HE staram się budować tak, aby móc wykorzystać każdą fazę tury i zachować dużą liczebność armii jak na możliwości HE
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
----------------------------------------------------------------------
Mga 2 lvl
- 2xDS
- Silver Wand
18 włóczników (formacja 3x6)
- Chorąży i muzyk
10 łuczników
10 łuczników
12 Mistrzów miecza
- Banner of sorcery
- Muzyk
7 Białych Lwów
6 Smoczych Jeźdzców
- War Banner
5 Ellyrianów
5 Wojowników Cienia
1 Bolec
1 Bolec
----------------------------------------------------------------------
Rozpiska skonstruowana tak, aby wykorzystać wszystkie fazy tury, możliwości wystawienia i mobilność.
Jest czym powalczyć - 3 oddziały piechoty - odpowiednio stopniowane: duży-średni-mały. Jest zatem piechota rankowa z dużą ilościa ataków ze statycznym CR, jest przetrzymywaczka i kontra w postaci białych lwów i oddział do nabijania ran czyli mistrzowie miecza.
Do tego nie zabrakło kawalerii. Oddział szturmowy w postaci 6 DP z Warbannerem i dodatkowo świetny fast. Miałem prawdziwy problem, brać ellyrianów czy rydwan. Ostatecznie jednak posiadanie oddziały z zasadą fast cavalery daje większe możliwości w ruchu i podchodach.
Jest czym też postrzelać. Bolce mogą coś zrobić twardszym celom jak giganty czy czołgi oraz osłabiać również wrogą kawalerie. 2 oddziały łuczników kontuje fasty i niweluje ranki piechocie. Razem dają też całkiem znośne możliwości ze wsparcie jednostek off w konfrontacji z defensami.
Są i Scouci, którzy pozwolą w razie czego obciąć marsz, działać na tyłąch wroga czy zając jakaś ciekawą pozycje włącznie z zajmowanie ćwiartek. W dodatku całkiem nieźli w walce i bardzo mocni na lekkie jendostki wroga, które mogą mieć z nimi prawdziwe utrapienie jeśli zachcą ich zaatakować
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nie zabrało też magii. Założeniem jest wykorzystywanie wysokiej magii, co daje aż 4 zawsze przydatne zaklęcia. Oczywiście lore jest dostosowany do przeciwnika. Mag ten dzięki BoS robi za dwóch. Jest też klasyczna obrona magiczna na te punkty. Zatem można sobie trochę poczarować.
W rozpisce w zasadzie brakuje mi tylko jakiegoś latacza, no ale chyba wszystkiego nie można mieć, no chyba że dam orła i 1 bolca ale to chyba nie najlepszy pomysł.
Liczba modeli to 80. Samych regimentów jest 8 + 2 maszyny. Jak na HE to bardzo dużo i pozawala już uzyskać na tym tle pewna przewagę taktyczną.
-------------------------------------------------------------------------------
Rozpiska budowana na turnieje, jak i na grę towarzyską. Daje dużo satysfakcji bo wykorzystuje się większość elementów gry w warhammera. No i same jednostki HE oferują nieco więcej możliwości niż klasyczne odpowiedniki podobnych jendostek w innych armiach.