9 age - Pytania ogolne

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Re: 9 age - Pytania ogolne

Post autor: krzychoss »

Pewnie padło to pytanie ale nie mogłem nigdzie znaleźć.

Czy jeśli mag stoi po za oddziałem i ma miscasta to dostaje rany z Witch Fire? Pytam bo w sumie mag staje się swoim unitem więc chyba powinien z tego obrywać.

Witch Fire
"Caster's unit suffers a number of
hits equal to the Miscast Roll. The
number of hits cannot exceed the
total number of Wounds in the unit.
These hits have Strength MDU,
Magical Attacks and Armour
Piercing (1)."

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Wszystko na stole jest traktowane jako jednostka - nie ważne czy to solo postać, maszyna, smok, 20 trybsonów z buta. To wszystko to tzw 'jednostka'.

Mag łapie normalnie hity.
Obrazek

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

dzięki, czyli tak jak myślałem

Varred
Wałkarz
Posty: 98

Post autor: Varred »

To też mam pytanie do unitów.
Ograniczenie Warband mówi przynajmniej 3
To oznacza, że Hydra i Mag to już 2 i potrzebuje tylko jeden do legalności?

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Every army must contain a minimum of 4 units, excluding Characters

Armies of 3000 points or less are called
Warbands. The minimum army size is decreased
to 3 units.

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Bohaterowie (Characters) nie są wliczani do limitu unitów, przy określaniu liczby jednostek (Additional restrictions - minimum army size str 22). Na 23 stronie masz informację o warbands, gdzie limit jednostek rzeczywiście wynosi 3, przy czym w mojej ocenie zasada, że do tej liczby nie wliczam bohaterów pozostaje (więc 3 unity + bohater).
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Varred
Wałkarz
Posty: 98

Post autor: Varred »

Ok :D
Dzięki za odpowiedzi :D

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

Siemka,


Flame ​Swoop: ​Sweeping Attack. The enemy unit suffersD6 hits and an additionalD3 hits for each rank after the first.
These hits are Strength 4 with Flaming Attacks.


Czy do tego ataku potrzeba jako rank pełnej liczby modeli?

Druga sprawa czy mogę na przykład przelecieć fenixem od flanki przez hordę i zadać jej obrażeń za 10 szeregów? (chyba że już tak to nie działa i zawsze liczy oficjalną ilość ranków unitu od frontu)

I druga zasada tegoż ptaszora mnie zastanawia:

Rebirth: ​The first time a Fire Phoenix loses its last wound, the owner must roll a D6. On a roll of 5+ (or 3+ if this
model is a Ridden Monster) place a marker on the centre of the model’s final position. If the roll fails, the model
counts as a casualty. Otherwise, at the start of the remaining moves sub-phase in the next Player Turn, the owner
places the Fire Phoenix model (including its rider if it had one) back onto the table. The center ofthe model must be
placed within 3" of its marker and more than 1" away from other models and impassable terrain, facing any direction
(if this is not possible,the Fire Phoenix cannot be returned and counts as a casualty). The returned model is the same
model that left the game, including any and all ongoing effects (such as Remains in Play spells affecting the model),
with the exception that it always returns with only 1 Wound left.

Czy ten pogrubiony zapis oznacza że można podnieść fenixa tylko raz czy po prostu, że masz jeden rzut od razu jak padnie (a nie tabelka jak było w 8ed)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

No to tak:

1. Nie trzeba. Jeśli przeciwnik ma jakiekolwiek modele w tym szeregu to robisz dodatkowe hity. To ranki, a nie full ranki.
2. Nie ważne czy front czy bok czy tył. Zawsze tak samo, liczysz szeregi danej jednostki i tyle.
3. Wstaje raz na grę, a przynajmniej może spróbować. Jak umrze po wstaniu to nie dostanie dostanie ostatniej rany pierwszy raz, jak to jest w pogrubionym tekście tylko drugi raz. Rebirth działa tylko wtedy kiedy pierwszy raz dostanie ostatnią ranę i się składa.
Obrazek

