Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Anadim »

Jeśli dobrze pamiętam ostatni rezultat missfire to również utrata 1W.
Flame cannon - i warto i niewarto. Cena jest śmiesznie niska i adekwatna do możliwości. Jeśli już to z upgrade na zasięg.

Awatar użytkownika
Gorn
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: Gorn »

Ile zadaje atakow 40 clan warriorsami uzbrojonymi we włócznie w formacji hordy? 30 czy 40 (+1 szereg za hordę i +1 szereg za wlocznie)?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

40

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: Kaszalot »

Hej,
Mam bitwę przeciwko Długobrodym na horyzoncie :)
Krótkie pytanie gwoli jasności, bo za szybko się te edycje zmieniają:

Armata na krótki zasięg trafia na 4+, a na długi na 5+ (w cele bez tow.pres.)?
Do czego odnosi się poszczególna siła 3 [10] w opisie opcji cannona?

ps. z góry przepraszam za ignorancję!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Trafia jak napisałeś.
Jak strzelasz do unitu, to penetrujesz ranki jak balista. Jednemu z trafionych możesz przydzielić hit z s10, reszta dostaje z s3.
Jak trafisz pojedynczy model to jest to tylko 1 hit s10, jak unit z 5 szeregami to po kolei przydzielasz hity jak penetrujesz szeregi.
Jeśli masz unit z bohaterem bez look out sir to możesz jemu przydzielić tego hita z s10.

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 256

Post autor: Kaszalot »

Dzięki

kleryk
Mudżahedin
Posty: 221

Post autor: kleryk »

Stan pisze:Trafia jak napisałeś.
Jak strzelasz do unitu, to penetrujesz ranki jak balista. Jednemu z trafionych możesz przydzielić hit z s10, reszta dostaje z s3.
Jak trafisz pojedynczy model to jest to tylko 1 hit s10, jak unit z 5 szeregami to po kolei przydzielasz hity jak penetrujesz szeregi.
Jeśli masz unit z bohaterem bez look out sir to możesz jemu przydzielić tego hita z s10.
look out już nie ma więc nie możesz wybrać bohatera na cel z armaty (nie mogą nawet strzelać do kinga na tronie jak siedzi w oddziale)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... n-9th-age/
Początek nowej Ery

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

kleryk pisze:
Stan pisze:Trafia jak napisałeś.
Jak strzelasz do unitu, to penetrujesz ranki jak balista. Jednemu z trafionych możesz przydzielić hit z s10, reszta dostaje z s3.
Jak trafisz pojedynczy model to jest to tylko 1 hit s10, jak unit z 5 szeregami to po kolei przydzielasz hity jak penetrujesz szeregi.
Jeśli masz unit z bohaterem bez look out sir to możesz jemu przydzielić tego hita z s10.
look out już nie ma więc nie możesz wybrać bohatera na cel z armaty (nie mogą nawet strzelać do kinga na tronie jak siedzi w oddziale)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... n-9th-age/
Lookout to był zapewnie skrót myślowy, jeżeli w jednostce infantry jest bohater który ma inny troop type (cavalry, monstrous infantry itd. itp.) lub jednostka posiada mniej niż 5 modeli (w przypadku ogrów mniej niż 3) wtedy można w tego bohatera przydzielić 1 hit z broni dystansowej.
Obrazek

kretx
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: kretx »

Czołem, krótkie pytanko. Czy grając irondrakes przeciw horrorom i flamerom, mają oni przeciw atakom dystansowym ward save na 2+ czy 6+?

