Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
bsb się przydaje jak masz meneterów w rozpie, wsadzasz tam takiego z yeti's fur i biją jakby mieli in 5, w pozostałych przypadkach- hmm zależy od rozpy, hellfist spoko, ale kosztuje tyle co bsb... choć często jest lepszym wyborem
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
BSB jest troszkę droższy od Hellfista, ale oprócz dawania przerzutów posiada także kilka ataków z dużą siłą oraz może ponosić kilka magicznych przedmiotów
Lecz mimo wszystko hellfist daje tą swobodę, że działa na CAŁĄ mapę oraz daje przerzuty nawet po śmierci generała... chociaż z drugiej strony te 25% na Powder Keg boli 



- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Tak, działa, było już o to kilka pytań na forum T9AJanus pisze:po zabiciu modelu z hellfistem nadal działa?

http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post578201

- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Shaman Hellfist
Lvl 2 Wizard Master
4 Learned Spells
Path of Thaumaturgy
Crown of Autocracy
Book of Arcane Power 890
11x Tribesmen
Iron Fists
Banner, Musician
Skull of Quenghet 806
3x Bruisers 165
3x Bruisers 165
7x Mercenary Veterans
Iron Fists
Full Command Group
Banner of Speed
Battle Scared:
Swiftsride + Poisoned Attacks 960
3x Bombardiers 220
3x Bombardiers 220
1x Thunder Cannon 300
1x Scratapult 230
2x Yetis 160
1x Frost Mammoth
2x Ogre Crossbow 380
Lekko poprawiona wersja, może być duży mag ale tylko z książką i koronką, dla mnie jednak lepsze stabilne +3 do casta i 9 Liderki. Liderka na poziomie 8 to bardzo słabo, fakt, przerzuty, pierdoły. Ale lepiej przerzucić 9 niż 8... Śmieciarkę zostawię, za dużo gry mi robi kontra duże klocki, działa fajnie na mocno opancerzoną kawalerię, ogólnie jest ok. Szkoda mi trochę Khana Killera, bo naprawdę fajnie wstrzymywał innych herosów przed szarżą na klocek Byków. W razie czego zawsze można zdjąć Yeti, dać drugą armatę i wstawić kota do rozpy.
Lvl 2 Wizard Master
4 Learned Spells
Path of Thaumaturgy
Crown of Autocracy
Book of Arcane Power 890
11x Tribesmen
Iron Fists
Banner, Musician
Skull of Quenghet 806
3x Bruisers 165
3x Bruisers 165
7x Mercenary Veterans
Iron Fists
Full Command Group
Banner of Speed
Battle Scared:
Swiftsride + Poisoned Attacks 960
3x Bombardiers 220
3x Bombardiers 220
1x Thunder Cannon 300
1x Scratapult 230
2x Yetis 160
1x Frost Mammoth
2x Ogre Crossbow 380
Lekko poprawiona wersja, może być duży mag ale tylko z książką i koronką, dla mnie jednak lepsze stabilne +3 do casta i 9 Liderki. Liderka na poziomie 8 to bardzo słabo, fakt, przerzuty, pierdoły. Ale lepiej przerzucić 9 niż 8... Śmieciarkę zostawię, za dużo gry mi robi kontra duże klocki, działa fajnie na mocno opancerzoną kawalerię, ogólnie jest ok. Szkoda mi trochę Khana Killera, bo naprawdę fajnie wstrzymywał innych herosów przed szarżą na klocek Byków. W razie czego zawsze można zdjąć Yeti, dać drugą armatę i wstawić kota do rozpy.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Wydaje się całkiem ok, jedyne co to mogłbyś jeszcze jakoś wcisnąć Dragonskin banner na maneaterów. Brakuje ci odginaczek, ale jeżeli Crapulta ci się sprawdza no to nic z tym nie zrobimy, jeżeli wciśniemy jeszcze ten magiczny sztandar to wyjdzie bardzo fajna rozpiska 


- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Odginaczek mam 5, dwie trójki byków, dwie trójki bombardierów i yeti
Mogę zamienić Yeti na dwa tygryski, to będę miał 6, powinno wystarczyć. Policzyłem sobie i statystycznie poison lepiej wypada od dragonskin banner i daje większe szanse na ubicie czegoś sztywnego z wysokim T, jak sfinks np. A mam ich tańszych o 30 punktów. Taką wersję zagram na najbliższej Łodzi, jak mi zabraknie odginaczek, będę testował 


Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Nie rozumiem tylko dlaczego poison ma się gryźć z Dragonskin Bannerem? Przecież twój banner daje im +1 ruchu, a wcześniej wymieniony sztandar tylko pomoże w zabijaniu wielkich złych rzeczy dzięki przerzutowi 1
Trochę drogie te odginaczki... ale lepsze takie niż żadne
Powodzenia! 
usunąłem te słowne przepychanki, gdyby były w temacie pogaduchowym, to bym nie usuwał
afro

Trochę drogie te odginaczki... ale lepsze takie niż żadne


usunąłem te słowne przepychanki, gdyby były w temacie pogaduchowym, to bym nie usuwał


to jest chyba najwieksza beka w 9 thSlayer Zabójców pisze:Tak, działa, było już o to kilka pytań na forum T9AJanus pisze:po zabiciu modelu z hellfistem nadal działa?
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post578201
MARK OF MARKI MARK
Sporo rozpisek ogrów i na dodatek bardzo różnorodnych. Nie ma jedynej słusznej, gra prawie wszystko co jest w armybooku (chyba tylko scrapy i hunterów nie widziałem). Dla mnie najciekawsze podejście to zamiast dużego klocka w core branie wielu małych oddziałów, np:Klaudel pisze:ciekawe rozpiski z druzynowki w Luxemburgu
https://drive.google.com/file/d/0Bz6xig ... xUVG8/view
Gasman Mickael “Thunderman”, Ogre Khans
Shaman, general, Thaumaturgy, Wizard Master, 4 Learned Spells, Hellfist, Ring of Fire,
Book of Arcane Power, 850
5 Tribesmen, Core, SM, 308
3 Tribesmen, Core, 160
4x3 Bruisers, Core, 660
3x2 Tusker Cavalery, Special, Iron Fists, 960
2x1 Thunder Cannon, Powder Keg, 600
2x1 Rock Aurochs, Chained Beasts, 960
4498
Nie mam za bardzo wyobrażenia jak grać na takiej rozpisce, bo prawie cała składa się z odginaczek albo hard hitterów, ale branie 12 bruiserów za 660 pts wygląda na dobry deal. Z drugiej strony na stole przy wystawieniu tego wszystkiego musi być cholernie ciasno.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Ostatnio tworząc rozpiskę w armybuilderze stworzyłem niemal idealnie to samo, jedyna różnica była taka, że zamiast 3+5 tribesmanów miałem oddział 6 z banner of discipline i zamiast 2 Stonehornów miałem 1 Stonehorna i 1 Thundertuska, resztą idealnie kropka w kropkę taka samaMarek_W pisze: Shaman, general, Thaumaturgy, Wizard Master, 4 Learned Spells, Hellfist, Ring of Fire,
Book of Arcane Power, 850
5 Tribesmen, Core, SM, 308
3 Tribesmen, Core, 160
4x3 Bruisers, Core, 660
3x2 Tusker Cavalery, Special, Iron Fists, 960
2x1 Thunder Cannon, Powder Keg, 600
2x1 Rock Aurochs, Chained Beasts, 960
4498

Hellfist pozwala ujrzeć światło wielu rozpiskom które normalnie nie miałyby zbyt dużego potencjału ze względu na słaby LD ogrów, jeżeli w przyszłości usuną lub znów zmienią Hellfista to będzie bardzo smutny krok w tył.

