
Mam nadzieję, że patchowanie będzie szło sprawnie, przyzwoity balans który był osiągnięty w 1.3 jednak zajął nieco czasu (a i tak były babole)
pw me :^)Slayer Zabójców pisze:Nadejdzie kiedyś czas gdy zobaczymy ataki z S4 AP0?
To jest dobre pytaniekangur pisze:Tak czytam sobie te zmiany i pytanie czy nadal będzie dało grać sie bez magii ?
WDG akurat sobie dobrze bez magii radził.Slayer Zabójców pisze:Już w wersji 1.3 magia wydaje się jednak obowiązkowa
Pojawi się nowa zasada specjalna Battle Focus:Frenzy -
A unit with at least half its models with Frenzy (or a model inside such a unit) cannot choose Flee as Charge Reaction, and when it takes Discipline tests other than Break Tests, apply the following:
- if it is a Panic Test, Decimated Test or Fear Test: the unit gains +2 Discipline.
- if it is any other Discipline Test, the unit suffers -2 Discipline.
At the start of the Charge Phase, each of your units with at least one model with Frenzy that could Declare a Charge against an enemy unit within the unit's Advance Rate +7 (using the lowest Advance Rate among the unit’s models) must take a Discipline Test, called a Frenzy Test. If the test is failed, the whole unit must Declare a Charge this Player Turn (note that a Character is never forced to charge out of its unit).
Jeśli dobrze zrozumiałem to dostanie ją większość oddziałów, które ma Frenzy jako małe wynagrodzenie utraty +1at. Na pewno będą ją mieć flagellants. Warto zauważyć że Battle Focus elegancko combuje się z Hatred od Prałata.Battle Focus -
If an attack hits with a natural to-hit roll of '6', the attack causes two hits instead of one.
Na koniec bardzo potężna (w mojej skromnej opinii) nowa magiczna broń imperium...Shield of Volund - Shield Enchantment - While using this Shield, attacks against the bearer with Lethal Strike and/or Battle Focus lose these Attack Attributes.
Zwłaszcza ciekawi mnie jak wycenią Death Warrant, bo moim zdaniem ma to potencjałDeath Warrant - Hand Weapon Enchantment - Attacks made with this weapon gain Battle Focus. If a hit is scored with it against an enemy unit, friendly models with Parent Unit or Support Unit gain Battle Focus with attacks allocated against the same enemy unit in the same Phase.