound Spells
Same as 1.3
c. Magic Resistance
Podbijanie trudności zaklęcia o 1/2/3 niezależnie od tego kto rzuca zaklęcie.
d. Other ideas
8. Short summary of the key changes
Bardziej stabilna faza magii. Nie będzie sytuacji typu dwie rakiety na fluxa, przeciwnik kula channela i elo.
Magic resist działa na każde zaklęcie, augmenty, hexy, pociski. Tylko ciągle nie będzie działał na obszarówki chyba że kara do rzucania będzie brana pod uwagę jeśli zaklęcie zadziała na oddział z mrem
Mniej losowe generowanie zaklęć aczkolwiek nie jestem pewien. Może to doprowadzić do tego że będą brani często wiz app z jednym zaklęciem i brania mocnych zaklęć z lora (pocisk z divination, kometa itp itd)

man, ale to daje cos takiego, ze kazda faza magii jak masz duzego i malego to 6-3
Nie uwazasz ze to wzmocni magie jak nigdy wczesniej? To czary musialyby byc o sile oddzialywania kilkunastu strzałów z s3 zeby taka stabilnosc miala sens 


"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
W obecnej magii kulasz dubleta i sytuacja jest taka sama, dwukrotna przewaga w kostkach. Ew. pula bazowych kostek to dwie, czyli w przypadku masterow w obu armiach będzie 6-4

Do tego Ci napisałem, że "otóż nie".Vesemirus pisze:Wszystko zaczęło się od posty w którym jeden koleś przedstawił wszystkie wady obecnego systemu i zaprezentował alternatywny sposób gry z punktami magii - wielu z członków staffu wypowiedziało się w temacie i chyba to spowodowało propozycje. Jak znajdę temat to wklejenie link.
@JimMorr - jedno drugiemu nie zaprzecza

Tylko, że sytuacja w której spotyka się po jednym magu z każdej strony jest wytworem 8/9ed. Jak wrócimy do 7 to wrócą też armie na 3-4 magach i będzie to wyglądało jak 12-4... Problem z nieliniowym zwrotem z inwestycji w magię jest większy niż problem ze skrajnymi wynikami na kościach wiatrów magii (który zresztą można ogarnąć inaczej, np. rzucając kilkoma k3).Ciara pisze:W obecnej magii kulasz dubleta i sytuacja jest taka sama, dwukrotna przewaga w kostkach. Ew. pula bazowych kostek to dwie, czyli w przypadku masterow w obu armiach będzie 6-4
Maciek