9th Age
Re: 9th Age
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post724771
Zmiany w scenariuszach i deployu
Zmiany w scenariuszach i deployu
Nowe deploymenty wydają się zdrowo przekombinowane (przez co znów będą wydłużać fazę rozstawienia, chociaż starego Counterthrusta raczej nie pobiją). Z drugiej strony niby dodają tam jakiejś nowej taktycznej głębi jakby się bardziej zastanowić.
Nowe scenariusze całkiem fajne.
Nowe scenariusze całkiem fajne.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Chyba MSU dostało po pupie.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Przekombinowane to. Niedługo trzeba będzie doktorat z prawa robić, żeby rozumieć te zasady.
Edit Podoba mi sie natomiast, jak poprawili counterthrust. Cos juz bedzie mozna tutaj przykombiniwac przy wystawianiu.
Edit Podoba mi sie natomiast, jak poprawili counterthrust. Cos juz bedzie mozna tutaj przykombiniwac przy wystawianiu.
We can't stop here. This is bat country.
Gold diggera miałem okazję już grać, bardzo fajny. Granie o scenariusz jest o wiele bardziej dynamiczne i gra się go od początku rozgrywki.
Mi sie nie podoba ten rosnacy poziom skomplikowania gry. Pierdyliard zasad po pol strony kazda. Trzeba przynajmniej dwa razy to przeczytac, zeby zrozumiec, nie mowiac juz o zapamietaniu. Jak my chcemy wkrecic do tego gimbaze, jak na poczatek maja do zapamietania wiekszy material, niz maturze? Nie mowiac o wydluzajacej sie niepotrzebnie rozgrywce, ciaglym zagladaniu do podrecznikow i wolaniu sedziego.
Nie jestem przeciwnikiem urozmaicania gry, ale niech to bedzie proste, intuicyjne.
Nie jestem przeciwnikiem urozmaicania gry, ale niech to bedzie proste, intuicyjne.
We can't stop here. This is bat country.
Mnie się scenariusze na podstawie przeczytania podobają. Promują bardziej dynamiczną grę i karcą kampienie w kącie.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
-
- Chuck Norris
- Posty: 531
No niby są fajne, ale coś w tym jest, że ta ściana tekstu odrzuca. Ja angielski ogarniam bardzo dobrze, zwłaszcza gdy chodzi o czytanie różnorakich dłuższych tekstów, w tym zasad i reguł, a mimo to musiałem się dość mocno skupić i 2 razy to przeczytać, zanim zrozumiałem, co autor miał na myśli. Nie wiem czy mamy tam kogoś kto mógłby przedstawić polski feedback, ale ja bym proponował zdecydowanie uprościć niektóre zapisy.
Bo sorry, ale jak ktoś nowy/powracający/rzadko grający dostanie Marching Column ze scenariuszem Gold Diggers i będzie musiał przebrnąć przed grą przez coś takiego:
Bo sorry, ale jak ktoś nowy/powracający/rzadko grający dostanie Marching Column ze scenariuszem Gold Diggers i będzie musiał przebrnąć przed grą przez coś takiego:
6: Marching Column
The table is divided into halves by a straight line through the centre of the board,
parallel to the table's long edges. Deployment Zones are areas more than 12" away
from this line.
Each player must choose a short table edge when deploying their first unit. Each unit
this player deploys afterwards must be deployed with its centre further away from the
chosen short table edge than the centre of the last unit this player deployed (measure
from the closest point on the short table edge). War Machines, Characters and
Scouting units ignore these rules.
Instead of deploying a unit, a player may choose to make all undeployed units, that are
not Scouting or Ambushing, Delayed. Delayed units follow the rules for Ambushing
units except they must be placed touching the long table edge in their owner's
Deployment Zone.
To może zwątpić w sens grania w 9-kę.Gold Diggers
Gather precious loot.
Place 3 markers along the line dividing the table into halves (the dashed line in the figures describing Deployment
Types). One marker is placed on this line and as close as possible to the centre of the table while still being more
than 1” away from Impassable Terrain. The other two markers markers are placed along the line dividing the table
into halves on either side of the central markers marker, as close to the centre as possible but at least a third of the
long table edge length (24" on a standard board) away from it, and more than 1” away from Impassable Terrain.
At the start of each of your Player Turns, any of your Scoring units may pick up markers that are inside it. Remove the marker from the Battlefield: the unit is now carrying the markers marker. Unless a unit that is carrying a markers marker has at least 3 Full Ranks, its March Rate is set to its Advance Rate.
If a unit that is carrying a markers marker is destroyed, Flees or no longer contains any models with Scoring, the opponent must immediately place all markers markers carried by this unit within 3” of it. These cannot be placed within 1” of Impassable Terrain, but it can be placed inside a unit.
Alboo... może by zrobić po prostu dobrze i napisać proste scenariusze, które można opisać w 3-4 zdaniach, a nie w 3 sporych akapitach tekstu?Kołata pisze:Lepiej było za GW! Krótki, niejasny opis, a potem szukaj do wszystkiego FAQ albo rób balancing patch i uściślenia sędzowskie...
