HE na 1500 - Koncepcja złotego środka

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

HE na 1500 - Koncepcja złotego środka

Post autor: Kal_Torak »

Witam wszystkich,

HE staram się budować tak, aby móc wykorzystać każdą fazę tury i zachować dużą liczebność armii jak na możliwości HE :)

----------------------------------------------------------------------

Mga 2 lvl
- 2xDS
- Silver Wand

18 włóczników (formacja 3x6)
- Chorąży i muzyk

10 łuczników
10 łuczników

12 Mistrzów miecza
- Banner of sorcery
- Muzyk

7 Białych Lwów

6 Smoczych Jeźdzców
- War Banner

5 Ellyrianów

5 Wojowników Cienia

1 Bolec
1 Bolec

----------------------------------------------------------------------

Rozpiska skonstruowana tak, aby wykorzystać wszystkie fazy tury, możliwości wystawienia i mobilność.

Jest czym powalczyć - 3 oddziały piechoty - odpowiednio stopniowane: duży-średni-mały. Jest zatem piechota rankowa z dużą ilościa ataków ze statycznym CR, jest przetrzymywaczka i kontra w postaci białych lwów i oddział do nabijania ran czyli mistrzowie miecza.

Do tego nie zabrakło kawalerii. Oddział szturmowy w postaci 6 DP z Warbannerem i dodatkowo świetny fast. Miałem prawdziwy problem, brać ellyrianów czy rydwan. Ostatecznie jednak posiadanie oddziały z zasadą fast cavalery daje większe możliwości w ruchu i podchodach.

Jest czym też postrzelać. Bolce mogą coś zrobić twardszym celom jak giganty czy czołgi oraz osłabiać również wrogą kawalerie. 2 oddziały łuczników kontuje fasty i niweluje ranki piechocie. Razem dają też całkiem znośne możliwości ze wsparcie jednostek off w konfrontacji z defensami.

Są i Scouci, którzy pozwolą w razie czego obciąć marsz, działać na tyłąch wroga czy zając jakaś ciekawą pozycje włącznie z zajmowanie ćwiartek. W dodatku całkiem nieźli w walce i bardzo mocni na lekkie jendostki wroga, które mogą mieć z nimi prawdziwe utrapienie jeśli zachcą ich zaatakować :)

Nie zabrało też magii. Założeniem jest wykorzystywanie wysokiej magii, co daje aż 4 zawsze przydatne zaklęcia. Oczywiście lore jest dostosowany do przeciwnika. Mag ten dzięki BoS robi za dwóch. Jest też klasyczna obrona magiczna na te punkty. Zatem można sobie trochę poczarować.

W rozpisce w zasadzie brakuje mi tylko jakiegoś latacza, no ale chyba wszystkiego nie można mieć, no chyba że dam orła i 1 bolca ale to chyba nie najlepszy pomysł.

Liczba modeli to 80. Samych regimentów jest 8 + 2 maszyny. Jak na HE to bardzo dużo i pozawala już uzyskać na tym tle pewna przewagę taktyczną.

-------------------------------------------------------------------------------

Rozpiska budowana na turnieje, jak i na grę towarzyską. Daje dużo satysfakcji bo wykorzystuje się większość elementów gry w warhammera. No i same jednostki HE oferują nieco więcej możliwości niż klasyczne odpowiedniki podobnych jendostek w innych armiach.

ODPOWIEDZ