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

ok, dzięki za odpowiedzi;]

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

Witajcie, kolejne pytanie, które spędza mi sen z powiek : mam postać z multiple wound (2 na wszystko) i 5 ataków. Co się dzieje, jeżeli wszystkie 5 woundów wejdą w oddział 10 gości, którzy mają W1 ? Wszystkie woundy nie zostają wybronione. Czy zadaję tylko 5 woundów czy 10 ( z tytułu multiple wounds )?
Thank You for the Daemon!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

5, to nie age of sigmar

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

Mam pytanie dotyczące zasady ruchu Single Unit Model - z jakich zapisów podręcznika wynika następująca zasada ruchu pojedynczych modeli : wyznaczam środek oddziału, zaznaczam środek miejsca docelowego, przesuwam model na środek i wykonuję obrót w dowolną stronę. Jeżeli wynika to z zasady, że pojedynczy model wykonuje dowolną ilość pivotów podczas ruchu to również prosiłbym o uzasadnienie. Z góry dzięki :)
Thank You for the Daemon!

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

W zakresie zdania drugiego: Str. 36 (Advance Move - 1/3 akapitu) i Str. 37 (March Move - ostatnie zdanie akapitu).
Jeżeli chodzi o zdanie pierwsze, to chyba jest to uproszczone podejście do pominięci piwotów, które zgodnie z ogólnymi zasadami powinno się wykonywać pojedynczo (mogą mieć znaczenie przy ruchu, gdy będzie wątpliwość co do zachowywania minimalnych odległości przy ruchu).
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Tak jak napisał Marek.
Cytaty z slim rbka, strona 32, kolejno March Move i Advance Move:
Units consisting of a single model can always perform any number of Pivots during a March Move.
. Units consisting of a single model can always perform any number of Pivots during an Advance Move
Odnosi się to do wszystkich pojedynczych modeli - zarówno kowbojów, potworów, solo rydwanów jak i ostatniego modelu r&f z oddziału kawy, dużej kawy czy piechoty.
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Czy AP(1) z bannera na oddziale wchodzi na impakty i stompy?

Varred
Wałkarz
Posty: 98

Post autor: Varred »

DarekH pisze:Czy AP(1) z bannera na oddziale wchodzi na impakty i stompy?
Impacty jak i Stompy to special attacki i żadne specjalne zasady się do nich nie liczą. Jedynie buffy statystyk i chyba ewentualne rerolle.
AP1 na to nie będzie działać

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

To ja mam kolejną zagwozdkę. SE mają treesinging - opis czaru :

This spell targets a single Forest and affects any friendly unit completely inside the Forest and all
enemy units touching the Forest.
> jak dobrze rozumiem "touching the forest" oznacza również sytuację, w której przeciwnik znajduje się jakkolwiek [ częścią/ całością/większością ] w lesie ?

Enemy units suffer D6 Strength 5 hits. The target Forest and all eligible friendly
units (but not the enemy units) are moved D3+3” in a single direction, chosen by the caster before rolling for the
distance, following the rules for Magical Move.
The Forest immediately stops just before moving into contact with
enemy units or other Terrain Features.
> czy to oznacza, że chcąc się ruszyć takim lasem ( w którym znajdują się wrogie jednostki ) nie mogę tego uczynić ?
Thank You for the Daemon!

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Co do pierwszej części pytania wystarczy że styka się w dowolnym miejscu i dostaje hity.

Co do drugiej części to las zatrzymuje się zanim wejdzie w kontakt z przeciwnikiem. Jeśli las już jest w kontakcie z przeciwnikiem to ruszasz się normalnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
ALTPL
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: ALTPL »

A czy mogę wybrać opcję aby się nie poruszać ?
Thank You for the Daemon!

Zablokowany