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Czekaj czekaj, czy ja dobrze rozumiem? Sugerujesz że celowo rozwlekli tak bardzo tekst, żeby był trudny do zrozumienia?AndrzejAndrzej pisze:Alboo... może by zrobić po prostu dobrze i napisać proste scenariusze, które można opisać w 3-4 zdaniach, a nie w 3 sporych akapitach tekstu?
Bo inne alternatywny to:
1. Kolesie są idiotami i nie są w stanie zrobić tego dobrze.
2. Kolesie nie są idiotami i zapisali to w ten sposób, żeby inni idioci nie mieli tu pola do pomyłki.
-
- Chuck Norris
- Posty: 531
3. Kolesie nie są idiotami i zapisali to w ten sposób, że dla nich i dla ludzi którzy siedzą nad zasadami, kminią i grają codziennie od kilku/nastu lat będzie to jasne jak słońce. Ale niekoniecznie pomyśleli o tym, że takich ludzi w środowisku jest może 10%, a pozostałe 90% ma może parę h tygodniowo na to hobby i niekoniecznie będzie szczęśliwe z przebijania się przez 6 skomplikowanych scenariuszy i tyle samo rodzajów rozstawień.
I niestety, nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Ludzie tworzący 9ed coraz częściej przedobrzają. Co z tego, że te scenariusze i zasady będą świetne, zbalansowane i ciekawe, jak nie będzie komu w to grać. Albo potem na turnieju jest sytuacja: ej, wiesz jak działa ten scenariusz i rozstawienie? Nie? Ja też nie. Gramy piczkę? Gramy.
I niestety, nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Ludzie tworzący 9ed coraz częściej przedobrzają. Co z tego, że te scenariusze i zasady będą świetne, zbalansowane i ciekawe, jak nie będzie komu w to grać. Albo potem na turnieju jest sytuacja: ej, wiesz jak działa ten scenariusz i rozstawienie? Nie? Ja też nie. Gramy piczkę? Gramy.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
To już nie będzie ta gra co zawsze z jakimś 3 nowymi oddziałami i nową magią. Zasady mocno się zmienią, rulebook się zmieni, czary się zmienią, armie i klimat mocno się zmienią. Więc radzę się przygotować.
Jako korzyść - zasady zostaną później bez zmian przez przynajmniej 3 lata, w czasie kiedy zostaną wydane wszystkie książki armijne, sporo fluffu, kampania, nowa wersja dla początkujących.
Plus ETC zawsze na propsie i nawet jeśli w Polsce graczy będzie mniej (w co wątpię), to w sumie w Europie na jeszcze z 20 lat starczy. Ja się nagram.
Jako korzyść - zasady zostaną później bez zmian przez przynajmniej 3 lata, w czasie kiedy zostaną wydane wszystkie książki armijne, sporo fluffu, kampania, nowa wersja dla początkujących.
Plus ETC zawsze na propsie i nawet jeśli w Polsce graczy będzie mniej (w co wątpię), to w sumie w Europie na jeszcze z 20 lat starczy. Ja się nagram.
a jest jakaś data nowego patcha?
Kolesie nie zrobili tego dobrze. I tyle.swieta_barbara pisze:Czekaj czekaj, czy ja dobrze rozumiem? Sugerujesz że celowo rozwlekli tak bardzo tekst, żeby był trudny do zrozumienia?AndrzejAndrzej pisze:Alboo... może by zrobić po prostu dobrze i napisać proste scenariusze, które można opisać w 3-4 zdaniach, a nie w 3 sporych akapitach tekstu?
Bo inne alternatywny to:
1. Kolesie są idiotami i nie są w stanie zrobić tego dobrze.
2. Kolesie nie są idiotami i zapisali to w ten sposób, żeby inni idioci nie mieli tu pola do pomyłki.
Wyjątki od zasad, niespójność to po prostu bad design.
To nie tylko wprowadza konfuzje, ale jeszcze łamie imersję.
Dobrze, że to tak wcześnie pokazali. Da się jeszcze poprawić.
We can't stop here. This is bat country.
nie no mam nadzieje ze bedzie jakas wersja beta 2.0 a nie ze zrobia babole 2.0 i freeze na 3 lata
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Będzie wersja beta na 3 miechy chyba. Poza tym pamiętajmy, że to ludzie dla ludzi robią tę grę. Jak będzie babol to go naprawią. I nikt nie broni wam grać piczki jak sobie tak ustalicie. Możecie sobie nawet ustalić, kto na 4+ wygrywa.
@Barbara spokojnie, ludzie krytukują rilaks. Dla odmiany ja powiem, że mi się zmiany podobają. Ta gra zaczyna być dynamiczna.
@Barbara spokojnie, ludzie krytukują rilaks. Dla odmiany ja powiem, że mi się zmiany podobają. Ta gra zaczyna być dynamiczna.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
dzieki czy jeszcze troche czasu jest, czyli przyszloroczna edycja Smoka Wawelskiego mam nadzieje ze bedzie juz 2.0