T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
Jeżeli dobrze rozumiem filozofię T9A wszelkie 'must have' uznawane są za 'inner balance bad design'. Armie powinny być zbalansowane zarówno zewnętrznie (mieć w miarę równe szanse w starciu ze wszystkimi innymi armiami) jak też wewnętrznie. A balans wewnętrzny oznacza tyle, że różne opcje w armii powinny być wobec siebie konkurencyjne. Jeżeli jakaś dominuje i jest brana zawsze, to znaczy, że jest za silna wobec innych opcji. No i zaczyna się gmeranie, każdy ruch korygujący inner balance wpływa na external balance...
Zauważ, że w wersji 2,0 działa stracą nie mając +1 to hit w LT, czołg znerfiony, milicja nie jest saportem a nie wiadomo co ze scoringiem, pistolierzy ograniczeni, co do demiśków i kozika czy papy nie było jeszcze nic w tym temacie a też występowały nader często w rozpiskach...Eltharion pisze:Bez przesady że jedyny, ale nerf jest bez sensu bo teraz czołg będzie 0-0 ( no chyba że znacznie potanieje)
Generalnie book eos był bardzo fajnie napisanym bookiem. Zajebisty czołg, demigryfy, dużo tanich scoringow(milicja), przekozacki runfang no i działa
Nie stracą vs "gigantic" rozmiar.DarekH pisze: Zauważ, że w wersji 2,0 działa stracą nie mając +1 to hit w LT,
Lekka piechota już dostała spooooorego boosta - mianowicie zabrali z rozkazu dodatkowe 6cali dając w zamian celność - a -2 to hit po ruchu zostało. Pytanie kto będzie takim frajerem pchając się pod strzelby skoro wystarczy delikatna korekta by imperialna lekka piechota była bezużyteczna?JimMorr pisze:Spodziewałbym się za to jakiegoś boosta do Light Infantry, szczególnie że oni i tak oberwą zmianami w LOS. Flagellant też mocno dostaną po głowie zmianami ogólnymi (ich zmiany we frenzy zabolą, do tego wypadają flail).
Reasumując w EoS tankietka nie była absolutnym must have ale rozsądnym wyborem z braku lepszych. Stąd moim skromnym zdaniem nerfienie rozsądnych wyborów jest bardzo nie w porządku, gdy dla przykładu ironblaster drożeje tylko o 20pkt.
A gdzie to napisali?Kosa pisze:Nie stracą vs "gigantic" rozmiar.DarekH pisze: Zauważ, że w wersji 2,0 działa stracą nie mając +1 to hit w LT,
Flagelanci nie dostaną mocno, przesadzasz. Przez tą ich zasadę że zdejmujesz modele z inicjatywą 0 nie ma znaczenia kiedy umierają. Dostaną dwuraki i obniżą im defensywnego wsa więc tutaj nic się nie zmieni. Będą bili ostatni ale to nie ma żadnego znaczenia.JimMorr pisze:Spodziewałbym się za to jakiegoś boosta do Light Infantry, szczególnie że oni i tak oberwą zmianami w LOS. Flagellant też mocno dostaną po głowie zmianami ogólnymi (ich zmiany we frenzy zabolą, do tego wypadają flail).
Imo frenzy będzie lepsze, tzn nie wymusza już overruna/pursuita a sam zasięg testowania frenzy został zmniejszony (advance+7).

Na forum HbE 
A gdzie napisali, że straci? :>
Zauważasz, że jeśli to co piszą na forum HbE jest prawdą to działa będą lepsze.
Gdyż, zza piechoty nie będzie ich widać, co daje to, że łuki/firebole z pieszych magów itp. im nic nie będą mogły zrobić, zaś same działa będą nadal robić to do czego zostały stworzone (w tej grze) czyli masakrować ogromne stwory.

A gdzie napisali, że straci? :>
Zauważasz, że jeśli to co piszą na forum HbE jest prawdą to działa będą lepsze.
Gdyż, zza piechoty nie będzie ich widać, co daje to, że łuki/firebole z pieszych magów itp. im nic nie będą mogły zrobić, zaś same działa będą nadal robić to do czego zostały stworzone (w tej grze) czyli masakrować ogromne stwory.
Canony nie stracą +1 to hit. Będą miały +1 to hit jeśli cel z całości składa się z modeli o wysokości gigantic size. Nowe zasady losa pozwolą na efektywne chowanie cannonów i nie przeszkadzanie im w robocie (nie stracisz od missilów albo łuków bo równe poziomy blokują losa). No i dostaną defensywnego wsa, co prawda niskiego ale mimo to i tak lepsze to niż autohity w maszynę.
Więc albo mi się wydaje albo maszyny dostają boosty.
Więc albo mi się wydaje albo maszyny dostają boosty.