Nom dzięki temu imieniu typowe MSU ma rację bytu, co zawsze było moim marzeniem bo wybierałam armię pod względem stylu figurek, a nie stylu gry
Dużo nam powie wyjście podręcznika do Chaosu bo to imię miało być opcja by gracze mogli używać swoich Chaos Ogrow, armii stylizowanej na Chaos.
Na pewno to ogranicza bo jest to za mocne imię do tego co oferuje. Pewnie dodadzą jakieś dodatkowe restrykcje w słowach lub jakieś nowe ograniczenie dla właściciela.

Dużo nam powie wyjście podręcznika do Chaosu bo to imię miało być opcja by gracze mogli używać swoich Chaos Ogrow, armii stylizowanej na Chaos.
Na pewno to ogranicza bo jest to za mocne imię do tego co oferuje. Pewnie dodadzą jakieś dodatkowe restrykcje w słowach lub jakieś nowe ograniczenie dla właściciela.

Ld8 z przerzutem daje 92% szansy na sukces (83% z ld7).
Praktycznie nadaje to taktyczną niezależność wszystkim oddziałom z LD8+, a i 7 nie wygląda statystycznie do mega niańczenia.
Stubborn na rock aurochs z dala od generała jest wtedy prawie pewniakiem, a głupota z troll eatera na hunterze hasającym samopas przy 97% prawdopodobieństwie zdania, też nie jest żadnym problemem.
Restrykcja będzie jak wieść gminna niesie. Musi być.
PS. wisienką na torcie jest fakt, że hellfist działa nawet po ubiciu właściciela, ale tego nie czytajcie proszę, bo mnie Zabójca zabójców zbanuje.
Praktycznie nadaje to taktyczną niezależność wszystkim oddziałom z LD8+, a i 7 nie wygląda statystycznie do mega niańczenia.
Stubborn na rock aurochs z dala od generała jest wtedy prawie pewniakiem, a głupota z troll eatera na hunterze hasającym samopas przy 97% prawdopodobieństwie zdania, też nie jest żadnym problemem.
Restrykcja będzie jak wieść gminna niesie. Musi być.
PS. wisienką na torcie jest fakt, że hellfist działa nawet po ubiciu właściciela, ale tego nie czytajcie proszę, bo mnie Zabójca zabójców zbanuje.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Restrykcje już są: Wymóg używania Thaumaturgii na magach, max 25% na PK, koszt 240 punktów i modele z insignificant nie mogą korzystać z tych przerzutów
Polecam czytanie armybooków.


