Star Lance a hero na piechote
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
a czy ktos zauwazyl ze w opise przedmiotu lizardmena jest raz spear a raz blade...? niby nic jednak wydaje sie ze to ciekawe spostrzezenie... nie?
dalej... nie dostaniesz +5 do sily przy szarzy gdyz masz wyraznie napisane ze dostajesz +3 insted of normal +2 juz przy opisie przedmiotu...
chcecie mi powiedziec ze jak mam Bow of Loren to nie uzyje zadnej broni do walki wrecz???
znaczy sie dwuraka nie wezme juz bo to w koncu magiczna bron ktora nie jest (zaznaczam NIE JEST... [ale tylko zdaniem niektorych...] ) longbowem tylko magiczna bronia mogaca strzelac... nie robcie mi tego prosze...

dalej... nie dostaniesz +5 do sily przy szarzy gdyz masz wyraznie napisane ze dostajesz +3 insted of normal +2 juz przy opisie przedmiotu...

chcecie mi powiedziec ze jak mam Bow of Loren to nie uzyje zadnej broni do walki wrecz???






The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Lol. Zgadzam się w pełni z Thurionem - jak można sie rozwodzić nad tak logiczną sprawą. Pierwsze trzy zdania w opisie przedmiotu mówia chyba wszystko:
Mounted character only. Lance. Folllows the rules for lances, ...
To idac za RB i opisem broni i lanc, koleś używa Star Lance do końca combatu, w którym stracił mounta (bo nie może zmienić broni) po czym nie może używać lancy, bo nie jest mounted. Proste. Ktos nawet podawał analogiczny przykład z magiem który z miscasta traci level i nie może używać Arcane Items bo nie jest juz liczony jako Wizard (tak mówi RB). Więc gość kóry w jakis okolicznościach traci mounta, nie może używać przedmiotów "Mounted only" bo nie jest juz liczony jako "mounted".
Mounted character only. Lance. Folllows the rules for lances, ...
To idac za RB i opisem broni i lanc, koleś używa Star Lance do końca combatu, w którym stracił mounta (bo nie może zmienić broni) po czym nie może używać lancy, bo nie jest mounted. Proste. Ktos nawet podawał analogiczny przykład z magiem który z miscasta traci level i nie może używać Arcane Items bo nie jest juz liczony jako Wizard (tak mówi RB). Więc gość kóry w jakis okolicznościach traci mounta, nie może używać przedmiotów "Mounted only" bo nie jest juz liczony jako "mounted".
sorry ale taka analogie mozesz sobie wsadzic w... 
Przeczytaj argumenty jakie byly przytaczane wczesniej to (ewentualnie) podyskutujemy. Dla mie tez byloby sensowniej gdyby lanca nie byla dalej uzywana, ale wczesniej juz napisalem, ze w mlotku nie ma logiki i sa zasady ktore nawzajem sie wykluczaja. Kwestia pozostaje, czy grac na reke HE, czy innych

Przeczytaj argumenty jakie byly przytaczane wczesniej to (ewentualnie) podyskutujemy. Dla mie tez byloby sensowniej gdyby lanca nie byla dalej uzywana, ale wczesniej juz napisalem, ze w mlotku nie ma logiki i sa zasady ktore nawzajem sie wykluczaja. Kwestia pozostaje, czy grac na reke HE, czy innych

chyba nie ujrzysz mnie grajacego HE wczesniej niz za jakies pol roku (bo niepomalowanej armii z domu nie wezme), a dodatkowo raczej nie ujrzysz mnie grajacego starlancem w przeciagu najblizszego 10leciaMalal pisze:Popatrz jak pkt widzenia zalezy od pkt siedzeniaPogrywasz HE


