T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Peroox »

Aktualnie jest 10 i tak po za wyjątkami (kiedyś sprawdzałem) to żadna się nie zbliża nawet 20 modeli, ale zasada hordy jak była tak jest.
Jak obetną hordę piechoty do 8 modeli to tym bardziej muszą obciąć w hordzie kawaleri, a jak Blaesus powiedział to musiałaby mieć szerokość 5 modeli aby miała sens.
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Horda kawalerii nie ma sensu i wątpię żeby twórcy chcieli coś z tym zrobić.
A co do wyrzucania trayów, to 200x80 nawet pasują pod 24 modele 25x25.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Jesli będzie 8, to podstawki 20mm mają sens wystawiania w szeregach po 10 - wówczas to dodatkowe (zazwyczaj)6 ataków przeciw oddziałowi o szerokości 8.
Przy w miarę tanich modelach, 10 nie jest takie tragiczne. Gorzej z drogimi. - Te droższe najwięcej zyskują, teraz mniej ich potrzeba do hordy.

Jeśli to prawda, to ktoś chyba chce zwiększyć manewrowość hord chyba.
Zmiana morze być wkurzająca na początku, bo trzeba dorabiać (przerabiać) traye.
W ostateczności standardowy oddział 40 halabard miał 4 szeregi w hordzie, teraz będzie miał 5.

Z innej strony zwiększy to funkcjonalność włóczni, szczególnie z umiejętnościami zwiększającymi ilość walczących szregów.
Przykład z Imperium - jeden z rozkazów dawał Fight n extra rank.
W idealnej sytuacji 50 włóczników mogło bić, w realiach... 50 to był maksymalny rozmiar oddziału. Niezależnie, czy to od ostrzału, czy combatu - ostatni szereg znikał zanim miał okazję się przydać.

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1251
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

coś tam komuś się wymsknęło na forum ID żeby specjale każdej armii miały 8 do hordy ale to było dawno temu ...

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Peroox pisze:Aktualnie jest 10 i tak po za wyjątkami (kiedyś sprawdzałem) to żadna się nie zbliża nawet 20 modeli, ale zasada hordy jak była tak jest.
Jak obetną hordę piechoty do 8 modeli to tym bardziej muszą obciąć w hordzie kawaleri, a jak Blaesus powiedział to musiałaby mieć szerokość 5 modeli aby miała sens.
Takie jest założenie twórców 9th age, żeby żaden oddział kawalerii ani monstrous infantry nie mógł wystawić oddziału w hordzie :P Tak naprawdę ta zasada tyczy się tylko piechoty.
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Ja bym chciał, że coś mądrzejszego ze skirmishem wymyślili, bo aktualne rozwiązanie z tym co ta formacja niby ma oddawać (luźną, swobodną formację lekkiej piechoty) nie ma nic wspólnego.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

JimMorr pisze:Ja bym chciał, że coś mądrzejszego ze skirmishem wymyślili, bo aktualne rozwiązanie z tym co ta formacja niby ma oddawać (luźną, swobodną formację lekkiej piechoty) nie ma nic wspólnego.
Gwarantuje, że będziesz pozytywnie zaskoczony. Jeśli nic się nie zmieni nowy Skirmish będzie miał nawet sens w oddziałach do walki:
braku zwijania się ( czyli więcej hitow dostajesz na twarz )
Lepsza manewrowosc i ochrona flanek.



Co do nowej Hordy to potwierdzam, że zaczyna się od 8+ modeli, lecz nadal 10 będą grać szczególnie w oddziałach z podstawami 20x20. Lecz Hordy otrzymają jedna zasadę balansujaca, o tym później.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Jak mnie pamieć nie myli to wyczytałem, że horda nie ma mieć rank bonusu? :>

I btw. nazwa horda zostanie zmieniona, prawda? Akurat to szczegół ale strasznie mnie mierziło, że HE latają w jakiejś hordzie niczym banda gruboskórnych i pierdykniętych orków :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Z tego co widzę to chyba większość nazw będzie zmieniona...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Laik pisze:Z tego co widzę to chyba większość nazw będzie zmieniona...
You will love it :wink:

EDIT: tak wgl to ten tekst brzmi jak "będzie Pan zadowolony"
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Okej, to ile AD i MA ma twój kowboj? a OF DF R AV i AGD i RTV?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

