Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
O, właśnie nie pamiętałem które jest które dokładnie a nie chciało mi się za kogoś zaglądać do rbka :^)
jeżeli ta hereditka DE działa na wszystko to jest srogo przegięte
cała ta armia jest jakoś z dupy robiona, słabe rzeczy są zostawione same sobie a zamiast tego próbują armię boostować jakimiś pojedynczymi przegiętymi rzeczami które stają się must have żeby reszta armii nie obsysała (chyba najmocniejsza hereditka, altar bsb 2+4++ +1 to wound dla wszystkich, lord na rydwanie 1+ 4++, niezabijalna czarodziejka z familiarem, cloaka 2+3++, wtf??)
cała ta armia jest jakoś z dupy robiona, słabe rzeczy są zostawione same sobie a zamiast tego próbują armię boostować jakimiś pojedynczymi przegiętymi rzeczami które stają się must have żeby reszta armii nie obsysała (chyba najmocniejsza hereditka, altar bsb 2+4++ +1 to wound dla wszystkich, lord na rydwanie 1+ 4++, niezabijalna czarodziejka z familiarem, cloaka 2+3++, wtf??)
Wszystko spoko poza Cascading Fire który przecież jest Ranged. Chyba, że boosted version Hereditary.esgaroth pisze:heredity spell Dark Elfów, rzucony na oddział piechoty walczącej z Hydrą
H ; Crippling Fatigue ; 8+/[12+] ; 18" ; Hex ; Lasts one Turn ;
Failed to-wound roll MeleeAttacks/[RangedAttacks] against the target must be re-rolled.
okazało się że to nie jest takie proste xD niech jakiś ogar nam wyjaśni co i z jakich zasad dostaje/niedostaje przerzuty:
- zwykłe ataki (no to wiadomo dostają rerolla)
- zionięcie Hydry w Melee ??
- Stomp Hydry ??
- Gdyby Hydra miała Impakty ??
- Gdyby Hydra miała na sobie Cascading Fire ??
Ale czy na pewno Cascading Fire jest Ranged?
Zapis jest taki: Any attacks made at units in base contact with the attacker’s unit, in the Melee Phase (or as if in the Melee Phase) are Melee Attacks.
Moim zdaniem Cascadin Fire podpada pod to, co w nawiasie (as if in the Melee Phase), obrażenia są zadawane tak jak w fazie Melee.
Zapis jest taki: Any attacks made at units in base contact with the attacker’s unit, in the Melee Phase (or as if in the Melee Phase) are Melee Attacks.
Moim zdaniem Cascadin Fire podpada pod to, co w nawiasie (as if in the Melee Phase), obrażenia są zadawane tak jak w fazie Melee.
We can't stop here. This is bat country.
A Cascading fire wgl działa w combacie?
To jasne że te hity są wypłacane w fazie magii.Choose an enemy unit in base contact with the target. This unit suffers⟨D6⟩{2D6}hits with Strength 4, Armour Penetration 0, Flaming Attacks, and Magical Attacks.
Dostałem takie pytanie dotyczące Army Buildera:
Odniosłem wrażenie, że tylko czempion Thunder Hulków może mieć broń - czy ktoś może to potwierdzić?DiaQ pisze:VS - Vermin Swarm:
Czy ulepszenie Vermin Hulka do Thunder Halka nie powinno być jako opcja ?
Bo teraz nie możesz sobie wziąć 3 Vermin Hulków z Thunder Halkiem jako czempionem i dobrać mu broń.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Ja zadałem to pytanie - nie zrozumieliśmy się.
Nie pytałem o to czy, tylko czempion Thunder Hulk-ów może mieć dodatkową broń - to jest jasne.
Chodzi o to że za RB - każdego Vermin Hulka można ulepszyć do Thunder Halka za 15 pkt - a w AB nie ma takiej możliwości - bo albo bierzesz oddział Vermin Hulków albo Thunder Hulków.
Co w sytuacji jeżeli chcę mieć 4 VH i jednego TH czempiona z np. meat grinderem - chyba że taka kombinacja jest niemożliwa - to poproszę o podanie odpowiedniego zapisu.
Z góry dzięki
Nie pytałem o to czy, tylko czempion Thunder Hulk-ów może mieć dodatkową broń - to jest jasne.