@Pasiak, lol, ale idac ta interpretacja dokladnie tak jest


Moge odszczekać wszystko o walczeniu lancą jako hand weaponem, jesli ktos mi powie czym, i dlaczego wlasnie tym, walczy heros wyposazony w magiczna lance w nastepujacych wypadkach:
- w drugiej turze walki
- kiedy jest zaszarzowany przez wroga
- w drugiej turze walki
- kiedy jest zaszarzowany przez wroga
@Morrok - nie chciałbym pisać co ty możesz sobie wsadzić w d...
Jak umiesz czytać to powinieneś wiedzieć, że:
A. Model który jest mounted walczy przez wszystkie tury combatu lancą, jeśli ja wybrał w pierwszej turze walki. RB jasno mówi, że broń można wybrać tylko raz na cały combat. Do tego jeśli lanca jest magiczna to musi ją wybrać.
B. Model który nie jest mounted nie może wybrać lancy, bo nie może jej używać. Star lance poza bonusem do S ma wszystkie zasady zwykłej lancy, bo tak jest w jej opisie.
Jak umiesz czytać to powinieneś wiedzieć, że:
A. Model który jest mounted walczy przez wszystkie tury combatu lancą, jeśli ja wybrał w pierwszej turze walki. RB jasno mówi, że broń można wybrać tylko raz na cały combat. Do tego jeśli lanca jest magiczna to musi ją wybrać.
B. Model który nie jest mounted nie może wybrać lancy, bo nie może jej używać. Star lance poza bonusem do S ma wszystkie zasady zwykłej lancy, bo tak jest w jej opisie.
Nie jest napisane, ze nie moze jej uzywac. Nie moze jej wybrac jako uzbrojenia, jesli nie ma wierzchowca. Dla mnie to sytuacja podobna do sztandarowego Black Orcowego Big Bossa. Zaden sztandarowy orkow nie moze wykupic dwuraka. Ale BOBB go nie wykupuje, tylko ma go z automatu. Wiec sie nim posluguje.
Tak samo heros, ktory straci konika. Nie mogl wykupic lancy, gdyby byl na piechote. Ale mial konika, mial lance, a teraz nagle go spieszyli. Wiec nia walczy, bo ja ma.
Ja bym nic nie mial do dwuraka w tej sytuacji, ale skoro heros moze sie poslugiwac lanaca jako hand weaponem w drugiej turze walki, albo kiedy jest zaszarzowany, to dlaczego nie mialby sie nia poslugiwac, kiedy jest na piechote. Moze to i glupio wyglada, ale tak jest prosciej. Po prostu kolo ma magicznego hand weapona. I tyle.
Tak samo heros, ktory straci konika. Nie mogl wykupic lancy, gdyby byl na piechote. Ale mial konika, mial lance, a teraz nagle go spieszyli. Wiec nia walczy, bo ja ma.
Ja bym nic nie mial do dwuraka w tej sytuacji, ale skoro heros moze sie poslugiwac lanaca jako hand weaponem w drugiej turze walki, albo kiedy jest zaszarzowany, to dlaczego nie mialby sie nia poslugiwac, kiedy jest na piechote. Moze to i glupio wyglada, ale tak jest prosciej. Po prostu kolo ma magicznego hand weapona. I tyle.
Esco chcialem zaznaczyc tylko ze twoja analogia byla bezsensowna i nic nie wnosi. A co do tego czy umiem czytac:
Jak dla mnie mamy:
-(ONLY MOUNTED)- liczace sie jako bonus dla broni, nie jako wymog wystawienia
-wymog dokupienia lancy to wierzchowiec (wiem brzmi to glupio, ale inaczej niewiem jak to napisac
)
-jest wymóg uzywania magicznej broni
A teraz istota problemu: co sie dzieje z magiczna (lub nie) lanca, gdy pada wierzchowiec?
Mamy kilka mozliwosci:
-wymog uzywania magicznych broni, dalej nakazuje walczyc ta lanca, ale jak zwyklym hand weaponem z magic attacks
-lanca... znika? I mozna uzywac innych broni
-nie mozna uzywac lancy bo charakter nie jest mounted (jezeli przyjmiemy, ze lance uzywa sie tylko na koniu)
-Jeszcze byl pomyl Shino, ale tylko sie zgrywal
mi najbardziej pasuje pierwsza opcja- nielogiczna ale w miare zgodna z zasadami ;/
Dobra, Asassello, zaznaczylem wczesniej ze MOUNTED ONLY wcale nie musi byc okreslony jako wymog uzywania, tylko jako bonus dla mounted i jako kupno dla herosa mounted. Co teraz? Bless ma racje, ktorą wytaczam od paru postow...
Gdybys sie dostosowal do tego co napisalem wczesniej czyli:nie no sorry, do wielu spraw nie podchodzi sie logicznie w warhammerze, nie oczekuj ze tu bedzie inaczej. Mamy tu 2 zasady- obowiazek uzywania magicznych przedmiotow i to ze lanca daje +2 do sily jak jest mounted I jak szarzuje. Sorry Winnetou, ale wcale nie jest napisane, ze chlopek ktory spada z mounta nie uzywa lancy- uzywa ja dalej, ale nie ma juz bonusu. Dlatego zasada magicznej broni tutaj owned i tyle.
to moze bys nie pisal A czy B, o ktorych kazdy wie. Myślę, że jak każdy tak będzie robił, że wpisuje cos od siebie ,,IMO tak" czy ,,IMO nie" + plus jakies pierdolki to temat rozrosnie sie do rozmiarow tasiemca, a przeciez chodzi o to zeby bezproblemowo rozwiazac ten szkopul.Przeczytaj argumenty jakie byly przytaczane wczesniej to (ewentualnie) podyskutujemy.
Jak dla mnie mamy:
-(ONLY MOUNTED)- liczace sie jako bonus dla broni, nie jako wymog wystawienia
-wymog dokupienia lancy to wierzchowiec (wiem brzmi to glupio, ale inaczej niewiem jak to napisac