JarekK pisze:
Laik pisze:Z tego co widzę to chyba większość nazw będzie zmieniona...
You will love it :wink:

EDIT: tak wgl to ten tekst brzmi jak "będzie Pan zadowolony"

ekipa T9 jak ekipa budowlana pana Pacywoła czy jak mu tam? ;) :P
Przestań! :P
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Powiem szczerze, że im dłuzej na to patrzę, tym bardziej mi sie nie podoba ;)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

wind_sower pisze:Powiem szczerze, że im dłuzej na to patrzę, tym bardziej mi sie nie podoba ;)
Podobno czasem trzeba zrobić krok w tył, żeby dalej pójść do przodu ;) No może w przypadku T9A dwa kroki w tył, ale jeżeli playerbase przetrwa to będzie mogło być tylko lepiej! Nowa wersja nie zachęca do wyjazdów na turnieje, ale w domku pewnie z chłopakami będziemy ogarniać nowe zasady i się przy tym świetnie bawić :)
Ostatnio zmieniony 30 paź 2017, o 17:34 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

A ja tam się cieszę. Czym więcej zmian tym lepiej :mrgreen:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Naprawdę trudno wyrokować na podstawie tych szczątków, które wrzucili.
Chwaliłem nowego giganta, aż dostaliśmy wersję OK, która jest nudna jak flaki z olejem (jak zresztą większość zmian w tym booku).
To samo w UD: pierwsze kilka spoilerów wszystko mi się podobało, wszystko przemyślane, aż tu nagle pokazali nowego Dread Sphinxa, który wygląda, jak by był projektowany po pijaku :)

Ech, niech już wreszcie wrzuca te otwarte beta. Plejtesty się zrobi w międzyczasie :)
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Klaudel pisze:Naprawdę trudno wyrokować na podstawie tych szczątków, które wrzucili.
Chwaliłem nowego giganta, aż dostaliśmy wersję OK, która jest nudna jak flaki z olejem (jak zresztą większość zmian w tym booku).
Tutaj się zgadzam w 100%! Paradoksalnie ten gigant w ograch wydaje się mocniejszy od tych z BH i ID, ponieważ GW na nim będzie się super kombić z nowa zasadą Rage, to jego ekwipunek w porównaniu do reszty jest tak nudny i mdły, że aż mi się smutno zrobiło, gdy to zobaczyłem... liczyłem na coś bardziej kreatywnego :/
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

JimMorr pisze:Ja bym chciał, że coś mądrzejszego ze skirmishem wymyślili, bo aktualne rozwiązanie z tym co ta formacja niby ma oddawać (luźną, swobodną formację lekkiej piechoty) nie ma nic wspólnego.
Zasada związana z lekkimi formacjami to będzie prawdziwy test bojowy dla projektantów zasad. W poprzedniej wersji rozbito te zasady i dodatkowo utrzymano idiotyczną zasadę pół-calowych odstępów (pomimo wielu tematów na forum sygnalizujących absurd 8 edycyjnego skirmisha przy istnieniu już dobrej zasady lekkiej kawalerii z 6 edycji), która poza bycia upierdliwą dla gracza nic nie wnosiła do gry. W nowej odsłonie 9th Age oczekuję, że przynajmniej scalą to w jedną prostą zasadę dla wszystkich lekkich formacji (plan minimum) np. pod nazwą "Light Units" czy coś w tym guście, wspólną dla kawalerii, piechoty i innych jednostek.

Jeśli to im nie wyjdzie, tzn. że będzie dużo zmian, po to aby wszystko zostało po staremu ;P

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

Ancient Dragon dostal -1T, +1 HP i 2 do marszu.
Dzwine, że największy smok lata szybciej niż wszystkie pzostałe.
No ale z punktu widzenia balansu pewnie ok.
We can't stop here. This is bat country.

Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Post autor: Napadzior »

Mogli by publikować takie zmiany na forum by publicznie można je było przedyskutować, może wyłowiło by się z tego coś konkretnego. 9th Age trochę ostatnio odbiega od swoich korzeni, a i tak 95% z nas łyknie nowe zasady i będzie się grało ;) jeździło na turnieje tylko pić się będzie trochę więcej. Swoją drogą jak wam się podoba zapowiedź nowego starteru (nie wiem czy ten wątek był gdzieś poruszany)?
Obrazek

ODPOWIEDZ