Jak to rozumieć w kontekście jeźdźców na gigantic modelach?Ciara pisze:Canony nie stracą +1 to hit. Będą miały +1 to hit jeśli cel z całości składa się z modeli o wysokości gigantic size.
GW -> flail: w sumie racja, dla nich może to być nawet korzystne.Ciara pisze: Flagelanci nie dostaną mocno, przesadzasz. Przez tą ich zasadę że zdejmujesz modele z inicjatywą 0 nie ma znaczenia kiedy umierają. Dostaną dwuraki i obniżą im defensywnego wsa więc tutaj nic się nie zmieni. Będą bili ostatni ale to nie ma żadnego znaczenia.
Imo frenzy będzie lepsze, tzn nie wymusza już overruna/pursuita a sam zasięg testowania frenzy został zmniejszony (advance+7).
Jednak zamiana 15 ataków (7.5 hita) na 10, z '6' liczonymi jako 2 hity (6,67 hita) już taka fajna nie jest. Prawie hit mniej. No i na razie nic nie zapowiada, że nowe frenzy będzie można stracić: czyli kolejna przewaga flagusów padnie. No chyba, żeby ich w hordach prowadzać... o ile faktycznie hordy zrobią się szerokie na 8. Wtedy to może to mieć nawet sens.
To ciągle model o wysokości gigantic więc bez zmian - będzie +1 to hit. Mówiąc w całości z gigantic size miałem na myśli że jednostka do której strzelamy składa się z gigantic modeli. Czyli zdaje się nie ma +1 to hit jeśli strzelasz do dużej war platformy w jednostce piechoty. Całość jednostki musi być gigantic size.Kosa pisze:Jak to rozumieć w kontekście jeźdźców na gigantic modelach?
Cóż, frenzy już ich tak nie dupi więc odpowiednio zmniejszyli odrobinę wygar. Coś za coś.JimMorr pisze:ednak zamiana 15 ataków (7.5 hita) na 10, z '6' liczonymi jako 2 hity (6,67 hita) już taka fajna nie jest. Prawie hit mniej. No i na razie nic nie zapowiada, że nowe frenzy będzie można stracić: czyli kolejna przewaga flagusów padnie. No chyba, żeby ich w hordach prowadzać... o ile faktycznie hordy zrobią się szerokie na 8. Wtedy to może to mieć nawet sens.

- sorinmarkov
- Chuck Norris
- Posty: 525
A wiadomo coś o ograch? Jakby ktoś miał jakieś nowinki to po proszę, nie mam czasu przeglądać miliona stron a chętnie coś bym się wywiedział 

Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Ale to w wersji 1.3 już tak było, że Cannon nie mial +1 to hit w kociołek w oddziale piechoty, a z tą zmianą z +1 to hit w gigantic to z tego co wiem chodzi o to, że np. gryf czy hippogryf nie będą gigantic modelami, ale będą miały zasadę towering presence, więc cannon straci +1 to hit w takie "średnio-duże" modele.Ciara pisze:Canony nie stracą +1 to hit. Będą miały +1 to hit jeśli cel z całości składa się z modeli o wysokości gigantic size. Nowe zasady losa pozwolą na efektywne chowanie cannonów i nie przeszkadzanie im w robocie (nie stracisz od missilów albo łuków bo równe poziomy blokują losa). No i dostaną defensywnego wsa, co prawda niskiego ale mimo to i tak lepsze to niż autohity w maszynę.
Więc albo mi się wydaje albo maszyny dostają boosty.
TL:DR - Cannony nie będą miały +1 to hit w modele z zasadą Towering Presence tylko w modele Gigantic Size.

- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Tak jak napisałem w pierwszym poście tematuSlayer Zabójców pisze:Ale to w wersji 1.3 już tak było, że Cannon nie mial +1 to hit w kociołek w oddziale piechoty, a z tą zmianą z +1 to hit w gigantic to z tego co wiem chodzi o to, że np. gryf czy hippogryf nie będą gigantic modelami, ale będą miały zasadę towering presence, więc cannon straci +1 to hit w takie "średnio-duże" modele.Ciara pisze:Canony nie stracą +1 to hit. Będą miały +1 to hit jeśli cel z całości składa się z modeli o wysokości gigantic size. Nowe zasady losa pozwolą na efektywne chowanie cannonów i nie przeszkadzanie im w robocie (nie stracisz od missilów albo łuków bo równe poziomy blokują losa). No i dostaną defensywnego wsa, co prawda niskiego ale mimo to i tak lepsze to niż autohity w maszynę.
Więc albo mi się wydaje albo maszyny dostają boosty.
TL:DR: Cannony nie będą miały +1 to hit w modele z zasadą Towering Presence tylko w modele Gigantic Size.

Light infantry nic nie dostanie bo to ludzie i corowi strzelcy. Największa dyskusja o zmianach do 2.0 była właśnie w temacie o nich bo mimo obietnic dostali byle co. LoS dalej będzie się blokował, kara za s&s też będzie, a ogólnie muszkietom i kuszom mają nic nie zmieniać. Jedyne co to, że mogą strzelać z 3 szeregów jeżeli są 6" od parent unit... z tym, że jak będą z tyłu to i tak bez sensu bo często będzie zablokowany LoS.
Rycerze na demigryfach też nie dostaną nic więcej właśnie z podobnego powodu i tak podobno mając usunąć Knightly Order bo mają 2A mówiąc, że ludzie nie mogą mieć więcej niż 1, nawet elitarna kawaleria. Nie bo nie.
Utrata supportów zaboli milicję bo tracą dostęp do rozkazów. Czyli nie będą szybciej chodzić, celniej strzelać i nie dostaną rozkazu do liderki. Jedynie tych w skirmishu mniej to zaboli bo i tak mogą strzelać po marszu. No i więcej niż 10-15 traci znacząco sens gdy nie może ustać na steadfaście od głównego oddziału.
P.S Chodzą wieści, że ten nowy super steam tank będzie jeszcze droższy
Rycerze na demigryfach też nie dostaną nic więcej właśnie z podobnego powodu i tak podobno mając usunąć Knightly Order bo mają 2A mówiąc, że ludzie nie mogą mieć więcej niż 1, nawet elitarna kawaleria. Nie bo nie.
Utrata supportów zaboli milicję bo tracą dostęp do rozkazów. Czyli nie będą szybciej chodzić, celniej strzelać i nie dostaną rozkazu do liderki. Jedynie tych w skirmishu mniej to zaboli bo i tak mogą strzelać po marszu. No i więcej niż 10-15 traci znacząco sens gdy nie może ustać na steadfaście od głównego oddziału.
P.S Chodzą wieści, że ten nowy super steam tank będzie jeszcze droższy

For Sigmar and the Empire!