Witam wszystkich
Chciałem podzielić się swoimi ostatnimi rozkminami.
Czymś takim grałem na ostatnim lokalu i podobnym na poprzednim:
OK; TOTAL 4498
CHARACTERS [max. 1800] 860
1x Mammoth Hunter [GENERAL Wildheart] 190
+ 30 Wildheart
+ 30 Ironfist
+ 50 Armour of Fortune [Heavy Armour, Ward Save 5+]
+ 10 Lucky Charm [1x Re-roll Armour Save]
+ 30 Crown of Scorn [1x Dispel]
+ 80 Tusker mount
Hunting Spear [12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]
Mount's Protection [5+],
Fear, Impact Hits [D3],
1x Mammoth Hunter [BSB Wildheart] 240
+ 30 Ironfist
+ 40 Yeti Furs [+1As, Enemy units in base contact suffer -1I, to a minimum od 1]
+ 50 Talisman of Greater Shielding [Ward Save 5+]
+ 80 Tusker mount
Hunting Spear [12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]
Light Armour,
Mount's Protection [5+],
Fear, Impact Hits [D3],
CORE [min. 1125/900 Wildheart] 902
64x Scraplings 454
Scrapling Foreman [BSB tylko dla gobbosów], Musician, Standard Bearer , Throwing Weapon,
Insignificant, Scoring
63x Scraplings 448
Scrapling Foreman [BSB tylko dla gobbosów], Musician, Standard Bearer, Throwing Weapon,
Insignificant, Scoring
SPECIAL [no limit] 1896
3x Tusker Cavalry 528
+ 10 Gleaming Icon [1x Re-roll of failed Ld test]
Standard Bearer, Musician, Mount's Protection [5+], Heavy Armour, Great Weapons
Impact Hits [D3], Fear
3x Tusker Cavalry 528
Standard Bearer, Musician, Mount's Protection [5+], Heavy Armour, Great Weapons
Impact Hits [D3], Fear
3x1 Sabretooth Tiger 80
Insignificant
2x4 Yetis 300
Innate Defence [5+], Paired Weapons
Swiftstride, Fear, Vanguard, Light Troops,
Touch of Frost [-1I to enemy units in base contact]
CHAINED BEASTS [max. 1350] 840
3x1 Slave Giant 280
Heavy Armour,
Terror, Immune to Psychology, Stubborn, Insignificant,
Reroll Giant Attacks table, Giant Attacks
Armia dosyć dobrze się sprawdza mimo mojego niezbyt dużego ogarnięcia. Bardzo mobilna, szybka ogarnia łatwo całe pole bitwy, 4 scoringi, łatwo zbijam steadfasty gnoblarami a pozostałe rzeczy wbijają CR z flank. Poza tym 5 odginaczek [3 psy i 2x yeti]. Nawet Gigant miał swój debiut jako odginaczka
Ale to wtedy akurat była najsensowniejsza opcja. Jednostki są bezpieczne bo albo nie wywołują panik [Insignificant] albo maja re-rolle LD [BSB i scrapling foreman] albo jeszcze są ITP [Giganty] no i Ld 9 generała. Przy dobrym ustawieniu - które dopracowuje - wszystko się wspiera lub sobie nie przeszkadza wzajemnie.
Po ostatnim turnieju stwierdziłem, że 4 Yeti w klocku to za dużo bo się nie mieszczą i muszą ciągle zwijać ranki. Grałem też na dwóch Gorgerach wcześniej ale jakoś zanim zbierały się do jakiejkolwiek akcji [3+ tura] to ja już byłem u wroga. Myślałem o zmniejszeniu yeti do 3 sztuk na oddział, wywaleniu jednego Giganta i za to zamienić generałowi mounta z Mournfanga na Stonehorna. Generalnie Giganty są tutaj dlatego, że strasznie je lubię i są mega klimatyczne ale o dziwo się dobrze spisują
Psychologicznie działają świetnie, skupiają całą uwagę każdego gracza, a i jak już dojdą to też potrafią coś zdziałać. Przeżywalne są średnio ale dlatego 3 sztuki w rozpie
Poza tym małe podstawki nie utrudniają manewrowania całą armią.
I jest jeszcze combo
Mianowicie Yeti i BSB maja obnizać inicjatywę wroga [głównie na monstery wszelkiej maści] a Gigant próbuje [ z przerzutem] trafić 2k6 autowoundów za niezdany test inicjatywy
Jak na razie jeszcze nie miałem okazji tego combo użyć ale na papierze mnie cieszy 
Czekam na wszelkie sugestie, bo póki co to taki trochę pomysł na farta dla zabawy ale zaskakująco da się tym dobrze pograć.
Pozdrawiam
Chciałem podzielić się swoimi ostatnimi rozkminami.
Czymś takim grałem na ostatnim lokalu i podobnym na poprzednim:
OK; TOTAL 4498
CHARACTERS [max. 1800] 860
1x Mammoth Hunter [GENERAL Wildheart] 190
+ 30 Wildheart
+ 30 Ironfist
+ 50 Armour of Fortune [Heavy Armour, Ward Save 5+]
+ 10 Lucky Charm [1x Re-roll Armour Save]
+ 30 Crown of Scorn [1x Dispel]
+ 80 Tusker mount
Hunting Spear [12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]
Mount's Protection [5+],
Fear, Impact Hits [D3],
1x Mammoth Hunter [BSB Wildheart] 240
+ 30 Ironfist
+ 40 Yeti Furs [+1As, Enemy units in base contact suffer -1I, to a minimum od 1]
+ 50 Talisman of Greater Shielding [Ward Save 5+]
+ 80 Tusker mount
Hunting Spear [12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]
Light Armour,
Mount's Protection [5+],
Fear, Impact Hits [D3],
CORE [min. 1125/900 Wildheart] 902
64x Scraplings 454
Scrapling Foreman [BSB tylko dla gobbosów], Musician, Standard Bearer , Throwing Weapon,
Insignificant, Scoring
63x Scraplings 448
Scrapling Foreman [BSB tylko dla gobbosów], Musician, Standard Bearer, Throwing Weapon,
Insignificant, Scoring
SPECIAL [no limit] 1896
3x Tusker Cavalry 528
+ 10 Gleaming Icon [1x Re-roll of failed Ld test]
Standard Bearer, Musician, Mount's Protection [5+], Heavy Armour, Great Weapons
Impact Hits [D3], Fear
3x Tusker Cavalry 528
Standard Bearer, Musician, Mount's Protection [5+], Heavy Armour, Great Weapons
Impact Hits [D3], Fear
3x1 Sabretooth Tiger 80
Insignificant
2x4 Yetis 300
Innate Defence [5+], Paired Weapons
Swiftstride, Fear, Vanguard, Light Troops,
Touch of Frost [-1I to enemy units in base contact]
CHAINED BEASTS [max. 1350] 840
3x1 Slave Giant 280
Heavy Armour,
Terror, Immune to Psychology, Stubborn, Insignificant,
Reroll Giant Attacks table, Giant Attacks
Armia dosyć dobrze się sprawdza mimo mojego niezbyt dużego ogarnięcia. Bardzo mobilna, szybka ogarnia łatwo całe pole bitwy, 4 scoringi, łatwo zbijam steadfasty gnoblarami a pozostałe rzeczy wbijają CR z flank. Poza tym 5 odginaczek [3 psy i 2x yeti]. Nawet Gigant miał swój debiut jako odginaczka