Chodzi o to że za RB - każdego Vermin Hulka można ulepszyć do Thunder Halka za 15 pkt - a w AB nie ma takiej możliwości - bo albo bierzesz oddział Vermin Hulków albo Thunder Hulków.
Co w sytuacji jeżeli chcę mieć 4 VH i jednego TH czempiona z np. meat grinderem - chyba że taka kombinacja jest niemożliwa - to poproszę o podanie odpowiedniego zapisu.
Z góry dzięki
AABBCC
AABBCC
_OOOO_
A - rydwan1
B - rydwan2
C - rydwan3
O - piechota przeciwnika (cztery modele)
w walce giną dwa modele O, czy można ściągnąć dwa modele O z prawej tak żeby odłączyć od walki rydwan C? (jakoś nie znaleźliśmy w rulebooku zapisu o maksymalizacji modeli walczących przy ściąganiu zabitych)
AABBCC
_OOOO_
A - rydwan1
B - rydwan2
C - rydwan3
O - piechota przeciwnika (cztery modele)
w walce giną dwa modele O, czy można ściągnąć dwa modele O z prawej tak żeby odłączyć od walki rydwan C? (jakoś nie znaleźliśmy w rulebooku zapisu o maksymalizacji modeli walczących przy ściąganiu zabitych)
Ostatnio zmieniony 9 sty 2018, o 16:04 przez esgaroth, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1051
Nie. Jeśli możesz, musisz utrzymać w walce jak najwięcej jednostek. Jeśli zdechnie 3 gości, to wtedy wybiera czy wyjmuje A czy C z walki.
taa też to czuje ale gdzie to jest w rulebooku zapisane? tam jest paragraf "Allocating Attacks" ale nie czegoś takiego jak "Removing Casualties czy coś w tym stylu"
Ostatnio zmieniony 9 sty 2018, o 16:09 przez esgaroth, łącznie zmieniany 1 raz.
pytanie2:
xxxxxBB
xxxxxBB
AA
AA
A - rydwan1
B - rydwan2
x - piechota przeciwnika (10 modeli)
w walce ginie jeden model x, czy można ściągnąć go z prawej tak żeby było więcej supporting ataków w rydwan A? (i tak z rydwanem B będą nadal walczyły dwa modele x mimo że drugi w tylnej rance się nie styka fizycznie)
xxxx_BB
xxxxxBB
AA
AA
xxxxxBB
xxxxxBB
AA
AA
A - rydwan1
B - rydwan2
x - piechota przeciwnika (10 modeli)
w walce ginie jeden model x, czy można ściągnąć go z prawej tak żeby było więcej supporting ataków w rydwan A? (i tak z rydwanem B będą nadal walczyły dwa modele x mimo że drugi w tylnej rance się nie styka fizycznie)
xxxx_BB
xxxxxBB
AA
AA
W rulebooku znalazłem coś takiego:esgaroth pisze:taa też to czuje ale gdzie to jest w rulebooku zapisane? tam jest paragraf "Allocating Attacks" ale nie czegoś takiego jak "Removing Casualties czy coś w tym stylu"
Co do drugiego pytania: Nie możesz wyciągać modeli w styku jeśli możesz wyciągnąć modele które się nie stykają. To też jest w rulebooku a nawet w tym samym fragmencie który wyżej podałem. Pierwszy priorytet to utrzymywanie jednostek w walce, drugi to modeli w walce. Pierw ściągasz modele które się z nikim nie stykają.Units Engaged in Combat
If the unit is in a single rank, remove casualties from either side of the unit, so that the number of units (highest priority) and number of models (lowest priority) in base contact is maximised
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1051
Musi być z przodu, tak jak było do tej pory. Jedyna zmiana to to, że ustępuje miejsca czempionom i postaciom, co jest wyjaśnione w 3 zdaniach przy zasadzie "Stand Behind" (str 79).
Dzięki za odpowiedź a jak teraz jest ze zdejmowaniem sztandaru w jednostce. Wcześniej było tak ze był zdejmowany na końcu z innymi modelami typu muzyk czy dowódca lub był tracony jak jednostka uciekała. Nie mogę znaleźć tego zapisu jak to teraz wygląda?? Czy mogę w walce zabić chorążego jednostki? i jednostka traci sztandar?