Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
dlaczego?
scraplingi fakt maja wygar w postaci zablokowania jakiegos oddzialu ktory pozniej mozna osaczyc wyminac etc nie mniej na te punkty nie spodziewam sie niewiadomo czego od innych armii
mniejsze oddzialy sa fakt latwiejsze do zabicia ale latwiej sie nimi operuje
scraplingi fakt maja wygar w postaci zablokowania jakiegos oddzialu ktory pozniej mozna osaczyc wyminac etc nie mniej na te punkty nie spodziewam sie niewiadomo czego od innych armii
mniejsze oddzialy sa fakt latwiejsze do zabicia ale latwiej sie nimi operuje
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Zawsze to 30 pesteczek, zawsze to odginaczka i zawsze to scoring. Do tego CR, którego nie masz wcale.
Generalnie ze śmiesznych rzeczy to tusker dla huntera kosztuje 80 pts. Koń dla bretońskiego duke'a 85. LOL
Generalnie ze śmiesznych rzeczy to tusker dla huntera kosztuje 80 pts. Koń dla bretońskiego duke'a 85. LOL
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Jak to argumentuje mój znajomy gracz ogrów.
Bo tusker nie daje tafa jeźdzcy, swiftsrajda już ma, tylko jeden więcej ruchu i wgl to słaby mount jak i słaba armia :^)
Bo tusker nie daje tafa jeźdzcy, swiftsrajda już ma, tylko jeden więcej ruchu i wgl to słaby mount jak i słaba armia :^)

Nie daje też d3 impactów i stompa (bo hunter już to ma
). Ale +2 do AS, 4 ataki s5 i do tego fear za 80 pts biorę w ciemno. Tylko że to już jest 270 pts za golasa na tuskerze, dasz mu iron fista i wychodzi tyle co za oddział 2x tusker cavalry i to jest problem... co wybrać 


"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Bo duke na piechotę jest tańszy, przez co podnieśli koszt mounta.
Hunter na tuskerze nie wejdzie do żadnego oddziału, a tak może wbijać do kotków.
Duke wbija do lancy i jest nie do wyjęcia. Trochę różnica.
Ja bym brał scrapy, może brakować czegoś do zdejmowania odginaczek.
Hunter na tuskerze nie wejdzie do żadnego oddziału, a tak może wbijać do kotków.
Duke wbija do lancy i jest nie do wyjęcia. Trochę różnica.
Ja bym brał scrapy, może brakować czegoś do zdejmowania odginaczek.
Tak przeglądam ten book i się nadziwić nie mogę...
Ale do rzeczy - wiem, że premiery jeżdżą dwójkami. Ale czy jako "młockarnia" można by wystawić 2x4szt?
Co poza zakrętami przemawia na niekorzyść takiego złożenia? Czy jest to złożenie zupełnie nieefektywne i nie powinno być brane pod uwagę?
Edit: czy ironfist zwiększa ASv również przeciwko atakom zasięgowym - czy tylko w cc?
Ale do rzeczy - wiem, że premiery jeżdżą dwójkami. Ale czy jako "młockarnia" można by wystawić 2x4szt?
Co poza zakrętami przemawia na niekorzyść takiego złożenia? Czy jest to złożenie zupełnie nieefektywne i nie powinno być brane pod uwagę?
Edit: czy ironfist zwiększa ASv również przeciwko atakom zasięgowym - czy tylko w cc?
Co to jest premier? Tusker? Jak tak to można wystawiać po 4. Jak masz punkty. I nie przeszkadzają Ci oddziały szeriokie na 4 rydwany.
ironfist działa jak tarcza. Zawsze.
ironfist działa jak tarcza. Zawsze.

Takie wystawienie, to stawianie wszystkiego na jedną kartę. Takie unity to około 1/3 punktów Twojej armii. Bardzo łatwo odgiąć takie czwórki. Dość szybko spadają od magii/maszyn. Łącznie mają tylko 12 ran. Panika testowana po otrzymaniu 3 ran (8 leadership). Jeżeli nie przebiją się w pierwszej turze combatu, to mogą mieć ciężko wytrwać kolejne. Wystawienie 2 czwórek zmusza Cię do naporu w 1 turze, szarży/combatu w 2 i w trzeciej z reguły już wszystko wiadomo. Takie wystawienie jest po prostu zbyt mało uniwersalne i proste do ogarnięcia dla przeciwnika. IMHODarekH pisze:Tak przeglądam ten book i się nadziwić nie mogę...
Ale do rzeczy - wiem, że premiery jeżdżą dwójkami. Ale czy jako "młockarnia" można by wystawić 2x4szt?
Co poza zakrętami przemawia na niekorzyść takiego złożenia? Czy jest to złożenie zupełnie nieefektywne i nie powinno być brane pod uwagę?
Edit: czy ironfist zwiększa ASv również przeciwko atakom zasięgowym - czy tylko w cc?

"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Że niby tuskery mają problem przebić się w kolejnych turach? Toż to 8 ataków na model z parry i t5. Taka jednostka robi 16 s5, 16s4 i cztery stompy s5. Ja się boję na bok kestrelami wpaść bo mi może wyzerować jednostkę z jednego modelu...

- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Kwestia raczej tego, ze dostają odgięcie i byle co to przepycha. Rzadko ich dostawisz, że wszyscy biją. Mega nieporęczny oddział. Trójka jeszcze brzmi sensownie, ale czwórka to troche za dużo.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Napisałem, że mogą mieć, bo wszystko zależy oczywiście od sytuacji (z czym walczysz, czy przeciwnik coś dorzuca do walki w swojej turze itp.). Jeżeli dojdziesz czterema modelami do walki, w kolejnej turze walki nadal masz na stole 4 modele i wszystkie zdążą uderzyć (inicjatywa 3 góra i 2 dół), to nie powinieneś miecz żadnego problemu:) Takie 4 tuskery to duże zagrożenie, więc z reguły magia i strzelanie w nie idzie, a wbicie 6, czy nawet 3 ran, mocno ogranicza siłę takiego oddziału.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Myślałem pytając o te 2x4 tuskiery o czymś takim (może z delikatnymi modyfikacjami):
Great Khan Rottenjaw @ 640.0 Pts General; Rottenjaw; Ogre Crossbow; Heart-Ripper [60.0]; Mammoth-Hide Cloak [60.0]; Sprout of Rebirth [80.0]
Khan @ 390.0 Pts Iron Fist; Heavy Armour; BSB; Yeti Furs [40.0]; Stalker's Standard [60.0]
10x Tribesmen @ 783.0 Pts FCG; Iron Fist; Flaming Standard [45.0]
2x3 Bruisers @ 185.0 Pts M
1x4 Tusker Cavalry @ 710.0 Pts Iron Fist; S+M Banner of Speed [50.0]
1x4 Tusker Cavalry @ 640.0 Pts Iron Fist; M
2x1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Przeciwnikowi nie starczy odginaczek. A wszystko co w niego potencjalnie może wjechać jest groźne poza tymi dwoma trójkami...
Great Khan Rottenjaw @ 640.0 Pts General; Rottenjaw; Ogre Crossbow; Heart-Ripper [60.0]; Mammoth-Hide Cloak [60.0]; Sprout of Rebirth [80.0]
Khan @ 390.0 Pts Iron Fist; Heavy Armour; BSB; Yeti Furs [40.0]; Stalker's Standard [60.0]
10x Tribesmen @ 783.0 Pts FCG; Iron Fist; Flaming Standard [45.0]
2x3 Bruisers @ 185.0 Pts M
1x4 Tusker Cavalry @ 710.0 Pts Iron Fist; S+M Banner of Speed [50.0]
1x4 Tusker Cavalry @ 640.0 Pts Iron Fist; M
2x1 Rock Aurochs @ 480.0 Pts
Przeciwnikowi nie starczy odginaczek. A wszystko co w niego potencjalnie może wjechać jest groźne poza tymi dwoma trójkami...
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
A armaty to nadal jeszcze auto-include? Bo ostatnio ch&#%ja mi robią w dobrych paringach..
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Dobry rydwan, który żeby dobrze strzelić nie może się ruszyć.. A jako rydwan musi iść za armią. No w miejscu ni kuta nie może stać, chyba że gramy na defens z veteranami w rozpisce.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
No i co z tego że musi się ruszyć żeby "dobrze" trafić.
Za 300 punktów masz rydwan i cannona w jednym gdzie pozbywasz się całkowicie wszystkich minusów maszyny. Śmieciami już maszyny nie zabijesz, bo nie dość że nie masz autohitów to ranisz na T5 a jak spalisz szarżę to ten cannon Ci jeszcze te śmieci wyjaśni z impactów i ataków. Całkiem atrakcyjny model.
Cannon ogrów za 300/demonów za 330 w porównaniu do cannona krasi za 270/imperialnego działa za 260 to patologia 9ki. Za śmieszne punkty niwelujesz absolutnie wszystkie minusy bycia maszyną i jeszcze dostajesz spoko chariot w komplecie.
Za 300 punktów masz rydwan i cannona w jednym gdzie pozbywasz się całkowicie wszystkich minusów maszyny. Śmieciami już maszyny nie zabijesz, bo nie dość że nie masz autohitów to ranisz na T5 a jak spalisz szarżę to ten cannon Ci jeszcze te śmieci wyjaśni z impactów i ataków. Całkiem atrakcyjny model.
Cannon ogrów za 300/demonów za 330 w porównaniu do cannona krasi za 270/imperialnego działa za 260 to patologia 9ki. Za śmieszne punkty niwelujesz absolutnie wszystkie minusy bycia maszyną i jeszcze dostajesz spoko chariot w komplecie.

- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
Wrath'owy cannon jest gorszy bo droższy, sypie się i ma tylko 4 woundy... Nie porównuje go do innych maszyn tylko mówię, że nie sprawdza mi się jakoś wybitnie. Co do bestii, grając z kośćmi na rydwanach, zdjeły 3 sfinksy i trochę chariotów, dobre straszaki, ale właśnie chodzi o to, że nie chcą mi działać :\ Może coś podpowiecie. Jedna rada juz była, max w deployu ustawiać.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Ja gram nimi agresywnie, jak przeciwnik źle się ustawi to jest szansa na strzał na Bliskim nawet jak zacznę. Ustawiasz bokiem na maxa, potem pivot. Czasami warto się ruszyć te 6" by wejść w bliski zasięg i dodatkowo jakoś się ustawić na ewentualne szarżę.
