Rulebook str 82, Forest pisze: Stubborn
Units with more than half of their Footprint in a Forest and comprised entirely of Infantry
and/or Monstrous Infantry models with Light Troops, but without Fly, are Stubborn.
Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Light Troops z typem Infantry i Monstrous infantry, które nie mają Fly, mają stubborn w lesie:
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
kurde a czy po prostu nie mogli dodać do jednostki stubborn (forest) tak jak WL maja strider (forest) byloby to latwiejsze niz zmiany w tysiacach slow-kluczy :-/
To musieliby dodać nową zasadę, bo póki co nie ma czegoś takiego jak stubborn (x/terrain) i jednak trzeba by było ją zapisać :d
A potem zmieniać postacie, bo postacie solo mają stubborna z buta, w klocku już nie.
A potem zmieniać postacie, bo postacie solo mają stubborna z buta, w klocku już nie.

nie wystarczy zrobic jak jest ze strider
jesli masz samo strider to nie masz Dangerous T w ogole jesli masz strider (forest) to nie masz tylko w lesie per analogia mozna by bylo zrobic ze stubbornem masz sam masz go non stop masz z forestem to masz tylko w lesie
jesli masz samo strider to nie masz Dangerous T w ogole jesli masz strider (forest) to nie masz tylko w lesie per analogia mozna by bylo zrobic ze stubbornem masz sam masz go non stop masz z forestem to masz tylko w lesie
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Wystarczy jak jest zapis przy zasadzie stubborn. Za dużo roboty by mieli, gdyby teraz mieli wszystko zmieniać. A jak herosi mają stubborn w lesie? Na piechotę, kawaleryjski też? Czy jak są luźni to po prostu dostają Light Troops?
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Bohaterowie typu Infantry mają zasadę Light Troops.
Troop Types, str. 64 pisze: Infantry
Special rules: Light Troops (Characters only)
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
A odnośnie Light Troops jeszcze takie pytanie:
Hunter ogrowy na piechotę ma Light Troops. Może dokupić mounta - Mournfanga albo Stonehorna - ale tylko przy opcji Stonehorna jest zapis ze traci wtedy Light Troops.
Czyli Hunter na mournfangu dalej ma Light Troops? I w związku z tym może po marszu rzucać swoją dzidą [która zresztą jest quick to fire] i ma wyżej opisywanego Stubborna w lesie?
Hunter ogrowy na piechotę ma Light Troops. Może dokupić mounta - Mournfanga albo Stonehorna - ale tylko przy opcji Stonehorna jest zapis ze traci wtedy Light Troops.
Czyli Hunter na mournfangu dalej ma Light Troops? I w związku z tym może po marszu rzucać swoją dzidą [która zresztą jest quick to fire] i ma wyżej opisywanego Stubborna w lesie?

Może wtedy strzelać po marszu, ma darmowe reformy i tak dalej z zasad light troops ale nie ma stubborna w lesie - to jest tylko dla piechoty i dużej piechoty. A koleś na mournie to duża kawaleria.

- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Chopy, macie jakieś pomysły na huntera-biegacza? Samotnego wilka, cowboy'a pogromcę, gwałciciela, pożeracza i podpalacza?:-D
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Ja myślałem jakiś czas temu o takim typie, może trochę kamikaze no ale cóż:
Wyobrażałem go sobie ze scoutem, Imieniem Spinesplitter [Devastating i Thunderous Charge], Ironfistem, Potion of Strength no i na przykład Lucky Shieldem.
Na starcie może z impactów wypłacić d3 z Siłą 8, potem 5 ataków i na końcu ew. Stomp. Lucky Shield miałby go chronić tylko przed jakąś zbłąkaną kulą armatnią bo przed ostrzałem trzeba by go gdzieś generalnie chować
.
Wyobrażałem go sobie ze scoutem, Imieniem Spinesplitter [Devastating i Thunderous Charge], Ironfistem, Potion of Strength no i na przykład Lucky Shieldem.
Na starcie może z impactów wypłacić d3 z Siłą 8, potem 5 ataków i na końcu ew. Stomp. Lucky Shield miałby go chronić tylko przed jakąś zbłąkaną kulą armatnią bo przed ostrzałem trzeba by go gdzieś generalnie chować

- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
No taki Spinesplitter właśnie chodzi mi po głowie, ale impacty to on wypłaci z siłą 6, bo potka nie działa na special ataki chyba. A jakby tak na przykład?
Mammoth Hunter Spinesplitter
Iron Fist, Scout
Glittering Cuirass
Aurochs Charm
370
Mammoth Hunter Spinesplitter
Iron Fist, Scout
Glittering Cuirass
Aurochs Charm
370
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Potion działa na impakty i stompy, bo zwiększa wartość Twojej siły a nie ataków.. W sumie idealnie nadaje się dla łowcy, bo nie dostaje korzyści z z oddziału bo w nim nie może siedzieć
, będąc na tuskerze impakty wypłaca mount więc potek ma sens na pieszym tylko.
Pytanie jest takie czy masz dla niego obstawe. 8kotów z core wygląda sycaco by nie bać się dział.
Jeśli miałbym coś kombinować z tym łowca pieszym to to warto wziąć regene 4+ pod uwagę w każdej postaci
Regena 4+ z itemu, spine splitter. Reszta dowoli
Regena 4+ z imienia, wtedy fajnie by był bsb lub w armii. Hellfistem by zmniejszyć ryzyko oblanej głupoty, potek siły, reszta dowoli.

Pytanie jest takie czy masz dla niego obstawe. 8kotów z core wygląda sycaco by nie bać się dział.
Jeśli miałbym coś kombinować z tym łowca pieszym to to warto wziąć regene 4+ pod uwagę w każdej postaci
Regena 4+ z itemu, spine splitter. Reszta dowoli
Regena 4+ z imienia, wtedy fajnie by był bsb lub w armii. Hellfistem by zmniejszyć ryzyko oblanej głupoty, potek siły, reszta dowoli.

Bardzo ciekawe uwagi.
W sumie koty to super opcja bo scout z mojego doświadczenia rzadko coś daje. 18 cali od wroga/12 na terenach i brak możliwosci szarzy w pierwszej turze to powoduje, że i tak niczego sie nie zyska w rozstawieniu. Za to koty daja Vanguarda + mozliwość bezpiecznego podejścia a potem można wyszarzowac samym hunterem / kotami odginac / albo latać calym takim klockiem, moze byc niezly w walce w sumie.
Zaczyna to wyglądać ciekawie, chyba sam coś takiego rozważę niedługo na próbę
Przy okazji właśnie zauważyłem ze kot ma 3 ataki a ja od zawsze byłem przekonany ze ma 2 i tak nim gralem
Człowiek uczy się całe życie
W sumie koty to super opcja bo scout z mojego doświadczenia rzadko coś daje. 18 cali od wroga/12 na terenach i brak możliwosci szarzy w pierwszej turze to powoduje, że i tak niczego sie nie zyska w rozstawieniu. Za to koty daja Vanguarda + mozliwość bezpiecznego podejścia a potem można wyszarzowac samym hunterem / kotami odginac / albo latać calym takim klockiem, moze byc niezly w walce w sumie.
Zaczyna to wyglądać ciekawie, chyba sam coś takiego rozważę niedługo na próbę

Przy okazji właśnie zauważyłem ze kot ma 3 ataki a ja od zawsze byłem przekonany ze ma 2 i tak nim gralem

Człowiek uczy się całe życie
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Takie coś na 3500 wymyśliłem. Na standardowe punkty wejdzie jeszcze kawaleria Premierów i jakiś Pożeracz.
Mammoth Hunter Wildheart
Armour of Fortune
Crown of Scorn
Iron Fist
Hunting Spear
Tusker Mount
410
Mammoth Hunter Trolleater
Yeti Furs
Iron Fist
Bsb
Hunting Spear
Tusker Mount
460
Mammoth Hunter Spinesplitter
Heart-Ripper
Potion of Swiftness
Hunting Spear
300
8x Sabertooth Tigers
290
8x Tribesmen
Iron Fists
Full Command Group
Flaming Banner
647
(2)2x Yeti
(320)160
6x Trappers
92
2x Rock Aurochs
Lance
980
Edit.
Mammoth Hunter Wildheart
Armour of Fortune
Crown of Scorn
Iron Fist
Hunting Spear
Tusker Mount
410
Mammoth Hunter Trolleater
Yeti Furs
Iron Fist
Bsb
Hunting Spear
Tusker Mount
460
Mammoth Hunter Spinesplitter
Heart-Ripper
Potion of Swiftness
Hunting Spear
300
8x Sabertooth Tigers
290
8x Tribesmen
Iron Fists
Full Command Group
Flaming Banner
647
(2)2x Yeti
(320)160
6x Trappers
92
2x Rock Aurochs
Lance
980
Edit.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2017, o 08:06 przez sorinmarkov, łącznie zmieniany 1 raz.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Dzięki... Czasami jestem ślepy po prostu 

Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Witam wszystkich, tak więc chciałbym zacząć dyskusję na temat rozpiski którą wam tutaj przedstawię 
Ogre Khans 4500:
Shaman Hellfist
Lvl 2 Wizard Master
4 Learned Spells
Path of Thaumaturgy
Talisman of Shielding
Ring of Fire
Book of Arcane Power 872
Mammoth Hunter Trolleater
Ogre Crossbow
Iron Fist
Bluffer's Helm
Lucky Charm
Potion of Swiftness
Tusker 470
11x Tribesmen
Iron Fists
FCG
Banner of Discipline 841
3x Bruisers 165
3x Bruisers 165
6x Mercenary Veterans
Brace of Ogre Pistols
FCG
Flaming Banner
Accurate
Poisoned Attacks 825
1x Thunder Cannon 300
1x Rock Auroch
Ogre Crossbow 480
1x Frost Mammoth
2x Ogre Crossbow 380
Total cost: 4498
Rzadko wklejam swoje rozpiski tutaj na forum, lecz ostatnio postanowiłem dać szansę moim ogrom i na jakiś czas chowam krasnoludy do szafy, a że Ogry posiadają naprawdę zróżnicowany i wewnętrznie zbalansowany podręcznik, a czasu na testowanie rozpisek mam malutko także liczę, że dzięki wspólnej burzy mózgów będę w stanie ulepszyć moją rozpiskę
Identyczną rozpiską grałem ostatnio przeciwko armii DE z tą różnicą, że w core miałem kosmetycznie inną kompozycję oraz jednego sabretuska. Rozpiska naprawdę świetnie się sprawdziła, Vetki wystrzelały Hydrę, uszczuplili Kharybde o 3 woundy, wygrali combat z klockiem spearów z kotłem i hagą oraz pomogły rozjechać od boku korsarzy, a wszystko dzięki Mamutowi i jego -3 do inicjatywy
Na początku przy tworzeniu rozpiski miałem wątpliwości co do skuteczności Vetków i chciałem bardziej skupić się na popularnym złożeniu 2x Rock Auroch + Tuskery, lecz Vetki mimo tego, że kosztują miliony monet i spadają od byle pocisku to są po prostu tak uniwersalną jednostką, że są warci swej wagi w złocie.
Rozpiska nie jest jakaś mega agresywna, zależy od przeciwnika, ale raczej na początku gry skupiam się na strzelaniu Vetkami, Thunder Cannonem, 4 kuszami oraz czarowaniem, najlepiej rzucaniem komet w przeciwnika i sterowaniu przez to jego ruchami, dopiero później po zmiękczeniu wrogich jednostek dokańczam go szarżą Vetków, Rock Aurocha, Huntera oraz Tribesmanów osłabiając go przy tym Mamutem.
Jak wam się podoba ta rozpiska? Co byście zmienili, co wydaje wam się zbędne? Może Hunting Spears zamiast Ogre Crossbows? Myślałem nad wyrzuceniem Ring of Fire, Talisman of Shielding i Potion of Swiftness w zamian za koronę na generale dzięki czemu miałbym 9LD w 12 calach, wtedy mógłbym także pomyśleć o zamianie sztandaru z Tribesmanów na jakiś inny. Drugim problemem jest brak odginaczek (Tak naprawdę jako odginaczki mogą posłużyć jedynie dwie 3 bruiserów) i się z tym źle czuje, lecz naprawdę ciężko tutaj znaleźć jeszcze jakieś punkty...
Edit: Rozpa zrobiona w pracy przy użyciu kalkulatora, mam nadzieję, że punkty się zgadzają i jest w miarę czytelnie