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

W zasadzie fireborn nie ma ograniczeń tylko do ataku wręcz, więc jeśli wymienione przez ciebie ataki mają flaming attacks to 2++

kretx
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: kretx »

Anadim pisze:W zasadzie fireborn nie ma ograniczeń tylko do ataku wręcz, więc jeśli wymienione przez ciebie ataki mają flaming attacks to 2++
Dzieęki za odpowiedź, ale właśnie nie jest wprost napisane, że to są flaming attacks, tylko jako firebolts i firestorm. Czy w takim wypadku traktujemy to jako flaming attack czy ta zasada musi być wprost napisana przy ataku specjalnym?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

masz 6+ w takim razie, to nie jest flaming

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Czy Grudge Buster może maszerować? Z jednej strony jest rydwanem, więc nie może, z drugiej ma fly,czyli fast cavalry,więc może,która zasada ma pierwszeństwo? Czy jest generalna reguła dotycząca konfliktu zasad,tj.która ma pierwszeństwo?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Bocian pisze:Czy Grudge Buster może maszerować? Z jednej strony jest rydwanem, więc nie może, z drugiej ma fly,czyli fast cavalry,więc może,która zasada ma pierwszeństwo? Czy jest generalna reguła dotycząca konfliktu zasad,tj.która ma pierwszeństwo?
Każdy model może maszerować, lecz modele z troop type: chariot nie mogą tego robić.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gorn
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: Gorn »

Pytanie o Rune of Devouring.

Będę grać przeciwko szczurom i oni mają czar, który nazywamy "kometą" (nie wiem jak sie nazywa oryginalnie). Polega na tym, że jak kości pozwolą to kładzie się znacznik gdzieś na polu bitwy i potem rzuca się drugi raz i chyba na 4+ ten znacznik wybucha. Jak nie wybuchnie to zostaje i w kolejnych rundach ponownie rzuca się kością na wybuch.

Ale co się stanie gdy czar ten zostanie rzucony pierwszy raz, nie wybuchnie a ja potem użyję Rune of Devouring? Mój przeciwnik nie będzie mógł go już rzucić od nowa. Ale czy będzie mógł aktywować to co już jest na polu bitwy, ale nie wybuchło?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Gorn pisze:Pytanie o Rune of Devouring.

Ale co się stanie gdy czar ten zostanie rzucony pierwszy raz, nie wybuchnie a ja potem użyję Rune of Devouring? Mój przeciwnik nie będzie mógł go już rzucić od nowa. Ale czy będzie mógł aktywować to co już jest na polu bitwy, ale nie wybuchło?
Te zaklęcie to Wrath of God i będzie dokładnie tak jak mówisz, jeżeli użyjesz na tym zaklęciu Rune of Devouring to przeciwnik nie będzie mógł już rzucić tego czaru w tej grze, lecz pierwsza kometa będzie na polu bitwy dopóki nie spadnie i przeciwnik będzie sprawdzał czy ona spada czy nie pod koniec każdej kolejnej fazy magii(nie licząc fazy w której kometa została rzucona).
Obrazek

Awatar użytkownika
Gorn
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: Gorn »

Dzięki za sprostowanie. Tak myślałem, że będzie. Niestety... I dzięki wielkie za informacje, że to dopiero od kolejnej fazy magii sprawdza się czy będzie wybuch. Tego nie wiedziałem i zazwyczaj obrywałem z niej od razu. A tak mam szansę w razie czego uciec przynajmniej częścią jednostek :)

Bocian
Chuck Norris
Posty: 409

Post autor: Bocian »

Slayer Zabójców pisze:
Bocian pisze:Czy Grudge Buster może maszerować? Z jednej strony jest rydwanem, więc nie może, z drugiej ma fly,czyli fast cavalry,więc może,która zasada ma pierwszeństwo? Czy jest generalna reguła dotycząca konfliktu zasad,tj.która ma pierwszeństwo?
Każdy model może maszerować, lecz modele z troop type: chariot nie mogą tego robić.
Tyle wiem,czyli rozumiem,że nie może maszerować,tak?:)

Anadim
Chuck Norris
Posty: 551

Post autor: Anadim »

Tak, ale ma swiftstride.

Awatar użytkownika
Gorn
Pseudoklimaciarz
Posty: 21

Post autor: Gorn »

Czy jeśli w moim polu widzenia jest zarówno przód wrogiego oddziału jak i jego flanka to mogę wybrać na która stronę chce szarżować? Czy jeśli widzę przód to nie ma dyskusji i zawsze muszę się dostawić do przedniego szeregu?

ODPOWIEDZ