-jest wymóg uzywania magicznej broni
A teraz istota problemu: co sie dzieje z magiczna (lub nie) lanca, gdy pada wierzchowiec?
Mamy kilka mozliwosci:
-wymog uzywania magicznych broni, dalej nakazuje walczyc ta lanca, ale jak zwyklym hand weaponem z magic attacks
-lanca... znika? I mozna uzywac innych broni
-nie mozna uzywac lancy bo charakter nie jest mounted (jezeli przyjmiemy, ze lance uzywa sie tylko na koniu)
-Jeszcze byl pomyl Shino, ale tylko sie zgrywal

mi najbardziej pasuje pierwsza opcja- nielogiczna ale w miare zgodna z zasadami ;/
W opisie lancy str.56 rb jest, ze jest uzywana wylacznie (esclusively) przez mounted warriors.
To chyba to samo, co ze nie mozna jej uzywac modelami na piechote nie?
Bless: nie pierdz fluffowo, zasady tylko sie licza
. Nie ma przeciwskazan do uzywania lancy na koniu w drugiej rundzie combatu w zasadach.
To chyba to samo, co ze nie mozna jej uzywac modelami na piechote nie?
Bless: nie pierdz fluffowo, zasady tylko sie licza

Ok, to juz nie pierdze. Jak juz mowilem - dla mnie to nawet lepiej, jesli spieszony wampir bedzie mogl zamienic lance na dwuraka.
Podsumowujac:
- Jesli heros ma lance, to walczy nia zawsze, dopoki jest na wierzchowcu (jesli nie szarzuje, to jest to magiczny hand weapon)
- Jesli heros traci wierzchowca, to wyrzuca lance i moze wybrac inne, niemagiczne uzbrojenie
Dobrze gadam?

Podsumowujac:
- Jesli heros ma lance, to walczy nia zawsze, dopoki jest na wierzchowcu (jesli nie szarzuje, to jest to magiczny hand weapon)
- Jesli heros traci wierzchowca, to wyrzuca lance i moze wybrac inne, niemagiczne uzbrojenie
Dobrze gadam?