Ogre Khans 4500:
Shaman Hellfist
Lvl 2 Wizard Master
4 Learned Spells
Path of Thaumaturgy
Talisman of Shielding
Ring of Fire
Book of Arcane Power 872
Mammoth Hunter Trolleater
Ogre Crossbow
Iron Fist
Bluffer's Helm
Lucky Charm
Potion of Swiftness
Tusker 470
11x Tribesmen
Iron Fists
FCG
Banner of Discipline 841
3x Bruisers 165
3x Bruisers 165
6x Mercenary Veterans
Brace of Ogre Pistols
FCG
Flaming Banner
Accurate
Poisoned Attacks 825
1x Thunder Cannon 300
1x Rock Auroch
Ogre Crossbow 480
1x Frost Mammoth
2x Ogre Crossbow 380
Total cost: 4498
Rzadko wklejam swoje rozpiski tutaj na forum, lecz ostatnio postanowiłem dać szansę moim ogrom i na jakiś czas chowam krasnoludy do szafy, a że Ogry posiadają naprawdę zróżnicowany i wewnętrznie zbalansowany podręcznik, a czasu na testowanie rozpisek mam malutko także liczę, że dzięki wspólnej burzy mózgów będę w stanie ulepszyć moją rozpiskę

Identyczną rozpiską grałem ostatnio przeciwko armii DE z tą różnicą, że w core miałem kosmetycznie inną kompozycję oraz jednego sabretuska. Rozpiska naprawdę świetnie się sprawdziła, Vetki wystrzelały Hydrę, uszczuplili Kharybde o 3 woundy, wygrali combat z klockiem spearów z kotłem i hagą oraz pomogły rozjechać od boku korsarzy, a wszystko dzięki Mamutowi i jego -3 do inicjatywy

Na początku przy tworzeniu rozpiski miałem wątpliwości co do skuteczności Vetków i chciałem bardziej skupić się na popularnym złożeniu 2x Rock Auroch + Tuskery, lecz Vetki mimo tego, że kosztują miliony monet i spadają od byle pocisku to są po prostu tak uniwersalną jednostką, że są warci swej wagi w złocie.
Rozpiska nie jest jakaś mega agresywna, zależy od przeciwnika, ale raczej na początku gry skupiam się na strzelaniu Vetkami, Thunder Cannonem, 4 kuszami oraz czarowaniem, najlepiej rzucaniem komet w przeciwnika i sterowaniu przez to jego ruchami, dopiero później po zmiękczeniu wrogich jednostek dokańczam go szarżą Vetków, Rock Aurocha, Huntera oraz Tribesmanów osłabiając go przy tym Mamutem.
Jak wam się podoba ta rozpiska? Co byście zmienili, co wydaje wam się zbędne? Może Hunting Spears zamiast Ogre Crossbows? Myślałem nad wyrzuceniem Ring of Fire, Talisman of Shielding i Potion of Swiftness w zamian za koronę na generale dzięki czemu miałbym 9LD w 12 calach, wtedy mógłbym także pomyśleć o zamianie sztandaru z Tribesmanów na jakiś inny. Drugim problemem jest brak odginaczek (Tak naprawdę jako odginaczki mogą posłużyć jedynie dwie 3 bruiserów) i się z tym źle czuje, lecz naprawdę ciężko tutaj znaleźć jeszcze jakieś punkty...
Edit: Rozpa zrobiona w pracy przy użyciu kalkulatora, mam nadzieję, że punkty się zgadzają i jest w miarę czytelnie


Strasznie mieszasz style, mamut i mercsi dobrze grają w gęstej armii, a hellfist i rock auroch to trochę inna bajka, także pod tym względem nie wygląda to dobrze
. Masz za dużo w core, jak obetniesz dyscyplinkę i talisman of shielding i trochę pokombinujesz to chyba lepiej ld9 na szamana dać. 11 Tribesmanów to trochę dużo, lepiej chyba brać 8 i dorzucić 3 kolejnych bruiserów.