Po ostatnim turnieju stwierdziłem, że 4 Yeti w klocku to za dużo bo się nie mieszczą i muszą ciągle zwijać ranki. Grałem też na dwóch Gorgerach wcześniej ale jakoś zanim zbierały się do jakiejkolwiek akcji [3+ tura] to ja już byłem u wroga. Myślałem o zmniejszeniu yeti do 3 sztuk na oddział, wywaleniu jednego Giganta i za to zamienić generałowi mounta z Mournfanga na Stonehorna. Generalnie Giganty są tutaj dlatego, że strasznie je lubię i są mega klimatyczne ale o dziwo się dobrze spisują


I jest jeszcze combo

Mianowicie Yeti i BSB maja obnizać inicjatywę wroga [głównie na monstery wszelkiej maści] a Gigant próbuje [ z przerzutem] trafić 2k6 autowoundów za niezdany test inicjatywy


Czekam na wszelkie sugestie, bo póki co to taki trochę pomysł na farta dla zabawy ale zaskakująco da się tym dobrze pograć.
Pozdrawiam
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Dla mnie Mell Gigson (najlepszy ze wszystkich z resztą) jest ok. Tani. Terroryzuje. Szybki. Ma potencjał. Mi jeden gigson za 280 pkt zaciukał tura po turze dwa Hellcannony
Yeti rozbił bym na 3 pary, masz 1/3 szansy więcej, że wykręcisz kombo z Gigantem a za 160 punktów 8 ataków z siłą 5, Fear, Ini 4(5) to aż nadto
I zostaje Ci 160 pkt na 4 tuskera albo na dwie piątki traperów. Kolejne strzałki do ogarniania śmieci, pułapki, scout, skirmish. Yeti i traperzy zablokują przeciwnikowi jego vanguardy i scoutów, świetna kontrola stołu 



Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że 2 razy z rzędu grałem HE na tą rozpę i zawsze największy problem miałem z tymi klockami gnoblarów (scraplingow), poza tym rozpa stabilna wg mnie, ciekawie się gra przeciwko gigantom chociaż wg mnie chyba za wolni troszkę
ciekawostka dla graczy OK, że nawet 4 yeti spadają w turę CC od 10 SM a kosztowo wychodzą drożej
ciekawostka dla graczy OK, że nawet 4 yeti spadają w turę CC od 10 SM a kosztowo wychodzą drożej