Pytania dotyczące wersji 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
No właśnie Stand Behind mówi, że możesz umieścić go gdziekolwiek pomimo, że posiada zasadę Front Rank.
Jedynie co jest dalej napisane, to to, że nie możesz go umieścić bliżej przodu, jeśli spowoduje to przesunięcie do tyłu modelu z Front Rank, ale bez Stand Behind. No i że jak masz niedopasowaną podstawkę, to ignorujesz zasadę Stand Behind.Stand Behind
The model can be placed anywhere in its unit (it doesn’t have to be placed as far forward as possible, even if it has
Front Rank).
Nawet jak sztandarowy może stać gdzie chce to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Musi ustąpić miejsca w pierwszym szeregu czempionowi i postaci.
Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.
Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.
a co ze sztandarowym armii on jest postacią ale jako sztandarowy zyskuje zasade że nie musi stać w pierwszym szeregu czy jednak musi?? I tu juz jest to ważne bo jesli bedzie musiał stac w pierwszym szeregu to można po nim bić.Ciara pisze:Nawet jak sztandarowy może stać gdzie chce to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Musi ustąpić miejsca w pierwszym szeregu czempionowi i postaci.
Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.
Podaj mi strone z rulebooka, gdzie jest napisane, że BSB dostaje mozliwośc stania w innym niż pierwszy szereg, dobra nie mam siły - z postaci robisz battle standard bearer, a nie zwykłego sztandarowego. Przy zwyklym sztandarowym jako command groupe masz napisane, że nie musi stac w pierwszym szeregu, natomiast przy bsb takiego zapisku nie ma.
_______________________________
Czy dobrze widzę, że zmieniła się kolejność modyfikatorów (strona 12 rb)
Kiedyś było tak, że najpierw było trafianie na 4+ z przez Parry, a potem dokładało się +1 to hit z Lightning Reflexes, czyli elfy trafialy w parry na 3+
Teraz widzę że +1/-1 są przed wartościami ustalonymi, czyli parry nigdy nie da się trafić lepiej niż na 4+
Czy dobrze widzę czy coś mi umknęło?
Kiedyś było tak, że najpierw było trafianie na 4+ z przez Parry, a potem dokładało się +1 to hit z Lightning Reflexes, czyli elfy trafialy w parry na 3+
Teraz widzę że +1/-1 są przed wartościami ustalonymi, czyli parry nigdy nie da się trafić lepiej niż na 4+
Czy dobrze widzę czy coś mi umknęło?
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Też mi to trochę pomieszało, ale koledzy wyjaśnili
viewtopic.php?f=36&t=44146&start=280
Teraz parry to nie jest zawsze to hit na 4+, tylko to 4+ wynika to ze zmiany WS'a (pkt 1 - "values borrowed or set to certain nunmbers"), więc parry nie łapie się na punkt 4 tej kolejności imo. W 2.0 4+ na trafienie z parry masz na samym początku modyfikowania, bo to wynika ze zwiększenia WS defensywnego modelu, a nie z zasady, że jest nie można go lepiej trafiać, niż na 4+ i później lecą wszystkie inne modyfikatory.
viewtopic.php?f=36&t=44146&start=280
Teraz parry to nie jest zawsze to hit na 4+, tylko to 4+ wynika to ze zmiany WS'a (pkt 1 - "values borrowed or set to certain nunmbers"), więc parry nie łapie się na punkt 4 tej kolejności imo. W 2.0 4+ na trafienie z parry masz na samym początku modyfikowania, bo to wynika ze zwiększenia WS defensywnego modelu, a nie z zasady, że jest nie można go lepiej trafiać, niż na 4+ i później lecą wszystkie inne modyfikatory.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Dokładnie. Parry to nie jest coś ala zawsze trafiasz na 4+. Po prostu ustala wartości wsa i na tej podstawie określasz na ile trafiasz przed wszystkimi innymi modyfikatorami.
Parry z 1.3:
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.
Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.
Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”
Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.
Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.
Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”
Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
-
- Chuck Norris
- Posty: 531
tldr - wniosek jest taki, że jest tak jak było, czy nie?Marek_W pisze:Parry z 1.3:
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.
Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.
Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”
Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO
Oddział posiada battle focus. Wypadają naturalne 6, które generują 2 hity, przeciwnik ma itemik, który powoduje, że trzeba przerzucić owe 6 w rzucie to hit. I teraz pytanie czy wygenerowane dodatkowe hity przepadają, czy też przerzucam tylko 6 a ten dodatkowy hit z battle focusa zostaje i wlicza się do trafień?